Controle lampjes in het zicht zetten

wpee

Die hard MF'er
9 apr 2003
257
0
Kessel
Hoi,

Ik vergeet mijn knipperlichten wel eens uit te zetten, tevens heb ik een oliedrukschakelaar met controle lampje op mijn motor gebouwd. Dat oliedruklampje moet ik nog plaatsen.
Nu ben ik aan het denken hoe ik die in het zicht kan krijgen, en heb een aantal oplossingen.
1) ALU plaatje aan risers (niet mooi, je zit de achterkant)
2) gaten in balhoofdplaat (tjsa wat doet stevigheid??)
3) Dikker alu blok gepolijst en vastzetten, als er plaats is een goede oplossing
4) Riser cover kopen, deze 2 gaten geven en ledjes erin.
5) ...

Lampjes/LEDjes geen probleem, genog te krijgen, maar hoe maak ik de bevestiging ook zo dat deze nog om aan zien is.

Heeft iemand nog tips?
Oja, ik zoek wel de lampjes oplossing, geen beepers aub.


GR Wim.
 
misschien kan je het richtingsaanwijzer ledje inbouwen op je handvat control waarmee je ook de richtingsaanwijzers bedient.
Waar rijd je nu op? Hoe ziet die cockpit eruit ?
 
cruiser -> yamaha wildstar
Kale balhoofdplaat, 2 shoks erin, kroonmoer en 2 risers met doorlopende stuurstang.
 
Andere opties zijn dan rond de teller bij de snelheidsmeter op de tank.
Wat je ook zou kunnen doen, maar ik weet niet zekers of je dit ook bedoelde, is een kapje voor over je balhoofdplaat te maken en daarin lampjes of dergelijke verwerken. Boren in je plaat zou ik niet zo snel aandurven, maar heb je een goede boor dan lijkt het me dat een goed geplaatste 3-6 mm led gat weinig met de sterkte doet.
Voor je oliedrukmeter zou je misschien ook een fel lampje links of rechts onder je tank of luchtfilter behuizing kunnen plaatsen. Als je rijdt dat je dan via de tank reflectie kan zien of die brandt. Wellicht twee of vier ledjes naast elkaar voor het effect. In het donker natuurlijk goed te zien.Voordeel is ook dat je geen lang snoer hoeft weg te werken. De knippers in de voorgenoemde control aan het stuur. Dan is het redelijk weggewerkt.
Verwerkt in/aan de risers zou wel makkelijk zijn, maar mijn inziens niet zo mooi.

Succes in ieder geval !
 
Laatst bewerkt:
cruiser -> yamaha wildstar
Kale balhoofdplaat, 2 shoks erin, kroonmoer en 2 risers met doorlopende stuurstang.

Doe andere een fotootje, niet iedreen weet toch hoe dat precies in elkaar steekt bij een Wildstar.

Als je een beetje in het midden van je balhoofdplaat boort moet dit trouwens weinig invloed hebben op de sterkte van je balhoofdplaat (zoalang het geen enorme gaten zijn natuurlijk.
Beetje hetzelfde idee doen ze ook wel eens in de bouw als gewichtsbesparing bij stalen liggers, gaten boren in het midden van de ligger, omdat daar de optredende krachten theoretisch 0 zijn (geen trek en geen duw) en heeft geen direkte invloed op de sterkte van betreffende ligger (tot op zekere hoogte natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn bij mij in de cockpit (km teller) gebouwd zitten met ledjes(zie foto)
Mischien iets soortgelijks bij jou, bv een klein balkje of iets
full
 
Hallo
Hier de plaatjes, de kogel voor de gps houder kan opzij

es1f1y.jpg


vzhji3.jpg

Gr Wim
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het niet, je hebt toch een lampie voor RAW's onder je kilometerteller zitten :?
 
Het RAW lampje zit te laag, daardoor valt het niet op en vergeet ik wel eens de knippers uit te zetten. Bovendien heb ik een oliedrukschakelaar erbij gemaakt (niet standaard op WS) en hiervoor wil ik een een lampje plaatsen.

Bij mijn VT750ACE zat er een lampje IN de kroonplaat en daar was eht vergeetpercentage beduidend minder.

Wim
 
Bij mijn dragstar 1100 had ik 2 groene gloeilampjes (kleiner dan led formaat) in de koplamp ingebouwd.
Eerst had ik 2 groene led lampjes maar die zag je overdag niet.
Daarom heb ik ze verwisseld voor mini gloeilampjes.
Ml5bjCQ-rdZdURCXsPMVwA


groeten, Broos
 
Update: Ik heb nog eens goed gekeken... en een andere kroonplaat aangeschaft. Zo kan ik mijn eigen niet verknoeien. 2 lampjes kunnen net gemonteerd worden tussen de risers. De kroonplaat laat dit kwa stevigheid ook toe.

Nu ben ik dus op zoek naar 2 lampjes, 1 x knipper en 1 x oliedruk.
Compleet dus met fitting etc en glaasje met opdruk.

Ik ben op zoeknaat iets zoals dat op de VT750ACe zit.
Heeft iemand een aanbieding of weet je waar ik zoiets kan bestellen?


gr Wim
 
Wat betreft die knipperlichten: Op de Virago 1100 (óók een Yammie) zit schijnbaar een systeem wat die dingen "automagisch" uitzet ná ongeveer 400 Mtr. Misschien kan je dealer dat systeem ook op jouw "Wildstar" monteren.
 
Ja, systeem is er ook voor de W* (RoadStar in USA). In USA zit het standaard erop, een relais en een draad naar het snelheidsmeter signaal. Ik denk zelf ook een andere armatuur voor de knipperlichtschakelaar. Er kleven ook nadelen aan zo'n systeem, bv op hogere snelheid in/uitvoegen op de snelweg, wat ik wel eens doe als ik richting Eifel ga. Dan gaat het te snel uit. Verder is het wel tijd en afstand gestuurd, dus bijna voor iedereen toepasbaar.

Al met al ben ik denk ik duurder uit en mis ik nog de oliedruk aanduiding. Oja, ik hobby ook graag.

Wim
 
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik hobby ook graag aan spullen. Het enige wat ik niet graag doe is concessie's maken aan het orginele ontwerp, tenzij dat "orginele" ontwerp meer iets van doen heeft met wetgeving (zoals een "taartschep" voor de plaatsing van een kentekenplaat, richtingaanwijzers en reflector, en meer van dat soort zaken).

Nou rijd ik zelf een "SS' , dus eigenlijk niet écht een fiets die te vergelijken is met een *star, maar persoonlijk zou ik (púúr om de huidige looks niet te verstoren) gaan kijken naar een oplossing in de vorm van LND-LED's die je in je spiegels wegwerkt. Soort van lampjes ín je spiegelglas, dus.

Duur: Qua onderdelen niet. (Een pcb met wat (lnd)led's erop past waarschijnlijk in je huidige spiegelhuis). Qua tijd: Netjes (waterdicht) wegwerken van dat spul (incl. de bekabeling ín de spiegel standaard(en) zal een hele "hobby" worden, zeker omdat die standaard(en) niet hol zijn en dus custom gemaakt zullen moeten worden.

[edit]En zo simpel als ik het omschrijf is het eigenlijk ook...... waarom maakt een motorfabrikant dat niet gewoon ;) [/edit]

Dit idee, dus ... alleen dan nét wat kleiner ;)

fortuner.jpg
 
Laatst bewerkt:
In die spiegel vind ik een erg mooie oplossing! Het valt zekers erg op, opdat je het niet vergeet. Verder is het mooi weggewerkt. Kunnen achterliggers het licht ook nog eventueel zien?

Wpee, goed om te horen dat je een oplossing hebt. Misschien dat je de originele ace lampjes kan kopen en monteren ? Vast wel te vinden op een van de inet OEM webshops.
 
Wat betreft die knipperlichten: Op de Virago 1100 (óók een Yammie) zit schijnbaar een systeem wat die dingen "automagisch" uitzet ná ongeveer 400 Mtr. Misschien kan je dealer dat systeem ook op jouw "Wildstar" monteren.

kep zelf ook n virago gehad waar dat systeem opzat, en je irriteert je er kapot aan, ipv dat je vergeet je knippers uit te zetten, moet je nu niet vergeten ze om de zoveel tijd weer aan te zetten. Maar misschien ligt t eraan dat die van mij bij een veel kleinere afstand (200m ofzo) al afsloeg...Oplossing met spiegels is veruit het mooiste, maar volgens mij een immens kutwerk. Wat je ook kan doen is de originele knippers vervangen voor knippers aan het einde van je stuur. Zit dan ook wel in t zicht, vergeet je ze niet, is (vinnik) ook wel mooi, je moet alleen oppassen met manoevreren op smalle plekken, je rijdt ze dan redelijk makkelijk naar de klote denk ik...
 
gewoon je poot uitsteken... kunnen die onnozle knipperlichtjes er af! en kun je ze ook niet vergeten uit te zetten.....

(ben ook van mening dat een arm uitsteken meer opvalt dan een knipperlichtje!)
(ben ook van mening, dat kniperlichten op een chopper er niet uit zien!)

of een bmw kopen waar ze automatisch uit gaan.....
 
@ gijs: is waar, maar als je door een bocht rijd en je moet tegelijker tijd je tengels uitsteken, rijd dat niet egt lekker...maar wel bedankt voor deze heerlijk nuchtere opmerkingen _O-
 
gewoon je poot uitsteken... kunnen die onnozle knipperlichtjes er af! en kun je ze ook niet vergeten uit te zetten.....

(ben ook van mening dat een arm uitsteken meer opvalt dan een knipperlichtje!)
(ben ook van mening, dat kniperlichten op een chopper er niet uit zien!)

Nee. Maar dan is spiegels (voornamelijk in het meervoud) ook geen porum...
 
Een kleine noot: voor motoren na '96 zijn richtingsaanwijzers voor én achter verplicht.
 
nou voor motorrijders dus die op motorfietsen die na 1 januari 1996 zijn gebouwd rijden,
en door de overheid...gok ik...of bennik nou dislekties en hebbik sleeers post nie begrepe?
 
Terug
Bovenaan Onderaan