Zijn hier nog bobberrijders?

A Bobber is a style of custom motorcycle that took shape in the 1950s and continues to be built today. Bobbers are related to choppers in that they both represent a minimalistic approach where everything is stripped from a bike that is not readily needed. This includes the characteristic rigid frame and shortened ("bobbed") rear fender.

The principle difference between bobbers and choppers is that bobbers are typically built around unmodified frames while chopper frames are often cut and welded into shape. They also often lack most of the chopper's aesthetic characteristics such as chromed parts and elongated forks. Thus, bobbers are fairly easy to create from stock motorcycles and are generally hand built.

Nooit is er gesproken over een merk, laten we daar even duidelijk in zijn.

En het meest kenmerkende is dus het "gebobbede" achterspatbord dus in dat licht gezien doet Murph al niet meer mee.

En als je zegt dat iedereen wat van jou opmerking moet zeggen dan kun je het ook eens vanuit een ander licht zien. Jij moest weer zonodig wat over iemand anders zijn interpretatie zeggen van zijn eigen bobber.

Ikzelf ben dat Harley - jappengevecht allang vergeten maar jij blijkbaar nog niet en dat is jammer. Het feit dat ze zelfs in de states vandaag de dag de japanse motoren hebben gevonden om te customizen zegt toch al genoeg.

Laat een ieder lekker in zijn motor zien wat hij wil zien en laten doen op de manier die voor hem betaalbaar en acceptabel is.

Ik vind engelse bobbers ook heel vet
 
A Bobber is a style of custom motorcycle that took shape in the 1950s and continues to be built today. Bobbers are related to choppers in that they both represent a minimalistic approach where everything is stripped from a bike that is not readily needed. This includes the characteristic rigid frame and shortened ("bobbed") rear fender.

The principle difference between bobbers and choppers is that bobbers are typically built around unmodified frames while chopper frames are often cut and welded into shape. They also often lack most of the chopper's aesthetic characteristics such as chromed parts and elongated forks. Thus, bobbers are fairly easy to create from stock motorcycles and are generally hand built.

Nooit is er gesproken over een merk, laten we daar even duidelijk in zijn.

En het meest kenmerkende is dus het "gebobbede" achterspatbord dus in dat licht gezien doet Murph al niet meer mee.

En als je zegt dat iedereen wat van jou opmerking moet zeggen dan kun je het ook eens vanuit een ander licht zien. Jij moest weer zonodig wat over iemand anders zijn interpretatie zeggen van zijn eigen bobber.

Ikzelf ben dat Harley - jappengevecht allang vergeten maar jij blijkbaar nog niet en dat is jammer. Het feit dat ze zelfs in de states vandaag de dag de japanse motoren hebben gevonden om te customizen zegt toch al genoeg.

Laat een ieder lekker in zijn motor zien wat hij wil zien en laten doen op de manier die voor hem betaalbaar en acceptabel is.

Ik vind engelse bobbers ook heel vet
Engels is super.

Vooral de cafe racer achtigen.
mooie carterdeksels. :Y
 
zal ik de mijne er ook maar even bij zetten dan.
Foto-MI8UKVVN.jpg

groeten wilco
 
de discussie zal altijd blijven voortbestaan over wat is nu een bobber en wat is nu een chopper enz....

hokjes denken zal altijd blijven....

Bovenstaande vind ik ook niet echt een bobber....
daar heeft ie weer te veel chopper kenmerken voor....
o.a. ape en sissybar. is het nu omdat ie een springer heeft een bobber???

(blijft een feit dat ik het wel een erg mooi ding vind)

bouw gewoon wat je zelf mooi en leuk vind!
 
Laatst bewerkt:
A Bobber is a style of custom motorcycle that took shape in the 1950s and continues to be built today. Bobbers are related to choppers in that they both represent a minimalistic approach where everything is stripped from a bike that is not readily needed. This includes the characteristic rigid frame and shortened ("bobbed") rear fender.

The principle difference between bobbers and choppers is that bobbers are typically built around unmodified frames while chopper frames are often cut and welded into shape. They also often lack most of the chopper's aesthetic characteristics such as chromed parts and elongated forks. Thus, bobbers are fairly easy to create from stock motorcycles and are generally hand built.

Nooit is er gesproken over een merk, laten we daar even duidelijk in zijn.

En het meest kenmerkende is dus het "gebobbede" achterspatbord dus in dat licht gezien doet Murph al niet meer mee.

En als je zegt dat iedereen wat van jou opmerking moet zeggen dan kun je het ook eens vanuit een ander licht zien. Jij moest weer zonodig wat over iemand anders zijn interpretatie zeggen van zijn eigen bobber.

Ikzelf ben dat Harley - jappengevecht allang vergeten maar jij blijkbaar nog niet en dat is jammer. Het feit dat ze zelfs in de states vandaag de dag de japanse motoren hebben gevonden om te customizen zegt toch al genoeg.

Laat een ieder lekker in zijn motor zien wat hij wil zien en laten doen op de manier die voor hem betaalbaar en acceptabel is.

Ik vind engelse bobbers ook heel vet

Duidelijk verhaal en ik ben het er volledig mee eens ;)
 
ik ben het er ook mee eens.
Wanneer iets wel of geen bobber is, juist dat hokjes denken zou niet moeten wanneer je een mooie fiets in elkaar steekt. Creativiteit zou geen label moeten hebben. In het verlengde daarvan vind ik ook jap of usa blok discussie zinloos. Beide partijen hebben zo hun voor- en nadelen. Als de een beduidend beter was, was de ander toch opgehouden met bestaan.

on-topic: ik rij geen bobber. Maar ik wil mn huidige motor wss "op"rijden en dan gaan bobben of choppen of waar ik dan zin in heb. Vind het overigens erg gaaf om te zien, maar het lijkt me erg a praktisch met het nederlandse weer. Ik wil toch eigenlijk dagelijks kunnen rijden.
 
maar als je dan niet in hokjes wilt denken... moet je ook niet gaan roepen dat joiuw motor een eche bobber is...

je zou hoogstens kunnen zeggen dat jje het een bobber vind....



mensen halen continu meningen en feiten door elkaar (dat is een feit)
 
maar als je dan niet in hokjes wilt denken... moet je ook niet gaan roepen dat joiuw motor een eche bobber is...

je zou hoogstens kunnen zeggen dat jje het een bobber vind....



mensen halen continu meningen en feiten door elkaar (dat is een feit)

Misschien moet jij dan eens beter lezen (en begin dan vooral met wat je zelf tikt) want ik zie nergens dat iemand hier zegt dat zijn motor een echte bobber is.
En nu ben ik klaar met deze discussie want die gaat echt nergens over.

En om nu als je, een voor jou bobber gebouwd hebt te zeggen dat je een racer hebt, vind ik raar hoor.
 
Hallo Tommy,

Heb je foto,s van je Bobberproject ? vindt ik leuker als bekvechten over HD enz
Ik heb zelfs eens een Honda xl bobber gezien,n compleet omgebouwde crosser was leuk gedaan.
Hoop er zelf ook nog eens een te maken,wordt n dikke een pitter :Y ben al n beetje aan het neuzen voor n blok.

Groeten Magnamannetje.
 
Misschien moet jij dan eens beter lezen (en begin dan vooral met wat je zelf tikt) want ik zie nergens dat iemand hier zegt dat zijn motor een echte bobber is.
En nu ben ik klaar met deze discussie want die gaat echt nergens over.

En om nu als je, een voor jou bobber gebouwd hebt te zeggen dat je een racer hebt, vind ik raar hoor.

doelde niet op een bepaald iemand maar in het algemeen. (als je mijn text leest zie je mij ook niet zegge ndat ik een bepaald iemand bedoel)

laat maar ook. discussie gaan we nooit uitkomen...

die laatst zin van je begrijp/snap ik al helemaal niet.... zal wel aan mij liggen
 
Nou vooruit dan, nog voor het eindresultaat alvast het begin:

Bobber007.jpg


Bobber006.jpg


Moet uiteindelijk helemaal matzwart worden met pinstriping erop en rode wielen met whitewalls op de banden.

Het achterspatbord moet nog ingekort worden en meteen een deel van de framebuizen die daar lopen ingekort tot net voorbij de schokbrekers.
De kentekenplaat wordt sidemount met een iron cross achterlicht erboven.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd Tommy.
Je hebt net als bij mij het nadeel dat je achterspadbord wat hoog ligt. Ben zelf nog aan het bedenken hoe ik dit wat lager kan krijgen. Ik denk dat ik m vast maak op de achterbrug zodat, ben er nog niet helemaal uit.
Succes met de verbouwing.
 
Dat komt goed, als het achterdeel van het frame eraf gaat dan wordt het achterspatbord bevestigd aan de bouten van de schokbrekers. Hiervoor moet ik langere bouten nemen die verder doorsteken naar binnen. Het spatbord komt dan mooi boven het wiel te zitten;)
 
Die optie heb ik jammer genoeg niet, loopt bij mij in 1 stuk door(zie foto)
Als ik er op zit zit ie overigens wel vlak bij het wiel :D
Moet het nog ff bekijken. Hij gaat binnenkort toch uit elkaar.
Mischien dat ik het achterstuk vast zet.
Ben benieuwd naar je vorderingen Tommy.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan