honda cb 750 project

den dimi

Rookie
22 okt 2007
23
0
Maldegem
Hallo, Graag stel ik mijn eigenbouw project voor, is vorig jaar begonnen met een koopje van een bijna originele cb 750 dohc custom. Waar ik de volgende zaken al heb aan veranderd.

- nieuwe koppakking, kleppen ingeslepen alles opgemeten en alles
viel binnen de tolerantie
- carb gekuisd
- nieuwe inlaatrubbers
- paar 100 km gereden
- ander tank
- ander stuur
- andere uitlaten
- spatbord achter bevestigd op achterbrug
- zithoogte verlaagd
- forward controls
- electra onder zadel kabels in buizen getrokken
- stalen remleidingen
- kabels verlengd
- en ik ben zeker dingen vergeten

Nog te doen:
- Afstellen, help
- demonteren en spuiten (zwart met witte vlammen)
- carteldeksels oppolieren
- motorblok spuiten
- en waarschijnlijk nog veel meer
 
Foto's zodoende Jullie er een idee over krijgen
full

full

full

full

full
 
Inderdaad, heb je wel gelijk in maar in het achterste deel van de tank zit links de choke en benzinekraan en rechterzijde contactslot.
Heb nog wat geexperimenteerd met de originele tank maar dir was echt lomp en ik wil de nadruk op het motorblok leggen
 
Niet helemaal mijn ding maar hulde voor je inzet en durf ;) :Y

Ik zou alleen het stuur rechter op zetten, zodat hij meer in lijn staat met je voorvork, nu lijkt het in de zij-aanzicht net of je ergens hard tegenaan bent gereden en je voorvork verbogen is ofzo :?
 
Zal er even over nadenken, maar ik zal mijn armen dan moeten verlengen denk ik.
Motorfiets staat trouwens maar net terug gemonteerd na het aflassen van het volledige frame

Heb hier trouwens een vraagje voor de cb kenners.
Er zitten dus half- open uitlaten op gekocht via louis.
De originele luchtfilterkast is vervangen door een metalen excemplaar met de luchtfilter eronder hangen.
De luchtfilter is trouwens nieuw, gekocht bij roukama waarbij het me opviel dat de nieuwe luchtfilter beduidend minder lammellen heeft dan de originele = grotere luchtdoorlaat.

Met deze zaken in mijn gedachten was ik zeker dat ik grotere sproeiers zal moeten steken. Heb dus een sproeierruimerset in bruikleen waarbij ik begonnen ben met het vergroten van de secubdaire hoofdsproeier ( waar de naald in gaat) begonnen met 125. Motor liep echt beroerd en kwam dus niet in toeren. Hoofdsproeier geruimd naar 135 iets beter, dus ik ben op de goede weg, denk ik. Gisterenavond nog geruimd naar 155 en de motor reed behoorlijk, ik heb echter nog maar een stukje gereden want ik vertrouw het niet echt, bougies blijven wit van kleur zelf met hoofdsproeier van 155.

Nu weet ik ook dat je dit maar perfect kan doen op een testbank, echter wil ik een eindje rijden voor ik de motor laat spuiten. Als hij volledig is afgewerkt zal ik ermee op de testbank en originele niet geruimde sproeiers plaatsen.

Nu stel ik mij de vraag of een hoofdsproeier van 155 niet abnormaal groot is (standaart 102. De primaire hoofdsproeier is nog standaart 68 en de luchtmenselschroef is 1 3/4 uitgedraaid.
Is het mogenlijk dat de primaire hoofdsproeier het eerste deel van het toerengebied werkt en de hoofdsproeier waar de naald in schuifd in het hoogste gebied van het toerental werkt. Als dit zo is zal ik mijn primaire hoofdsproeier ook dienen te vergroten voor een ideaal mengsel en heb ik waarschijnlijk bij hogere toerentallen een te rijk mengsel.
Iemand met wat meer ervaring voor de sproeierbezetting met deze onderdelen.
Alvast bedankt
 
Ik vind het helemaal 5 x niks.

D'r klopt niet van; wat wil je nu bereiken met dit project? Kijken hoeveel 'chopper'achtige onderdelen je op een CB kunt plakken?

- De tank past van geen meter, veel te klein, te hoog op het frame en een zeer vreemde 'neck'' (veel te rommelig). Deze tank past gewoon niet bij/op de fiets. Laat een andere maken, of ga opzoek naar eentje die over de framebuizen past. De choke en het contactslot zijn natuurlijk zo verplaatst.
- Je stuur moet naar voren (zie opmerking Dropje73), en anders een lager stuur plaatsen als je armen te kort zijn.
- En dan de achterkant....... Óf je gebruikt het spatbord als sissy-steun, óf je gebruikt je sissy als spatbord. Maar nooit, nooit allebei! Als je vind dat de sissy te hoog staat, ga dan opzoek naar lagere shocks.

Je luchtfilter oplossing is dan wel weer geinig, net als het zadeltje.

CB's zijn (relatief) makkelijk te verchoppen, en is door de jaren heen al heel veel gedaan. Struin anders het WWW maar eens af voor betere voorbeelden, maar stop met deze 'lijn' (die er niet is), en bespaar jezelf veel hoongelach op het terras.

Sux6
 
Tja smaken verschillen natuurlijk. Ik wil het motorblok goed laten uitkomen, daarom een kleinere tank en iets hoger geplaatst.
 
Ik denk dat je blok beter uitkomt als je er een bijzettafeltje van maakt met een mooie glazen plaat er op.

Nu is het alleen maar een vlag op een strontschuit...
 
zelfde mening als pepe , wel chapeau voor de moeite en inzet maar ik denk dat hier wel iets helemaal anders van te maken is , met één verandering zou het al een stuk beter uitkomen en dat is zoals iedereen al zegt die tank lijkt me echt wel misplaatst
maar ik zeg ook altijd wie niet waagt niet wint
 
Tja smaken verschillen natuurlijk. Ik wil het motorblok goed laten uitkomen, daarom een kleinere tank en iets hoger geplaatst.

Uiteraard verschillen smaken, maar als je wilt dat je blok goed uitkomt, moet je niet met allerlei andere dingen aandacht gaan trekken.

En geloof me; die tank en je 'achterkant' schreeuwen om aandacht!
 
He Dimitry :W

Ik denk dat je andere reacties krijgt dan je verwachte of op hoopte.
Bedenk echter wel dat hier soms de meest prachtige en proffsionele fietsen voorbij komen, waarbij sommigen ook ongezouten kritiek op leveren.
De meeste mensen hier hebben gewoon een uitgesproken mening en steken dat vaak niet onder stoelen of banken. Maar dat is prima toch? Moet kunnen toch?
Beter dan dat iedereen roept; 'geweldig' terwijl daar geen zak van gemeent wordt.

Nee, beter gewoon eerlijk zijn ook al vind je dat misschien niet zo leuk.


Maar he, jij moet er straks op rijden, als jij hem cool vind zo, prima toch :Y Daar moet je verder natuurlijk gewoon schijt aan hebben :Y

ik denk overigens dat je fiets het enorm goed zou dan als je hem matzwart spuit :Y
 
He Dimitry :W

Ik denk dat je andere reacties krijgt dan je verwachte of op hoopte.
Bedenk echter wel dat hier soms de meest prachtige en proffsionele fietsen voorbij komen, waarbij sommigen ook ongezouten kritiek op leveren.
De meeste mensen hier hebben gewoon een uitgesproken mening en steken dat vaak niet onder stoelen of banken. Maar dat is prima toch? Moet kunnen toch?
Beter dan dat iedereen roept; 'geweldig' terwijl daar geen zak van gemeent wordt.

Nee, beter gewoon eerlijk zijn ook al vind je dat misschien niet zo leuk.


Maar he, jij moet er straks op rijden, als jij hem cool vind zo, prima toch :Y Daar moet je verder natuurlijk gewoon schijt aan hebben :Y

ik denk overigens dat je fiets het enorm goed zou dan als je hem matzwart spuit :Y


Matzwart zou goed gaan.Zeker tegen een matzwarte achtergrond. :?
 
Ik trek er mij toch niets van aan.
Natuurlijk zou ik graag een budget hebben en bij een dealer binnen stappen om in de cataloog te bladeren en mij een fiets laten samenstellen.
Ik wil nog zeggen dat dit de eerste keer is dat ik dit doe, en totaal geen ervaring heb in metaalbewerking, motorblokken, electriciteit en alles wat er bij komt kijken, alles heb ik zelf gedaan met uitzondering van het aflassen.
Ik heb een drukke job en met het verbouwen van deze motorfiets kom ik tot rust.
Ik zal er allersinds slimmer van worden dan mij hier te laten uitkakken op dit forum.
Iedereen is toch ooit met een eerste verbouwing begonnen en ik kan mij niet voorstellen dat dit bij iedereen zo geslaagd was de eerste keer.
 
Ik zou als ik jou was denk ik de tank eraf gooien en een tank maken die netjes tussen je fender struts valt. Heb je gelijk een ander achter spatbord en heel veel zicht op je blok. Je hebt ruimte zat boven je achterwiel!!!!!! En zet er een ander stuur op.
 
Best leuke dinge met zon 750 te doen.Dit klopt wel.


Maar ja bratstyle he. :}


http://www.bratstyle.com/custom/cb750%20nakajima/CB750%20nakazima.htm
 
Laatst bewerkt:
Mag je nog wel rijden.......met zulke slechte ogen ????

Zelfs een kind van 3 ziet dat er geen lijn inzit. Fuck, wat een hok !
 
om eerlijk te zijn vind ik de huidige lijnen ook niet echt mooi..

maar ik zie wel als ik langs mijn flex heen kijk een mooi choppertje in wording :Y
oftewel zagen!!! 8-) 8-)

en als je dan toch gaat zagen: zaag wat stukken plaatstaal waarvan je een tank maakt die de onderste framebuis volgt, dan is de boel wat meer in evenwicht. en lopen de lijnen net wat strakker. nu zit er zo'n grote " dip" van tank naar zitje.

of probeer een ergens een tank van een shadow te scoren(lenen) en gooi die erop om te kijken hoe de lijn dan word.

ik denk dat het uiteindelijk wel wat gaat worden! :Y
 
Is dat wel stevig, zo met die schokbrekers en die verdiepte seat rail? Ik zou dit toch flink verstevigen...

Verder veel succes met knutselen!
 
Hallo BugsEater.....Ja..weer terug. Ik heb daar een H-D chopper gehuurd en ben onder begeleiding van 2 gidsen met een groep brothers gaan rijden. Heel erg cool. Ik heb het plan opgevat om zoiets ook in Nederland te gaan organiseren. Dan zal ik als gids optreden en rijden we mooie routes. Ook kan ik dan mensen meer verkeersinzicht meegeven. En na de rit krijgt iedereen dan een patch voor achter op de jas. Ik heb er nu zelf ook 1. Gaaf joh. En ik ga snel weer een motor kopen.

Zie je op de HOG dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan