quote:Sanmiguel schreef op 29 december 2008 @ 21:07:
Ik zou graag 'n oplossing zien voor volgende :
Ik heb een bok čn zijpoot.
Wanneer ik de bok gebruik, blijft de motor draaien.
Wanneer ik de zijpoot uitklik, valt ie automatisch stil.
Ik vind dit stomvervelend.
Voorbeeldje : Ik arriveer aan mijn werk, kan mijn scoot daar droog stallen in een aparte garagebox. Wanneer de poort toe is, moet ik ofwel de scoot op z'n bok zetten ofwel de scoot stilleggen om de poort te gaan openen en daarna terug starten (niet bevorderlijk in de winter)of terug van de bok klikken.
Dus waarom niet een 'veiligheid' waarbij de zijpoot uit kan, de scoot blijft draaien maar bij gashendeldraaien de scoot toch niet wegvliegt ??
M'n voorbeeld lijkt misschien stom, maar zo kan ik er nog heel wat uit dagelijkse toepassingen opnoemen...
quote:De Buikschuiver schreef op 26 januari 2009 @ 16:14:
- Handrem: JA!!! De rem vastzetten met een klipje vind ik een slecht systeem, want direct na veel remmen parkeren kan je remschijven daarmee kromtrekken. Beter net als in de auto een apart trommeltje
quote:
Zelf had ik ook nog een puntje ter verbetering voor de "Beverly Seconda Generazione":
- Een mogelijkheid om de 0-30 dip uit te schakelen
quote:stradje schreef op 30 juni 2010 @ 07:15:
Sanmiguel: motor uit bij uitgeklapte zijstandaard zou je echt niet anders willen. Dat zou levensgevaarlijk zijn. Bij de bok heb geen andere keuze dan eerst de bok inklappen voor je kunt rijden. Maar als de motor zou blijven lopen bij uitgeklapte zijstandaard zou je dus ook kunnen wegrijden met uitgeklapte zijstandaard!! Bij de eerste bocht naar links zou je dan direct ontdekken dat je in dit topic zou willen toevoegen dat de motor uit moet bij uitgeklapte zijstandaard!!
VFR400R NC30 SC300Cube
quote:rvwijk schreef op 30 juni 2010 @ 20:30:
[...]
inderdaad, kijk dit filmpje maar eens en wacht op de bocht naar links
quote:Michiel747 schreef op 29 juni 2010 @ 20:46:
Geweldig Topic!
Ik zie veel dezelfde opmerkingen terugkomen en ik herken ze meteen voor mijn scooter.
Een aantal verbeteringen voor de Honda PCX dan:
- een echt windscherm (geintegreerd en dus hoger dan het zwarte "kapje" dat er standaard op zit)
- rvs uitlaatje zou leuk zijn, zeker als het zwarte potje heel snel wegroest.
- een breder zadel is comfortabeler (geld wat mij betreft voor de meeste scooters)
- het steuntje in het zadel in hoogte verstelbaar maken zodat als ruggensteuntje dienst kan doen
- en nog wat extra instrumenten: klokje, temperatuurmeter, toerenteller
Dl 650 AT

VFR400R NC30 SC300Cube
quote:joeyverveer schreef op 28 februari 2011 @ 16:37:
Maak wat kleinere/lichtere motoscoots, met grotere motor(inhoud)
DOLLE PRET!:D
[afbeelding]
[afbeelding]
een runner met een master 500 blok :D
Automatische Piloot

quote:the_roughneck schreef op 21 juni 2011 @ 06:41:
leuke topic,
ik zelf rij met een honda s-wing en met veel opmerkingen ben ik het eens zoals:
-een grotere benzine tank
- meer vermogen
- toegangkelijkheid van de techniek zowel het motorische als het electrische zoals gezegt probeer maar eens een simpel lampje vervangen
- de bagageruimte kunnen openen zonder dat ik men contact moet afleggen
- het idee van maar 1 veerpoot voor de een vlottere montage en demontage zonder comfort verlies
en er zullen nog wel een paar dingen zijn die ik vergeet.
maar tis wel een feit dat we dit allemaal wel willen maar zijn we inderdaad bereid om er ook voor de eventuele meer prijs te betalen?
VFR400R NC30 SC300Cube
Wat betreft die toerentallen; dat lees ik ook steeds maar de toerentallen van de wat grotere motorscooters verschillen niet zoveel van die van auto's. Als voorbeeld:quote:BertV schreef op 22 juli 2012 @ 07:39 in het Honda PCX Topic: :... ik heb opgevangen dat door de hoge toerentallen van motorfietsen niet de onderhoudsvriendelijke variant gemonteerd kan worden. Uitleg van techneut volgt vast....
© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1