1198, 1098 en 848 Ducati topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

gizmo88

MF veteraan
10 jun 2003
4.633
0
hoorn
In het kader van de kredietcrisis heeft de regering besloten om deze drie Italiaanse schonen in een topic samen te bundelen.
Post hier maar en brandt los:
zie vorige:
Ducati 848
Ducati 1098 deel 4

én 1198
 
Laatst bewerkt:
Mooi gelijk posen. Vandaag opgehaald en 80 km mee gereden. Was nog lekker weer.

Resized_IMG_2532.jpg

Resized_IMG_2533.jpg

Resized_IMG_2534.jpg
 
Makkelijk. Had gelezen dat het nogal een extreme motor was in alles, en was al aardig zenuwachtig met dit redelijk koude weer.
Maar remmen zijn lang niet zo vennijnig als verwacht en gewoon goed doseerbaar.
Blok is heerlijk soepel met een prachtige gasaanname. (heel veel beter als de RC8)
Motorrem is niet meer als de Aprilia. Ondanks zijn 200cc meer.
Valt heel gemakkelijk in de bocht.
Achter behoorlijk straf geveerd, maar daar hou ik wel van.

Verder nog niet echt doorgereden natuurlijk maar ik denk dat we wel vriendjes kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
misschien ff goed om te linken naar de oude topics in de startpost, dat zoekt wat makkelijker 1098 1 tm 4 en 848 topic
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor die witte!!!!
Gefeliciteerd ermee en velen veilige kms gewenst!
En een goede keuze gemaakt.
De schaamranden eraf zou er nog een leukere / mooiere foto van maken *O*
Maar dat komt vast nog wel :}
 
Laatst bewerkt:
Hey Nald,

Héél mooie motor !

Heb er sinds vrijdagavond ook ééntje in de garage staan enkel dat die rood gespoten is en ik er nog geen km mee gebold heb ;( .

Ik ben echt benieuwd daar ik bijna 2 jaar niet meer met de moto gereden heb en het in principe ook niet meer zou gaan na een kwetsuur aan mijn linkerpols.

Gedurende die 2 jaar heb ik echter van alle "hobbies" geprobeerd maar nergens kreeg ik de voldoening die een motor me gaf (ondanks alle pillen is de die motormicrobe niet kapot te krijgen }) ).

Het is nu nog wachten op mijn nrplaat en iets beter weer en de eerste kennismaking met de Duc is een feit.

greetz
Kriz
 
@Kriz Dan heb je volgens mij niet de beste motor voor je polsen gekocht.

Hoop toch dat er over 2 weekjes weer volop gereden kan worden. :Y

@Zoeperman al iets meer bekend over je motor.
 
en Nald heb je wel eens op een 1098 gereden en zo ja voel je veel verschil????
 
Nee niet op een 1098 gereden. Heb proefgereden op een RC8 en een K1200R en degene waar ik nog nooit op had gereden besteld. :X

Maar even wachten op Zoeperman zijn ervaringen. :Y
 
Nee niet op een 1098 gereden. Heb proefgereden op een RC8 en een K1200R en degene waar ik nog nooit op had gereden besteld. :X

Maar even wachten op Zoeperman zijn ervaringen. :Y


zal lastig vergelijk worden omdat ik natuurlijk meteen op een getunde fiets stap.

de 1198s had standaard al meer vermogen (koppel weet is zo niet) als mijn 1098 met full system en bijhorende ECU. De 1098 had uitendelijk na tuning 162,5 en 126 nm. Daar gaan we met de 1198 wel dik overheen denk ik....
 
Laatst bewerkt:
iemand nog interesse in een carbon contactslotafdekkapje? schuift gewoon over de orginele lelijke stuk kunststof heen....

zit een minuscule beschadiging, op maar te klein om op te vallen....

mag weg voor een reeel bod :) nieuwprijs 100+ euri

key_guard_double_on_&_off_bike.jpg
 
Laatst bewerkt:
zal lastig vergelijk worden omdat ik natuurlijk meteen op een getunde fiets stap.

de 1198s had standaard al meer vermogen (koppel weet is zo niet) als mijn 1098 met full system en bijhorende ECU. De 1098 had uitendelijk na tuning 162,5 en 126 nm. Daar gaan we met de 1198 wel dik overheen denk ik....

Das ook weer zo. Op kenteken bewijs staat trouwens 120kw. Dit is volgens mij geen 170pk. iemand enig idee waarom dit anders is. :?
 
Tarzan groet u ook en belooft zinvolle bijdragen te leveren.
 
Laatst bewerkt:
Ook maar even melden dan...

full


full


full


full


ze staat in de schuur te wachten totdat ze voor het eerst op het circuit uitgelaten wordt... 14 april! *O*



PS: Heeft iemand nog tips m.b.t. crash protectors? Ik wil een set kopen maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik zit nu te kijken naar van die sliders voor onder het kuipwerk. Hiermee loop je dus geen risico dat je motor wordt gelanceerd door de curb of dat een slider in het gras vast komt en de motor over de kop gooit. Vraag me alleen af of het zin heeft. Iemand nog tips?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan