VTR SP 1&2 Topic Part 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onzin, 180/55 rijdt juist prima. Heb deze er lang opgehad, totdat ik een 190/55 heb gemonteerd. De standaard 190/50 stuurt wat logger omdat de band minder 'hoog' is.

Met een 180/55 rijdt ie mooi levendig, stuurt wat sneller de bochten in. Je hebt nét wat minder rubber aan de weg, maar dat is alleen van belang in extreme omstandigheden.
 
Maakt dat zoveel verschil dan? 180/190? Het is toch dat alleen het loopvlak aan de zijkanten bij een 180 kleiner is? Je zou met een 190 dus platter moeten kunnen als een 180 omdat er meer 'band' zit...
Of zit ik er helemaal naast :+


Uiteraard
 
Laatst bewerkt:
Onzin, 180/55 rijdt juist prima. Heb deze er lang opgehad, totdat ik een 190/55 heb gemonteerd. De standaard 190/50 stuurt wat logger omdat de band minder 'hoog' is.

Met een 180/55 rijdt ie mooi levendig, stuurt wat sneller de bochten in. Je hebt nét wat minder rubber aan de weg, maar dat is alleen van belang in extreme omstandigheden.

:^ Ik heb over het algemeen ook altijd 180/55 eronder. Stuurt veel beter. :Y
 
En bedankt... :? Dan mag jij me uitleggen wat daar 'uiteraard' aan is...

@de rest: Bedankt. Dan gooi ik deze eronder :]


uiteraard zit je d'r helemaal naast



















gobert1giffg0.gif
 
Laatst bewerkt:
Altijd maar weer die skeletor.......


180 maakt de sp wendbaarder da's een vaststaand feit :Y
Ik heb trouwens ook qualifiers liggen gaan er dit seizoen ook bij mij op :Y
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook denken aan 190/55 ipv de standaard 190/50. Die grootte was tot voor kort alleen in racebanden te koop, nu ook steeds meer in straatformaat. Die band is nog hoger dan de 180/55 (die 55 is het percentage van de hoogte tov de breedte). De hele motor komt dus achter wat hoger te staan, de overbrenging wordt ook wat groter daarmee. Enige nadeel (imo) is dat ie vaak niet meer onder een hugger past ...
 
Laatst bewerkt:
Kwoot vanuit de RC51 FAQ

Should I add any ride height to the rear?
If you feel the bike needs to change direction faster this may be the way to go. It
is advised to do so in small increments (2mm at a time or so) because adding
rear ride height can sometimes adversely affect the stability of the bike.
Switching to a 180/55 tire is akin to adding ride height in the rear.
What are the good tires?
There are many types of recommended tires…everyone has their own personal
preference. One common theme among RC51 riders is to switch to a 180/55 (or
190/55) rear tire to quicken direction changes.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook denken aan 190/55 ipv de standaard 190/50. Die grootte was tot voor kort alleen in racebanden te koop, nu ook steeds meer in straatformaat. Die band is nog hoger dan de 180/55 (die 55 is het percentage van de hoogte tov de breedte). De hele motor komt dus achter wat hoger te staan, de overbrenging wordt ook wat groter daarmee. Enige nadeel (imo) is dat ie vaak niet meer onder een hugger past ...
die raakt idd mijn hugger :(
 
Als je mooie en lichte aftermarket wielen wilt moet je de verkooptopics van de raceteams in de gaten houden. In het komende seizoen mag er alleen nog met originele wielen in de ONK gereden worden, om de kosten in de hand te houden. Gevolg is dat de fancy wielen tegen mooie prijzen worden verkocht.

Kijk! Zulk soort tips, daar heeft OB6D wat aan. Thanks, ga ik zeker doen. *O*
 
Ik rij ook op qualifiers: 190/60 zelfs! voldoet prima. Maar idd een Hugger redt het dan niet meer.
 
V.m. is dit een tijdelijk probeem.
dat vind ik lief van je dat je mij om de 1000 km gaat sponsoren met een nieuwe carbon hugger, ik had dat niet achter je gezocht :j . Ik zal je op de mega meeting mijn rek nr door geven, enne het valt wel mee ik rij zo een 8000 per jaar })
 
dat vind ik lief van je dat je mij om de 1000 km gaat sponsoren met een nieuwe carbon hugger, ik had dat niet achter je gezocht :j . Ik zal je op de mega meeting mijn rek nr door geven, enne het valt wel mee ik rij zo een 8000 per jaar })



Hihi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan