Projectje Honda vf 1100 c V65

jeranty

MF'er
18 jan 2009
42
0
Voorschoten
Hallo allemaal,

Ik ben Jeroen Bentvelzen, en heb me bij deze aan jullie voorgesteld.
Dit weekend ben ik de trotse bezitter geworden van een V65. Was al bekend met deze brute fiets.Omdat mijn oom Ad ook een V65 Heeft. Wel leuk Om samen te rijden en te sleutelen! Ik Kreeg de tip van mijn Pa. De zoon van zijn collegá bleek een v65 te hebben staan helemaal uit elkaar. Maar Was perplex toen ik zaterdag ging kijken! Prima en met liefde verzorgede motor waar nog een aantal dingen aan moeten gebeuren. Waar ik jullie zeker nog voor nodig zal hebben. Deze man wilde 400 euri hebben en heb de motor dus ook direct gekocht. Geen roestplekje te bekennen! frame netjes gespoten motorblokje prima verzorgd en schoon. Banden waren slecht! Zoek ik nog andere voor dus mochten jullie nog een setje hebben liggen of een goede tip hebben waar deze voor redelijke prijs te koop zijn is dat van harte welkom. Het grappige aan deze V 65 is dat het frame nr XXXXXX00001 is 1983 dus? de eerste! grappig wel. Zal deze week nog even een foto plaatsen. Tot later!!!!!

Gr Jeroen
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties,

Dat kom je idd niet 2 maal in je leven tegen haha.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een foto plaats in de tekst.

Gr Jeroen
 
:W

gefeliciteerd met je Bike.

Maar die V65 zijn klote dingen, ik wil je matsen en neem hem van je over voor €500,- ;)

Wat betreft banden is er niet zoveel keus vanwege de smalle velgen.
Naar mijn mening is de Bridgestone BT045 de beste keus.
Had ze onder mijn VFR ook en doen het prima in de regen maar willen ook lekker plakken als ze warm zijn. En ze zijn goed betaalbaar.

Verder wil ik je adviseren om op het net eens te speuren naar het V4 nokkenas probleem.
Is zeker de moeite waard om daar iets over te weten.
Hier op het forum staat er ook wat over maar dan moet je ff zoeken.
Als ik het weer vind link ik het hier ff.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Sorry voor de late reactie.

Is de nokkenas bij de v4 ook een probleem!
Ik dacht dat dat alleen voor kwam bij de luchtgekoelde blokken. Ik heb ook een xr 600 gehad daarvan was bij mij bekend dat zij dit probleem hebben. Deze is gecheckt en is nog in orde. Zal het eens opzoeken op het net.. Kan je schade voorkomen!? (of slijten deze ook in) Bedankt voor de tip.
Ik zal even op zoek gaan naar die band. Ik zat eerder te denken aan conti of michelin. Het is best een zware fiets met aardig wat vermogen. Dus de banden moeten goed zijn.

Bedankt voor je reactie.

Ik krijg geen foto geplaatst. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet?

Gr Jeroen
 
hallo jeroen
als je reageert op een bericht, heb je in de onderste balk van die pagina staan
bestand:................bladeren, je moet dan op bladeren drukken dan kom je vanzelf bij de foto's die in je pc zitten
succes grtn jol
 
Hallo Jol.

Bedankt voor de tip!!!

Ik heb trouwens nog even het eea opgezocht over de nokkenassen en is idd hetzelfde als bij een xr.

Je moet je olie goed in de gaten houden en de zeefjes of ze niet verstopt zitten. Gelukkig zijn er net nieuwe leidingen opgezet.

Heeft iemand nog een tip over de koppeling slang. de oud eigenaar gaf me als tip er een te laten persen met gevlochten buitenmantel. Schijnt dat ie dan meer druk heeft!!! iemand wel eens wat over gehoord!!!

Gr Jeroen

Bijlage foto

full
 
Heeft iemand nog een tip over de koppeling slang. de oud eigenaar gaf me als tip er een te laten persen met gevlochten buitenmantel. Schijnt dat ie dan meer druk heeft!!! iemand wel eens wat over gehoord!!!

Zal wel hetzelfde effect zijn als met stalen remleidingen. Kan minder uitzetten dan de standaard 'rubberen' slangen, als er druk opgebouwd wordt, werkt dus met minder 'verlies' van kracht.


Apart kleurtje ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Sorry voor de late reactie.

Is de nokkenas bij de v4 ook een probleem!
Ik dacht dat dat alleen voor kwam bij de luchtgekoelde blokken. Ik heb ook een xr 600 gehad daarvan was bij mij bekend dat zij dit probleem hebben. Deze is gecheckt en is nog in orde. Zal het eens opzoeken op het net.. Kan je schade voorkomen!? (of slijten deze ook in) Bedankt voor de tip.
Ik zal even op zoek gaan naar die band. Ik zat eerder te denken aan conti of michelin. Het is best een zware fiets met aardig wat vermogen. Dus de banden moeten goed zijn.

Bedankt voor je reactie.

Ik krijg geen foto geplaatst. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet?

Gr Jeroen

Het probleem is dat de eerste generatie V4 blokken niet voldoende olie toevoer hadden.
Schijnt dat de banjo's een te klein gat hadden.

Is op te lossen door een extra setje leidingen te trekken tot boven in het blok,
en de ventilator een handmatige knop geven om oververhitting te voorkomen.

Maar het belangrijkste is genoeg toeren maken. Vanaf +- 3500 toeren geeft hij genoeg oliedruk.

Het schijnt dat de latere versies een modificatie hebben gehad voor dit probleem. Dan moet er een extra * staan op het frameplaatje of zoiets.

Als je honda v65 magna googlet en ff rond kijkt in de resultaten dan vind je genoeg info hierover.

Maak je niet te druk hierover want er zijn er niet al te veel ingevoerd in NL maar ze rijden nog steeds rond.
Maar het is wel belangrijk dat je op de hoogte bent.
 
Hoi,

Ben zeker blij dat je het me even heb gemeld dan ga ik dat even uitzoeken. Is het niet mogelijk dikkere leidingen te monteren of de doorvoer te vergroten. En waar moet je dat xtra setje leidingen dan op aansluiten!? moet je dan een gat gaan boren ofzo.!!!!!

Ik kan me herinneren dat mijn oude cb ook beter ging rijden als hij warm was. Dit was alleen een dry sumb. Hier moest ik ook regelmatig de nodige olie bijvullen.

Zitten er trouwens ook zeefjes tussen de leidingen!!!! Mijn xr had dat wel. dat moest je regelmatig checken.

Trouwens de kleur vindt ik niks. ik wil hem de originele kleur Pearl siren blue geven. Cool of niet.!?

De tank moet ik ook nog aansluiten op de reservetank. dit is nog een heel geknutsel. krap wat ruimte betreft. wat voor materiaal zal ik nemen.

De koelvin een aparte schakelaar geven! maak ik dan gewoon op het stuur. maar wordt toch geregeld door de thermostaat!. Waarschijnlijk bedoel je dit om de olie x tra koeling te geven. Misschien is het dan ook wijzer dunnere olie te gebruiken?

Bedankt weer voor de tips!!!

Gr Jeroen
 
Hoi,

Ben zeker blij dat je het me even heb gemeld dan ga ik dat even uitzoeken. Is het niet mogelijk dikkere leidingen te monteren of de doorvoer te vergroten. En waar moet je dat xtra setje leidingen dan op aansluiten!? moet je dan een gat gaan boren ofzo.!!!!!

Ik kan me herinneren dat mijn oude cb ook beter ging rijden als hij warm was. Dit was alleen een dry sumb. Hier moest ik ook regelmatig de nodige olie bijvullen.

Zitten er trouwens ook zeefjes tussen de leidingen!!!! Mijn xr had dat wel. dat moest je regelmatig checken.

Trouwens de kleur vindt ik niks. ik wil hem de originele kleur Pearl siren blue geven. Cool of niet.!?

De tank moet ik ook nog aansluiten op de reservetank. dit is nog een heel geknutsel. krap wat ruimte betreft. wat voor materiaal zal ik nemen.

De koelvin een aparte schakelaar geven! maak ik dan gewoon op het stuur. maar wordt toch geregeld door de thermostaat!. Waarschijnlijk bedoel je dit om de olie x tra koeling te geven. Misschien is het dan ook wijzer dunnere olie te gebruiken?

Bedankt weer voor de tips!!!

Gr Jeroen

Alles wat je zegt klinkt mij logisch.
Ik heb mijn info van het internet en (nog) geen praktijk ervaring met de v65.
Met name de doorvoer vergroten lijkt mij een goede zet want dat deed Honda ook.
Hoewel die nooit echt hebben toegegeven dat er een probleem was maar later wel die modificatie uitvoerden.
En de ventilator handmatig lijkt me verstandig om hem in te schakelen voor dat de thermischeschakelaar dat doet.


http://www.saunalahti.fi/~dtskari/honda/Magna/e_honda_magna_v65_diary.htm

Installing a filter adapter style oil mod

Hier nog wat info.

Die olie modificatie kan op een aantal manieren maar het is wel belangrijk dat je gefilterde olie naar boven brengt, dus de meeste modificatie kits beginnen vanaf de oliefilter. maar lees maar ff.
 
Hoi,

Bedankt weer voor je reactie.... Ben net weer aan het zoeken geweest voor info maar wil nog niet erg liukken. Misschien dat deze links mij verder helpen.......

Anders bel ik morgen rene van maanen of Bolman in den Haag.

Gr Jeroen
 
Hoi,

Heb even zitten lezen en is idd erg handig. Ga even op zoek naar een bedrijf die me die kit kunnen leveren. Anders bestel ik het in de usa.

Gr Jeroen
 
Terug
Bovenaan Onderaan