Hoe carburateurs demonteren CBR600F

VTR Jeroen

Street Triple RS, Rx, VFR400R en MT5-je
12 mrt 2002
5.832
2.322
Hoe krijg ik de carburateurs van een CBR600F PC31 ('98) los?
Ik heb alles wat er boven zat verwijderd, maar moet nu aan de onderkant, zeg maar waar de carburateurs verbonden zijn met het blok losmaken.
Aan de linkerzijde (voor de bestuurder) kan ik de slagklemmen van de eerste twee wel losschroeven, maar aan de andere kant kan ik niet bij de derde en vierde carburateur.
Daar zit namelijk de waterpomp voor gemonteerd.
Ik hoop niet dat ik nu zelf het antwoord geef, maar moet de waterpomp er ook af of is er een andere manier?
 
Met een lange schroevedraaier (philips 2) kan je vanaf de linkerkant alle slangenklemmen aan de carburateurzijde losmaken. Met een zaklantaarn kan je ze zien zitten. Je kan eventueel ook de slangenklemmen aan de kant van het blok losmaken (ipv de klemmen aan de kant van de carb). Die schroeven staan onder 45 graden naar beneden. Voor de linker klemmen wijst je schroevedraaier schuin naar boven richting je remhendel, voor de rechtse klemmen schuin naar boven richting je koppelingshendel.

Die 'bobbel' op je kop is trouwens je thermostaat, je pomp zit bij je schakelpedaal.
 
Het is gelukt.
Met een lange schroevendraaier met fexibele schacht die ik ooit eens bij de Aldi heb gekocht :}
Mijn vrouw heeft met een zaklantaarn bij staan te schijnen en de carb's omhoog gehouden ;)
Nu kunnen we dit weekend weer lekker :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan