Police helm

PCM_Smeets

MF'er
23 aug 2008
45
0
Helmond
hai,

Ik ben voornemens een Suzuki intruder, danwel Kawasaki VN800 motor te gaan kopen.

Daarbij ben ik op zoek naar een "goede"helm.

wat ik wil?! Een policehelm én ook nog een jethelm. De jet heb ik al. Maar dan de Police.

Ik vind dit de mooiste helmen welke op zo'n chopper kunnen. Echter, weet ik even niet welke helm het moet worden. Namelijk............moet het een police helm zijn welke tot oorhoogte loopt (soort potje) , of 1 die tot aan de onderkant van je kaken komt. Of wel een soort van bol om je hoofd met een klepje eraan. (zie foto)

Ik weet verder dat een systeemhelm of integraalhelm veiliger zijn etc etc etc, dus daar hoef ik geen advies over. Dus graag adviezen over wat voor soort helm.

Draag jij een andere Jet of Police helm, laat het aub weten, en mogelijk met een foto erbij?!

Alvast bedankt
full
 
Laatst bewerkt:
of zoals deze foto

overigens kijk niet naar de merken etc etc, want ik heb gewoon gezocht op google naar een plaatje om het duidelijker te maken.
full
 
Ik vind zelf de kleur niet helemaal toppie, maar wel een mooie helm verders


:+
full



op dit kleine plaatje is het embleem op zijn arm net het logootje van Chiquata bananen. _O-

Maar zonder dollen, je weet dat je police-helmen heel gaaf vind, dan ga je toch gewoon effe in de winkel kijken. Of je zoekt is op Google.
Of wat ik eigenlijk bedoel; je vind police-helmen gaaf maar weet eigenlijk niet hoe ze er uit moeten zien. :?


(sorry, ti's vrijdag)
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Die laatste link had ik ook al. Daar komt de eerste foto ook vanaf.

En ja, ik weet dat ik een Police helm wil, maar ben aan het twijfelen tussen de pasvorm zeg maar.
Dus....tot aan de oren, of eigenlijk helemaal tot aan de onderkant kaken. Dat is mijn enige twijfelgeval.

Verder wil ik gewoon weten wie nog meer zo'n soort helm heeft etc etc
 
En ja, ik weet dat ik een Police helm wil, maar ben aan het twijfelen tussen de pasvorm zeg maar.
Dus....tot aan de oren, of eigenlijk helemaal tot aan de onderkant kaken. Dat is mijn enige twijfelgeval.

Misschien toch een beetje persoonlijk, kan me voorstellen dat je bij de 1 toch net iets minder windgeruis hebt als bij de ander.
Wellicht in een winkel passen en vragen of je eventueel effe een rondje op de motor mag doen met betreffende helm.
 
Mooie helmpjes ja. Gaaf brilletje erbij en je kunt er tegenaan.....

Had ik ook aan zitten denken.

En JA, mijn idee voor de Politie Helm/Police helmet ;) heb ik inderdaad van Chips.

Ff serieus. Het is wel een helmpje voor de Intruder / Kawasaki toch?!

_O-
FF of-topic, ben je toevallig familie van Harm?
 
Nou bedankt voor degene die wél een serieus antwoord konden geven.
Petsch, leuke link. Niet dat ik met zo'n helmpje ga rondrijden, maar het voorbeeld heb ik wel daarvan gekregen. Vandaar dat ik vond dat ik een police helmet moest gaan dragen. Wel zwart.

Maar iig bedankt.

Ik heb mijn aankoop gedaan. Is een Caberg 285 Freedom geworden.

Daarnaast ga ik nog kijken voor een helm met een vizier. Bijvoorbeeld de hjc is-35, of Nexx X60 of Airoh naked. Zoiets.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.....
 
Nou bedankt voor degene die wél een serieus antwoord konden geven.
Petsch, leuke link. Niet dat ik met zo'n helmpje ga rondrijden, maar het voorbeeld heb ik wel daarvan gekregen. Vandaar dat ik vond dat ik een police helmet moest gaan dragen. Wel zwart.

Maar iig bedankt.

Ik heb mijn aankoop gedaan. Is een Caberg 285 Freedom geworden.

Daarnaast ga ik nog kijken voor een helm met een vizier. Bijvoorbeeld de hjc is-35, of Nexx X60 of Airoh naked. Zoiets.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.....

Wat denk je er nu echt zelf van? Een helm is toch een noodzakelijk kwaad, ga nu eens na, je rijdt op je motor en die rothelm moet gewoon op je knikker.
Heb je nou zelf niet het gevoel van dat het e.e.a. nichterig overkomt....sorry hoor, maar ik heb natuurlijk zelf een hekel aan die helm op m'n hoofd! Weet natuurlijk niet je leeftijd, maar een stel grotere nichten op een motor als die CHiPs zijn natuurlijk nooit op de t.v. geweest (denk toch even niet dat Joling op een bike rond doolt..)

Rij zelf al sinds jaar en dag met een Römer-helm op mijn kop! Heb ook ooit eens een (mooie) Roof aangeschaft, echter had wederom dat gevoel van vroeger "stikkend in zo'n gesloten helm"....Dus zomer en winter gewoon een jethelm uit 1974!! Zonder dat zonneklepje, want anders turbulentie, slecht voor m'n nekspieren. :] :]
full
 
Woehahahaha,

pleur uit m'n bed hier van het lachen.
Dit zijn nou echt het soort topics wat mijn maandagavond goed maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan