nieuwe scarabeo 300

Ja ,als een nieuw iemand een stukje rijdt op een stuk weg en dan aan het eind draait om weer terug te rijden, kan je beter even zeggen dat hij de neiging heeft om naar binnen te vallen als je een te korte draai probeert te maken.
maar als je dat gewend bent merk je het niet meer, doordat je er automatisch rekening mee houd.
ik heb zelf nog geen kosten gehad behalve olie en filter na 13600 km.
Wel zit de band en remblokken eraan te komen. en denk een nieuwe grote veer in de koppeling.
 
Waar merk je dat aan, die veer in de koppeling?

(Overigens, verder geen klagen over de kosten van de Beo. Alleen die vorige eigenaar :N )
 
Waar merk je dat aan, die veer in de koppeling?

(Overigens, verder geen klagen over de kosten van de Beo. Alleen die vorige eigenaar :N )
Ik denk bij mijn scooter dat de koppeling te snel aangrijpt bij lage toerentallen.
De riem komt te snel in de laagste stand
{zoals bij een fiets te snel op het kleinste tandwiel bij lage snelheid}
 
Daar heb ik nog geen last van. Wel een keer de schoenen opgeschuurt.

*edit*: te vroeg gejuicht, de koppeling schaaft en rammelt weer na een stevig ritje. Als de boel goed warm is begint de herrie bij het oppakken. De schoenen zijn ca. 1000km geleden geschuurt (onder garantie). Wat kan ik nu nog doen?
 
Laatst bewerkt:
Beste scooteraars,

Al een tijdje hier niet meer gereageerd helaas.
Zie dat jullie nog zat meemaken op de mooie beo.
helaas heb ik mijne zojuist te koop gezet. km stand 59.000 nu.
Prima ding nog maar ik moet wat indijen qua voertuigen.
Vindt het jammer maar wie weet in de toekomst weer een mooie scooter:)
Mocht er iemand interesse hebben, hij staat op motorshopper voor 2150.

Groeten Ron
 
Daar heb ik nog geen last van. Wel een keer de schoenen opgeschuurt.

*edit*: te vroeg gejuicht, de koppeling schaaft en rammelt weer na een stevig ritje. Als de boel goed warm is begint de herrie bij het oppakken. De schoenen zijn ca. 1000km geleden geschuurt (onder garantie). Wat kan ik nu nog doen?
En je weet zeker dat het rammelende geluid niet van je vario komt
 
Laatst bewerkt:
De vario is 1000km geleden vervangen. Er zat een Polini in, nu een originele. De Polini kostte teveel topsnelheid. Het gerammel had ik voor de vervanging ook al dus de vario lijkt niet waarschijnlijk.

Het lijkt te gebeuren als de boel goed warm is gereden bij flinke belasting => stevig doorrijden met z'n tweeen. Na een uurtje begint het geschraap en gerammel bij het optrekken. Eigenlijk meer bij het oppikken van de koppeling. Dat is ook de reden dat ik koppeling verdenk. Schoenen schuren is al gebeurd bij Roke onder garantie. Dat was het dus niet.

Ron, leuke km-stand! Hoe heeft de Beo zich gehouden in die tijd?
 
Laatst bewerkt:
De vario is 1000km geleden vervangen. Er zat een Polini in, nu een originele. De Polini kostte teveel topsnelheid. Het gerammel had ik voor de vervanging ook al dus de vario lijkt niet waarschijnlijk.

Het lijkt te gebeuren als de boel goed warm is gereden bij flinke belasting => stevig doorrijden met z'n tweeen. Na een uurtje begint het geschraap en gerammel bij het optrekken. Eigenlijk meer bij het oppikken van de koppeling. Dat is ook de reden dat ik koppeling verdenk. Schoenen schuren is al gebeurd bij Roke onder garantie. Dat was het dus niet.

Ron, leuke km-stand! Hoe heeft de Beo zich gehouden in die tijd?
Haal het grijze dekseltje ter hoogte van de vario er eens af, daar zit een filter achter ff schoonmaken en evt. Uitspoelen onder de kraan.
 
Alweer een supertip! Ik geloof dat ik dat dikke spul dat daarin moet nog ergens heb staan. Het is alweer heel lang geleden dat ik de naaf-olie gecontroleerd heb.
 
Vol syn sae 70 W kan ook, zo met onze temperaturen.

Alleen voor de peil mark moest ik toch in het boekje kijken.
Want er staan zoveel streepjes op, je ziet door de streepjes het ........
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord dat de vespa gts 300 niet verder gevuld moet worden dan laagste peil peilstok.
anders snel kans op lekkages.
 
Nog geen tijd gehad om naar de Beo te kijken maar wel even in het WPH gekeken (van de Bev300 overigens). Het is inderdaad een kwestie van zorgvuldig peilen en dan voorzichtig naar 'max' toe druppelen.

Onhandig! De naaf van Guzzi had simpelweg drie pluggen. Een om af te tappen, een om te vullen en de laatste voor het niveau. Gooi je er teveel in dan komt de olie daar weer uit. Heb je wel een extra plug nodig maar kun je weer besparen op een peilstok...

Als ik alleen rij heb ik geen last van het warmlopen. Alleen met z'n tweeen (130 a140kg samen) heeft ie er last van na verloop van tijd.
 
Hallo

Ben al een enige tijd een tevreden bestuurder van de beo 300
Nu op zoek naar een werkplaatshandboek in het engels of nederlands
Wie kan me helpen met een linkje of schijfje

grtz Peter

Btw is erg stil hier of ik ben de enige ,of er zijn alleen maar tevreden bestuurders van de beo
:] :] :]
 
Wel een WPH van een verwante scoot:

http://manuals.wotmeworry.org.uk/Beverley/BV Tourer 250 i.e/Tourer 250 i.e - Workshop Manual.pdf

Ook een Quasar blok.

Het is hier overigens, van mijn kant, rustig omdat ik het toch weer niet kon laten: Ik heb sinds 2 maanden weer een 'echte', een Suzuki DL1000, maar ik mis mijn Italiaanse schone toch wel eens. O.a. als ik weer eens moet tanken.....

Ook mis ik het ook wel om wat bijzonders te hebben. Alhoewel het geluid van de Takkoni's van de DL1000 toch weer veel goed maakt. Krijg ik toch nog wat aandacht O-)
 
Zeer tevreden ben ik met mijn scarabeo.
ik dacht dat aprilia voor het publiek de link er heeft afgehaald helaas.
Ik weet nog wel dat er 5w40 olie in gaat.
inlaat klep 0.10 en uitlaatklep 0.15 stellen.
riem vervangen bij 20.000km en ook de bougie.
En luchtfilter schoonmaken af en toe.
en ook de koppelings schoentjes opschuren en de bel die er overheen gaat op schuren met fijn schuurpapier en stofvrij maken.
Remblokken voor vervangen gaat makkelijk ,achter moet het wiel eruit.
 
Laatst bewerkt:
Ja Vtwinner , ik zag hem al te koop staan een tijdje terug.
Daar waar jij woont is een grote de ware, of hoe ging dat ook alweer?
 
Klopt, hier in het zuiden is dat nog altijd zo (en daar ben ik het niet mee eens). Omdat ik nogal eens met mijn wederhelft (met veel bagage) op stap ga ben ik eerst op zoek gegaan naar een Beverly 500 of een Scarabeo 500. In Venlo stond die Beo 500 maar ze wilden mijn Beo 300 absoluut niet hebben. Volgens hun volkomen onverkoopbaar in het zuiden. Jammer want het was een fraaie Beo 500.

Vervolgens, bij Rima, naar die Bev500 gaan kijken. Helaas had mijn vrouw, met haar korte beentjes, problemen om daar op te zitten. Ging dus niet door want ik ben zeker niet de baas. We zijn toen een beetje aan het zoeken gegaan en heb wat verschillende motoren de revue laten passeren. Een California stond hoog op mijn lijstje maar die dingen zijn duur tenzij ze erg oud zijn. Bij Rima dus nog maar wat rondgedwaald en overal maar eens op gaan zitten. Tot mijn verbazing paste de Vstrom 1000 wel voor vrouwlief. Bovendien zat er al een topkoffer op en kon ze haar spulletjes ook kwijt bij het pikken van terrasje en een dagje stad. Tja, wat moet je dan??? Toen ook nog de inruil erg goed was toch maar gedaan en weer een 13 in een dozijn motorrijder geworden.

Rijdt overigens best wel spectaculair met die brulpijpen...
 
Hoe is het mogelijk, ik vind de vstrom 650 een behoorlijk hoge instap hebben , prima motor , kan rustig mee gereden worden en ook flink snelheid mee worden gemaakt, en kan ook 1 op 25 rijden.
is die vstrom 1000 dan niet net zo hoog?
 
Yep, de 1000 is zeker zo hoog maar daar gaat het niet om. Ze kan gemakkelijk op een stepje stappen en haar been over het zadel krijgen. Vervolgens zit ze prima. Het gaat dus feitelijk over de afstand van het zadel tot de passagiersvoetsteunen. Die is bij de Vstrom 650/1000 blijkbaar prima op haar afgestemd. De Bev500 heeft van die plateau's (had ik ook op mijn X9) en die zijn voor kleine mensen heel lastig. Ze had altijd last dat ze haar voeten naar binnen moest draaien om ze goed te laten rusten op de plateau's (=last van de knieen). Stepjes, zoals op de Beo, zijn dan veel beter. Helaas kreeg ik de inruil op de Beo 500 niet rond.

Overigens had ik liever de Vstrom650 gehad, die voldoen prima om te toeren en zijn veel zuiniger dan de 1000. De 1000 zit tussen de 1:13 en 1:20 alhoewel die laatste waarde heel uitzonderlijk is. Het koppel van zo'n ding vraagt er namelijk om om gebruikt te worden. Heel wat anders dan het verbruik van de Beo.

Oh ja, ze is 1.56m of zoals ze zelf zegt 1.565m :+
 
Laatst bewerkt:
@ ] Vtwinner

Met dank
Wel erg blij dat er dus wijnig problemen met deze scoot zijn
Dus bij deze naar allen veel veilige km's

grtz Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan