Project GS550 caféfighter?

fotsi_nijts

Die hard MF'er
13 nov 2008
457
0
Hallo allen,

Al van jongs af aan houd ik van motoren en ik ben nu op een leeftijd gekomen (17 pas :') ) dat ik ook daadwerkelijk aan mijn eigen motor kan beginnen... ik heb gekozen om zelf iets te gaan bouwen aangezien ik wel iets speciaals wil en er al lange tijd van houd om met mijn handen bezig te zijn (puchjes en crossertjes...) nu is dit iets anders, allemaal net wat groter, maar ik ben toch vol moet dit project begonnen:

Gekocht:

Een suzuki GS550 E uit '78 (de prijs gaf bij ij de doorslag 240,- helemaal tip-top op wat roest na...)

nou ben ik erg onder de indruk van een van de fietsjes die Roland Sands geeft gebouwd in een "biker buildoff"

ik ben dus van plan iets in die richting te maken en dan vooral met de nadruk op het zitje :9~
www.wrenchmonkees.com daar staan ook wat dingen op die wel een goede richtlijn zijn denk ik!

tot nu toe ben ik nog niet zo heel ver maar ik heb ook niet al te veel tijd:

Blok en al het ander moois eruit gehaald
Blok ligt nu gedeeltelijk open ( ik ga alleen zij kappen coaten, anders wordt het te zwart (als het zwart wordt))
Alle onnodige dingen van het frame geslepen en recht geschuurd.

ik heb laatst een achterbrug gekocht van ducati, van een 900 ss een limited edition van alu, weegt geen flikker en is o zo mooi! :] nou nu maar wat foto's:

full
 
De achterbrug is ca. 25cm breed, en ijn ruimte is 23cm daar moet ik dus wat voor laten frezen, morgen ga ik even iets uit hout zagen om te kijken of t echt werkt. ik denk zelf van wel maar ik hoor graag wat van jullie! hier even een snelle schets van hoe ik het in gedachte had ik hoop dat het duidelijk is...:


ik hoop dat het een beetje te berijpen is!
full
 
Niet doen, je moet je scharnierpunt van de achterbrug zo dicht mogelijk bij t voortandwiel houden ivm spanningen in de ketting.

Erg mooie brug, jammer dat die niet echt makkelijk aan te passen is.
Misschien dat er ter versteviging een bus/buis tussen gelast kan worden zodat je toch de zijkanten wat af kunt laten frezen.
 
Niet doen, je moet je scharnierpunt van de achterbrug zo dicht mogelijk bij t voortandwiel houden ivm spanningen in de ketting.

Erg mooie brug, jammer dat die niet echt makkelijk aan te passen is.
Misschien dat er ter versteviging een bus/buis tussen gelast kan worden zodat je toch de zijkanten wat af kunt laten frezen.


ja, nu je het zegt, hmm, en de veerweg gewoon heel laag houden? en het geheel schuift maar 3 cm op ofzo... en een ketting spannertje?

en de brug aanpassen? zou wel kunne, is wel allemaal alu... en er moet dan aan elke kant 1 cm af... word lastig

gelukkig werd mijn tekening wel begrepen *O*
 
zo, vandaag even wat restjes hout gehaald bij de timmerman in de buurt en even wat van hout gemaakt hoe ik mijn bruggie wil vastzetten:

full
 
Ik zou het draaipunt niet zo ver naar achteren zetten.Wat wordt de wielbasis hierdoor?
Kun je het frame niet wat naar buiten verplaatsen ter hoogte van de achterbrug?
 
ik heb er idd ook over gedacht om dat te doen... maar dit lijkt mij ook een lastige klus... nu is de wielbasis ca. 150cm dus naar mijn weet niet zo gek lang... r1 is iets van 143cm ofzo?

maar om mijn frame naar buiten te krijgen... daar moet ik even over denken ik zou niet zo 1, 2, 3 weten hoe ik dat doe... twee stukken staal aan mijn frame buizen lassen (aan de buitenkant..)kan misschien, heb ik iig genoeg ruimte voor de rest dan busjes ertussen, ik zit nu te azen op een vork en wielen etc van een gsxr 1100 maar ik begrijp deze man niet helemaal...
ook staat er op MP een mooi setje van een RSV mille :} helemaal compleet... wel prijzig maar mooi (1250,-)

:W
 
Stijn , die motor daar aan de zijkant ......... is ook tof.
Heb je daar piccies en/of info over?
Groet , Fred.
 
o, dat is een oudje, norton van papa, mooi ding zeg! ik zit nu op school maar zal vanmiddag wel even een paar foto's plaatsen...
mijn suusje is niks vergeleken daarmee :/
 
Hier een fototje, ik kan niet echt zo'n goeie maken... smal gangetje... ik vind het trouwens nog wel een ligte motor! 160 kilo dacht ik... en dat voor die tijd!
full
 
zo, vandaag is weer de stuurpen van mijn puch mv50 verrot gegaan, en nu maar een beetje goede gekocht en er weer een flink hoog stuur op gezet, wel weer even wennen met rijden, ik had eerst een laag stuurtje ivm harder kunnen optrekken, met dat hoge stuur zit je zo recht op dat je 'm al snel met s'n kenteken over de grond schaaft...
dus ik kan weer lekker naar school :]

maar nu weer terug naar mijn andere liefde :) :

Ik ben van het eerste idee afgestapt, ik las hoe veel t zou kosten wat te freezen... en alle andere argumenten speelden ook een rol...

dus:

toch maar frame verbreden, aan allebei de kanten 1cm erbij... wie zou mij kunnen helpen? vlak boven het gat voor de as zit een bevestigingspunt voor het blok... dus ik denk langere boutjes met een busje ertussen...

maar als iemand mij zou kunnen helpen (uiteraard tegen vergoeding!) zou ik dat erg fijn vinden! ik ga zo even mijn carbjes schoonmaken!

:]
 
ik woon in dordrecht... maar voor het verbreden van het frame zijn wel een aantal dingen nodig als lasapparaat e.d wat ik allemaal niet heb...
 
das wel een end... maar ik brom morgen nog even langs bij Lanser... daar was ik een keertje vergapen bij mooie fietsjes en daar stond ook een zelfbouw frame van iemand die daar werkte dus misschien kan ik daar iets laten doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan