Motor kopen in UK?

Mjah.... Vanuit Roy (Achterhoek/Bijna Dld.) scheelt 't al 200 Km enkele reis. Hoek van Holland is bijna 200Km. Calais is al bijna 400Km.

Zeebrugge en Oostende zitten er precies tussen in :o

Scheelt ook of je onder óf boven Londen moet zijn, natuurlijk. Soms is Zeebrugge wel handig als je ergens in 't midden van Engeland moet zijn óf door wil naar Schotland/Ierland, maar niet als je uit de regio van Roy komt .... Dan kun je beter naar Hoek van Holland óf naar Ijmuiden rijden.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat er niks meer via zeebrugge, of dat is weer veranderd, want in Juli toen ik mijn motor uit schotland ging ophalen was zeebrugge geen optie.
 
Durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Voor mij is het een jaar of 13 geleden dat ik beroepsmatig regelmatig naar diverse bestemmingen in de UK moest (touringcar). Afhankelijk van de vertreklokatie/bestemming én totale reisduur heb ik destijds alle opties wel een keer mogen ervaren.

Persoonlijk vond ik destijds de boot altijd de meest prettige manier omdat je dan toch wat meer "rust" had, maar tijdens de kerstdagen/weken hadden we ooit van dat "Vee-Vervoer" in verband met dagtochtjes naar Londen (kerst-shoppen), en dan was de trein weer de beste optie.

[edit]Zeebrugge - Hull is nog gewoon te boeken, zie ik :o [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik zit dan nu ook een beetje te neuzen in Engeland voor mijn nieuwe motor... Ik ben op zoek naar een Suzuki GSX-R750 K4 / k5 of jonger, afhankelijk van wat de financieën toe laten.

Heb al even alle sites die vermeld werden verzameld in dit topic:
Electronics, Cars, Fashion, Collectibles, Coupons and More | eBay
Auto Trader UK - Find New & Used Bikes for Sale
Motorbikes For Sale In The UK | Freeads
Used Motorbikes for Sale - Gumtree
New & Used Motorbikes & Motorcycles for Sale | MCN
http://www.ukbike.com/
Used Cars for sale with PistonHeads

Nu even ander vraagje... tijd is totaal onbelangrijk maar wat is de goedkoopste manier om naar de UK te gaan? Ik kom vanuit de Achterhoek en zal dan met bestelauto (Opel Combo) en AHW gaan. Indien een overnachting noodzakelijk is slaap ik in de auto :) maar wat is over het algemeen het goedkoopste? Trein? Boot vanaf Hoek van Holland of vanaf Oostende? Of.....?

Deze kun je waarschijnlijk voor €4000,- halen.
En een imitatiekuip kost ook weinig ;)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...es=EXPORT&tabNumber=1&adLoadingVersion=bottom
 
Durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Voor mij is het een jaar of 13 geleden dat ik beroepsmatig regelmatig naar diverse bestemmingen in de UK moest (touringcar). Afhankelijk van de vertreklokatie/bestemming én totale reisduur heb ik destijds alle opties wel een keer mogen ervaren.

Persoonlijk vond ik destijds de boot altijd de meest prettige manier omdat je dan toch wat meer "rust" had, maar tijdens de kerstdagen/weken hadden we ooit van dat "Vee-Vervoer" in verband met dagtochtjes naar Londen (kerst-shoppen), en dan was de trein weer de beste optie.

[edit]Zeebrugge - Hull is nog gewoon te boeken, zie ik :o [/edit]

Er was in ieder geval wel iets te boeken naar newcastle volgens mij, maar dat zou 800 euro kosten, inc. auto, aanhanger en 2 personen.

Voor minder dan de helft kon je met de auto op en neer naar Glasgow met de auto en trein.
 
Nou ik heb idd al even rond zitten neuzen en als ik dan de reiskosten ed erbij op tel ben ik beter af om hem uit die Heimat te halen want daar vind ik zo ook rond die prijzen en dat is zoals al gezegd om de hoek voor me en zit ik ook niet met eventueel koplamp geneuzel.

En de gok is iets minder als je hem uit Dld haalt, mocht de motor in de UK tegenvallen zit je wel met een hoeveelheid ponden welke je in moeten wisselen tegen een ongunstige koers.

Het moet toch redelijk schelen voordat een motor uit de UK nog interessant is, dit in vergelijking met een Duitse bike of een mp koopje.

Toch blijft het een avontuur, de overtocht voor een nieuwe bike!
 
En de gok is iets minder als je hem uit Dld haalt, mocht de motor in de UK tegenvallen zit je wel met een hoeveelheid ponden welke je in moeten wisselen tegen een ongunstige koers.

Het moet toch redelijk schelen voordat een motor uit de UK nog interessant is, dit in vergelijking met een Duitse bike of een mp koopje.

Toch blijft het een avontuur, de overtocht voor een nieuwe bike!

Daarom kijk je niet voor 1 motor als je naar de UK gaat, maar voor meerdere, en doe je goed onderzoek vooraf.
 
Daarom kijk je niet voor 1 motor als je naar de UK gaat, maar voor meerdere, en doe je goed onderzoek vooraf.

:^

Dat sowieso. En je moet voor de "gein" ook eens gaan kijken wat er in de mediteraine landen te ver-"krijgen" is voor leuke prijzen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt allemaal, maar aangezien ik letterlijk op 50m van de Duitse grens woon hou ik het dan toch wel bij "die Heimat". Misschien als ik toch eens in Engeland moet zijn dat ik een beetje rond ga neuzen maar niet bewust iig.

Thanks voor de info!
 
@Roy R: Ik heb mijn motor afgelopen zomer ook uit de UK gehaald en lees mijn posts maar voor info! Kom zelf uit Twente en ben gewoon via calais gereden.
 
Daarom kijk je niet voor 1 motor als je naar de UK gaat, maar voor meerdere, en doe je goed onderzoek vooraf.

Zelf heb ik mijn toenmalige 600RR wel daar gekocht, echter had mijn maatje diverse motoren opgezocht en met elke motor was wel wat, je moet ook een beetje geluk hebben!
 
weet iemand wat die sitenaam is waar je voor ik geloof 10 euro een bpmberekening kon laten maken, en direct kan uitprinten, ik heb het destijds gedaan maar ben de naam vergeten. :')
 
Ha daar is Paul.
Eindelijk kan ik jou eens bedanken voor de info die je beschikbaar hebt gesteld op je site. Ik heb er veel aan gehad toen ik mijn SuperDuke ingevoerd heb.
Bij deze: bedankt! :}
Eric
:^ thanks Paul! Heb jouw site ook een aantal keer gebruikt!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan