Louis's CB350f

louisdep

MF'er
7 jul 2008
215
0
Koksijde
Hallo,
Ik ben Louis en ik ben al een tijdje op dit forum aan het rondkijken en heb al sinds augustus 2008 een 350f in m'n hok staan. Nu ik bijna(eindelijk)m'n rijbewijs heb wil ik echt dat m'n brik in orde staat. Natuurlijk heeft zo'n oud dametje wel enkele mankementjes:
-olie lekt ergens in de buurt van de kop en cillinders, er ligt altijd olie op de koelvinnen
-een traktor-achtig geluid uit m'n blok op lage toeren :)
-banden zakken precies door(weet niet of dit normaal is voor zulke oude banden...) en als ik nieuwe banden er op zou leggen, wat is dan de max breedte voor de achterband?
-condens in de uitlaten(iets van 10 cl als je ze uitgiet)
-slepen van de remblokken dus is het echt zwaar om hem te duwen in stationair

Als iemand me zou kunnen helpen met deze dingen zou ik al heel blij zijn :) :}

P1010002.jpg

P1010022.jpg

P1010040.jpg

P1010044.jpg





Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ziet er prachtig uit zo op de foto's!

Schaf jezelf een werkplaatshandboek (wph) aan als je die nog niet hebt. Is eigenlijk onmisbaar als jezelf het onderhoud wil doen.

Olielekkage bij de kop is vrij gebruikelijk bij deze oude beestjes. Pakkingen en keerringen zullen ook niet meer zo nieuw zijn denk ik.

Slepende rem kan meerdere oorzakan hebben (al dan niet tegelijk voorkomend)
- arm waar de remklauw op zit draait niet vrij meer heen en weer
- remblok (zuigerzijde) zit vast in de remklauw (door vuil/roest)
- remzuiger zit vast in de cilinder (is misschien aan vervanging toe)
- rem niet goed afgesteld (vaste remblok te strak tegen schijf)
Als je de remzuiger eruit wil halen voor controle:
- remklauw losnemen (twee grote bouten losmaken)
- remblok wegnemen
- proberen om de zuiger er uit te pompen met remhandel. Let op voor de remolie die vrijkomt als je de remzuiger eruit pompt.

Het tractor geluid kan worden veroorzaakt door het klapperen van de primaire ketting. Dit kan weer worden veroorzaakt doordat de carbs niet goed synchroon staan en de ene cilinder meer kracht geeft dan een andere. Afstellen gebeurt met een vacuummeter nadat alle overige instellingen (klepspeling, ontsteking, nokkenasketting spanning) ook zijn gecontroleerd/hersteld.

Veel plezier met deze mooie klassieker!
 
Yo,
Ik ben Louis en ik ben al een tijdje op dit forum aan het rondkijken en heb al sinds augustus 2008 een 350f in m'n hok staan. Nu ik bijna(eindelijk)m'n rijbewijs heb wil ik echt dat m'n brik in orde staat. Natuurlijk heeft zo'n oud dametje wel enkele mankementjes:
-olie lekt ergens in de buurt van de kop en cillinders, er ligt altijd olie op de koelvinnen
-een traktor-achtig geluid uit m'n blok op lage toeren :)
-banden zakken precies door(weet niet of dit normaal is voor zulke oude banden...) en als ik nieuwe banden er op zou leggen, wat is dan de max breedte voor de achterband?
-condens in de uitlaten(iets van 10 cl als je ze uitgiet)
-slepen van de remblokken dus is het echt zwaar om hem te duwen in stationair

Als iemand me zou kunnen helpen met deze dingen zou ik al heel blij zijn :) :}

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]




Alvast bedankt

wat heeft ie gelopen ? Anders even de pakkingen vervangen, kop vlakken etc...kan de moeite waard zijn. Bij teveel km's (60.000+) mag je hem gaan opboren... ;)

enneh..die spatborden gauw ontdoen van die verfmeuk..da hoor zo nie :r
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de raad Polleke brik! En voor triaatje: Het beestje heeft 41000(bijna de wereld rond :p) en idd die verf op de spatborden is crappy(het is zelfs crappy geverfd, zitten overal spikkels in). Maarja heb hem gekocht van een Waal dus dat verklaart de ietwat rare keuze van spatbord kleur. Zijn er trouwens verschillen tussen een Nederlandse en een Franse cb?

Bedankt
 
Voor die verschillen is een partslist wel handig. Trouwens ook voor het sleutelen.

Ik verwacht niet al te veel verschillen, en eigelijk helemaal niets. Wat anders zou kunnen zijn, is de verlichting (andere koplamp refelector of zo).
 
Leuk ding.
een 350 blijft gewoon een zeer mooie machine om naar te kijken.

De "mijne" rijdt nu ook ergens rond in Belgie. Als het goed is in Gend.
Dennis, de eigenaar zie ik niet veel meer hier op het forum, maar wellicht is hij er nog wel...?
 
nope, bij de originele gaat de voorbuis gewoon over op de demper dacht ik. Deze uitlaat is een soort van aftermarket ding die merkloos is. Wat ik jammer vindt want de voorbuizen beginnen van binnenuit te roesten en ik zou niet weten waar ik nieuwe moet halen.
 
nope, bij de originele gaat de voorbuis gewoon over op de demper dacht ik. Deze uitlaat is een soort van aftermarket ding die merkloos is. Wat ik jammer vindt want de voorbuizen beginnen van binnenuit te roesten en ik zou niet weten waar ik nieuwe moet halen.

Kijk eens op deze site:

http://www.motostoricheitaliane.com/Eng_Menu.html

Ik heb die leverancier een tijdj terug gemaild voor een 4 in 4 voor een CB550K3.
Volgens mij kost een set bochten ca. EUR 200 en een set dempers ca. EUR 450. Komen natuurlijk nog verzendkosten bij van ik dacht EUR 35,--.

Je kunt er zelf ook eens een mailtje aan wagen.
 
Zal eens een mailtje zenden naar die mannen als ik weer geld heb. Moet namelijk nog tamelijk veel spenderen aan m'n cb en de 400euros die ik verlies aan rijlessen(hier in belgie verplicht).
 
leuke motor,

Ben zelf ook student uit België en heb 2 jaar geleden een 500f gerestaureerd.
Nu ben ik gestaag aan een dkw van de jaren 60 bezig.
Aarzel niet om me te mailen, als je hulp nodig hebt laat je maar iets weten, alle begin is moeilijk.

groet,
Frederik
 
Kun je geen 4in1 met marshall demper monteren, ik denk het wel, is natuurlijk niet origineel maar geeft een heel mooi geluid
Kost voor een 500F 302 euro volledige uitlaat

Gr Luke
 
Nja, die marshall uitlaten hebben wel een leuk geluid maar kvind het mooier als je langs 2 kanten uitlaten hebt. Moest ik maar langs 1 kant een uitlaat hebben heb ik een gat aan de linkerkant. Maar dat zijn natuurlijk smaken :)
 
Oh ja, niet te vergeten natuurlijk: René van Maanen heeft zeer mooie replica uitlaten voor de 350 (niet voor de 550K3 vandaar dat ik René even was vergeten hier te vermelden):

www.honda4.nl.
 
Leuk ding.
een 350 blijft gewoon een zeer mooie machine om naar te kijken.

De "mijne" rijdt nu ook ergens rond in Belgie. Als het goed is in Gend.
Dennis, de eigenaar zie ik niet veel meer hier op het forum, maar wellicht is hij er nog wel...?

Ik ben er nog hoor
en kom heel geregeld kijken op het forum
kben alleen geen grote poster ;)
owja, en het is in "gent" :D

@ ts: waar kom jij vandaan? ik ben zelf bijna klaar met mijn cb350f, nog juist ergens minerale olie kopen en ik ben klaar :)
ik heb de ontsteking goedgestelt, de kleppen gestelt, kabelboom gerestaureert en bougies en olie(filter) vervangen
dus hij kan er weer redelijk tegenaan :)

veel suc6 ermee en als je in de buurt woont moeten we zeker eens afspreken :)
 
Ik ben er nog hoor
en kom heel geregeld kijken op het forum
kben alleen geen grote poster ;)
owja, en het is in "gent" :D

@ ts: waar kom jij vandaan? ik ben zelf bijna klaar met mijn cb350f, nog juist ergens minerale olie kopen en ik ben klaar :)
ik heb de ontsteking goedgestelt, de kleppen gestelt, kabelboom gerestaureert en bougies en olie(filter) vervangen
dus hij kan er weer redelijk tegenaan :)

veel suc6 ermee en als je in de buurt woont moeten we zeker eens afspreken :)

Ben wel benieuwd hoe die is geworden. Post tzt eens een foto :-)
Oh ja, Gent....Zijn wel eens meer foutjes meegemaakt (Gendt NL, Gent B )
 
Terug
Bovenaan Onderaan