Motorintercom - Autocom Active Plus compleet voor 2 motoren!

DaSuperGrover

Die hard MF'er
22 feb 2003
765
4
Almere
Een complete motor intercom set voor draadloze communicatie tussen 2 motoren INCLUSIEF de portofoons.

Autocom KIT 200
Het systeem van Autocom dat eigenschappen heeft van de Pro 7 Sport en de Super Pro Avi is de Active Plus.
Er zijn verschillende eigenschappen die de Active Plus gemeen heeft met dit 2-tal.
Superior Signal to Noise Ratio ( S-SNR), Full Duplex Vox, 100% afsluiting van de microfoon als niet gesproken wordt, Side-Tone en bij binnenkomst van een telefoonsignaal valt het muzieksignaal weg.
Active Plus wordt verkocht in Kit 200, met de speciale rijders headset met ultradunne CD kwaliteit speakers, high performance ruisonderdrukkende headset Inclusief rijders headset verlengkabel, GSM kabel (losse clip-on adapter eventueel nodig) en muziek kabel.
U kunt het volume per pletterpet instellen, het kan voorkomen dat de bijrijder een minder stille pletterpet heeft en het geluid graag wat harder te horen krijgt, of dat een van beide berijders met oordoppen rijdt. De Autocom KIT200 heeft een automatische Voxcontrol, dit houdt in dat het systeem alleen wordt ingeschakeld wanneer u spreekt. Het is eventueel mogelijk om de VOX instellingen handmatig te wijzigen, om het systeem nog beter af te stellen op uw wensen. De Autocom KIT200 werkt met Side Tone, dit betekend dat je je eigen stem hoort wanneer je spreekt. Hierdoor weet je altijd of je hard genoeg praat om de microfoon open te zetten, je hoort dus ook wanneer de VOX nog niet goed is ingesteld als de microfoon open gaat wanneer er niks wordt gezegd. Waneer u belt met een mobiele telefoon zult u ook uw eigen stem wel eens gehoord hebben en dat is dan vrij irritant, dat komt omdat u uw eigen stem dan met een vertraging hoort, dat is bij de Autocom systemen niet het geval.
Het systeem kan werken op een 9 volt batterij, maar de meeste mensen sluiten de set aan op 12 volt, dit kan met de meegeleverde aansluitkabel.

Compleet met:

* Active Rider
* Helmset
* Verlengkabel (glad)
* Standaard telefoonkabel (3,5 mm naar 2,5 mm) voor de meeste telefoons is een aparte adapter nodig
* Standaard muziekkabel (3,5 mm naar 3,5 mm)
* 12 volt aansluitkabel
* Handleiding (Engelstalig)
* Motorola Portofoon T5022
* Aansluitkabel van Active-Rider naar portofoon
* Lader voor portofoons met 1 accu per portofoon
* Portofoons ook met 3 penlites te gebruiken
* 3 vrije AUX ingangen voor o.a. telefoon, GPS en MP3 speler
* 1 ingang wordt gebruikt voor portofoon met originele Autocom interface kabel naar T5022 porto's

Ideaal om wat te sleutelen te hebben tijdens de koude en natte winter!

IMG_0527.jpg


IMG_0535.jpg


IMG_0537.jpg


€ 390,-

Zie ook http://motoren.marktplaats.nl/accessoires-overige/223582746-motorintercom-autocom-active-plus-compleet-voor-2-motoren.html?return=eJwtikEOgjAQRe9CAkugNrooaQxs9BpNqaGhZSadIRqNd3eM7t57%2FzujzCuafiCjjtpUFFzxy7Awo%2Bm6FTBsbXZlZUzOMbVb6n6XFhc8P5JVzUyWodajqvWUWOAZUZBuM%2F0rfmsvkGUYtz2HEr3oehd1O4OHLAoUxQ8N4m77BoHYwxys0vp0uVbD%2BwP1Xjco&df=1&fta=eNo1j8FuwyAMQP%2BFQ85AElKMct5O%2B4WIGNpFIwEF0rJV%2FfdBtF38LNuynzVc4BlLIMfuprt2kagIjDIg2Y2sMXFMHphyCX6WoOLVlK4KCahaA2zHavcFlcvAesr4oNw3dJJ2F66%2BHqCP5NGvyscFeBPCMdIm%2BJjQGzuythVv7%2FVaByTomyVqKasjtEAWc2pcBiCmb6VmOpsOOWeykmmcC2crBlZpBhSFvZx5mePYD4jZMC1nU0lFK68ZbW%2BpxYxStIji%2FLJcSj5oEydnt1v6rAb0fB8IHvs%2BLZux%2Bb8qgaw6T1W12JnTlQPRD6I%2B%2FtI7URooPF%2BvX%2B7Ca6g%3D&fta_ind=1&fs=1 (MARKTPLAATS)
 
Laatst bewerkt:
Kan je vertellen hoe het nou precies werkt. Want als ik naar al die draadjes kijk word ik al zot.

Uiteraard bouw je de mic en oortjes in je helm. Dan hangt er een draad uit je helm die je aansluit op, zeg het maar, de porto, dan naar het kastje? Waar laat je die porto en kastje. Stop je die in een binnenzak of koppel je jezelf aan zodra je op de bike stapt.

Nogmaals, het aantal draadjes schrikt mij nogal af.

En dan nog een vraag. Hoe zit het met de bluetooth dongle. Ik wil graag dat ik de ZUMO kan horen maar als daar ook nog een draad naar toe moet.....

Hoe oud is het systeem en waarom doe je het weg?

Anyway als je even de tijd hebt/ wilt nemen.....tanx!
 
Laatst bewerkt:
Kan je vertellen hoe het nou precies werkt. Want als ik naar al die draadjes kijk word ik al zot.

Uiteraard bouw je de mic en oortjes in je helm. Dan hangt er een draad uit je helm die je aansluit op, zeg het maar, de porto, dan naar het kastje? Waar laat je die porto en kastje. Stop je die in een binnenzak of koppel je jezelf aan zodra je op de bike stapt.

Nogmaals, het aantal draadjes schrikt mij nogal af.

En dan nog een vraag. Hoe zit het met de bluetooth dongle. Ik wil graag dat ik de ZUMO kan horen maar als daar ook nog een draad naar toe moet.....

Hoe oud is het systeem en waarom doe je het weg?

Anyway als je even de tijd hebt/ wilt nemen.....tanx!

Inderdaad microfoon met 2 speakers in je helm bouwen, dit is het meeste werk !!

Draadje van je helm naar de koptelefoon aansluiting van de Autocom. Op de autocom zitten nog 2 kabels, 1 voor een eventuele passagier, 1 voor de portofoon (grijze plug).

Bij deze set wordt de portofoon dus op de grijze plug aangesloten en klaar.

Systeem is voorzien van VOX (Voice Operated Activation) om het kanaal op te zetten als je gaat spreken. De extra kabels die je ziet zijn de (optionele) aansluitingen voor telefoon, MP3 en GPS.

De rood/zwarte kabel voedt het systeem, dit kan echter ook met een 9V batterij, het systeem schakelt vanzelf uit als je geen headsets aangesloten hebt.

Mijn Streetpilot III heeft geen bluetooth en de GPS sluit ik dan ook aan op de Autocom. Deze kabel zit gewoon op de motor, het enige wat je ziet is de kabel naar de headset (helm) voor de rest kan je het goed wegwerken (ligt wel een beetje aan je motor, maar met de ZZR moet het toch kunnen ;) )
 
Laatst bewerkt:
full


Zie hier hoe het onder het zadel van mijn VFR lag, met de oude porto

en de VFR heeft GEEN ruim zadelvakje :N ;(

Hier is zowiezo het electronisch middelpunt:

voeding porto (werkte helaas niet)
pro-oiler pompje en regelunit
2x 12 volts aansluiting
lader nokia
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitleg!

Begrijp ik goed dat je het autocom kastje en de porto onder het zadel wegwerkt? Als je dus op je motor stapt plug je jezelf in met een kabeltje wat onder je zadel uitkomt? Dat houdt dan weer in dat je vooraf het volume goed ingesteld moet hebben.

En voor je navi heb je dus een kabel van onder je zadel naar voren lopen om daar vervolgens je navi aan te sluiten?

Zeg ik het zo goed?


Ik heb een Schuberth C2 helm, past het daar in? Ik was eigenlijk van plan om me goed voor te laten lichten op de beurs in Utrecht. Opzich heb ik wel serieuze interesse.
Hoe oud is het systeem en waarom doe je het weg?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitleg!

Begrijp ik goed dat je het autocom kastje en de porto onder het zadel wegwerkt? Als je dus op je motor stapt plug je jezelf in met een kabeltje wat onder je zadel uitkomt? Dat houdt dan weer in dat je vooraf het volume goed ingesteld moet hebben.

Klopt helemaal, dat volume heb je heel snel door trouwens! Kabeltje had ik onder mijn tank vandaan komen, zit je niet met die kabel tussen je benen en de kabel komt meer van voren.

En voor je navi heb je dus een kabel van onder je zadel naar voren lopen om daar vervolgens je navi aan te sluiten?

Zeg ik het zo goed?
Helemaal correct

Ik heb een Schuberth C2 helm, past het daar in?

Ja, ik heb zelf ook een C2, kijk maar eens op http://www.autocom.co.uk/pdf/Schuberth_C2_Fitting.pdf


Ik was eigenlijk van plan om me goed voor te laten lichten op de beurs in Utrecht.
Kan altijd, ik kan je in Almere ook uitleg geven, en laten zien hoe het werkt. Als je op internet struint zijn Autocom en Baehr (3x zo duur) de merken waar men over het algemeen erg tevreden over is.

Hoe oud is het systeem en waarom doe je het weg?

Het systeem is van juli 2006, in 2007 gebruikt op vakanties naar Zweden en Ierland, vorig jaar helaas veel te weinig gereden '(

Ik verkoop hem omdat ik viavia de grote broer van de Active Plus heb kunnen kopen.
 
Laatst bewerkt:
de Autocom active plus KIT 200 kost nieuw 259,-
de portofoons kosten 70 euro per set

Dus ik snap jou prijs niet helemaal? Wellicht heb je een typefout gemaakt? Want de prijzen die jij betaald hebt, zijn misschien nu ook al flink gedaald.

Voor een wat leukere prijs heb ik wel interesse. Maar ik had geen nieuwprijs betalen want het is 2dehands.
 
De prijzen die je noemt zijn helemaal juist, je vergeet alleen de 2 kabels van de Autocom naar de portofoons, die 30 euro per stuk zijn.

Prijzen zijn helaas nog niet gedaald in de tijd dat ik het systeem heb ;)

Welke prijs had je dan zelf in gedachten ?
 
heej kerel, wat ga jij nou doen? en dat na al je nuttige bijdragen in me inbouwtopic?

ik heb 2 maatjes even geattendeerd, hoor je misschien nog even van.

komt er wat anders voor in de plaats?
 
Terug
Bovenaan Onderaan