motor transport naar Italie

curiousme4

Rookie
31 mrt 2008
20
0
Goede middag. Komende zomer wil ik naar Italie e daar heerlijk toeren op de motor. Aangezien wij met het gezin op vacantie gaan en ik mijn vrouw met de twee kinderen niet het hele eind alleen wil laten rijden zoek ik een betaalbare manier om mijn motor daar te krijgen.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
 
1)busje huren bij verhuurbedrijf, vrienden,familie,buren, misschien je baas die m ter beschikking stelt. ;) hele meut erin, hele femmilie erin en gaan met die banaan. ;)

2) aanhanger huren zoals al eerder is voorgestelt! ;)

3) geschikte MF-er zoeken die bereid is je bike ff naar vakantieadres te rijden! :o :+

4) je laat je vrouw en kinderen thuis. :X :X :X :+ (geintje ;) )
 
Laatst bewerkt:
als je een caravan hebt.... :+ (iets met zaag)

Zoiets.


Het caravan project

Caravan aanpassen aan de achterzijde voor motor
Poster:M.A.N.S.
TopicstarterOnlineGeplaatst op dinsdag 22 mei 2007 09:38
Citeer berichtBewerk berichtVoeg toe als favorietRapporteerR1 is Superrrrrr

MotorstekBekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenMSN adresBerichten:796Reg. datum:16 mrt. 2004Locatie:DelfgauwGevonden zoekwoorden: caravan,zagen

Benodigde materialen:

Een oude complete caravandeur
4mm popnagels (8 mm lengte)
een aluminiumstrip om de profielen te verzagen en weer aan elkaar te poppen
kleine rvs schroefjes
kleefband voor het water/wind dichtmaken van de ruimte tussen het profiel en de caravan
4 meter houten raggels om in de caravan wand te plaatsen voor de versteviging
deurvergrendeling 2 stuks
2 verbogen haakse stalen stoelhoeken om de vorm in de "deur" vast te houden

Gereedschap:
IJzerzaag
Decoupeerzaag met fijn ijzerzaagje
Zaagbak (voor het recht afzagenb van de profielen
accuboormachine met metaal boortje (4mm)
Popnagel tang
Lijmtangen
Constructielijm
Haakse hoek
Schilderstap
Potlood

Tijd:
1 dag (excl voordenken) voor het meten en nog eens meten, eindresulaat: een opmaat
gemaakt profiel
1 dag voor het zagen van het gat en monteren van de profielen en weer meten meten meten
1 dag voor het ophangen van de deur inclusief deurvergendeling

Ik moet nu nog wel de binnenzijde afwerken, spanogen aanbrengen en de lichtbak aan de achterzijde aan passen.
Maar gezien de 1e fase van de klus is dat maar een peuleschilletje, maar wel tijdrovend. Ik verwacht hier nog wel een dag of 2 voor nodig te hebben.

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.
In het bijzonder bluepower.

Misschien dit topic in de How To's ...........
 
Goede middag. Komende zomer wil ik naar Italie e daar heerlijk toeren op de motor. Aangezien wij met het gezin op vacantie gaan en ik mijn vrouw met de twee kinderen niet het hele eind alleen wil laten rijden zoek ik een betaalbare manier om mijn motor daar te krijgen.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Verkoop die Royal Star en koop iets als een Ducati 1098, dan rij ik m wel kosteloos voor je naar Italie :Y











(verdeeld over drie dagen en ongeveer 3000 kilometer O-) )
 
Laatst bewerkt:
Huur een motortrailer bij "de witte smid" en je komt uitgerust en droog op de plek van bestemming. Ga zelf deze zomer met 2 motoren op een 3 goots trailer naar het Gardameer en ben qua brandstof nu goedkoper uit dan wanneer ik met op de motor naar Italië ga. En noem mij eens een motorrijder die het fijn vind om uren achter elkaar op de snelweg te rijden, ik niet dus.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan