vulcan vn800a

maffen

Rookie
29 mrt 2003
3
0
zeebrugge
hoi,hier een vraagje uit belgie:als nieuwe vulcan rijder heb ik de vraag of je de smalle voorspadbord van de vn800a kan vervangen door de brede van de vn800 classic? alle help welkom
 
Ik denk niet dat het mogelijk is, gezien het verschil in grootte van het voorwiel.
Wie je misschien meer kan vertellen is Peter uit Soest. Je moet dan wel de vraag stellen in CHOPPER, dan leest hij het zeker.
Ik dacht te herrinneren dat hij bij zijn vorige motor (VN800A) een heleboel vervangen heeft, waaronder o.a. zijn smalle voorwiel en zijn voorspatbord.
Suuk6 ................... en welkom! :]
 
Ik dacht niet dat het mogelijk is dit zo zonder meer te vervangen. Ik dacht dat de voorvork ook iets verschilt qua breedte en qua vorm.
Verder vind ik het niet mooi: een groot breed spatbord en een smal wiel. Maar ja dat is natuurlijk persoonlijk.

By the way: nog welkom op het forum

:] Bigbrother :}
 
Laatst bewerkt:
De totale diameter van een 21 inch wiel ten opzichte van een classic wiel scheelt denk ik 8 centimeter, dus het 21 inch wiel is aan de bovenkant 4 cm hoger dan het classic wiel.

De voorvork van een 800A heeft een smallere "bevestigingsogen(pootjes)-afstand".
Die afstand is bij de classic breder. Dus het spatbord van de classic past niet meteen zonder hobbyen..

In mijn 800A had ik een classic voorwiel, maar er kon dus geen classic spatbord in. Ik heb er toen een universeel 'metapol' polyester spatbord op pasgemaakt. Gaatjes boren, vulringen en het stond fantastisch.

Maar als ik het goed begrijp wil jij op je 21 inch een classic spatbord hangen? gaat dus niet.
 
Hoi, misschien een late reactie, maar ik ben daar nu pas mee bezig.
Als ik het goed begrepen heb, past het voorwiel van een Vulcan VN800 classic du s in de voorvork van een VN800A.
Wat voor een problemen ik kan verwachten bij het plaatsen ?

Alvast bedankt.
 
KAWASAKI / vn 800 classic 1996 € 3990,-
Bijna 50.000 km gereden. Lijkt mij een koopje...
Of niet soms?
(Komt met 6 maANDEN GARANTIE)
 
Terug
Bovenaan Onderaan