Motor-Forum

Select Forum

Schotland op de motor [Centrale informatie]

Mooi Weer Rijdend

Reg. datum:
20 sep. 2013
Ardennen (B), Scheveningen (NL), Walcheren (NL)
Schotland.. nog steeds een keuzeoptie.

vraagje over de ferry naar/van Newcastle : is een hut verplicht ?

DFDS probeert me bij booking een hut te verkopen. Maar van eerdere Ferrytrips (heeel lang geleden), weet ik dat ik prima op stoelen of op de grond kan slapen.

Vraagje over de booking: Kan je Ad-hoc mee ?
hoe groot is de kans dat je mee kan (motor, past altijd..?) als je gewoon naar de terminal gaat ?
(en hoe duur is dat dan)

Ervaringsdeskundigen alhier ?
pdv_moto wijzigde dit bericht op vrijdag 15 april 2016 19:33 (22%)
Suzie: Bandit 600N
Beauty(-case): F800ST
Beauty(case) v2.0: F800GT
Work to live; Live to Ride; Ride to work... (tegenwoordig zelfs met gele regenjas)

Allroader

Reg. datum:
09 nov. 2008
Ja, hut is verplicht op de lijn IJmuiden - Newcastle.
Got fuel to burn, got roads to drive!

Reg. datum:
04 apr. 2007
Ik heb een tijdje op die terminal in IJmuiden gewerkt, en zeker in het zomerseizoen was de boot regelmatig vol. Een motor past natuurlijk altijd wel maar omdat een hut verplicht is zijn de plaatsen gewoon beperkt. Het gebeurd natuurlijk ook wel eens dat er mensen niet komen opdagen en er uiteindelijk toch plaatsen over zijn, dus net voor vertrek maak je misschien de meeste kans.
Yamaha XT660Z Ténéré '10 - Yamaha XJ900S Diversion '95 - Yamaha XT500 '78

MF Redactie

Reg. datum:
14 jul. 2007
quote:
pdv_moto schreef op 15 april 2016 @ 19:26:

vraagje over de ferry naar/van Newcastle : is een hut verplicht ?

Jep.
Z1000SX '14 | Full Akrapovic | K&N | Woolich ECU | Puig double bubble | Hyperpro | SW-Motech crashpads & een Thundercatje

nog geen ondertitel

Reg. datum:
09 nov. 2013
Nog een vraag over DFDS Newcastle: liggen er dekens of iets dergelijks klaar van DFDS om over je zadel te leggen als bescherming tegen de spanband? Heb dat op andere ferries wel gezien, maar vroeg me af of ik hier iets zelf moet meenemen daarvoor

Nelizzz
nog geen ondertekening

Allroader

Reg. datum:
09 nov. 2008
quote:
Nelizzz_Senior schreef op 28 april 2016 @ 20:24:
Nog een vraag over DFDS Newcastle: liggen er dekens of iets dergelijks klaar van DFDS om over je zadel te leggen als bescherming tegen de spanband? Heb dat op andere ferries wel gezien, maar vroeg me af of ik hier iets zelf moet meenemen daarvoor

Nelizzz

Nee. Spanbanden zijn er wel, maar voor bescherming moet je zelf zorgen.
Got fuel to burn, got roads to drive!

XT660X

Reg. datum:
22 jun. 2011
quote:
Nelizzz_Senior schreef op 28 april 2016 @ 20:24:

Nelizzz

Vorige week de motor daar zelf op staan spannen. Ik heb het gereed met 2 spanbanden. Aan mijn passagiersstepjes voor het voorwiel aan het dek via je steppie en dan achter het achterwiel weer aan het dek. 2x een V als het ware. Dan heb je ook geen spanbanden over je zadel nodig en hij gaat helemaal nergens heen.
#Braaaaaaaaaaaap

Reg. datum:
04 apr. 2007
Ik trek ze ook nooit over mijn zadel, maar mocht het niet anders kunnen dan kan je altijd je handschoenen er nog tussen leggen.
Yamaha XT660Z Ténéré '10 - Yamaha XJ900S Diversion '95 - Yamaha XT500 '78

nog geen ondertitel

Reg. datum:
09 nov. 2013
Goeie tip thanks
nog geen ondertekening

Reg. datum:
24 feb. 2009
Ik trok de band tussen de tank en buddy door en trok de band dan strak op het frame. :Y
En dan de motor in 1e versnelling en elastiek om de remhendel :Y
Ook zette ik mijn motor altijd op de middenstandaard. :Y
Danny :W :]

een mooie ANDERE rooie

Reg. datum:
28 jul. 2003
quote:
ynnad schreef op 29 april 2016 @ 15:06:
. . .
. . .

Ik gebruikte tie-wraps (kabelbinders) zij nog steviger. (Elastiek kan rekken/knappen).
Wel een zakmes of tangetje meenemen om de tiewrap los t maken, maar er bestaan ook herbruikbare tie-wraps die je met je hand kunt ontgrendelen.
drink like fish: only water
ride now, work later
www.vfroc.nl
www.facebook.com/VFROC

gecertificeerd prutser

Reg. datum:
08 dec. 2004
Ik lees ook even mee :)
Pretpiloot, voor al uw binnenpretjes! NC750X - VFR750NF RC36-3 - NT650GT Hawk

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
ynnad schreef op 29 april 2016 @ 15:06:
Ik trok de band tussen de tank en buddy door en trok de band dan strak op het frame. :Y
Ook zette ik mijn motor altijd op de middenstandaard. :Y

Het nadeel van de middenbok is dat de motor dan staal op staal staat en dat is slecht zeemanschap.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Reg. datum:
27 mei. 2003
quote:
RR. schreef op 07 mei 2016 @ 06:21:

[...]

Het nadeel van de middenbok is dat de motor dan staal op staal staat en dat is slecht zeemanschap.

Het voordeel van 'm op de jiffy zetten is tevens dat je de motor zowel voor als achter wat in de vering kan trekken (door de ratels).

Het eerder genoemde wel of niet in de versnelling zetten is trouwens al tijden onderwerp van discussie.
Instant human. Just add coffee

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
Ik vaar momenteel langs de Schotse kust (north minch). Wind: NNE 6-7, buiig, 10 graden.
En sneeuw op de bergen! Blij dat ik niet op de motor zit.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

KTM1190 Adventure

Reg. datum:
26 sep. 2005
Ik ben benieuwd, veel info en tips gevonden in dit topic.
We gaan het over een 3 weken ervaren *O*
We gaan het rondje tegen de klok in eens proberen :]

KTM1190 Adventure

Reg. datum:
26 sep. 2005
quote:

Ik zou nooit spanbanden over het zadel doen!??

Had op de boot naar/van Noorwegen gezien dat zelfs met bescherming, de afdruk in het zadel bleef staan, en zelfs beschadigde.
Gewoon aan het frame, en een klein beetje in de vering, met 2 spanbanden, geen enkel probleem.
Eventueel in de versnelling en op de jiffy, de voorrem vastzetten, dan kan ie echt geen kant meer uit.
(omdat je vaak maar 1 spanband krijgt zou ik er zelf eentje extra meenemen, zodat je beide zijde van de motor apart kunt spannen)

We gaan er weer voor.

Reg. datum:
01 dec. 2009
Hoezo 1 spanband? er hangen er meer dan genoeg. soms een beetje rotte ratel. 1 kreeg ik niet meer los, mijn zakmes wel
Bye Bye VF1000F welkom VFR750F

We gaan er weer voor.

Reg. datum:
01 dec. 2009
Rondje tegen de klok in gedaan. in 12 dagen eerst de westkust supermooi weer gehad. tot aan de noordkust, toen werd het wat minder, soms wat regen maar goed te doen.. Snelweg langs de oostkust niet nemen maar ga lekker binnendoor zeer fraaie wegen en gebieden. Ook de scottish Borders is erg mooi maar je moet wel een beetje plannen voor de mooie wegen.

route.JPG

Reg. datum:
22 mrt. 2005
quote:
Smuiger schreef op 15 juni 2016 @ 18:44:
Rondje tegen de klok in gedaan. in 12 dagen eerst de westkust supermooi weer gehad. tot aan de noordkust, toen werd het wat minder, soms wat regen maar goed te doen.. Snelweg langs de oostkust niet nemen maar ga lekker binnendoor zeer fraaie wegen en gebieden. Ook de scottish Borders is erg mooi maar je moet wel een beetje plannen voor de mooie wegen.

[afbeelding]

Ik ga over een paar weken die kant op. En deze route ziet er interessant uit. Heb je deze toevallig voor een TomTom? ☺️

We gaan er weer voor.

Reg. datum:
01 dec. 2009
Als je een 400/40/40 hebt wel. anders ff aanpassen. dit is in GPX.

of via de Myroute-appSchotland-routes 2016.zip

ik kan je ook wel een zippie Schotland-routes 2016.zip
sturen met de routes
Smuiger wijzigde dit bericht op vrijdag 17 juni 2016 16:02 (20%)

Reg. datum:
22 mrt. 2005
quote:
Smuiger schreef op 17 juni 2016 @ 15:58:
Als je een 400/40/40 hebt wel. anders ff aanpassen. dit is in GPX.

of via de Myroute-app[afbeelding]

ik kan je ook wel een zippie [afbeelding]
sturen met de routes

Dat zou heel tof zijn; ik heb een 410. Ik stuur je even een prive bericht met mijn email adres :)

Reg. datum:
29 jul. 2006
Ook een rondje Schotland gedaan met eerst een loop door lake district. incl. naar en van de boot 9 dagen dus 7 dagen links rijden :]

met filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=rJG9vub6_uI

KTM 1190Adv

Reg. datum:
26 nov. 2002
quote:
Smuiger schreef op 15 juni 2016 @ 18:44:

[afbeelding]

Ook de hardknottpas in de route opgenomen als ik het goed inschat van de tekening ??

Mooi pasje :]

We gaan er weer voor.

Reg. datum:
01 dec. 2009
ja mooi. maar ook erg druk.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.