CM400 project

Makster

MF veteraan
14 sep 2003
2.169
0
Dordrecht
Na ruim een jaar weer een motor gekocht, een CM400.

Vandaag de motor opgehaald en er moet veel aan gebeuren. Op zich niet erg om dat er aardig gechopt moet gaan worden.

Onderstaand de foto hoe hij er nu bij staat (Remklauw zit vast, accu leeg, achtertandwiel zonder tanden, band versleten, zijkap ontbreekt etc etc). En tevens een foto van hoe het ongeveer moet gaan worden.

Ik zal mijn vorderingen hier bij houden en ook vast veel om advies vragen. Ik heb ook niet de verwachting dat dit project snel klaar is, maar dat geeft niet, ik heb de tijd ;)

Nu
cm400t1tx8.jpg


Inspiratie ;)
img_4310.jpg

IMG_6749.jpg


En ook nog eentje van een gechopte CM

chopper023.jpg
 
Mooi project, succes!(@psychpatje: eindelijk toch nog verkocht *O*).
 
ben je al begonnen?
ben zeer benieuwd en ga dit zeker volgen, het idee is fantasties
succes grtn jol

Nee ik ben er nog niet aan begonnen, de fiets staat lekker in de schuur te staan te wachten omgestript te worden.

Als mijn creatie in de buurt kan komen van de bovenstaande voorbeelden dan ben ik meer dan blij ;)

Mooi project, succes!(@psychpatje: eindelijk toch nog verkocht *O*).

Er zit potentie in ;)

Weet iemand trouwens of de velgen van een CMX 250 uit '84 passen op de CM? Het gaat hier om spaakvelgen met trommels. Die CMX heeft wel tandriem aandrijving ipv een ketting maar ik heb sterk het vermoeden dat het moet passen. Iemand enig idee?

Die CM van hierboven heeft trouwes een aangepast frame (niet alleen het hardtail deel) Het hoofdframe is gechopt en voorzien van een bovenbuis zodat de tank beter past. Een aardige klus waar ik me niet aan ga wagen.
 
Dit kan een heel leuk project gaan worden.
Ga je de CM hardtailen of word het een softtail ??

Succes, ga deze volgen... :P
 
Laatst bewerkt:
Dit kan een heel leuk project gaan worden.
Ga je de CM hardtailen of word het een softtail ??

Succes, ga deze volgen... :P

Ik wil er een hardtail van maken, dat oogt stoerder (vind ik ;) ) Echter is een softtail wel weer een stuk makkelijker.....

Aan de ander kant, het achterste deel van het frame (het ronde stuk) vind ik uber lelijk, dat moet er dus af, dus hardtail :)
 
Laatst bewerkt:
Aan de ander kant, het achterste deel van het frame (het ronde stuk) vind ik uber lelijk, dat moet er dus af, dus hardtail :)


Je bedoeld die achterste motorsteun, dat brede 'blok'? Zie hier een gehardtailde CB400N, die volgens mij dezelfde frame gebruikt:

490908386sh1.jpg


Gewoon laten zitten; als je de boel straks in de kleur spuit zie je er bijna niets van terug, en bespaart je een enorme pens met werk om nieuwe, passende motorsteunen te maken die ook nog eens sterk genoeg zijn:

2014zi2.jpg

mda Zoomy
 
Je bedoeld die achterste motorsteun, dat brede 'blok'? Zie hier een gehardtailde CB400N, die volgens mij dezelfde frame gebruikt:

[afbeelding]

Gewoon laten zitten; als je de boel straks in de kleur spuit zie je er bijna niets van terug, en bespaart je een enorme pens met werk om nieuwe, passende motorsteunen te maken die ook nog eens sterk genoeg zijn:

[afbeelding]
mda Zoomy

Nee die motorsteun laat ik uiteraard zitten, ik bedoel het stuk wat achter de motorsteun loopt. Zoals op de fotos is het perfect!

Ik ken alleen het frame van een CB niet uit mijn hoofd maar ik heb het vermoeden dat deze vent ook het bovenste deel van het frame heeft gechopt. Bij de CM bestaat het bovenste deel namelijk uit 2 gietdelen welke aan elkaar gelast zijn. Maar dit kan net zo goed origineel zijn. Het ziet er in ieder geval netjes uit :}
 
Vandaag een start gemaakt met het demonteren van de onderdelen. Afgezien van een tering laag tectyl en wat dolgedraaide bouten ging het redelijk voorspoedig.

Chop1.JPG

Chop2.JPG

Chop3.JPG

Chop5.JPG

Chop6.JPG


Ik heb van de week ook een paar (gare) spaakwielen van een CB400F gekocht welke erin gesleuteld moeten worden.

Chop4.JPG


Owja, nog een leuke close up van het achtertandwiel :o

Chop7.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat tandwiel lijkt wel een zaagblad.

Die grijze is vet zeg.

Ik heb ook ergens nog een 400tje op de foto, zal eens even zoeken.

Ooh nee, het is een filmpje. Kijk maar ff:

 
Laatst bewerkt:
Dat tandwiel lijkt wel een zaagblad.

Die grijze is vet zeg.

Ik heb ook ergens nog een 400tje op de foto, zal eens even zoeken.

Ooh nee, het is een filmpje. Kijk maar ff:


Ik ken dat filmpje, die gozer heeft zijn verbouwing vrij simpel gehouden maar het resultaat ziet er prima uit. Ik wil het allemaal veel minimalistischer, wat dat betreft is het jammer dat ik geen kickstart er op heb zitten.
 
Ik ken dat filmpje, die gozer heeft zijn verbouwing vrij simpel gehouden maar het resultaat ziet er prima uit. Ik wil het allemaal veel minimalistischer, wat dat betreft is het jammer dat ik geen kickstart er op heb zitten.


Ok, ik ben benieuwd maar dacht laat um je toch ff zien. Vind het echt een vet dingetje hoor
 
He Makster, ik kwam deze CB400 tegen op jockeyjournal.
Het is dan wel een softtail, maar toch.... _O-

full



Hier nog een linkje naar een vette Honda hardtail :

 
Laatst bewerkt:
Het plaatje is niet echt iets, maar dat was even om je te stangen. O-)
Maar dat filmpje is echt een vette hardtail, niet dan.

Hoe verloopt je project, de flex al in het frame gezet ??
 
tof project,
zie hem nu voor het eerst maar heb in februari ook een cm400 op de kop getikt die 2 jaar had stilgestaan.
Deze zal een bobber/bratstyle mix worden (low budget uiteraard :P).
Ach, hij kostte geen drol en zie wel waar het schip strandt. Plan is wel dat hij me in augustus naar budapest gaat brengen.
 
ik hou dit topic in de gaten.
ik heb van een cb450n een caferacer gemaakt maar een hardtail is misschien een volgend project
 
Terug
Bovenaan Onderaan