nieuwe scarabeo 300

Ik zit weleens te kijken naar wat anders, maar die scarabeo heeft ruimte onder het zadel voor een integrale helm,
weinig onderhoud nodig , verbruikt nooit meer dan 1 op 30, heeft ruim 2 pk meer dan een x--max, mooi geluid, de honda sh 300 is zo slil dat ze er meest een andere uitlaat onder willen, heb ik geen last van want er zit een mooi geluid in.
En ik vind de wegligging ook er goed, en standaard zit er al een scherm op.
Alleen op de snelweg zonder oordop te veel herrie.


smeer het er nog maar een keertje in ;(
 
Jaaa , integrale Helm past er onder , en vergeet ook het standaard mooie uitlaat geluid niet.
 
Verleden week maar eens een nieuwe orginele riem (van 76 euro) in mijn nu 6 jaar oude scarabeo gedaan. Rijdt weer als nieuw, riem kon na 20500 km nog wel een tijd mee, maar hij wordt wat te dun waardoor hij te snel achter in de vario op de lage stand valt, waardoor hij dus te snel een te hoge overbrengings verhouding heeft en rijdt als in een te hoge versnelling weg rijden.
gelijk maar de klepspeling gecontroleerd, als ik toch in de buurt ben.
rollentjes kunnen nog wel 20.000 km mee, bijna geen slijtage.
Koppeling geschuurd en schoongemaakt kan ook nog wel 20.000 km mee.
ook de grote bel die over de koppeling schuift geschuurd en de vario helften gepolijst.
Accu doet het na 6 jaar nog prima, wel meest elke week 50 km mee gereden, en in de winter soms een week extra laten staan. Maar zonder druppelaar kan die accu na 6 jaar denk nog een paar jaar mee.
 
Laatst bewerkt:
Met nieuwe riem ging hij weer 150 km/u op de teller vanmiddag, met de oude riem hield het bij 140 km/uur op.
verbruik 1 op 31,89 , met flink doorrijden.
kan nog met rustiger rijden naar 1 op 35.
dat halen de x-max 250 en honda sh 300 niet als ik het zo lees.
 
@zuunig hoi alles goed, heb je je scarabeo 300 nog ?

Ik nog wel, sinds 2009 nu 22.000 km gereden. Helaas de laatste tijd niet veel omdat ik op fietsafstand van mijn nieuwe werk woon.

Ik lees dat jij je onderhoud zelf doet ? gr
 
Ja, laagvliet ik heb hem nog met nu bijna 22.000 km.
Bevalt nog erg goed, veel onderhoud doe ik zelf, banden laat ik doen.
Nog op de toeringbus?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren is de scarabeo opgehaald door de nieuwe eigenaar. Als er wat nieuws komt meld ik me weer. Ik heb mijn pijlen gericht op een Honda Sh150i modeljaar 2017 of de Piaggio Medley 125. De scarabeo 300 heb ik 8 jaar gehad en het wordt tijd voor een nieuwe uitdaging.
 
Gefeliciteerd Laagvlieg, op naar de volgende.
jij hou geloof ik niet zo van de vespa gts 250/300.
Ik zou als ik een ander kocht voor de vespa gts 250 die in de aanbieding zijn gaan.
4495 euro. Na tien jaar krijg je er nog 2000 voor terug als je er 2500 km per jaar mee rijdt
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Laagvlieg, op naar de volgende.
jij hou geloof ik niet zo van de vespa gts 250/300.
Ik zou als ik een ander kocht voor de vespa gts 250 die in de aanbieding zijn gaan.
4495 euro. Na tien jaar krijg je er nog 2000 voor terug als je er 2500 km per jaar mee rijdt

leuke aanbieding maar niet echt mijn type motorscooter op dit moment. Het lijkt wel of ik er overheen ben gegroeid over de motorfase. Heb hem voor woon-werk niet meer nodig (5 min fietsen) en veel plezier uit ritjes in de buurt haal ik ook niet meer.

De tijd zal het leren. iets kopen is zo gedaan. :)
 
Volgens partslist zat de rechter remhendel niet op de goede aansluiting op de remklauw.
Rechter hendel op bovenste aansluiting. Dit omgewisseld.
Vreemd dat dit verkeerdom zat.
Nu nieuwe remblokken besteld.
 

Bijlagen

  • 11-9-2018 12-12-46.png
    11-9-2018 12-12-46.png
    22,8 KB · Weergaven: 99
Laatst bewerkt:
Ik ging een keer voor remblokken voor, toen zei de dealer er zijn 2 verschillende remklauwen gebruikt, welke remklauw heb je? Dus toe moest ik eerst laten zien welke ik had.
De rembussen kunnen weleens gaan blijven hangen waardoor er nog maar eentje drukt.
Eerst goed schoonmaken en testen of ze allemaal naar buiten komen.
 
Kabeltje om tankklepje te openen stuk, halve scooter gedemonteerd om erbij te komen, maar gelukt en kabeltje gedemonteerd en nieuwe besteld......
 

Bijlagen

  • IMG_4889.JPG
    IMG_4889.JPG
    363,1 KB · Weergaven: 12
  • IMG_4890.JPG
    IMG_4890.JPG
    321,8 KB · Weergaven: 12
  • IMG_4891.JPG
    IMG_4891.JPG
    361,4 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
@zuunig hey man (Laagvliet) ik ga in 2019 weer wat actiever op het forum zijn.

Profiel enigszins aangepast, maar nog geen nieuwe motorscooter. Ww-verkeer is 7km nu per 1 januari 2019 een nieuwe baan en vooralsnog met de auto, met de fiets of met de metro/bus.

De scarabeo 300 is nu ongeveer een jaar geleden verkocht schat ik in en geen moment spijt van. Hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van heeft.

Heb recent in Indonesië een Yamaha NMax 155cc gehuurd en dat beviel heel goed. maar die is in Europa alleen in 125cc te krijgen helaas.

Heb de pijlen gericht op een Honda Forza 125 uit Duitsland of België maar dan zal ik eerst behoorlijk moeten sparen.

De beste wensen nog!

Yamaha NMax 155cc
 
Ha, Jatmoos ook de beste wensen voor 2019 en je nieuwe baan.
ik heb de scarabeo nog steeds wordt in maart 9 jaar en nog de eerste accu.
loopt als een zonnetje. 26500km
echt mooi die forza 125 maar erg duur in aanschaf.
geen bus chauffer meer? kan je niet terug naar leraar?
in Frankrijk worden die forza's bij duizenden verkocht met rijbewijs b.
 
Ha, Jatmoos ook de beste wensen voor 2019 en je nieuwe baan.
ik heb de scarabeo nog steeds wordt in maart 9 jaar en nog de eerste accu.
loopt als een zonnetje. 26500km
echt mooi die forza 125 maar erg duur in aanschaf.
geen bus chauffer meer? kan je niet terug naar leraar?
in Frankrijk worden die forza's bij duizenden verkocht met rijbewijs b.

Ja ik ga weer terug voor de klas. Fijn dat je nog steeds die Scarabeo hebt, het is een fijne scooter.

Ja die Forza 125 is een verkoophit in Frankrijk en Italië. En in Belgie en Duitsland minder maar ik heb geen zin om duizenden kilometers te rijden om er eentje te halen. In NL zijn ze amper te koop. Honda blijft relatief duur ook in het buitenland als occasion. Kijk, hier is er een onder de 4000 euro. --> Forza 125
 
Terug
Bovenaan Onderaan