Bon voor nep-verkeersregelaar

Ligt eraan, als het een stelselmatig iets is door een politieagent in z'n vrije tijd vind ik dat misschien nog wel erger als van een andere weggebruiker.
Staandehouden gaat nu eenmaal niet, zeker niet zonder zelf een strafbaar feit te plegen !! en als er wel een verklaring voor is kost dat echt niet veel tijd om je even te bellen om dat uit te leggen.
Uiteindelijk zorgt dat dan ook weer voor wederzijds begrip en dat is in mijn ogen een van de belangrijkste peilers van een gezonde samenleving.

Zo... genoeg filosofisch gel*l... B| :X
Ik ken een agent die mij een aantal jaren terug bekeurd heeft (twijfelachtige aanhouding maar dat terzijde) maar zelf op de weg in z'n vrije tijd de ene na de andere overtreding maakt.

Paar jaar terug bekeurd voor het rijden met een fietsendrager zonder verlichting/met opzet afschermen van de kentekenplaat(zat de fietsendrager voor).
Gisteren stonden op geen stijl van datzelfde korps (Hoorn/NHN) een foto waarop agenten op dezelfde wijze hun fietsen vervoeren.

Agenten van korps Hoorn/NHN die links voorsorteren en dan ff later vrolijk rechts inhalen (2x).

Maar denk dat er weinig gebeurt als ik een brief stuur over deze personen die misbruik maken van hun positie :N

En mede door zulke voorvallen is mijn kijk op de Nederlandse politie erg negatief.
Als ik een prent krijg voor iets wat ik gedaan heb, meestal terecht, had ik het maar niet moeten doen(of me niet moeten laten betrappen :+ )
Maar als de sterke arm der wet het dan zelf ook doet :N
 
@Total90...ik zwaai wel, maar heb wel de indruk dat het zwaaien in het algemeen minder aan het worden is, erg jammer.
Ik ben het eens dat de motor qua uitstraling mogelijk punt van discussie is...al is zichtbaarheid voor ons een groot goed.
Mijn motor zal spoedig een andere striping hebben, omdat het bedrijf waarvoor ik werk een "Verkeersregelaars" uitstraling wilt hebben.
De striping die er nu op zit is een standaard die bij mijn vorig werkgever AVD Verkeer gevoerd word.
Ook de auto's zijn daar voorzien van een oranje striping.
Op zich vind ik de "verwarring" niet heel nadelig...scheelt een hoop onnodige agressie.
Als ik ergens verkeer omleid doe ik dat niet voor mijn eigen plezier maar omdat iemand echt niet door kan rijden.

@Baksteen
Die foto's heb ik naast elkaar gezet omdat mensen vinden dat onze voertuigen op die van de politie lijken.
De motor zal bij ons aangepast worden, meer richting het ontwerp op de auto ;-)
 
Ik heb overigens niets tegen Verkeersregelaars, ik heb goede contacten met een aantal en dat zijn diegene die hun werk serieus nemen. Net als politiemensen die stelselmatig misbruik maken van vrijstellingen mijn geloofwaardigheid aantasten vind ik dat echter in dit geval ook.

Ik heb ook niks tegen verkeersregelaars. Sterker nog, ik ben er zelf één. En net als "ons" Verkeersregelaartje ook "volledig bevoegd". Die uitspraak doet het wellicht goed als je in de disco een grietje wilt versieren en geen geld aan een Breezer wilt spenderen, maar verder betekent het natuurlijk helemaal niks.

Je hebt een opleiding gehad, en op de tijd en plaats van inzet die vooraf bepaald is en waarvoor jij persoonlijk bent aangemeld bij de politie mag je het verkeer regelen. Daarbuiten geeft die "bevoegdheid" je helemaal geen extra rechten. Het is in die zin te vergelijken met een EHBO diploma (en de EHBO opleiding is dan ook nog eens zwaarder dan die VKR opleiding).
 
Ik moet overigens mezelf terechtwijzen.

Ergens anders ( NUjij is terug | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl ) lees ik dat verkeersregelaartje zelf aangeeft dat dit zijn motor is

[afbeelding]

Nu snap ik niet waarom die politieauto en motor op diezelfde samengestelde foto staan..... maar de motor is dus een K1100 zonder radiobak achterop maar gewoon met een duozitting. Andere kleine aanwijzingen dat het een ex-politiemotor is zijn er wel trouwens.

Of hij in de spiegel van een gemiddelde weggebruiker er daarom minder als een wannabee politiemotor uitziet met die kleur en striping vraag ik me af.


Ik heb overigens niets tegen Verkeersregelaars, ik heb goede contacten met een aantal en dat zijn diegene die hun werk serieus nemen. Net als politiemensen die stelselmatig misbruik maken van vrijstellingen mijn geloofwaardigheid aantasten vind ik dat echter in dit geval ook.


Er is natuurlijk een grote kans dat door de gerine aanwas van agenten de overheid op zoek gaat naar alternatieven.
Goed of niet goed buiten beschouwing gelaten.
Als je in dat kader kijkt wordt er natuurlijk wel wat verwacht van de gewone "burger"
Met name de onderscheid.
Zo ben ik nog steeds in de war van de nieuwe gele uitdossing van oom agent.
Lijkt nog steeds op een wegwerker ipv politie-agent.
Dat verkeersregelaartje met zo'n motor op pad is en daar zijn werkzaamheden mee verricht en indien dat lokaal op overheidswege is goedgekeurd kan er weinig tegen in gebracht worden.

En agent-wannabees?

Ha, dat hadden wij vroeger bij de luchtmacht al. Had je je ere-uniform met platte pet op in de auto gingen mensen geheid zachter rijden.
Mooie lichtblauwe blousen met passanten en 2 van die petten op de hoedenplank (pettenplank dus _O- ) gaf net dat beetje wat de medeweggebruiker in de war bracht.

In plaats van het tegen te werken dat er mensen jullie willen ondersteunen lijkt mij het wijzer om ze op een juiste manier op te leiden en te werk te stellen.

Ik heb wel eens agenten in uniform op de brug van Vianen- Nieuwegein bij de A2 zien stad en de mensen reden gelijk een stuk braver.
Daar kan je "verkeersregelaartjes" ook voor gebruiken.
Geef ze een uniform en van die mooie lampjes en laat ze het verkeer beter doorstromen.
Ben benieuwd wat dat voor effect geeft.
 
We kunnen wel met zijn allen in de regeltjes kijken of het toelaatbaar is maar heeft een rechter zich er al eens over gebogen? Die zou kunnen concluderen dat er toch sprake is van misleiding.

euw rechter moet enkel toetsen of de wet correct toegepast is. De hoge raad moet uitleg geven aan de wet. De omschrijving van het "merk" politie zijn zo vast gelegd dat deze weinig ruimte biedt voor de politie zelf om hier vanaf te wijken.
ergo sum indien er ook maar iets afgeweken word van het beschrevenen is het toegestaan ;)

Andere kleine aanwijzingen dat het een ex-politiemotor is zijn er wel trouwens.


Ik zie inderdaad ook wel wat puntjes die kenmerkend zijn voor oud dienst fiets ;)

Hier had ik nog nooit van gehoord.... B|

Ongelofelijk dat de wegbeheerder dit heeft toegestaan.

99 van de 100 mensen in de file zullen dit systeem niet kennen en denken dat ook die Vanpool auto gewoon zomaar over de vluchtstrook rijd.
Niets menselijks is ons vreemd en als er 1 schaap over de dam is.......

Lijkt wel uitlokking..... laat een Vanpool auto over de vluchtstrook rijden en 600 meter daarachter een onopvallend politievoertuig ... :X
gebeurd ook :(
 
Ik ken een agent die mij een aantal jaren terug bekeurd heeft (twijfelachtige aanhouding maar dat terzijde) maar zelf op de weg in z'n vrije tijd de ene na de andere overtreding maakt.

Ligt aan jouw oorspronkelijke overtreding of dit verhoudingsgewijs wel of niet gepast is van die agent.

Voor in vrije tijd zal ik al snel vinden dat zoiets niet in verhouding is.


Paar jaar terug bekeurd voor het rijden met een fietsendrager zonder verlichting/met opzet afschermen van de kentekenplaat(zat de fietsendrager voor).
Gisteren stonden op geen stijl van datzelfde korps (Hoorn/NHN) een foto waarop agenten op dezelfde wijze hun fietsen vervoeren.

Klopt, in eerste aanleg echt een waardeloze actie, net als die motoragent een paar dagen eerder die tegen een kerk stond te pissen. Dit zij ook dingen waar ik van baal, niet alleen op dit forum maar ook hardop irl ;)



En mede door zulke voorvallen is mijn kijk op de Nederlandse politie erg negatief.
Als ik een prent krijg voor iets wat ik gedaan heb, meestal terecht, had ik het maar niet moeten doen(of me niet moeten laten betrappen :+ )
Maar als de sterke arm der wet het dan zelf ook doet :N

Vind ik ook, incidenten die gewoon niet passend zijn en 100% niet te verklaren terwijl ze wel makkelijk te voorkomen zijn, ben ik ook niet blij mee. Zoals je zelf omschrijft wrijven die dingen nl ook op mij af....

Niet dat ik heilig ben hoor, ik haal ook wel eens wat uit, maar niet dit soort voor de hand liggende dingen.
 
@cb400f : het toetsen of de wet goed is toegepast is ook uitleg geven van de wet. De rechter heeft daar behoorlijk wat ruimte in. Als er een artikel bestaat (en dat bestaat) dat je je niet als politieagent mag voordoen dan kan de rechter dus bepalen dat als je het beeldmerk van de politie benaderd op een dusdanige wijze dat de gemiddelde burger daardoor volstrekt op het verkeerde been komt te staan je het betreffende artikel hebt overtreden.
Als een dergelijke uitspraak van belang is voor de rechtspraak dan wordt dit jurisprudentie genoemd.

De Hoge Raad toetst de wet niet primair. Die toetst hoofdzakelijk of de rechter de wet goed heeft toegepast. Alleen in uiterste gevallen geven ze duidelijkheid. Er zijn sinds het bestaan van de Hoge Raad slechts een handvol uitspraken gedaan die de betekenis van de wet, en de lacunes daarin, hebben beïnvloed.

@verkeersregelaartje: was jij dan één van die drie die wel zwaaide? De rest keek met een blik waar de melk zuur van wordt.
 
Dat zal ik niet ontkennen.
Dat ik bij avd verkeer kwam werd mijn motor (inderdaad een oud dienst fiets, maar daar kwam ik later achter) gelijk bestikkerd en "verhuurde" ik mijn motor met een kilometer prijs aan avd.
Nu ik bij Vkrc werk verhuur ik mijn motor ook, maar die willen een "Normalere" bestikkering.
 
Ik heb ook niks tegen verkeersregelaars. Sterker nog, ik ben er zelf één. En net als "ons" Verkeersregelaartje ook "volledig bevoegd". Die uitspraak doet het wellicht goed als je in de disco een grietje wilt versieren en geen geld aan een Breezer wilt spenderen, maar verder betekent het natuurlijk helemaal niks.

Je hebt een opleiding gehad, en op de tijd en plaats van inzet die vooraf bepaald is en waarvoor jij persoonlijk bent aangemeld bij de politie mag je het verkeer regelen. Daarbuiten geeft die "bevoegdheid" je helemaal geen extra rechten. Het is in die zin te vergelijken met een EHBO diploma (en de EHBO opleiding is dan ook nog eens zwaarder dan die VKR opleiding).

*D :} :}











Er is natuurlijk een grote kans dat door de gerine aanwas van agenten de overheid op zoek gaat naar alternatieven.
Goed of niet goed buiten beschouwing gelaten.

Op veel punten goed. Als je naar het ad hoc regelen van verkeer kijkt bv is het handiger daar van buitenaf iemand als Verkeerregelaartje dat te laten regelen dan om iemand met een veel bredere taakstelling daar te laten staan, terwijl hij ander werk kan doen in diezelfde tijd. (en dan heb ik het dus over ECHT politiewerk, niet per se over bonnen schrijven, voor de grappenmakers ;) )


Zo ben ik nog steeds in de war van de nieuwe gele uitdossing van oom agent.
Lijkt nog steeds op een wegwerker ipv politie-agent.

Tja.... de ARBO is daar oorzaak van, ivm de werkzaamheden veelal op straat moest ivm de veiligheid de kleding opvallender worden en testen leverde op dat deze gele kleur het meest opviel en dus het veiligst was.
Dat ook wegwerkers, plantsoenarbeiders, motorlance's, spoormederkers hardlopers enz enz dezelfde kleur dragen... tja.... ben ik ook niet blij ee, maar t schijnt allemaal omwille van de veiligheid te zijn.



Dat verkeersregelaartje met zo'n motor op pad is en daar zijn werkzaamheden mee verricht en indien dat lokaal op overheidswege is goedgekeurd kan er weinig tegen in gebracht worden.

Klopt 100 % en ben ik het helemaal mee eens, daar gaat het ook niet over.


In plaats van het tegen te werken dat er mensen jullie willen ondersteunen lijkt mij het wijzer om ze op een juiste manier op te leiden en te werk te stellen.

Klopt ook en ik moet me wel heel erg vergissen dat ook verkeersregelaartje ooit geleerd heeft dat hij niet over de vluchtstrook mag rijden als hij op weg is naar z'n werklokatie.


Ik heb wel eens agenten in uniform op de brug van Vianen- Nieuwegein bij de A2 zien stad en de mensen reden gelijk een stuk braver.
Daar kan je "verkeersregelaartjes" ook voor gebruiken.
Geef ze een uniform en van die mooie lampjes en laat ze het verkeer beter doorstromen.
Ben benieuwd wat dat voor effect geeft.

Nee, dat kan dan juist weer niet, niet als je ze als wannabee zoveel mogelijk gelijkend op politieagenten daar wil laten staan.
Ze hebben nou eenmaal in die positie geen middelen om op te treden.
Na 2 dagen heeft zich dat rondgezongen en zullen de aso's zich weer gedragen als daarvoor. Als je op dat moment die lui niet kunt aanspreken op hun gedrag ben je gezien.
 
Ik zie inderdaad ook wel wat puntjes die kenmerkend zijn voor oud dienst fiets ;)

:P jij hebt een goede referentie :+





zo een kl*testreek zijn, maar leert wel kuddegedrag af :X op een niet-plezierige manier :( |(

't zou mijn werkwijze niet zijn. Op de momenten dat ik over de vluchtstrook rij heb ik geen tijd om anderen daarvoor op te gaan staan schrijven.
 
Ik heb ook niks tegen verkeersregelaars. Sterker nog, ik ben er zelf één. En net als "ons" Verkeersregelaartje ook "volledig bevoegd". Die uitspraak doet het wellicht goed als je in de disco een grietje wilt versieren en geen geld aan een Breezer wilt spenderen, maar verder betekent het natuurlijk helemaal niks.
:+
 
Ligt aan jouw oorspronkelijke overtreding of dit verhoudingsgewijs wel of niet gepast is van die agent.

Voor in vrije tijd zal ik al snel vinden dat zoiets niet in verhouding is.
Overtreding was te snel rijden (duuuuh) en als het zo is betaal ik de boete maar in dit geval was alles zeer onduidelijk maar dat is verleden tijd.
Deze agent heb ik een in een onoverzichtelijke bocht, door getrokken lijn met veel te hoge snelheid zien inhalen (kwam mij tegemoed).
Later vertelt ie vrolijk dat ie uit de late dienst bepaalde bochten hier in de buurt (provinciale weg) op z'n Honda snachts met 260+ neemt.

Klopt, in eerste aanleg echt een waardeloze actie, net als die motoragent een paar dagen eerder die tegen een kerk stond te pissen. Dit zij ook dingen waar ik van baal, niet alleen op dit forum maar ook hardop irl ;)
Maar je kan er niks tegen doen -O-

Vind ik ook, incidenten die gewoon niet passend zijn en 100% niet te verklaren terwijl ze wel makkelijk te voorkomen zijn, ben ik ook niet blij mee. Zoals je zelf omschrijft wrijven die dingen nl ook op mij af....

Niet dat ik heilig ben hoor, ik haal ook wel eens wat uit, maar niet dit soort voor de hand liggende dingen.
Ik ben ook niet heilig O-) en vind heus niet alle coppers verkeerd, drink af en toe een biertje met sommige :X
Maar respect voor alle agenten wordt zo wel een stuk minder.
Als je op geenstijl of dumpert op 'politie' zoekt zie je ook dat het niet een enkeling is (helaas).
 
Laatst bewerkt:
@cb400f : het toetsen of de wet goed is toegepast is ook uitleg geven van de wet. De rechter heeft daar behoorlijk wat ruimte in. Als er een artikel bestaat (en dat bestaat) dat je je niet als politieagent mag voordoen dan kan de rechter dus bepalen dat als je het beeldmerk van de politie benaderd op een dusdanige wijze dat de gemiddelde burger daardoor volstrekt op het verkeerde been komt te staan je het betreffende artikel hebt overtreden.
Als een dergelijke uitspraak van belang is voor de rechtspraak dan wordt dit jurisprudentie genoemd.

De Hoge Raad toetst de wet niet primair. Die toetst hoofdzakelijk of de rechter de wet goed heeft toegepast. Alleen in uiterste gevallen geven ze duidelijkheid. Er zijn sinds het bestaan van de Hoge Raad slechts een handvol uitspraken gedaan die de betekenis van de wet, en de lacunes daarin, hebben beïnvloed.
Heb je helemaal gelijk in, ik bedoelde overigens het zelfde maar jij omschrijft het inderdaad een stuk netter.

:P jij hebt een goede referentie :+
zeker wel ;) van de week nog een collega laten zien wat de verschillen tussen de civiele en de politie uitvoering zijn (die zichtbaar blijven)



zo een kl*testreek zijn, maar leert wel kuddegedrag af :X op een niet-plezierige manier :( |(
't zou mijn werkwijze niet zijn. Op de momenten dat ik over de vluchtstrook rij heb ik geen tijd om anderen daarvoor op te gaan staan schrijven.
Volgens mij is het ook gewoon uitlokking, denk dat het ook nog wel een keertje voor gaat komen (als ik me niet vergis volgende maand zelfs ;))
 
Volgens mij is het ook gewoon uitlokking, denk dat het ook nog wel een keertje voor gaat komen (als ik me niet vergis volgende maand zelfs ;))
Uitlokking vind ik zo'n bullshit.
Als iemand anders iets doet hoeft een ander het nog niet te doen.

Als een fiets los staat betekend niet dat je hem mag pakken
Als je Tomtom nog aan je raam hangt betekend ook niet dat je hem mag pakken.
Als een lekker grietje een kort rokje loopt betekend ook niet dat je er onder mag graaien (ff kijken natuurlijk wel O-) )

En als iemand over de vluchtstrook rijd betekend het niet dat een ander het mag.
 
Uitlokking vind ik zo'n bullshit.
Als iemand anders iets doet hoeft een ander het nog niet te doen.

Als een fiets los staat betekend niet dat je hem mag pakken
Als je Tomtom nog aan je raam hangt betekend ook niet dat je hem mag pakken.
Als een lekker grietje een kort rokje loopt betekend ook niet dat je er onder mag graaien (ff kijken natuurlijk wel O-) )

En als iemand over de vluchtstrook rijd betekend het niet dat een ander het mag.

Heb je ook weer gelijk in, maar doelbewust erachter aan gaan rijden met een onopvallende auto gericht op het pakken van overtreders is nu eenmaal niet toegestaan in Nederland (anders dan in de VS. waar er agentes verkleed als tippelaarsters staan om "klanten" te arresteren
 
Geloof me.... (of niet, zelf weten ;) ) ik kan je auto's laten zien waarvan jij 100% zeker niet zult inschatten dat ze door de politie gebruikt worden. En dan gaat het dus echt om middenklassers van 10 jaar oud die in 1e instantie particulier bij de eerste de beste " loop-of-sloop" handelaar zijn opgehaald.
Ik geloof je ;)

Sterker nog, ik kan het zelfs beamen. :P



Ligt eraan, als het een stelselmatig iets is door een politieagent in z'n vrije tijd vind ik dat misschien nog wel erger als van een andere weggebruiker.
Staandehouden gaat nu eenmaal niet, zeker niet zonder zelf een strafbaar feit te plegen !! en als er wel een verklaring voor is kost dat echt niet veel tijd om je even te bellen om dat uit te leggen.
Uiteindelijk zorgt dat dan ook weer voor wederzijds begrip en dat is in mijn ogen een van de belangrijkste peilers van een gezonde samenleving.
Dat klopt, maar daar ben ik niet te beroerd voor natuurlijk. *D

Inderdaad een keer zelf ondervonden. Was toen niet in de gelegenheid om even te stoppen. Gebeld met verzoek tot terugbellen.
Keurig teruggebeld door agent in kwestie, met een zeer plausibele verklaring.
Zo kan het inderdaad ook ;)

Zo... genoeg filosofisch gel*l... B| :X

ok O-)

Ik begrijp ook best dat het vervelend is om altijd het negatieve te moeten lezen in plaats van het positieve.
Waarvan het laatste bij alle korpsen gelukkig sterker is vertegenwoordigd dan het eerste. ;)
 
Laatst bewerkt:
Overtreding was te snel rijden (duuuuh) en als het zo is betaal ik de boete maar in dit geval was alles zeer onduidelijk maar dat is verleden tijd.
Deze agent heb ik een in een onoverzichtelijke bocht, door getrokken lijn met veel te hoge snelheid zien inhalen (kwam mij tegemoed).
Later vertelt ie vrolijk dat ie uit de late dienst bepaalde bochten hier in de buurt (provinciale weg) op z'n Honda snachts met 260+ neemt.

Tja... daar klopt dan helemaal niks van als je het zo uitlegt.


Ik ben ook niet heilig O-) en vind heus niet alle coppers verkeerd, drink af en toe een biertje met sommige :X
Maar respect voor alle agenten wordt zo wel een stuk minder.
Als je op geenstijl of dumpert op 'politie' zoekt zie je ook dat het niet een enkeling is (helaas).

Geen stijl..... tja... daar noem je ook wat... :X
Die posten echt uitsluitend wat hun uitkomt, enige objectiviteit heb ik echt nog nooit aangetroffen daar. Mooi voorbeeld is bv http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/01/leernicht_cda_zonder_helm_op_m.html . Na de vele commentaren die er bepaald niet om liegen is de tekst volgens mij zelfs nog wat minder heftig gemaakt ook.



Aan de andere kant staat dat de politie ook regelmatig bepaald niet fatsoenlijk behandeld word.

Een aanhouding waarbij 30 "jongeren"die er later pas bij komen en niet weten wat er gebeurd is maar wel met z'n allen 4 politie mensen belagen is ook geen uitzondering meer.
Of wat te denken van iemand die voor de trein wil gaan staan daarvan proberen te weerhouden ??
Voor de man zelf, maar toch iig voor de machinist z'n welzijn.
Gewonde agent Driebergen is verlamd | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Deze politieman is de rest van z'n leven vanaf z'n nek geheel verlamd.







Volgens mij is het ook gewoon uitlokking, denk dat het ook nog wel een keertje voor gaat komen (als ik me niet vergis volgende maand zelfs ;))

Wekt m'n interesse.... denk niet dat de rechter erin mee gaat, maar als je me op de hoogte wil houden ?? :}







Uitlokking vind ik zo'n bullshit.
Als iemand anders iets doet hoeft een ander het nog niet te doen.

Als een fiets los staat betekend niet dat je hem mag pakken
Als je Tomtom nog aan je raam hangt betekend ook niet dat je hem mag pakken.
Als een lekker grietje een kort rokje loopt betekend ook niet dat je er onder mag graaien (ff kijken natuurlijk wel O-) )

En als iemand over de vluchtstrook rijd betekend het niet dat een ander het mag.

Nog 1 die de punten van z'n motorlaarzen goed poetst.... :+ _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook weer gelijk in, maar doelbewust erachter aan gaan rijden met een onopvallende auto gericht op het pakken van overtreders is nu eenmaal niet toegestaan in Nederland (anders dan in de VS. waar er agentes verkleed als tippelaarsters staan om "klanten" te arresteren
Pfoei, ik denk niet dat je dit zo kunt zeggen.
Als het doel van de 1e auto is om zoveel mogelijk mensen mee te lokken kun je zeggen dat het uitlokking is. Zoniet is uitlokking zo rap nog niet bewezen.
 
die opmerking: "gebeurd al"

was dat niet gewoon een grapje dat iemand verkleed als agent Poolse vluchtstrookrijders aanhoudt en zo gezellig een centje bijverdiend? (no sir, you have to pay cash)

of zit ik er nou naast?
 
Heb je ook weer gelijk in, maar doelbewust erachter aan gaan rijden met een onopvallende auto gericht op het pakken van overtreders is nu eenmaal niet toegestaan in Nederland (anders dan in de VS. waar er agentes verkleed als tippelaarsters staan om "klanten" te arresteren

In Nederland heeft dat ook niet zo'n prioriteit om dar wat aan te doen.
Er zijn wel lokdames ingezet om aanranders te pakken, lokauto's met een tomtom zichtbaar in de auto terwijl de auto volhangt met stille alarmsystemen en onopvallende cameras en onlangs is er zelfs een lokwoning tegen inbrekers ingezet wat ook direct de eerste dag succes opleverde.







die opmerking: "gebeurd al"

was dat niet gewoon een grapje dat iemand verkleed als agent Poolse vluchtstrookrijders aanhoudt en zo gezellig een centje bijverdiend? (no sir, you have to pay cash)

lijkt mij eigenlijk ook :? ;)
 
die opmerking: "gebeurd al"

was dat niet gewoon een grapje dat iemand verkleed als agent Poolse vluchtstrookrijders aanhoudt en zo gezellig een centje bijverdiend? (no sir, you have to pay cash)

of zit ik er nou naast?

Nee dat is geen grap, kennis van mijn ouders (advocaat) is laatst staandehouden door de "2e" auto, die dus achter de wagen van VANPOOL reed. Hij gaat dit nu laten voorkomen. Ben zelf ook erg benieuwd naar de uitspraak
 
Terug
Bovenaan Onderaan