honda magna vs suzuki intruder

koentje86

MF'er
20 okt 2008
111
0
heesch
dag mensen,

vandaag eindelijk geslaagd voor het roze papiertje en wil nu zo snel mogelijk een leuke motor kopen. heb lang (natte) dromen gehad van de suzuki intruder maar heb nu een honda super magna 700 zien staan uit 87 en ben weer opnieuwd verliefd geworden.

kan iemand mij vertellen of dit een leuke motor is om mee te beginnen?

http://link.marktplaats.nl/225496474

alvast bedankt
 
Is dit een supermagna? Maar dan wel behoorlijk aangepast, volgens mij. Anyway, de magna 700 is een prima fiets, ook voor een beginner.
 
@ Boos B... dit is er eentje ja, wel vermeubeld.

Ben ook in het bezit van een super...
Alleen dan een mooie, maar gelukkig dat smaken verschillen :-)

Het is ok m'n 1e fiets, en voldoet prima na wens.
Vermogen genoeg, en dit is een koopje voor die prijs!!!

Succes...
 
Ik vind het jammer, dat ze bij deze de vier uitlaten hebben gereduceerd tot 2. Dat maakte nou juist het verschil met de gewone magna.
 
Alhoewel ik het niet lelijk vind, hebben die vier uitlaten van de super ook iets gaafs. Doet me denken aan dit spelletje van vroegah:

full-throttle_box_front_1600x2013.jpg
 
haha das lang geleden dat ik full trottle heb gespeeld, super spel kwam alleen nooit verder dan die rare grotten...
 
trouwens bedankt voor alle reacties, ik ga morge samen met de grote broer even kijken, mag pas volgende week woensdag officieel rijden want ben vandaag pas geslaagd en moet nog een weekje wachten op het papiertje...
 
trouwens bedankt voor alle reacties, ik ga morge samen met de grote broer even kijken, mag pas volgende week woensdag officieel rijden want ben vandaag pas geslaagd en moet nog een weekje wachten op het papiertje...

doe maar plasticje, als je een papiertje krijgt ben je afgezet :P.

Gefeliciteerd met het halen van je examen
 
De Truder heeft natuurlijk een echte V-twin :P De magna niet (maar dat wist je neem ik aan al)

Heb zowel een Magna V30 gehad als een Trut 700.
De magna reed soepeler en had meer power, zou denk ik achteraf toch weer eerder voor de Intruder kiezen :Y Vanwege het 'meer chopper' zijn.
 
Laatst bewerkt:
eventjes opgezocht:

Chopper (motorfiets)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een chopper was oorspronkelijk een motorfiets waarvan alle niet vitale onderdelen afgesloopt (to chop = hakken) waren.

De geschiedenis van de chopper is na de Tweede Wereldoorlog begonnen door de piloot Irl Baldwin en enkele van zijn bemanningsleden die met hun Boeing B17 bommenwerper van het 303 Bomber Command "The Hell's Angels" laagvliegend bombardementen tot diep in nazi-Duitsland uitvoerden. Na jaren van oorlog, spanning en doodsverachting konden ze na de oorlog hun draai in de maatschappij niet vinden. In 1948 richtten deze en andere US Airforce vliegers en bemanningsleden de thans bekende motorclub de Hells Angels op, genoemd naar het squadron waar ze in vlogen. (Dit wordt desondanks door de Hells Angels op hun eigen officiële website ontkend). Omdat het budget niet al te hoog was werd er als motor meestal gekozen voor oude, afgedankte en in de legerdump verkochte motoren van het Amerikaanse leger. Meestal waren dit motoren van het merk Harley-Davidson. Men sloopte er alles af dat niet voor het rijden nodig was. Hier komt de term chopper (to chop: hakken, afhakken, slopen) vandaan. De motoren werden in de loop van de tijd door de berijders naar eigen wens en smaak aangepast, maar waren meestal wel sober van uiterlijk. Doordat de Hells Angels lange tijd op deze ex-legermotoren rondreden is het merk Harley Davidson synoniem geworden voor choppers en chopperbouw. Het is nog steeds een van de merken die complete nieuwe motorblokken van verschillende types aanbieden ten behoeve van de chopperbouw. De term en het concept van de chopper is een uitvinding van de Hells Angels en deze twee zijn dan ook onlosmakelijk met elkaar verbonden.
 
Hebben ze verdorie het mooiste aan heel de magna (de 4 schuine uitlaatpijpen) vervangen door 2 stukkies (herrie)kachelpijp zeg :r
Ik weet niet wat de vraagprijs was (is in de ad nu vervangen door "gereserveerd", maar houd er rekening mee dat deze ingreep de waarde van de motor flink omlaag haalt en dat de prijs van een nieuwe uitlaatset niet misselijk is.
 
Goede middag,

ik ben zelf ook begonnen met een manga, leuke motor om lekker mee te rijden.
Kijk wel ff naar de kilometerstand die is 22000. Hij is alleen geimporteerd dus dat kunnen ook mijlen zijn.

succes verder, laat maar weten wat je uiteindelijk hebt gedaan
 
hij staat nu veilig in de schuur. wachtend tot ik mijn ''plasticje'' heb

toen we waren kijken was er geen twijfel mogelijk meer. in een super staat. en na het starten, een super geluid, en na het rijden ook weer super. dus was eigenlijk meteen verkocht :)
 
magna wat een afschuwelijk ding, een trudy dus wel een vs.
trudy is intruder for tha boneheads. |(
 
Laatst bewerkt:
eventjes opgezocht:

Chopper (motorfiets)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een chopper was oorspronkelijk een motorfiets waarvan alle niet vitale onderdelen afgesloopt (to chop = hakken) waren.

De geschiedenis van de chopper is na de Tweede Wereldoorlog begonnen door de piloot Irl Baldwin en enkele van zijn bemanningsleden die met hun Boeing B17 bommenwerper van het 303 Bomber Command "The Hell's Angels" laagvliegend bombardementen tot diep in nazi-Duitsland uitvoerden. Na jaren van oorlog, spanning en doodsverachting konden ze na de oorlog hun ....blablabla

azijnpisser :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan