Honda XBR 500: caféracer, brik of klassieker?

Eerlijk antwoorden hoor!

  • Caféracer

    Stemmen: 6 21,4%
  • Brik

    Stemmen: 15 53,6%
  • Klassieker

    Stemmen: 7 25,0%
  • I'm with stupid

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    28

Fiah

MF veteraan
1 jun 2008
2.777
1
Nu ik vandaag als beginnende motorrijder voor het eerst heb kunnen rijden met mijn motor weet ik nog steeds niet wat ik (inmiddels alweer 3 maanden geleden) nou echt heb gekocht :$

De KNMV is van mening dat ik van chroom poetsen hou? Schijnbaar mogen alleen poetsers en verzamelaars een Classic Motor verzekering afsluiten, en natuurlijk iedereen met een brik van meer dan 20 jaar oud.. Klassieker? :?

Ik heb er €800 euro voor neergelegd bij een MF lid, dat is toch een brikwaardige prijs? Hij houdt ook nog zo af en toe in en voelt zich niet lekker onder de 3 duizend toeren. Brik? :?

Maar wat Honda nou met deze motor wilde was iets neerzetten voor de mensen met heimwee naar de Nortons en BSAs van vroegah. Zie dat stuurtje.. Caféracer? :?

full


Ik weet het niet meer '( '( '(
 
Als ik het zo zie best een leuke fiets waar wel iets aan kunt verbouwen, maar waarom persé een label erop plakken? Misschien mer richting flattrackerstyle als je toch wilt labelen.

Verder. Gewoon lekker op rondtuffen en je eigen ding doen.
 
Gewoon een heel leuk licht fietsje die ongeveer 1op 25 rijdt. Ik heb er ooit met plezier een rondje mee gereden.
 
Maar wat Honda nou met deze motor wilde was iets neerzetten voor de mensen met heimwee naar de Nortons en BSAs van vroegah. Zie dat stuurtje.. Caféracer? :?

[afbeelding]

Ik weet het niet meer '( '( '(
das precies wat ik ervan vind
het is het net niet
moest ergens op lijken waar het niet op leek
vind het nog steeds een mislukte poging , maar dat kan ik weer niet in je poll invullen
maar als jij er blij mee bent is het toch een klasiek brik
 
Ik segt Caferacert O-)
Zelf ooit bezitter van een GB 500,die eigenlijk dichter in de buurt van ... kwam,was dit de uitvoering van 1 of ander slap aftreksel van ...... }) -O-
 
@melkridder en repsol_rr, ik vind het wel een mooie motor, en zeker geen slap aftreksel ;) De GB500 is trouwens gemaakt op basis van de XBR 500, onder het motto 'dit kan vast beter'.

Na m'n eerste snelwegrit moet ik zelf ook tot de conclusie komen dat het een brikje is, het topvermogen mist nog een beetje en de stelmoeren van m'n koppelingskabel zijn 2x losgetrild :X
 
Laatst bewerkt:
Maakt het wat uit onder welke catagorie ie valt?
Tis een leuk apart fietsje, waar je veel lol aan kunt beleven!
 
Het is een soort van retromodel..de buitenlandse versie met de spaakwielen vind ik iig veeeel mooier dan die afzichtelijke kromstar wielen. En ja ik heb er zelf dus ook 1 gehad, net zoals de eerdere FT500(die heeft wel flattrack uiterlijk; FT) en de SR500 van Yamaha die er beter uitziet maar het niet (standaard)haalt bij de GB500.
Verder blijven het wel leuke fietsen die ook heel leuk rijden...mmm buiten mijn MZ500 ga ik ook maar weer eens kijken naar een 1 cilinder stamper 8-)
MZlllss,Rob.
 
Kijk eens op de site van de xbr gb club.
Ik heb zelf ook een xbr er bij, deze gaat nooit, maar dan ook nooit meer weg.
Als je van eencilinders en het geluid er van houdt, is dit jou fiets.

www.xbr500.com

full
 
:^

de Clubman dan...


B0000158b.JPG



heb ik ook gehad, heerlijk stuurfietsje trouwens
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een leuke brommert, net wat anders dan doorsnee... Zo maken ze ze niet meer!

Jammer idd van de comstar wielen. Op de een of andere manier vind ik de gietwielen in mijn SRX niet zo storend als de comstars in de XBR. Maar goed, ook dat is een kwestie van smaak.

Persoonlijk vind ik de GB wel net iets teveel een lookalike van een Engelse caferacer. Zou dan liever voor het origineel gaan.

Maar verder gewoon in orde maken en van genieten! Heeft de XBR wel een startmotor?
 
De xbr heeft een start motor.
Hij is met z’n 44 pk sterker dan de gb.

Er zijn in nederland 261 xbr’s op kenteken gezet,
dus best wel zeldzaam.

Mits goed onderhouden moet je de 100.000 kunnen halen.
Niet voor niets de beste 1 cilinder ooit gemaakt!
 
100.000? No shit? Dan is een SRX al een keer of 2-3 uit elkaar geweest....
die van mij heeft 80dkm gelopen, maar ik weet niet hoe vaak de vorige eigenaren 'em al uitelkaar hebben gesleuteld :')
 
De xbr heeft een start motor.
Hij is met z’n 44 pk sterker dan de gb.

Er zijn in nederland 261 xbr’s op kenteken gezet,
dus best wel zeldzaam.

Mits goed onderhouden moet je de 100.000 kunnen halen.
Niet voor niets de beste 1 cilinder ooit gemaakt!

mmmhh.. ook de GB heeft een startmotor..maar ook een kickert. Volgens mij zijn de blokken verder identiek toch ..of niet.. Maar is leuk ding..gooien en smijten maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan