Motor"jeans"

DME3

MF veteraan
6 aug 2007
5.380
1
Heverlee (Leuven), België
Om ergens naartoe te gaan waar omkleden onmogelijk is, had ik nog een vervanger nodig voor m'n lederen combi. Omdat textiel motorbroeken niet echt mooi ogen om en plein publique te komen, dacht ik aan een jeansbroek met protectoren.
Ik heb er al enkele gevonden waarbji kevlar zit op de bibs en de knieën. Ook een testje ervan gezien en waar de kevlar zit, is alles vrij slijtvast. Maar er werd niet getest wat de broek doet als je bv op je zijkant schuift.

Iemand ervaring met dergelijke jeansbroeken à la dragin' jeans? Zijn er alternatieven die dezelfde mate van bescherming bieden als een textiel motorbroek, liefst met knieprotectoren?
 
Een textielbroek over je spijkerbroek en die dan na aankomst uittrekken, is dat geen optie? Denk dat een spijkerbroek met protectoren ook een beetje raar zou ogen, zie je waarschijnlijk zitten.
 
Een textielbroek over je spijkerbroek en die dan na aankomst uittrekken, is dat geen optie? Denk dat een spijkerbroek met protectoren ook een beetje raar zou ogen, zie je waarschijnlijk zitten.
Da's m'n measure of last resort ;) Als zo'n jeans echt niet slijtvast is, dan zal ik het zo doen en de broek in een rugzakje.
 
Om ergens naartoe te gaan waar omkleden onmogelijk is, had ik nog een vervanger nodig voor m'n lederen combi. Omdat textiel motorbroeken niet echt mooi ogen om en plein publique te komen, dacht ik aan een jeansbroek met protectoren.
Als je haar maar goed zit :+

Ik wil ook zo'n broek. Lijkt me erg comfortabel.
 
Vannuci Estivo II of I
Wil ik binnenkort naar kijken.
BMW City pants zijn ook wel mooi maar kosten maar liefst 190 E.
 
ik heb de bmw city..

erg fijne broeken.. pasvorm is super.. zijn slijtvast..en ook goed te dragen naar het werk. protectie (bmw en ce gekeurd) op knie..en heupen.

er is cordura door de stof heen geweven en dus net zo goed als een gewone motorbroek.

bmw komt dit jaar met een vernieuwde versie met kevlar..en met cordura..schijnt sterker te worden dan leer.

zou eens langs gaan bij een bmw dealer..die knnen je meer vertellen.

overigens heb ik idd 190 euro voor een broek betaald.. veel geld, maar mijns inziens zeker waard.

(overigens glijdt je met een spijkerbroek(dus deze ook) een stuk minder dan met een gewone cordura)
 
ik heb de bmw city..

erg fijne broeken.. pasvorm is super.. zijn slijtvast..en ook goed te dragen naar het werk. protectie (bmw en ce gekeurd) op knie..en heupen.

er is cordura door de stof heen geweven en dus net zo goed als een gewone motorbroek.

bmw komt dit jaar met een vernieuwde versie met kevlar..en met cordura..schijnt sterker te worden dan leer.

zou eens langs gaan bij een bmw dealer..die knnen je meer vertellen.

overigens heb ik idd 190 euro voor een broek betaald.. veel geld, maar mijns inziens zeker waard.

(overigens glijdt je met een spijkerbroek(dus deze ook) een stuk minder dan met een gewone cordura)
Heb ik ook, alleen vind ik met die bescherming erin dat ze niet handig zijn op je werk..

Doe gewoon lekker je textielbroek uit op je werk (of waar je ook heen gaat) kun je tenminste elke keer een andere broek aan, ook niet verkeerd. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar niet al te dure Motor Jean die niet op valt. Ik draag vaak spijkerbroek op mijn werk en textiel zit niet lekker in de zomer :)

Kijk eens op Ebay ook!
 
Nu in de aanbieding bij de Bouwmaat: Assent spijkerbroek versterkt met Cordura. Slechts 32,95 (ex BTW).
Een soepele spijkerbroek met versterkte Cordura® inzetstukken. Duimstokzak, hamer lus, zeer uitgebreid.

Aan de hamerlus kan je natuurlijk ook je schijfslot hangen :P
Ik ga er morgen even naar kijken.
full
 
Nou wil ik toch liever iets steviger dan dat ;)
Heb nog wat rondgekeken op internet en meestal blijft het kevlar gebeuren beperkt tot knieën, heupen en achterwerp. Voor de rest van de broek is het "stevig" denim. Denk dat ik maar m'n ogen open hou voor een stijlvolle (in de mate van 't mogelijke :P) textiel motorbroek zoals die BMW van hierboven.
 
Nou wil ik toch liever iets steviger dan dat ;)
Heb nog wat rondgekeken op internet en meestal blijft het kevlar gebeuren beperkt tot knieën, heupen en achterwerp. Voor de rest van de broek is het "stevig" denim. Denk dat ik maar m'n ogen open hou voor een stijlvolle (in de mate van 't mogelijke :P) textiel motorbroek zoals die BMW van hierboven.

Halvarssons (van Jofama uit Zweden) heeft ook serieus goeie spullen. Enige (!) producent die CE (type 2) goedgekeurde motor kleding maakt.
Geen idee waar je het in nederland kunt kopen, maar dat willen ze je vast wel vertellen..

Jofama – Welcome to the World of Jofama

http://www.hideout-leather.co.uk/motorcycle-clothing-manufacturers/halvarssons-motorcycle-clothing?

http://www.grandprixlegends.com/motorcycle-gear/brand/halvarssons/
 
Vannuci Estivo II of I
Wil ik binnenkort naar kijken.
BMW City pants zijn ook wel mooi maar kosten maar liefst 190 E.
Grappige van de Vannuci was, dat Motozoom (die ze verkocht) hem mij niet aanraadde voor continu gebruik. Het meisje achter de balie was heel eerlijk in het feit, dat de temperaturen en waterdichtheid voor winters weer misschien wat te wensen over liet. Misschien is het nu inmiddels beter though, ik praat over 2 jaar geleden minimaal.
 
Ik zou even kijken bij xtravus, en een dealer die spullen van deze leverancier levert :Y

Volgensmij zijn Esquad de beste jeans voor op de motor, niet zoals andere merken het doen een stevige spijkerbroek met een lapje kevlar erachter, maar deze broeken zijn helemaal gemaakt van slijtvast materiaal.

het materiaal dat gebruikt is voor de broeken is hetzelfde als de spanbanden waarmee ze boorplatformen de zee opslepen. Filmpje gezien waarbij iemand met zo'n broek achter een auto hangt, is alleen wat verkleuring op de broek te zien :Y

edit: Aha gevonden:

spul schijnt sterker te zijn dan leer
 
Laatst bewerkt:
Grappige van de Vannuci was, dat Motozoom (die ze verkocht) hem mij niet aanraadde voor continu gebruik. Het meisje achter de balie was heel eerlijk in het feit, dat de temperaturen en waterdichtheid voor winters weer misschien wat te wensen over liet. Misschien is het nu inmiddels beter though, ik praat over 2 jaar geleden minimaal.
Euh? Wat denk je zelf?

Het is een spijkerbroek, omdat je geen warme motorkleding aan wil. _O- Dingen zijn natuurlijk niet waterdicht, zit geen voering in, dus zijn ze ook niet warm
 
Heel simpel gewoon geen concessies doen aan veiligheid en bescherming. Als het bijvoorbeeld warm is rijd ik wel eens met een korte broek onder mijn motorbroek omdat ik meer vertrouwen heb ik mijn pak als een jeans.
 
Als je zo'n jeans wilt kopen met protectie, zorg dan wel dat je hem kan passen.
Over het algemeen zijn de jeans erg lang en heb je met korte benen de kans dat de knieprotectoren meer als scheenbeschermers functioneren.

Motoport verkoopt jeans van draggin' waarin geen protectoren verwerkt zitten. Losse knieprotectie is te koop en misschien ook wel praktischer icm werk.
 
Ik heb zo'n broek van Vanucci (bij Motozoom in de winkel en op de website), maar ik vind de standaard bescherming qua beleving iig vrij mager. Idd alleen knieeen en je kont. En zelfs dat laatste ziet er nog best teer uit (hoewel ze waarschijnlijk wel weten wat ze doen). Je kan er nog wel heupbeschermers in zetten, dus dat maar eens doen. Voor de rest is het gewoon een standaard, beetje dunne spijkerbroek die verder prima zit en waarin de kniebeschermers niet enorm opvallen.

Ohw, en die Vanucci broeken vallen best lang. Ik heb normaal flinke lengtematen (32/36 bij Levis bijvoorbeeld) en deze viel zo'n beetje hetzelfde. Voor de meeste mensen dus een stukje innemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Draggin jeans en ik moet zeggen dat het een hele fijne broek is waar je de hele dag mee kunt lopen, ook als het vrij warm is.
Ik was eerst bang dat dat kevlar zou jeuken als de pest maar dat is gelukkig niet zo.
Het kevlar zit op je hele kont en dan loopt er een strook aan de buitenkant van je bovenbeen naar je knie waar aan de voorkant over de hele breedte ook weer een stuk zit van zo'n centimeter of 30 lang.
Dus de achterkant van je benen heeft geen kevlar maar zou je met gestrekte benen over het asfalt glijden?
Ik denk dat je kont en je knieen en/of de zijkant van je bovenbenen en je schoenen de punten zijn die over de weg heen schuren en daar zit kevlar.
Het beste is natuurlijk een motorbroek met protectoren maar dat is soms heel erg warm en onpraktisch.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan