Schotland op de motor [Centrale informatie]

Naba over een blijkbaar populair gebied...:

Zijn er nog meer mensen van plan om Schotland te bezoeken dit jaar?

...yup ; vrijdag vertrekken... :) - heb trouwens net het weer gecheckt... :/
...doen echter de boot van Europort naar Hull...

...van Hull naar de West-kust ; daar 2 nachtjes, en dan naar Zuid-Schotland...





...en 't schriftje tbv notities voor een reisverhaaltje gaat weer mee... ;)
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan dit jaar in september naar het Lake District en daarna naar Dumfries&Galloway *O*
 
Nou, zullen we maar een MF-mini meeting op Applecross dan maar? Maandag 3 mei om 13:00 uur op de pashoogte of zo? :)
 
Weet nog niet welke dag we hem gaan doen Naba..........
Kunnen we altijd nog afspreken he. Kijk vrijdag, in IJmuiden maar uit naar 5 prachtige BMW's.......
 
Weet nog niet welke dag we hem gaan doen Naba..........
Kunnen we altijd nog afspreken he. Kijk vrijdag, in IJmuiden maar uit naar 5 prachtige BMW's.......

Is goed! En als je vrijdag een grijze TDM850 tussen een zwik Moto Guzzi's ziet staan dan ben ik dat
 
Gisteren terug gekomen van een motortocht van een week in de Schotse Hooglanden. Wat een geweldige ervaring.
We reden met een groep van 14 man (waaronder Stork).
Overnachtingen in Glencoe en trips gemaakt naar enkele van de mooiste stukken van de planeet. The road to Applecross is een absolute must. Het weer zat gelukkig voor het grootste deel mee, af en toe een buitje. Wel was het 's morgens vroeg behoorlijk koud, 's nachts zelfs tegen het vriespunt.
Ik ga daar zeker nog een keer terugkomen!
 
Gisteren terug gekomen van een motortocht van een week in de Schotse Hooglanden. Wat een geweldige ervaring.
We reden met een groep van 14 man (waaronder Stork).
Overnachtingen in Glencoe en trips gemaakt naar enkele van de mooiste stukken van de planeet. The road to Applecross is een absolute must. Het weer zat gelukkig voor het grootste deel mee, af en toe een buitje. Wel was het 's morgens vroeg behoorlijk koud, 's nachts zelfs tegen het vriespunt.
Ik ga daar zeker nog een keer terugkomen!

*O*

maar
worthless%20thread%20without%20pics.gif
 
Vanmiddag om 13:00 uur was ik ook weer terug van een weekje Schotland en het was super! Zal kijken of ik vanavond nog een verslagje in elkaar kan timmeren.
De toppers waren de Glen Coe vallei en Isle of Skye. Apple-cross vond ik beetje tegenvallen (dus gewoon erg mooi ipv fantastisch). En in 1 week tijd maar 1 dag een beetje miezer-regen gehad, dus dat was alvast super! *O*
 
... :W ...
...ook weer t'rug ; ook vandaag...


...veel gezien, en veel opgeschreven...
...ask een keer tijd heb (...) komt er een verslag(je) + foto's enzo...
 
Gaan aardig wat mensen heen de laatste tijd zo te zien!

Ik mag gister over 2 weken de boot pakken om 16 daagjes aan de andere kant van de zee te zitten :)


Ik ben heel benieuwd naar de verslagen (foto's!!) en ook absoluut naar welke routes jullie hebben gereden. Mijn route is nog niet klaar, dus kan nog alles aan veranderd worden.
 
Zo, heb zojuist een kort verslagje in elkaar gezet. Zie hier:

Naba in "Toerverslag weekje Schotland"

Schotland was schitterend, zeker omdat we het geluk van aanhoudend goed tot prachtig weer hadden. Voor TS in de OP heb ik de volgende leuke attracties en zo gevonden:

Vuurtoren Ardnamurchan:
Ardnamurchan Lighthouse -- Visiting
De weg ernaar toe is prachtig en de omgeving ook!

Eilean Donan Castle:
Eilean Donan - Kyle of Lochalsh, Scotland
Klein en mooi gerestaureerd kasteel, met flinke verzameling wapens
Is goed te combineren met een rit naar Isle of Skye danwel Applecross

Fort George:
Historic Environment Scotland
Een militaire basis maar wel opengesteld voor publiek. Met museum, basis zelf is gratis toegankelijk

Talisker Distillery:
http://www.malts.com/index.php/Gateway-en
Een van de betere Schotse whisky's, ligt op Isle of Skye

Verder vond ik de plaatsjes Fort William (dankzij de Ben Nevis de natste plek in Schotland!), Oban, Mallaig en Tobermory erg mooi!

Andere tips:
Neem inderdaad voor op de boot je eigen spanbanden mee. Op de terugweg was ik een van de laatste die aan boord kwam en alleen de ouwe slechte banden hingen er nog. Gelukkig had ik mijn eigen dus mee. Vastzetten heb ik gedaan op de jiffy maar die op de middenbok stonden ook nog overeind dus tja....kijk maar

Eten in een restaurant is duur, maar voor tussen de 10 en 15 pond heb je bij een hoop pubs een goed bord vol met fatsoenlijke hap. Wij gebruikten het avond eten bijna elke keer bij de Lock Inn in Fort Augustus: kleine pub, super gezellig, en heerlijk eten.

Tank op tijd! Tankstations zijn er niet veel in de Highlands. En als je veel veerboten nodig hebt voor je te rijden route, reserveer daar maar flink wat geld voor, er zitten wat dure tussen. Lees het verslag maar.

Neem je adapter mee : in de UK hebben ze andere stekkers dan op het vaste land. Bij de ANWB koop je die voor 18 euro maar de lokale elektro-boer had ze ook voor een paar euro.

Hou rekening met single-track roads: die zijn mooi om te rijden maar het schiet niet helemaal op, zeker als het druk is. 300 km heb ik als maximum aangehouden op een dag en daar ben je de hele dag zoet mee.
 
Naba tipt...:



1)

Neem inderdaad voor op de boot je eigen spanbanden mee. Op de terugweg was ik een van de laatste die aan boord kwam en alleen de ouwe slechte banden hingen er nog. Gelukkig had ik mijn eigen dus mee. Vastzetten heb ik gedaan op de jiffy maar die op de middenbok stonden ook nog overeind dus tja....kijk maar


2)

Eten in een restaurant is duur, maar voor tussen de 10 en 15 pond heb je bij een hoop pubs een goed bord vol met fatsoenlijke hap. Wij gebruikten het avond eten bijna elke keer bij de Lock Inn in Fort Augustus: kleine pub, super gezellig, en heerlijk eten.


3)

Neem je adapter mee : in de UK hebben ze andere stekkers dan op het vaste land. Bij de ANWB koop je die voor 18 euro maar de lokale elektro-boer had ze ook voor een paar euro.


4)

Hou rekening met single-track roads: die zijn mooi om te rijden maar het schiet niet helemaal op, zeker als het druk is. 300 km heb ik als maximum aangehouden op een dag en daar ben je de hele dag zoet mee.

1)
Goede tip inderdaad ; ons hadden op de heenweg de beschikking over een touwtje (!) om de motor vast te sjorren.

Bezopen toch zoiets ?!

Zet je ruim 21.000 Euro aan motorfiets 'vast' met een vettig touwtje...

Op de terugreis waren er wel plotseling spanbanden ! (was er ook veel meer wind, had er misschien ook mee te maken)


2)
Das gek ; die ervaring hebben wij nou helemaal niet. Voorbeeldje : in een keurig restaurant hebben we heerlijke krokant aangegrilde eendeborst, in een honing-tijmsaus gegeten, met 'chips', en diverse groenten. Kosten : 8.95 Pond per persoon.

Zit je dus met je 'pint' en een 'diet-Coke', hoofdgerecht, en toetje na (Banoffee-pie...yummie !) voor uiteindelijk nog geen 30 Pond weg te eten.

Zelfde restaurant, andere dag : soep vooraf, 2 pints, 2 cola, 2x hoofdgerecht (chicken curry + aanvullingen), en 2x toetje : totaal 36 Pond.

Kan ik onmogelijk duur noemen zoiets.


3)
Inderdaad ; niet vergeten zo'n ding. Eventueel ook op de boot te koop. Heb er inderdaad eentje van de ANWB, en dat is een vierkant ding, met ook andere adapterplaatjes voor diverse andere landen.


4)
...mooi hè ; die kleine wegen ?!...
...ligt vaak wel veel grind op, uitkijken geblazen dus !
 
Laatst bewerkt:
Zo, heb zojuist een kort verslagje in elkaar gezet. Zie hier:

Naba in "Toerverslag weekje Schotland"

Schotland was schitterend, zeker omdat we het geluk van aanhoudend goed tot prachtig weer hadden. Voor TS in de OP heb ik de volgende leuke attracties en zo gevonden:

Vuurtoren Ardnamurchan:
Ardnamurchan Lighthouse -- Visiting
De weg ernaar toe is prachtig en de omgeving ook!

Eilean Donan Castle:
Eilean Donan - Kyle of Lochalsh, Scotland
Klein en mooi gerestaureerd kasteel, met flinke verzameling wapens
Is goed te combineren met een rit naar Isle of Skye danwel Applecross

Fort George:
Historic Environment Scotland
Een militaire basis maar wel opengesteld voor publiek. Met museum, basis zelf is gratis toegankelijk

Talisker Distillery:
http://www.malts.com/index.php/Gateway-en
Een van de betere Schotse whisky's, ligt op Isle of Skye

Verder vond ik de plaatsjes Fort William (dankzij de Ben Nevis de natste plek in Schotland!), Oban, Mallaig en Tobermory erg mooi!

Andere tips:
Neem inderdaad voor op de boot je eigen spanbanden mee. Op de terugweg was ik een van de laatste die aan boord kwam en alleen de ouwe slechte banden hingen er nog. Gelukkig had ik mijn eigen dus mee. Vastzetten heb ik gedaan op de jiffy maar die op de middenbok stonden ook nog overeind dus tja....kijk maar

Eten in een restaurant is duur, maar voor tussen de 10 en 15 pond heb je bij een hoop pubs een goed bord vol met fatsoenlijke hap. Wij gebruikten het avond eten bijna elke keer bij de Lock Inn in Fort Augustus: kleine pub, super gezellig, en heerlijk eten.

Tank op tijd! Tankstations zijn er niet veel in de Highlands. En als je veel veerboten nodig hebt voor je te rijden route, reserveer daar maar flink wat geld voor, er zitten wat dure tussen. Lees het verslag maar.

Neem je adapter mee : in de UK hebben ze andere stekkers dan op het vaste land. Bij de ANWB koop je die voor 18 euro maar de lokale elektro-boer had ze ook voor een paar euro.

Hou rekening met single-track roads: die zijn mooi om te rijden maar het schiet niet helemaal op, zeker als het druk is. 300 km heb ik als maximum aangehouden op een dag en daar ben je de hele dag zoet mee.

Niet Fort William, maar Glenfinnan is statistisch de natste plaats in Schotland - ik moet er overmorgen langs... :(
 
Laatst bewerkt:
...nog een Schotland-tippie...!

...kijk een beetje om je heen waar je geld uit een automaat haalt ; ik kreeg gisteren de VISA afrekening, en bij sommige banken moet je gewoon tussen de 10 en 12 Pond (!) betalen om een handje vol van die dingen uit de muur te krijgen...

...het afrekenen na het tanken doe ik ook altijd (in het buitenland) met de VISA, en daar zijn (zoals gewoonlijk) geen extra kosten voor in rekening gebracht...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan