Motor kopen in UK?

Het loont nu helaas nog amper de moeite, een motor uit GB halen met de dure pond.
Of heeft iemand andere ervaringen?
Dat was altijd al erg afhankelijk van het type motor, maar een 10% duurder GBP helpt natuurlijk niet.

Allemaal de schuld van die knoflookvreters in zuid-Europa! Alles maken ze kapot! :+
 
Ook de prijzen zijn ondertussen flink omhoog daar.

Ik zou nu in ponden net zo veel betalen voor een gsx-r 750 als 4 jaar geleden toen ik hem daar kocht.
Deze zomer dus gewoon in NL fiets gekocht
 
De pond is weer flink aan het zakken. Twee jaar geleden mn motor gehaald met ongeveer dezelfde koers en ben nu wederom aan het overwegen om er een te importeren :)
 
Is belgie oid niet veel goedkoper ? Pond is toch nog steeds redelijk duur toch ?
Nee hoor. Pond staat nu op 1 GBP = 1.13895 EUR. Lorentzchange hanteert op dit moment een wisselkoers van 1 GBP = 1.185 EUR. Heb mijn motor 2 jaar geleden gekocht tegen een wisselkoers van 1 GBP = 1.20 EUR als ik het mij goed herinner.

Motoren zoek ik op via Biketrader.co.uk. Tis een beetje afhankelijk wat voor een motor in wat voor een prijsklasse je zoekt. Een motor van 1000 GBP zal je niet zo veel voordeel opbrengen, maar een motor van 6000 GBP en meer geeft toch al gauw wat voordeel (al helemaal als de motor 3 jaar of ouder is, i.v.m. BPM korting).
Busje huren kost ook nie meer zoveel tegenwoordig :)
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor. Pond staat nu op 1 GBP = 1.13895 EUR. Lorentzchange hanteert op dit moment een wisselkoers van 1 GBP = 1.185 EUR. Heb mijn motor 2 jaar geleden gekocht tegen een wisselkoers van 1 GBP = 1.20 EUR als ik het mij goed herinner.

Motoren zoek ik op via Biketrader.co.uk. Tis een beetje afhankelijk wat voor een motor in wat voor een prijsklasse je zoekt. Een motor van 1000 GBP zal je niet zo veel voordeel opbrengen, maar een motor van 6000 GBP en meer geeft toch al gauw wat voordeel (al helemaal als de motor 3 jaar of ouder is, i.v.m. BPM korting).
Busje huren kost ook nie meer zoveel tegenwoordig :)

WOW ! Dat is inderdaad flink gezakt :D Hmmm Dan word het wel heel aantrekkelijk vanuit engeland te importeren.
 
Als de verkoper graag heeft dat je cash betaald,en de meesten willen dat,moet je ook rekening houden met de provisie die gevraagd wordt bvb de bank. En die kan fors zijn!Het gwk spant daarbij de kroon.
 
Pin limiet verhogen en daar geldautomaat opzoeken, je moet misschien wel tien keer pinnen maar scheelt een hoop provisie.
 
ik ben weer serieus opzoek naar een motor importeren uit Engeland. 5 jaar geleden al een keer gedaan.
ik wil met auto + aanhanger richting london rijden om een r1 op te halen. van 2 jaar oud.
probleem is dat ze het geld CASH willen hebben, is een particulier. dus de vraag is nu, wat is het voordeligst om te doen.
daar een bank opzoeken en wisselen of hier bij de bank al mijn CASH omwisselen?

mensen ervaring hiermee?
 
Ik heb net met de zoekfunctie en op google gezocht naar een antwoord op mijn vragen over het importeren van een motor uit Engeland.

Ten eerste vroeg ik mij af of hier mensen ervaring hebben met goede/betrouwbare (en betaalbare) export organisaties die Engeland - Nederland doen.

Ten tweede is het mij nogsteeds niet helemaal duidelijk welke exacte documenten ik nodig heb
en welke aanpassingen aan de motor nodig zijn.
Ik heb gevonden dat er problemen kunnen zijn met de belichting & de mp/h snelheid indicator.

Ook blijkt het kennelijk een probleem te zijn als er gegevens op het Engels Kentekenbewijs ontbreken, ik las iets over het ontbreken van gewicht, DB, toerental/vermogen..

Ten derde vroeg ik me af hoe het zit met de invoer kosten? Verschillen deze met bijv. Duitsland?


Ik denk dat dit ook handig is om te weten voor anderen die (goedkoop) een nieuwer type motor willen halen en bereid zijn daar wat meer moeite voor te doen.


Alvast erg bedankt voor de reacties!

mijn s1000rr komt uit de UK, maar niet zelf geimporteerd. de prijs was wel goed
 
Ik overweeg ook een motor te importeren maar deze heeft minder dan 6000km gelopen.
<6000km = nieuwe motor voor de belastingdienst en dan moet men BTW betalen.
Om dat te omzijlen kan ik voor de keuringsdag een klokkenset lenen met >6000km.

Nu is de vraag: hoe gedetailleerd wordt een motor door de rdw/bd gecontroleerd.
Gaan ze op onderdelenniveau typeplaatjes/stickers e.d. controleren???
 
Ik overweeg ook een motor te importeren maar deze heeft minder dan 6000km gelopen.
<6000km = nieuwe motor voor de belastingdienst en dan moet men BTW betalen.
Om dat te omzijlen kan ik voor de keuringsdag een klokkenset lenen met >6000km.

Nu is de vraag: hoe gedetailleerd wordt een motor door de rdw/bd gecontroleerd.
Gaan ze op onderdelenniveau typeplaatjes/stickers e.d. controleren???
Dat gaat goed.
Ze kijken controleren motorbloknummer, framenummer en starten ff de motor en noteren dan de kmstand. Niet meer dan 10 minuten! Dus dat gaat prima met een geleend dashboard (tenzij ze meelezen hier :P )
 
Ik overweeg ook een motor te importeren maar deze heeft minder dan 6000km gelopen.
<6000km = nieuwe motor voor de belastingdienst en dan moet men BTW betalen.
Om dat te omzijlen kan ik voor de keuringsdag een klokkenset lenen met >6000km.

Nu is de vraag: hoe gedetailleerd wordt een motor door de rdw/bd gecontroleerd.
Gaan ze op onderdelenniveau typeplaatjes/stickers e.d. controleren???


Ik zou idd (als je klokkenset kan lenen) deze omwisselen. kan je hoop geld schelen ;-)
 
als je Ponden uit Nederland meeneemt, zorg dat je het wisselbewijs bij je hebt als je de grens overgaat... Ze hebben mij ook aangehouden toen ik met een busje van de trein kwam en m'n geld in eerste instantie meegenomen om te checken.
 
Nog mensen van plan om een motor te halen uit the UK?
het is hier een beetje stilletjes..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan