Amerika vakantie

hoi

ik ben zelf ook aan het zoeken... ik wil over een paar jaar met mn vrienden daar ook heem om te gaan touren.

tot nu toe heb ik de volgende sites... maar ik heb geen idee of deze een beetje betrouwbaar/waar voor je geld zijn

http://www.usamotorreizen.nl/Home/tabid/36/Default.aspx (usamotorreizen)
http://www.custom-tours.nl/ (custom tours)
route66 reizen

ik hoop dat er ook mensen met ervaringen kunnen posten over deze organisaties..
en eventueel nog andere organisaties
 
Laatst bewerkt:
ik heb al heel wat motor vakanties gemaakt in Amerika :] .. maar bij een vakantie boeken kan ik je niet helpen.

je kunt wel kontakt opnemen met deze M-F lid ..Fuck Het Milieu ..hij heeft volgens mij al verscheidene motor vakanties van uit nederland geboekt.
 
Hmmm... USA Motorreizen raad ik iedereen af.
Google maar even op "klacht" en "USA Motorreizen"

In het kort komt het er op neer dat je in de USA je portemonnaie gelijk weer mag trekken om z.g. (verplichte) vouchers te kopen bij de "reisleiders" voor de brandstof en parken.
Er blijft nooit wat over, en hee wie hadden dat geld ook alweer in ontvangst genomen??

Daarnaast heb je bij USA grote kans dat je "reisleiders" de klanten van het jaar ervoor waren en wel even zullen gaan reisleiden :N

Uiteraard zullen er mensen zijn die dit bovenstaande zullen baggataliseren.
Die hebben dan net wel het geluk gehad dat er weinig problemen onderweg waren en/of er net wel een ervaren reisleider mee was.
Maar de prijs die dat soort reizen kost, de kans lopen dat je een wannabee-reisleider mee krijgt riskeren?

Mensen die al geboekt hebben wens ik veel succes, en als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt, door vragen!
Kijk ook kritisch naar je huur motor en krijg je niet stiekem een oude motor van USA reizen zelf terwijl een andere klant een spik splinter nieuwe motor van Eagle Rider krijgt. (je betaald namelijk wel hetzelfde bedrag).

Alle andere reisorganisaties zijn veel duidelijker met hun all-in prijzen, kies daar voor, heb je ook geen financiele verrassingen meer als je in de US bent.

Je kan ook zelf gewoon Fly en Biken.

Western Discovery Classic
Op een HD Road King :X Want de R1200GS was helaas al 'uitverkocht'

Die R1200GS is van USA motorreizen zelf (kans op nalatig onderhoud dus), hopelijk is de Road King van Eagle Rider, die is hooguit een jaar oud ;) en op de HD kom je in de USA meer vriendelijke mensen tegen ;)

Maar grote kans dat je op een lijk van USA Motorreizen zit omdat ze eerst hun eigen motoren verhuurd willen hebben.

Als je toch een BMW wilt zou ik regelmatig bellen en e-mailen met ze dat je het er niet mee eens bent en dat je toch liever een BMW wilt.
Ervaring leert dat ze mensen die wat meer op hun strepen gaan staan, meer zorg geven dan de mensen die alles wel OK vinden.
 
Laatst bewerkt:
full


Als je op de negatieve berichten afgaat van andere weet ik er nog wel een paar er zijn altijd zeikers bij ik heb een geweldige vakantie gehad bij USA

Dit is mijn verhaal

http://www.usamotorreizen.nl/Reisverslagen/WesternDiscoveryClassicjuni2006/tabid/109/Default.aspx

full
 
Laatst bewerkt:
We zullen zien, over een maand of 4 deel ik hier de ervaringen met jullie :]

En we zijn met een groep van 4, de andere 3 hebben wel een R1200GS, dus ik kan onderweg gewoon wisselen.
 
[afbeelding]

Als je op de negatieve berichten afgaat van andere weet ik er nog wel een paar er zijn altijd zeikers bij ik heb een geweldige vakantie gehad bij USA

Dit is mijn verhaal

http://www.usamotorreizen.nl/Reisverslagen/WesternDiscoveryClassicjuni2006/tabid/109/Default.aspx

[afbeelding]

Wat jij zegt dat klopt ook wel, maar dan ben jij net één van de gelukkigen waarbij het toevallig wel goed ging.
Wat ik al eerder zij, "toevallig" vind ik voor dit soort reizen met een stevig prijskaartje een te groot risico.

Nog wat, zetten zij van USA reizen 's avonds alle motoren vast met 1 lang kabelslot?

Dat lijkt service, maar als jij met jou gehuurde motor nog ff over de strip in Las Vegas wilt rijden kan dat dus niet.
Vind ik ook niet kunnen.

We zullen zien, over een maand of 4 deel ik hier de ervaringen met jullie :]

En we zijn met een groep van 4, de andere 3 hebben wel een R1200GS, dus ik kan onderweg gewoon wisselen.

Ideale klant voor de motorreiswereld :}

Maareh.. onderweg wisselen is er niet bij he ;)
Je tekent voor je eigen motorfiets.
M.a.w. als jij een klappertje maakt met iemands ander gehuurde motor, kan jij in het land van de afschuiving van aansprakelijkheid wel even voor alle schades opdraaien.

Tenzij je als 2e bestuurder meetekend, dan kan het wel, maar dat moet je gelijk op dag 1 bij het verhuurstation doen.



FF wat anders, ik mis deze nog in het rijtje die ook zeker het vermelden waard is.
Crossroads motortours | Motorvakanties in de USA, Canada en Zuid Afrika
 
Laatst bewerkt:
Ik heb route 66 met USA motorreizen gereden en dat is prima gegaan. Met de motor/reisbegeleiding moet je misschien wel geluk hebben maar dat geldt ook voor je medevakantiegangers. Dat je moet bijbetalen voor benzine etc. staat duidelijk in de reisvoorwaarden.

Hertog-Jan: zelf rij ik GS maar in de USA is Harley de motor! Zo'n groepsreis gaat toch rustig aan en de meeste tijd rij je vanwege de hitte in T-shirt, spijkerbroek en met jethelm (in Arizona mag je zelfs nog zonder helm rijden!)

Crossroads is als reisorganisatie ook wel aan te bevelen. Kleine organisatie en daardoor wat flexibeler en persoonlijker. Hebben volgens mij geen eigen motoren; die worden lokaal gehuurd.

Veel plezier,
Rob
 
Ik heb nu ook de HD Rob, maar had liever een GS gehad.

En FHM, als ik een GS wil rijden en m'n broer wil de HD kunnen we gewoon ruilen.

Wanneer ben je trouwens geweest ? Misschien hebben ze hun zaakjes nu wel op orde.
Als je eenmaal ergens een afkeer van hebt verandert je mening niet zomaar.

Als ik terug ben en het viel tegen zal ik het eerlijk zeggen, maar als het niet tegen viel zeg ik het ook.

... zeuren en klagen is zo makkelijk....
 
Ik heb nu ook de HD Rob, maar had liever een GS gehad.

En FHM, als ik een GS wil rijden en m'n broer wil de HD kunnen we gewoon ruilen.

Wanneer ben je trouwens geweest ? Misschien hebben ze hun zaakjes nu wel op orde.
Als je eenmaal ergens een afkeer van hebt verandert je mening niet zomaar.

Als ik terug ben en het viel tegen zal ik het eerlijk zeggen, maar als het niet tegen viel zeg ik het ook.

... zeuren en klagen is zo makkelijk....

Nou, klagen en zeuren doe ik niet.
Je kan alleen maar ruilen (onderweg) als jullie allebei bij elkaar als co-rider hebben getekend he ;)
Ik begrijp dat je veel geld betaald hebt, en dan moet het dus ook wel goed zijn.
Ik geef aan waarop je moet letten, ik zie altijd dat veel motorrijders met dit soort vakanties té veel slikken van reisorganisaties, terwijl ze iets anders belooft is.

Als jij bij je BMW dealer een motor koopt, wil je ook niet dat hij appels voor peren verkoopt ;)

Maargoed: schrijf de volgende zaakjes maar is op en wees niet verlegen te reclameren bij de reisleiding als het zover is:
- hoe ziet je huur contract eruit ? (zijn je banden verzekerd?)
- hoe zien je banden eruit? (als berijder van een BMW weet je wat goed is en laat je niet met een kluitje in het riet sturen)
- vraag aan de reisleiding wat de vouchers voor de brandstof vorig jaar kostte? (als ze het voordeel van brandstofverschillen voor de reis aan de klant willen geven dan moet die prijs voor dit jaar de helft zijn omdat de benzine prijs voor 1 gallon van 4 naar 2 dollar is gegaan)
- Zetten de reisleiders (die jou geld van de brandstof hebben) nog steeds alle motoren aan het einde van de rit bij het hotel aan 1 kabelslot op slot? (Wat ik niet zou accepteren)
- Wat is het bouwjaar van je motor? (volgens de brochure niet ouder dan 1 jaar he?)
- Hoevaak zit je in Motel 6 (Motel NIX, low budget hotel en geen ontbijt!)

Ik weet nu al dat de reis je goed gaat bevallen, want de USA blijft een prachtig land om doorheen te rijden.
In Mei zit ik weer in het Zuid Westen, kunnen we zwaaien naar elkaar :] :W
 
Laatst bewerkt:
Hertog-Jan: zelf rij ik GS maar in de USA is Harley de motor! Zo'n groepsreis gaat toch rustig aan en de meeste tijd rij je vanwege de hitte in T-shirt, spijkerbroek en met jethelm (in Arizona mag je zelfs nog zonder helm rijden!)

Dat zou ik dus absoluut niet doen. En niet vanwege het risico op vallen, maar omdat dit het recept is om gegarandeerd hittestuwing op te lopen. Je hebt er totaal geen vat op hoeveel vocht je verliest, want je lijkt niet te zweten vanwege de droogte en de wind op je blote huid.

Altijd op de motor in de woestijn lange broek en jas met lange mouwen aandoen. En blijven drinken, zoveel drinken dat je de hele dag blijft pissen.

Ik heb ooit eens hittestuwing opgelopen in de woestijn in New Mexico. Notabene rijdend in een auto met airco. Maar de lange droogte en de aircostraal op mijn huid was genoeg om uit te drogen en als je er last van hebt ben je te laat.

Van de zomer ben ik in Spanje op de motor door de Extremadura getrokken. Nergens last van gehad, gewoon motorpak aan en elk uur even stoppen om flink wat water of limonade te drinken.
 
- Hoevaak zit je in Motel 6 (Motel NIX, low budget hotel en geen ontbijt!)

De laatste keer dat ik er in zat viel het me inderdaad op hoe slecht ze zijn geworden. Toen ik 1996 een rondje VS deed waren ze net nieuw, met prijzen van 25-35 dollar voor twee personen. (Goed, nog niet zo goedkoop als die Econolodge in Alabama, maar daar werd 's nachts dan ook een lijk weggedragen.)

Tegenwoordig kosten ze het dubbele en lijkt er niets aan die kamers gerenoveerd te zijn sinds die tijd.

Dat er geen ontbijt bij zit, who cares... Daarvoor ga je toch naar Denny's, voor de Chicken Fajita Breakfast Skillet...
 
De laatste keer dat ik er in zat viel het me inderdaad op hoe slecht ze zijn geworden. Toen ik 1996 een rondje VS deed waren ze net nieuw, met prijzen van 25-35 dollar voor twee personen. (Goed, nog niet zo goedkoop als die Econolodge in Alabama, maar daar werd 's nachts dan ook een lijk weggedragen.)

Tegenwoordig kosten ze het dubbele en lijkt er niets aan die kamers gerenoveerd te zijn sinds die tijd.

Dat er geen ontbijt bij zit, who cares... Daarvoor ga je toch naar Denny's, voor de Chicken Fajita Breakfast Skillet...


Hee, drink jij je drankje en slik jij je slokje eens!!
Vergeet niet dat de mensen al een riante prijs betaald hebben he ;)
 
Hee, drink jij je drankje en slik jij je slokje eens!!
Vergeet niet dat de mensen al een riante prijs betaald hebben he ;)

Als dat is op basis van een redelijk luxe overnachtingsgelegenheid, dan wordt je met Motel 6 inderdaad fors genaaid. Het kan nog slechter, maar dan kom je in de categorie: plakkende lakens en prijzen per uur ipv per nacht.
 
Als dat is op basis van een redelijk luxe overnachtingsgelegenheid, dan wordt je met Motel 6 inderdaad fors genaaid. Het kan nog slechter, maar dan kom je in de categorie: plakkende lakens en prijzen per uur ipv per nacht.

Is kijken of de mensen na de trip ook weten wat een Breakfast Basura is ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan