Is een Sportster betrouwbaar ??

Ik zou niet willen lessen op een sportster.

Als je lest wil je je RBW halen. En dat doe je m.i. op de meest soepel rijdende/sturende motor die er te vinden is. Dus niet op een sportster.

Je autorijbewijs ga je toch ook niet halen in een grote chevrolet? Straatje keren en inparkeren gaat veel makkelijker in een opel corsaatje.

Maar er ik heb wel vaker mensen gehoord die alleen willen lessen op een HD. Als je maar genoeg van dat soort mensen weet te vinden zal je rijschool misschien wel lopen.

Succes.




:^
 
Ik zou zelf ook niet zo gauw op een Sportser gaan lessen. Zo'n CB500 oid is lekker te handelen tijdens je bijzondere verrichtingen. Wat betreft de betrouwbaarheid van een Harley. Volgens mij zijn er vanaf '88 de early EVO blokken gekomen deze waren al een stuk beter dat de oude. ALs je een EVO blok hebt (volgens mij van begin jaren '90) dan zijn ze best betrouwbaar....
 
full
 
Ik ben 1.83, en heb geen enkel probleem op mijn 1991 1200cc sportster
(moet wel zeggen dat ik een breed stuur heb, en forward controls!
maar op een originele kan ik ook goed zitten hoor!
Om je even uit een droom te helpen: 1.83 is NIET lang... dat is bijna onder de landelijk gemiddelde lengte... shorty :+
Of de Sportster een goede lesmotor zou zijn... Ik betwijfel het, maar ik zou de mijne ook absoluut niet als lesmotor aanbevelen.
 
Denk dat de topic starter het niet zo interressant meer vindt daar dit topic een jaar geleden gestart is :?

Over ouwe koeien gesproken.
 
Om je even uit een droom te helpen: 1.83 is NIET lang... dat is bijna onder de landelijk gemiddelde lengte... shorty :+
Of de Sportster een goede lesmotor zou zijn... Ik betwijfel het, maar ik zou de mijne ook absoluut niet als lesmotor aanbevelen.

Nou ik ben ruim 1.90 mtr en zit als een vorst op mijn ironhead, en nu met forwardcontrols helemaal. En wat rij kwaliteit betreft perfect zelfs mijn pre evo ironhead. Maar het zal een beetje op stuurmanskunst aankomen. Niet iedereen kan motorrijden, alleen op een jap valt het minder op. Maar als ik sommige mensen soms houterig de bocht door zie gaan. Heb inmiddels een handvat aan mijn hart gemaakt, kan ik hem beter vast houden.

full
 
ik zou gewoon voor de jap als lesmotor gaan cb500 ofzo want als je daar een schuiver mee maakt ga je gewoon naar de tuperware party van je vrouw om nieuwe plastic onderdelen te bestellen ,want als je ziet hoe sommige aspirant bikers met een lesmotor omgaan wil je toch niet je zuurverdiende geld in american iron steken ten eerste je betaalt de hoofdprijs voor nieuwe onderdelen (plaatwerk,koppeling,)en ten tweede het is beter voor je hart ook
 
Mijn Sportster heeft nu 133.000 km op de teller staan en brengt me elke dag op en neer naar Amsterdam, Betrouwbaarheid zit in de bestuurder, niet in de motor.
 
ik zou gewoon voor de jap als lesmotor gaan cb500 ofzo want als je daar een schuiver mee maakt ga je gewoon naar de tuperware party van je vrouw om nieuwe plastic onderdelen te bestellen ,want als je ziet hoe sommige aspirant bikers met een lesmotor omgaan wil je toch niet je zuurverdiende geld in american iron steken ten eerste je betaalt de hoofdprijs voor nieuwe onderdelen (plaatwerk,koppeling,)en ten tweede het is beter voor je hart ook
Ik denk dat een schuiver met een jap duurder is om te maken dan met een Harley, ga maar eens onderdeel prizen vergelijken!
 
dat denk ik inderdaad ook ja,

voorbeeld, bij een kleine schuiver val je al gauw op je handvaten rem/koppelingshandel, evt. uitlaat, voetsteuntje(s).
deze onderelen zitten aan alle motoren, en ik denk dat de kosten niet echt veel verschillen!

bij een sportmotor, val je waarschijnlijk (zelfs bij kleine lichte schuiver je kuip kapot, bij (de meeste) harley's heb je dit dus niet!
 
Dan ben ik tot nu toe de langste op een Sportster... 1.98. Ziet er misschien niet uit, maar dat boeit niet. Ik rijd er prima op. Het enige probleem in 22000 km is dat ie wat olie lekte, voor de nieuwe emissie-regels was het nodig dat de carter-dampen weer door de motor geleid werden, soms waren die dampen iets te veel wat druppels werden die uit het luchtfilter kwamen zetten. Maar da's intussen opgelost.

Voordelen:

Poserbike 1e klas :)
Érg hoog koppel
Stuurt lekker, dus ook voor de langeren onder ons (mits forward controls)

Nadelen:

Poetsen, na elk regenbuitje weer al dat chroom poetsen
Trillen, ik rij altijd met een nierbelt aangezien ik anders gebroken aankom
Er is ondertussen weer een regenbuitje geweest... Weer poetsen dus
In onderhoud is ie niet zo duur (afhankelijk van de gebruiker) maar om het poser-gehalte op te krikken is érg duur :} @ Pepe :)
Zie ik daar een regenbui??
 
Nadelen:

Poetsen, na elk regenbuitje weer al dat chroom poetsen
Trillen, ik rij altijd met een nierbelt aangezien ik anders gebroken aankom

Hm dat trillen vind ik eigenhijk heel erg meevallen!

En ik ben eigenlijk niet zo'n poetsliefhebber, dus steeds meer onderdelen op mijn motor worden zwart, (daarbij vind ik chroom niet eens echt mooi,(heb dan liever gepolijst aluminium of rvs) :]
 
Laatst bewerkt:
Hm dat trillen vind ik eigenhijk heel erg meevallen!

En ik ben eigenlijk niet zo'n poetsliefhebber, dus steeds meer onderdelen op mijn motor worden zwart, (daarbij vind ik chroom niet eens echt mooi,(heb dan liever gepolijst aluminium of rvs) :]


Nou, toen ik hem net had had ik altijd zo'n gevoel alsof m'n nieren aan het weglopen waren na een rit. Na een keer een nierbelt aangeschaft te hebben had ik nergens meer last van. Mij krijg je niet meer zonder op de motor :)
(of het moeten wel héle korte stukjes zijn)
 
ik moet zeggen dat ik wel een redelijk comfortabel zadel heb(lees dik zadel) TE dik naar mijn mening, daarom ben ik ook (nog steeds) bezig met het zelf maken van een zadel, maar het bestelde schuimrubber wil maar niet binnenkomen!

had al een prototype gemaakt, maar dat was veel te hard, daar was ik mijn nieren waarschijnlijk wel mee verloren
 
ik moet zeggen dat ik wel een redelijk comfortabel zadel heb(lees dik zadel) TE dik naar mijn mening, daarom ben ik ook (nog steeds) bezig met het zelf maken van een zadel, maar het bestelde schuimrubber wil maar niet binnenkomen!

had al een prototype gemaakt, maar dat was veel te hard, daar was ik mijn nieren waarschijnlijk wel mee verloren


Welk model heb je? Die Huggers bijvoorbeeld hebben standaard erg dikke zadels erop zitten. Ik heb de Custom, is idd niet zo erg dik.

Ik wil wel piccies zien van het zadel als het je gelukt is :}

Wordt het een single of duo?
 
er zit nu een le pera(niet origineel) zadel op met afneembare duo,
maar zonder duo ziet dat zadel er niet echt mooi uit, vandaar dat ik een dunner strakker solo zadel wilde,
Ik heb uit 2mm dik plaatmateriaal een zadelplaat geknipt, met voor een bolling en uitsparing voor de originele bevestigingslip, en aan de achterkant een uitparing voor t spatbord, en met het spatbord meeglooiende opstaande kant er aan gelast.
hierop wordt het schuimrubber geplakt, en zo gesneden dat het goed zit, hier wil ik dan eerst een tijdje mee proef gaan rijden voor dat ik het ga bekleden met leer,
dat bekleden wil ik eerst zelf proberen, maar als dat niet lukt laat ik het doen!

verder ben ik nu ook bezig met het maken van een dragbar achtig stuur, met vastgelaste risers en een digitaal tellertje(fiets) in de stuurbuis verwerkt.
dit stuur is wat dikker dan een origineel harleystuur, en aan de uiteinden afgedraaid voor de handvaten en controls, aan de uiteinden van het stuur komen dan knipperlichten soort van kellermann, maar dan net iets anders (en veel goedkoper)
 
Dit is mn sportster zoals ik er nu nog mee rijd tot het stuur en het zadel klaar zijn. (heb er inmiddels wel kortere achterveren opgezet)
full
 
@Gijs,

Dat zadel zal wel allang klaar zijn en aangezien ik met een vergelijkbare klus bezig ga was ik wel benieuwd naar het hiervoor beloofde piccie!
tnx
 
Terug
Bovenaan Onderaan