CB1300 - deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

farty arse

Die hard MF'er
21 feb 2006
752
0
Waarschoot
daar het vorige topic zijn limiet bereikt heeft :?
zie hier deel 2
*O* *O* *O*
full

oh ja geen ervaring met een stuurdemper op een cb 1300 :N
daar ik toch weinig zeer hoge snelheden rij ,en als ik eens een uitspatting heb besef je op zo een moment vlug dat je het wat kalmer aan moet doen O-) O-)
gr mark
 
Afgelopen vrijdag was het dan zover
Mijn oude, vertrouwde XJR heb ik omgeruild voor een nieuwe 2008 CB1300


omruil.jpg


EgbertO
 
Gefeliciteerd EgbertO, heel mooi die nieuwe met dat donkere blok.
Ik heb vrijdag de CB1300S gezien in het echie en aangezien ik al een zwarte naakte CB1300 gehad heb zit nu sterk te denken aan de CB1300S.
Ik vind ook dat rode voorspatbord wel heel mooi staan bij die S, dan komen die gouden velgen mooi uit.

Mark, kan jij al zeggen of je iets merkt aan die nieuwe aanpassingen qua rijden of voel je geen verschil?
 
Jongens
kan iemand me raad geven ivb met stuurdemper.ik moet toegeven dat ik soms mijn moto gebruik dat niet echt past bij een cb.en ik vind bij hogere snelheid de voorkant niet echt stabiel zeker in de bochten.heb pilot power 2ct-s er op liggen dus dat zal wel goe zijn zeker?
mijn vering heb ik al in alle posities uitgeprobeerd maar zonder resultaat.
nu had ik graag een stuurdemper gemonteerd,maar vind er bijna nix van voor de cb.
alle suggesties zijn welkom.
heeft al iemand zoiets op zijne moto?en welk merk?en wat zijn er de ervaringen van?
 
Jongens
kan iemand me raad geven ivb met stuurdemper.ik moet toegeven dat ik soms mijn moto gebruik dat niet echt past bij een cb.en ik vind bij hogere snelheid de voorkant niet echt stabiel zeker in de bochten.heb pilot power 2ct-s er op liggen dus dat zal wel goe zijn zeker?
mijn vering heb ik al in alle posities uitgeprobeerd maar zonder resultaat.
nu had ik graag een stuurdemper gemonteerd,maar vind er bijna nix van voor de cb.
alle suggesties zijn welkom.
heeft al iemand zoiets op zijne moto?en welk merk?en wat zijn er de ervaringen van?

Je hebt met de CB1300 beslist geen geen stuurdemper nodig als je Hyperpro veren in je voorvork zet (of laat zetten)... Oók op topsnelheid blijft de voorkant heerlijk rustig en stabiel!

De originele veren zijn naar mijn smaak te slap en geven een schommel-effect.

Nadat ik destijds Hyperpro veren in de voorvorkpoten had laten plaatsen stuurde die klasbak als een scheermes en leek ie nog beter op de weg te liggen... :Y
 
Laatst bewerkt:
neen geen grote verschillen :N
zoals ik reeds eerder zei,de automatische toerentalverhoger(choke)is een beetje te hevig
om perfect te zijn ,bij koud start draai mn cb ong 2000tr/min en als je dan de koppeling lost om te vertrekken kan je soms vlugger aanzetten dan je denkt :?
ik heb mn ceebee s altyd gestart zonder de choke en nu regelt de moto dit volledig zelf :o
misschien is dat ook maar even wennen
de vering lijkt me ook iets meer gedempt,en het zadel is iets beter van vulling *O*
verder nog geen grote verschillen waar genomen
ik vind ook dat het rode spatbord van een s niet zou misstaan op een naked :9~
@johrav: mooie spiegels ,zijn er dit van risoma??? :9~
@honducteur,het blijft een plaatje hé :9~
gr mark
 
Laatst bewerkt:
Jongens
kan iemand me raad geven ivb met stuurdemper.ik moet toegeven dat ik soms mijn moto gebruik dat niet echt past bij een cb.en ik vind bij hogere snelheid de voorkant niet echt stabiel zeker in de bochten.heb pilot power 2ct-s er op liggen dus dat zal wel goe zijn zeker?
mijn vering heb ik al in alle posities uitgeprobeerd maar zonder resultaat.
nu had ik graag een stuurdemper gemonteerd,maar vind er bijna nix van voor de cb.
alle suggesties zijn welkom.
heeft al iemand zoiets op zijne moto?en welk merk?en wat zijn er de ervaringen van?


Als je je stuur wat losser vast houdt dan slingert hij vast ook al een stuk minder :Y

je stuur is nogal breed, een een onbedoeld klein rukje geeft al een slinger effect.

tenminste bij mn Big-One :Y :Y :Y
 
neen geen grote verschillen :N
zoals ik reeds eerder zei,de automatische toerentalverhoger(choke)is een beetje te hevig
om perfect te zijn ,bij koud start draai mn cb ong 2000tr/min en als je dan de koppeling lost om te vertrekken kan je soms vlugger aanzetten dan je denkt :?
ik heb mn ceebee s altyd gestart zonder de choke en nu regelt de moto dit volledig zelf :o
misschien is dat ook maar even wennen
de vering lijkt me ook iets meer gedempt,en het zadel is iets beter van vulling *O*
verder nog geen grote verschillen waar genomen
ik vind ook dat het rode spatbord van een s niet zou misstaan op een naked :9~
@johrav: mooie spiegels ,zijn er dit van risoma??? :9~
@honducteur,het blijft een plaatje hé :9~
gr mark

Mooi om te horen mark, die choke gebruikte ik ook nooit dus het zal voor mij ook wel wennen zijn als het weer een CB1300 gaat worden.
 
Bij deze dus... ;)

Zucht, das war einmal und kom nie...?

Ja ja, dat is ´m HonDucteur heeeeel mooi.
Als je nu gratis mocht kiezen, zou je dan voor een CBF1000 gaan of voor een CB1300?
Ik vind die CBF1000 er ietwat licht uitzien maar toch is hij 20 kilo zwaarder, ra ra hoe kan dat?
 
Je hebt met de CB1300 beslist geen geen stuurdemper nodig als je Hyperpro veren in je voorvork zet (of laat zetten)... Oók op topsnelheid blijft de voorkant heerlijk rustig en stabiel!

De originele veren zijn naar mijn smaak te slap en geven een schommel-effect.

Nadat ik destijds Hyperpro veren in de voorvorkpoten had laten plaatsen stuurde die klasbak als een scheermes en leek ie nog beter op de weg te liggen... :Y

ja,ge zult wel gelijk hebben.als ik vorige week nog met een bandit 1200 heb gereden,dan dacht ik dat ook.de vering van de cb is veel te zacht te vergelijken met de bandit.en de bandit is heel stabiel zelfs tegen zijn topsnelheid geeft ie geen krimp.zal met de vering beginnen.waar heb je da hyperpro veren toen gekocht? grtz
 
Ja ja, dat is ´m HonDucteur heeeeel mooi.
Als je nu gratis mocht kiezen, zou je dan voor een CBF1000 gaan of voor een CB1300?
Ik vind die CBF1000 er ietwat licht uitzien maar toch is hij 20 kilo zwaarder, ra ra hoe kan dat?

Mijn hart ligt nog steeds bij de CB1300 ;) Niet dat ik ongelukkig ben met m'n CBF1000 hoor, verre van dat. Maar ja, wanneer je ooit (een probleemloze... :/ ) CB1300 hebt bezeten dan voel je de verschillen wel... (zijn duidelijk aanwezig)

Desondanks mag ik (gezien het royale gebaar destijds van mijn dealer) beslist niet mopperen. ;)

Mocht ik de centjes ooit weer hebben dan stap ik zó weer over. :+
 
ja,ge zult wel gelijk hebben.als ik vorige week nog met een bandit 1200 heb gereden,dan dacht ik dat ook.de vering van de cb is veel te zacht te vergelijken met de bandit.en de bandit is heel stabiel zelfs tegen zijn topsnelheid geeft ie geen krimp.zal met de vering beginnen.waar heb je da hyperpro veren toen gekocht? grtz

Kijk eens bij bike-design.be ? Ik denk dat je ze daar wel kunt bestellen.

Maar natuurlijk óók bij Hyperpro zelf in Werkendam (NL) Even een telefoontje en je hebt een afspraak om daar eens langs te rijden, klaar terwijl u wacht! :Y
 
ok,bedankt HonDucteur.heb gevonden in mol.van WP,kost 175 euro voor de veren en de olie.geplaatst op de losse vorkbenen.ga ik daar is eerst luisteren.grtz.
 
Laatst bewerkt:
Hallo cbers

ik lees hier regelmatig eens mee, maar nu hebben we als fans van Allard een toer/sponsordag geregeld, tourrit, eten, drinken en een Dynobank.

Ga elkaar eens te lijf op de dyno, super leuk om een keer als groep mee te maken.

7 juni allards dyno dag !!! te hoevelaken

http://www.allardracing.com/ zie raceverslagen

groeten Bouko

O ja het is de bedoeling dat ik vanaf Assen een tourtocht doe naar Hoevelaken, het is de bedoeling daar rond de middag aan te komen.
 
vorige week en deze week flinke stukken gereden op de CB 1300.

Het is werkelijk een genot om op te rijden, heerlijke machine. :Y

Veel goeds:

koppel
wegligging
power
remmen
Handling
looks

Het enige wat beter zou kunnen is de zitpositie wat mij betreft, ik heb het gevoel in een kuil te zitten.

Veel motoren gereden, maar de CB 1300 is een juweeltje. Vreemd dat er hier niet veel meer van rondrijden
 
ik denk dat zijn hoge prijs hem zo on populair maakt :?
de zit positie vind ik juist goed (k zit graag in een moto ipv er boven) })
gr mark
vorige week en deze week flinke stukken gereden op de CB 1300.

Het is werkelijk een genot om op te rijden, heerlijke machine. :Y

Veel goeds:

koppel
wegligging
power
remmen
Handling
looks

Het enige wat beter zou kunnen is de zitpositie wat mij betreft, ik heb het gevoel in een kuil te zitten.

Veel motoren gereden, maar de CB 1300 is een juweeltje. Vreemd dat er hier niet veel meer van rondrijden
 
Aanstaande weekend van 13 t/m 15 het 9e Internationale Superfours Treffen van het Duitse CB1300 forum.

Waar: Brilon (Sauerland) Duitsland
Bij Berggasthof Kemper

Welke CB1000 of CB1300 rijder nog xin heeft om mee te gaan (ondanks de weersvoorspelling) kan zich nog aanmelden.
Ondanks het grootte aantal deelnemers is er nog wel een slaapplaats te bemachtigen. (op een kamer, zaal en als het helemaal niet anders kan op de campingplaats)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan