Waar koop je een kentekenplaat die je kan omklappen ???

Nog ff en iedere fiets wordt áf fabriek uitgeleverd met een RFID ... kun je omklappen of smerig maken wat je wil.
 
zelf maken ............ kan die naar voor en naar achter "klappen"

full


full
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk! Het mag dus, mits je het niet doet "met het oogmerk... " etc.

Nee. Het mag nooit.
Als je het niet doet met opzet (het misdrijf), dan is het vrijwel zeker een overtreding. Daarbij hoeft de opzet zelfs niet te worden bewezen.
De enige manier om daar onder uit te komen is als je zonneklaar geen enkele schuld treft. Een plaat die zodanig vuil is dat je 'm zelfs niet kunt lezen ontstaat niet in één rit en valt daar dus niet onder, dan had je 'm moeten controleren. Maar soms kan een goede smoes of een goed verhaal wel een keertje werken.

De aanwezigheid van zo'n klapmechanisme is altijd voldoende bewijs om opzet aan te tonen..... omdat er geen ander reële reden te verzinnen is voor zo'n mechanisme. Daar zijn al meerdere uitspraken over geweest.
 
grappig dit onderdeel is gister besproken bij Wegmisbruikers :Y

geloof me of niet dit geintje kan je aardig oplopen.
die kutdwerg ging weer babbelen met die oude kanarie zoals altijd en die wist te vertellen dat als je zo'n ding onder je motor/auto heb hangen niet een overtreding maar een Misdrijf :z
dus ook al gebruik je dat ding niet.

1 dat ding word er zowieso ter plekke afgehaald.
2 riskeer een gevangenisstraf van 3 maanden ( No shit)
3 boete kan oplopen naar 4600 euro

(als het goed is bedrag kan anders zijn :? maar wel zo rond die hoogte :Y )

dus veel plezier met zo'n ding maar aan de beurt kom je vanzelf :W
 
Gewoon de plaat nooit schoonmaken!!
Kenteken is eigendom van het rijk,dus daar mag ik niets aan veranderen,daar valt reinigen ook onder.
De diender,mag hem uiteraard wel voor me reinigen ;)

Leuk verzonnen.......

Ik zie je al poetsen om dat verbaal te ontlopen....... 8-)
 
grappig dit onderdeel is gister besproken bij Wegmisbruikers :Y

geloof me of niet dit geintje kan je aardig oplopen.
die kutdwerg ging weer babbelen met die oude kanarie zoals altijd en die wist te vertellen dat als je zo'n ding onder je motor/auto heb hangen niet een overtreding maar een Misdrijf :z
dus ook al gebruik je dat ding niet.

1 dat ding word er zowieso ter plekke afgehaald.
2 riskeer een gevangenisstraf van 3 maanden ( No shit)
3 boete kan oplopen naar 4600 euro


(als het goed is bedrag kan anders zijn :? maar wel zo rond die hoogte :Y )

dus veel plezier met zo'n ding maar aan de beurt kom je vanzelf :W

Dat zijn de maximale straffen, zo staat voor een winkeldiefstal ook 4 jaar gevangenisstraf.
 
Nee. Het mag nooit.
Als je het niet doet met opzet (het misdrijf), dan is het vrijwel zeker een overtreding. Daarbij hoeft de opzet zelfs niet te worden bewezen.
De enige manier om daar onder uit te komen is als je zonneklaar geen enkele schuld treft. Een plaat die zodanig vuil is dat je 'm zelfs niet kunt lezen ontstaat niet in één rit en valt daar dus niet onder, dan had je 'm moeten controleren. Maar soms kan een goede smoes of een goed verhaal wel een keertje werken.

De aanwezigheid van zo'n klapmechanisme is altijd voldoende bewijs om opzet aan te tonen..... omdat er geen ander reële reden te verzinnen is voor zo'n mechanisme. Daar zijn al meerdere uitspraken over geweest.

Strekking klopt inderdaad, het is zo dat de bewijslast voor opzet niet bij de overheid ligt, maar dat je dan zelf zal moeten aantonen dat er hier geen sprake van opzet is. En bij een dergelijk mechanisme lukt je dat alleen als deze erop zat tijdens de keuring door de RDW.
 
grappig dit onderdeel is gister besproken bij Wegmisbruikers :Y

geloof me of niet dit geintje kan je aardig oplopen.
die kutdwerg ging weer babbelen met die oude kanarie zoals altijd en die wist te vertellen dat als je zo'n ding onder je motor/auto heb hangen niet een overtreding maar een Misdrijf :z
dus ook al gebruik je dat ding niet.

1 dat ding word er zowieso ter plekke afgehaald.
2 riskeer een gevangenisstraf van 3 maanden ( No shit)
3 boete kan oplopen naar 4600 euro

(als het goed is bedrag kan anders zijn :? maar wel zo rond die hoogte :Y )

dus veel plezier met zo'n ding maar aan de beurt kom je vanzelf :W


In Noorwegen enof Zweden worden ze gemaakt om sneeuw ? van de kentekenplaat te verwijderen, ze hadden in wegmisbruikers een "demo "van zo'n klapmechanisme..

dus aankomende zomer leuke bochtjes pakken :] en ff inkopen doen...
 
Ben op zoek naar een kentekenplaat die je om kan klappen, met een veer ertussen ofzo...
( niet een kentekenplaat, maar een mechanisme die dan kan... )

Voor op het straat en op circuit...
Altijd een mooier gezicht zonder kenteken :]

Is niet moeilijk zelf te maken, of in het buitenland te bestellen. Risico hier is trouwens een boete van minimaal 200 euro (door de OvJ) of gevanenigstraf met ontzegging van rijbevoegdheid voor minimaal een jaar (of een deel voorwaardelijk).

Dat overwegend is mijn tip, lekker laten zitten zoals het hoort en als je dan op het circuit wil rijden de plaat erafschroeven als je dat wil.

Grtz.
 
Gewoon de plaat nooit schoonmaken!!

Kenteken is eigendom van het rijk,dus daar mag ik niets aan veranderen,daar valt reinigen ook onder.

De diender,mag hem uiteraard wel voor me reinigen ;)

Als je hem krijgt, issie schoon.

Als je hem vies laat worden, heb je dus een verandering laten ontstaan.

In jouw redenatie moet je dat ding dus in show-room conditie houden1

Tis maar een benadering hoor ;)
 
Strekking klopt inderdaad, het is zo dat de bewijslast voor opzet niet bij de overheid ligt, maar dat je dan zelf zal moeten aantonen dat er hier geen sprake van opzet is. En bij een dergelijk mechanisme lukt je dat alleen als deze erop zat tijdens de keuring door de RDW.

Eh nee..... In het strafrecht bestaat geen omgekeerde bewijslast. De bewijslast ligt wel degelijk bij de politie/overheid.
Probleem voor de eigenaar is alleen dat, met de jurisprudentie op soortgelijke zaken, het simpele aanwezig hebben van zo'n constructie al als voldoende bewijs wordt gezien.
Bij een keuring door de RDW zal de aanwezigheid van zo'n klapmechanisme automatisch tot afkeuring leiden.
 
Eh nee..... In het strafrecht bestaat geen omgekeerde bewijslast. De bewijslast ligt wel degelijk bij de politie/overheid.
Probleem voor de eigenaar is alleen dat, met de jurisprudentie op soortgelijke zaken, het simpele aanwezig hebben van zo'n constructie al als voldoende bewijs wordt gezien.
Bij een keuring door de RDW zal de aanwezigheid van zo'n klapmechanisme automatisch tot afkeuring leiden.

het is ook geen omgekeerde bewijslast, alleen opzet hoeft niet aangetoont te worden. Dit zou echter wel onderuit gehaald kunnen worden door zelf het ontbreken van opzet aan te tonen.

even heel kinderachtig voorbeeld maar voor het idee: Je rijdt met een plasticzak over je kenteken en je word aan de kant gehaald. Dan is het aan de bestuurder om te laten zien dat de zak er tegenaan gewaaid is en niet met voorbedachte rade over het kenteken zit.
Zal in de praktijk natuurlijk niet voor kunnen komen, maar dit is wel de strekking van het artikel. En inderdaad volgens de richtlijnen van de RDW, mag een dergelijk mechanisme niet aanwezig zijn op een voertuig.
 
Als ik zo'n flipkentekenplaat zou hebben.. Ik zou er toch niet op vertrouwen, bedoel straks rijd ik 150 langs een flitspaal en dan doet dat kut ding het niet nou ben je alsnog de sjaak terwijl je anders netjes had afgeremt..
 
Ik deed altijd een donkere panty over mijn kentekenplaat.Heb je er ook zo weer vanaf als je hem ergens parkeer.
De boete voor het niet kunnen lezen van een kenteken is vele male minder dan scharnierend.
 
Ik deed altijd een donkere panty over mijn kentekenplaat.Heb je er ook zo weer vanaf als je hem ergens parkeer.
De boete voor het niet kunnen lezen van een kenteken is vele male minder dan scharnierend.
Vandaag in de telegraaf een artikeltje over ivm het vele zout op de weg,€90,= per plaat ;) :X
 
het is ook geen omgekeerde bewijslast, alleen opzet hoeft niet aangetoont te worden. Dit zou echter wel onderuit gehaald kunnen worden door zelf het ontbreken van opzet aan te tonen.
even heel kinderachtig voorbeeld maar voor het idee: Je rijdt met een plasticzak over je kenteken en je word aan de kant gehaald. Dan is het aan de bestuurder om te laten zien dat de zak er tegenaan gewaaid is en niet met voorbedachte rade over het kenteken zit.
Zal in de praktijk natuurlijk niet voor kunnen komen, maar dit is wel de strekking van het artikel. En inderdaad volgens de richtlijnen van de RDW, mag een dergelijk mechanisme niet aanwezig zijn op een voertuig.

Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen.

Bij het misdrijf (apart artikel) is de opzet een intrinsiek deel van het strafbare feit en moet wel degelijk aangetoond worden. Zonder opzet is er geen misdrijf.

Bij de overtreding hoeft er geen opzet aangetoond te worden.
Voorbeeld: een kapot achterlicht. Natuurlijk zul je die niet met opzet kapot hebben gemaakt. Maar een overtreding levert dat wel op, tenzij je kunt aantonen dat jou geen enkele schuld treft. Dat is vrijwel onmogelijk......
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan