Het grote GS-topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik tank meestal 87 (lekker goedkoop, $2.11 per gallon :$ ), en dat gaat prima. Wel iets meer oppassen met pingelen bij het optrekken als je op een steile helling staat, maar verder loopt'ie goed. Volgens de BMW dealer past het motormanagementgebeuren zichzelf automatisch aan. Zal wel een paar PK's kosten, maar och... 'nuf horsies left.
87 zal bij ons niet verkrijgbaar zijn, wij kiezen uit 95 en 98,
95 wordt door BMW voorgeschreven. (dus 98 tanken is geld weggooien! motor kan met die 3 octaan meer niks doen!)
kaatje: wa kost 87 bij jullie? (en wa kost 95 of vergelijkbaar?)
 
Laatst bewerkt:
Rubber ff beetpakken met een tang en trekken of er een schroevedraaier
tussen steken en wippen
Rubber er ook niet meer induwen,scheelt je net weer een beetje extra grip en als je lange benen hebt ietsje meer beenlengte :)
:}

Een schroevendraaier ertussen en wippen werkt en de rubbers zijn nog heel. Bedankt voor de tips; *O*
 
Bedank voor de reacties op het Euro 95 vraagje.

IK heb nu nog twee probleempjes over:
Vaak bij het starten gaat de ABS in de fout. Komt dit door een dip in de spanning?
Bij het gebruik van de chok loop hij als ik hem doorduw in de start(verende gedeelte) 1500 rpm
bij het loslaten zakt hij direct weer naar de 1000-1100 rpm.
Ik had een hoger toerental verwacht. Werkt mijn chok wel goed?

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Zeg Kaatje ,is dat 0,60 eurocent per liter joh? :o slurptax lijkt me bij jullie hard nodig :)
't Is nog erger: $2.11 is momenteel 1,64 Euro. 1 gallon is 3.78 liter. Da's dus 0,433 eurocent per liter.

(Slurp)tax is een HEEL vies woord hier. Niet over beginnen als je de USA in wilt :+ Om over het gebrek aan BPM maar te zwijgen... Onze Arnold 'Governator' Schwartzenegger heeft het wel recentelijk voor elkaar gekregen om de BTW te verhogen (tot rond de 9.5%), en daar heeft'ie al een erg harde dobber aan gehad. Geen 'kwartje van Arnold' hier.

Dat van het Europese vs. Amerikaanse oktaangehalte wist ik niet; verklaart een hoop.

Je kunt hier 87 (Euro 91), 89 (Euro 93) en 91 (Euro 95) krijgen, ongeveer $2.11, $2.21, $2.31. Sommige pompen hebben ook 100, voor iets van $6 (!), maar dat heb ik nog nooit iemand zien pompen. Vast iets voor Sjonnies en hun race-Subaru...
 
Laatst bewerkt:
Bedank voor de reacties op het Euro 95 vraagje.

IK heb nu nog twee probleempjes over:
Vaak bij het starten gaat de ABS in de fout. Komt dit door een dip in de spanning?
Bij het gebruik van de chok loop hij als ik hem doorduw in de start(verende gedeelte) 1500 rpm
bij het loslaten zakt hij direct weer naar de 1000-1100 rpm.
Ik had een hoger toerental verwacht. Werkt mijn chok wel goed?

Alvast bedankt voor de moeite.

Laad je accu eens goed vol,door lang te rijden of door er 24 uur een druppellader aan te hangen, anders nieuwe accu kopen, als 'ie dit blijft doen....

Choke weet ik niet, maar ik denk dat ie anders te rijk staat en afslaat,als je door de weerstand heenduwt bij starten :?
 
Bedank voor de reacties op het Euro 95 vraagje.

IK heb nu nog twee probleempjes over:
Vaak bij het starten gaat de ABS in de fout. Komt dit door een dip in de spanning?
Bij het gebruik van de chok loop hij als ik hem doorduw in de start(verende gedeelte) 1500 rpm
bij het loslaten zakt hij direct weer naar de 1000-1100 rpm.
Ik had een hoger toerental verwacht. Werkt mijn chok wel goed?

Alvast bedankt voor de moeite.
was bij mijn 1100 ook vaak het geval, vooral 1e maal 's morgens, én bij veelvuldig rijden met hvv, ik had de gewoonte om hem altijd thuis aan de druppellader te hangen, had hiervoor een verloopplug gemaakt die op de accecoireplug pastte.
(dit lukt (standaart) niet meer met de 1200, de canbus "sluit" na X-minuten)
wat de choce betreft: blijft hij koud draaien? indien ja: geen probleem.
anders kunt u aan de linker-gasklep de aanslag iets verzetten die zorgt voor het verhoogde toerental, (choke is trouwens niks meer dan een toerentalverhoging, niks rijker mengsel etc., dat doet de bosh-regelaar zelf wel)
(maar 1000 rpm lijkt me in orde)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie op de foto's dat er een soort kleine pinnen uitsteken rechts naast de letters f650gs op de zijkant. Waar zijn die voor? Op mijn gs zitten daar rondjes in het plastic op die plek. :?

Hoi,

de ronde pennen zijn het bovenste ophangpunt van de zijkoffers. Onder de uitlaatdempers loopt een zwarte buis, dat is het onderste punt. Als je geen koffersteunen hebt zit er een kunststof dopje in gespoten in de kleur van je motor.

Het deel dat je het bagage rek noemt is eigenlijk de topkoffersteun. Die heb je niet nodig zonder topkoffer. Bij latere modellen (rond 2004 dacht ik) zat die er wel altijd standaard op maar dan een iets ander model.

Groeten, Tom (ex F 650 GS rijder)
 
Laatst bewerkt:
Bedank voor de reacties op het Euro 95 vraagje.

IK heb nu nog twee probleempjes over:
Vaak bij het starten gaat de ABS in de fout. Komt dit door een dip in de spanning?
Bij het gebruik van de chok loop hij als ik hem doorduw in de start(verende gedeelte) 1500 rpm
bij het loslaten zakt hij direct weer naar de 1000-1100 rpm.
Ik had een hoger toerental verwacht. Werkt mijn chok wel goed?

Alvast bedankt voor de moeite.

klopt, de abs doet het niet bij een te lage spanning, en dat heb je snel in de winter.
er is een mod voor om de abs tijdens het starten uit te laten en pas later in te schakelen, net als andere grootverbruikers.

http://www.bmwgsclub.nl/schematics/ABS_modificatie.pdf
 
Hoi,

de ronde pennen zijn het bovenste ophangpunt van de zijkoffers. Onder de uitlaatdempers loopt een zwarte buis, dat is het onderste punt. Als je geen koffersteunen hebt zit er een kunststof dopje in gespoten in de kleur van je motor.

Het deel dat je het bagage rek noemt is eigenlijk de topkoffersteun. Die heb je niet nodig zonder topkoffer. Bij latere modellen (rond 2004 dacht ik) zat die er wel altijd standaard op maar dan een iets ander model.

Groeten, Tom (ex F 650 GS rijder)

Hoi Tom,

Bedankt voor je antwoord. *O*

Het is dus een koffersteun. _O- Heb je een idee wat voor koffer daar op past?
 
Het is dus een koffersteun. _O- Heb je een idee wat voor koffer daar op past?

Yeps :Y

de originele BMW-cases :+

232497.jpg


232495.jpg


232503.jpg


232499.jpg


:)
 
Laatst bewerkt:
@ufootje

Bedankt voor de link. Ik zal zeker deze modificatie overwegen.
Ik hou wel van een beetje knutsellen.
 
ff een simpele vraag !?

ik lees/leer me rot over com-systemen op de brommert, maar kom er niet helemaal uit !

Vriending heeft Capo 3 op d'r brommert en ik wil (goeikoop) kunnen communiceren met haar, maar ik weet niet of een simpel ding van rond de €100 pleuroos wel kan communiceren met haar systeem !!!

wie heeft er wat links over waar ik er meer over kan lezen, of kan heel simpel er iets over zeggen ... :/
 
Yeps :Y

de originele BMW-cases :+

[http://www.carandclassic.co.uk/uploads/new/232497.jpg (afbeelding)]

[http://www.carandclassic.co.uk/uploads/new/232495.jpg (afbeelding)]

[http://www.carandclassic.co.uk/uploads/new/232503.jpg (afbeelding)]

[http://www.carandclassic.co.uk/uploads/new/232499.jpg (afbeelding)]

:)

Hey MA. Hoe gaat het met je baby gs project? Zit zijn nieuwe snaveltje er al op?

Ik bedoelde eigenlijk de topkoffersteun op mijn 650gs. Weet je toevallig of daar ook alleen maar bmw topkoffers op passen? Zie foto. http://www.motorstek.nl/download/32739/97576505f021e0bcfe5d91c23a6001de
 
ff een simpele vraag !?

ik lees/leer me rot over com-systemen op de brommert, maar kom er niet helemaal uit !

Vriending heeft Capo 3 op d'r brommert en ik wil (goeikoop) kunnen communiceren met haar, maar ik weet niet of een simpel ding van rond de €100 pleuroos wel kan communiceren met haar systeem !!!

wie heeft er wat links over waar ik er meer over kan lezen, of kan heel simpel er iets over zeggen ... :/

Ik heb een leuke topicje gemaakt ooit ;)

klik hier voor het topic op het BMW GS forum.....maar ook op MF heb ik dit gepost en staat vol met wetenswaardigheden.

Verder maakt het, in beginsel, niet zo veel uit welk merk je hebt. Belangrijker is het te weten op welke frequentie je systeem zend.
Op europees niveau zit je voor vergunningvrij zenden aan een PMR (PersonalMobileRadio) of een LPD (LowPowerDevice).
Deze systemen mogen en kunnen wettelijk maar op een beperkt aantal frequenties zenden en ontvangen.
Vandaar dat ik met mijn Kenwood PMR gewoon kan communiceren met een Alan PMR bijvoorbeeld.

Vorig jaar stond ik ergens voor een pontje te wachten naast een woonwijk, hoor ik ineens een babyfoon door me helmspeakers, ff gekletst tegen een baby tot moeders de kamer binnenkwam en er niets meer van snapte :+

Babyfoons werken namelijk op de zelfde fregeunties als vergunningvrije portofoons, omdat dat ook in feite PMR's of LPD's zijn ;)
Bewaking wil je ook nog wel eens opvangen, beveiligingsmedewerkers en maneges die lesgeven met porto's en oortjes.

Veel leesplezier gewenst alvast :)
 
@ufootje

Bedankt voor de link. Ik zal zeker deze modificatie overwegen.
Ik hou wel van een beetje knutsellen.
aan alle 1100 bezitters: weet dat ik nog een nederlandstalig werkplaatshandboek heb liggen voor de 1100 modellen (rt rs gs), vertaling van Hayes, (A4, 249 blz.)
(je haalt er gans de motor mee uit elkaar (en natuurlijk weer in elkaar))
(al eens eerder gepost maar er zijn een paar nieuwe 1100 bezitters bijgekomen denk ik)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een leuke topicje gemaakt ooit ;)

klik hier voor het topic op het BMW GS forum.....maar ook op MF heb ik dit gepost en staat vol met wetenswaardigheden.

Verder maakt het, in beginsel, niet zo veel uit welk merk je hebt. Belangrijker is het te weten op welke frequentie je systeem zend.
Op europees niveau zit je voor vergunningvrij zenden aan een PMR (PersonalMobileRadio) of een LPD (LowPowerDevice).
Deze systemen mogen en kunnen wettelijk maar op een beperkt aantal frequenties zenden en ontvangen.
Vandaar dat ik met mijn Kenwood PMR gewoon kan communiceren met een Alan PMR bijvoorbeeld.

Vorig jaar stond ik ergens voor een pontje te wachten naast een woonwijk, hoor ik ineens een babyfoon door me helmspeakers, ff gekletst tegen een baby tot moeders de kamer binnenkwam en er niets meer van snapte :+

Babyfoons werken namelijk op de zelfde fregeunties als vergunningvrije portofoons, omdat dat ook in feite PMR's of LPD's zijn ;)
Bewaking wil je ook nog wel eens opvangen, beveiligingsmedewerkers en maneges die lesgeven met porto's en oortjes.

Veel leesplezier gewenst alvast :)

My very special thanks ... *D
weer-nog-meer-leesvoer ...
echt niet simpel dit heur, maar wel leuk om een ietsje in te verdiepen O-)
Als ik zie wat vriending onder de buddy hebt zitten B| werd ik al een beetje nie goe van !!! Wat een berg bekabeling, weerwar van draden kastjes en zekeringen |(

(Vroegah was alles simpel) héél vroegah zo'n Nadi apperatus ding op de helm gehad, dat werkte wel maar het was een beetje behelpen, toch daar een, van 12v ---> naar 9v voeding voor moeten bouwen want het vrat battery'en :X
Nu eerst rijden en later weer lezen :]
 
Laatst bewerkt:
ff een simpele vraag !?

ik lees/leer me rot over com-systemen op de brommert, maar kom er niet helemaal uit !

Vriending heeft Capo 3 op d'r brommert en ik wil (goeikoop) kunnen communiceren met haar, maar ik weet niet of een simpel ding van rond de €100 pleuroos wel kan communiceren met haar systeem !!!

wie heeft er wat links over waar ik er meer over kan lezen, of kan heel simpel er iets over zeggen ... :/
de laatste promotor heeft een artikel over bluetooth systemen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan