VTR SP 1&2 Topic Part 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo luitjes,

ik wilde even laten weten dat ik vanmorgen mijn R6 ingeruild heb voor een VTR SP1. Na lang wikken en wegen toch voor een 2-cilinder gekozen omdat ik het zat was 10k+ toeren te moeten rijden om een beetje koppel te hebben.

Rijdt machtig mooi zo'n VTR :) :]
 
Laatst bewerkt:
weet nie wat er gebeurt is maar dit weekend kuip af genomen om hem af te spuiten van al dat zout die eraan hangt.
en wou de dag erachter gaan rijden en hij draait maar half.
ben aan 70km per uur naar mijn werk gegaan. meer ging nie.
iemand een idee wat het is?

vocht tussen bougie en de bougiedop misschien?

bij een auto is dat wel eens het probleem als je t blok afspuit!!
 
Hallo luitjes,

ik wilde even laten weten dat ik vanmorgen mijn R6 ingeruild heb voor een VTR SP1. Na lang wikken en wegen toch voor een 2-cilinder gekozen omdat ik het zat was 10k+ toeren te moeten rijden om een beetje koppel te hebben.

Rijdt machtig mooi zo'n VTR :)
gefeliciteerd man !
 
vocht tussen bougie en de bougiedop misschien?

bij een auto is dat wel eens het probleem als je t blok afspuit!!

Vocht kan allerlei lekstroom veroorzaken, naast bougiedop en bougie. Stekkers openmaken en contactspray erin. Electische kabels inspuiten met WD40. Nachtje stallen in de verwarmde huiskamer. Dan zou ie het weer moeten doen.

@abbeyrules: welkom! Zeker een rode? :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo luitjes,

ik wilde even laten weten dat ik vanmorgen mijn R6 ingeruild heb voor een VTR SP1. Na lang wikken en wegen toch voor een 2-cilinder gekozen omdat ik het zat was 10k+ toeren te moeten rijden om een beetje koppel te hebben.

Rijdt machtig mooi zo'n VTR :)

Top! Gefeliciteerd, echter ben je pas echt lid van deze club na het plaatsen van een aantal fototjes van de nieuwe fiets natuurlijk... :Y :+
 
weet nie wat er gebeurt is maar dit weekend kuip af genomen om hem af te spuiten van al dat zout die eraan hangt.
en wou de dag erachter gaan rijden en hij draait maar half.
ben aan 70km per uur naar mijn werk gegaan. meer ging nie.
iemand een idee wat het is?

vocht.
 
Hallo allen,

ik heb een jaar geleden mijn 996 verkocht en had eigenlijk het motorrijden afgezworen, maar door de laatste Pazzo-GB is het toch weer enorm gaan kriebellen. Ik heb weer helemaal zin in een V-Twin, geen TL1000R, geen Ducati....heb beide al gehad...er stond nog maar 1 op de lijst en dat is een SP-tje.

Na wat met Vinnie gekletst te hebben neem ik 1 tip van hem ter harte:
ik vraag hier, aan jullie, om aankooptips en evt go's en no-go's.

Ik heb al een 4 tal Sp-tjes bekeken en heb mijn zinnen al op 1 gezet. Het gaat mij dus echt om 'de dingen om op te letten voordat je er 1 koopt' :)

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

ohja...en ik heb al een set Pazzo's besteld voor de SP1, al voor hij er is haha
 
Hallo allen,

ik heb een jaar geleden mijn 996 verkocht en had eigenlijk het motorrijden afgezworen, maar door de laatste Pazzo-GB is het toch weer enorm gaan kriebellen. Ik heb weer helemaal zin in een V-Twin, geen TL1000R, geen Ducati....heb beide al gehad...er stond nog maar 1 op de lijst en dat is een SP-tje.

Na wat met Vinnie gekletst te hebben neem ik 1 tip van hem ter harte:
ik vraag hier, aan jullie, om aankooptips en evt go's en no-go's.

Ik heb al een 4 tal Sp-tjes bekeken en heb mijn zinnen al op 1 gezet. Het gaat mij dus echt om 'de dingen om op te letten voordat je er 1 koopt' :)

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

ohja...en ik heb al een set Pazzo's besteld voor de SP1, al voor hij er is haha


Mijn tip zou zijn ; let op de prijs, daar zie ik op het moment nogal veel variatie in. Toch lekker als je een TOP-motor voor "koopje" hebt.
 
weet nie wat er gebeurt is maar dit weekend kuip af genomen om hem af te spuiten van al dat zout die eraan hangt.
en wou de dag erachter gaan rijden en hij draait maar half.
ben aan 70km per uur naar mijn werk gegaan. meer ging nie.
iemand een idee wat het is?


heb ik ook gehad, die sp's kunnen niet tegen water, ontsteking en bobine's vol met vocht, bij mij ging het weer weg na 2 dagen rot rijden, en stationeer schroef iets omhoog te hebben gegooid, daarna lie die ineens 3000toeren stationeer en heb ik hem weer lager gezet, sind toen spuit ik me motor af met warme en draaiende motor, maar de SP is donderdag weg, weer een 4cil dus zit ik er hopelijk niet meer mee.
 
ohja, ik zou een ding wel even bekijken.

Mocht het toch een motor zijn die een keer is omgevallen, kan het zijn dat je ophangpunt naar binnen is gebogen tegen de uitlaatbocht aan. Optenduur smelt je onderkuip :(

Dus even kijken of de kuipen goed zitten. Het betreft rechts onder.

heb ik ook gehad, die sp's kunnen niet tegen water, ontsteking en bobine's vol met vocht, bij mij ging het weer weg na 2 dagen rot rijden, en stationeer schroef iets omhoog te hebben gegooid, daarna lie die ineens 3000toeren stationeer en heb ik hem weer lager gezet, sind toen spuit ik me motor af met warme en draaiende motor, maar de SP is donderdag weg, weer een 4cil dus zit ik er hopelijk niet meer mee.

Vind ik wel meevallen. Ik heb nu meerdere malen echt in mega stortbuien gereden. Nooit ergens last van gehad.

Mijn FI-lampje ging in het begin wel branden. Maar dat had te maken met dat het kastje in de kont niet vast lag. Nu zit hij vast met tywraps en klittenband zodat deze niet meer stuitert. Sindsdien is het lampje nooit meer gaan branden.
 
Vocht kan allerlei lekstroom veroorzaken, naast bougiedop en bougie. Stekkers openmaken en contactspray erin. Electische kabels inspuiten met WD40. Nachtje stallen in de verwarmde huiskamer. Dan zou ie het weer moeten doen.

@abbeyrules: welkom! Zeker een rode? :+

zal eens proberen en inderdaad ne roooie :)
 
heb ik andere ervaring mee haha, alleen maar ellende me de SP gehad, hopelijk was dit toeval.

das echt spijtig heb de mijne nu drie jaar.
rij alle dagen in weer en wind en staat in carport dus nie echt warm.
en is de eerste keer dat hij me in de steek laat.
dus die hoge druk is voor niks goe.
 
Een zaterdag avond vraagje; als jullie met de VTR het circuit op gaan en dus de lampen e.d. moeten afplakken, hoe doen jullie dat met het dimlicht dat niet uit te schakelen is? Ik neem aan dat tape op de koplampen + de hitte van het dimlicht een heerlijke smurrie maakt...

Zekering eruit trekken? Niet in het focus punt van het licht plakken? Gewoon plakken met tape die er tegen kan o.i.d.?
 
Een zaterdag avond vraagje; als jullie met de VTR het circuit op gaan en dus de lampen e.d. moeten afplakken, hoe doen jullie dat met het dimlicht dat niet uit te schakelen is? Ik neem aan dat tape op de koplampen + de hitte van het dimlicht een heerlijke smurrie maakt...

Zekering eruit trekken? Niet in het focus punt van het licht plakken? Gewoon plakken met tape die er tegen kan o.i.d.?

ik zet gewoon mijn licht uit..........................................
 
Hallo allen,

ik heb een jaar geleden mijn 996 verkocht en had eigenlijk het motorrijden afgezworen, maar door de laatste Pazzo-GB is het toch weer enorm gaan kriebellen. Ik heb weer helemaal zin in een V-Twin, geen TL1000R, geen Ducati....heb beide al gehad...er stond nog maar 1 op de lijst en dat is een SP-tje.

Na wat met Vinnie gekletst te hebben neem ik 1 tip van hem ter harte:
ik vraag hier, aan jullie, om aankooptips en evt go's en no-go's.

Ik heb al een 4 tal Sp-tjes bekeken en heb mijn zinnen al op 1 gezet. Het gaat mij dus echt om 'de dingen om op te letten voordat je er 1 koopt' :)

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

ohja...en ik heb al een set Pazzo's besteld voor de SP1, al voor hij er is haha

wou net zeggen koop een sp2
 
Een zaterdag avond vraagje; als jullie met de VTR het circuit op gaan en dus de lampen e.d. moeten afplakken, hoe doen jullie dat met het dimlicht dat niet uit te schakelen is? Ik neem aan dat tape op de koplampen + de hitte van het dimlicht een heerlijke smurrie maakt...

Zekering eruit trekken? Niet in het focus punt van het licht plakken? Gewoon plakken met tape die er tegen kan o.i.d.?
stekker va nde lamp er af trekken net als hakman hierboven zegt. de sp2 heeft geenuit schakelaar voor het licht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan