Kymco Downtown 300i

Op de Taiwanese site staat dat de Nikita 300i ABS, oftewel de DT300i ABS naar de EU (Duitsland, Frankrijk en Italië) is verscheept.

Dus nog even wachten op de ABS versie en uiteraard ook even wachten op de grijze ABS versie.

Jammer dat Nederland niet in dat rijtje staat |(

ABS systeem door Bosch dus wat dat betreft afgezien van de Kenda bandjes (weet niet of ze er nog steeds op gemonteerd worden) hebben ze er wel kwaliteitsproducten op zitten, ook het electronisch systeem is top of the bill :Y
 
Laatst bewerkt:
Wat ik heb begrepen is dat de abs versie in Nederland pas is te verwachten in 2011 en dat is ook nog niet zeker. Maar dat beleid veranderd zo als er inderdaad veel vraag naar is.
 
Leuke Taiwanese website (humor):

kymco.jpg


Wel grappig en ook een leuk fietstje (dubbele vering) voor d'erbij :)
 
Laatst bewerkt:
Even een nieuwtje mensen vanuit Kymco Benelux:
Volgens Kymco komt er ook een donker grijze versie voor de Benelux uit.

Nederland, in Nederland komt hij.

Belgie en Luxemburg wordt verzorgt door de Belgische importeur.

Kybe staat inderdaad voor Kymco Benelux maar de import voor Belgie en Luxemburg wordt al een tijdje door de belgische importeur gedaan.

Misschien dat het vlaamse gedeelte in de toekomst wel weer door Kybe geregeld wordt want het nederlandse deel van de Kymco dealers koopt niet graag bij de huidige importeur.
 
Wat ik eigenlijk niet begrijp van de beleidmakers van Kymco is dat de DT modelen die nu zijn in gevoerd in Nederland geen ABS hebben. Omdat eigenlijk alles aanwezig is voor ABS zoals de codering in de remschijf die ook gebruikt wordt als pulsgever voor de kilometerteller. Volgens mij is de electronica boordcomputer al geschikt voor ABS. Dus wat zou er dan nog meer nodig zijn voor ABS??? Misschien nog een terug koppel klepsysteem om de rem druk teverminderen bij het blokkeren van het voor wiel ofzo.
De DT met ABS zou best wel een topper kunnen worden ook prijs technisch.
 
Laatst bewerkt:
Nederland, in Nederland komt hij.

Belgie en Luxemburg wordt verzorgt door de Belgische importeur.

Kybe staat inderdaad voor Kymco Benelux maar de import voor Belgie en Luxemburg wordt al een tijdje door de belgische importeur gedaan.

Misschien dat het vlaamse gedeelte in de toekomst wel weer door Kybe geregeld wordt want het nederlandse deel van de Kymco dealers koopt niet graag bij de huidige importeur.

Maar kunnen de vlaamse dealers de motoren dan niet bij Kybe kopen?

Ik hoorde dat er veel klachten over deze belgische importeur zijn....
 
Kymcolux is de importeur voor België, Luxemburg en Frankrijk. Op hun website staat sinds kort de Dink Street 300i ABS (is dus de Downtown MET ABS). De specs volgens die website zijn:

Afmetingen L/B/H (mm) 2200 x 810 x 1150
Gewicht 167 kg
Type 1 cilinder 4T
Koeling vloeistofgekoeld
Transmissie automatisch CVT
Cilinderinhoud 298.9 cc
Vermogen (kW / tpm) 24.1 / 8000
Maximum koppel (Nm / tpm) 24.4/ 7000
Remtype (voor = V ; achter = A)
V : schijf 260 mm - zwevenden klauw + ABS
A : schijf 240 mm - zwevenden klauw + ABS
Banden (voor = V ; achter = A) V : 120/80-14 A : 150/70-13


Prijzen:
4499 € France
4552 € Luxembourg
4552 € Belgique

Beschikbare kleuren zijn wit en antraciet.

In België zou hij dus al beschikbaar moeten zijn met standaard ABS, alleen (nog) niet in het zilver. Een beetje gek dus dat de ABS-versie in Nederland nog een tijdje op zich laat wachten.
 
Laatst bewerkt:
Kymcolux is de importeur voor België, Luxemburg en Frankrijk. Op hun website staat sinds kort de Dink Street 300i ABS (is dus de Downtown MET ABS). De specs volgens die website zijn:

In België zou hij dus al beschikbaar moeten zijn met standaard ABS, alleen (nog) niet in het zilver. Een beetje gek dus dat de ABS-versie in Nederland nog een tijdje op zich laat wachten.
Strategie van Kymco is eerst de grootste scooterlanden in de EU, en in dit geval heeft België profijt, die bevoorraad wordt door KymcoLux.
 
Laatst bewerkt:
Wohooow, woon ik nu in een groot scooterland??? _O-

:N Eindelijk nog eens voordeel om in België te wonen, al is de 125cc met rijbewijs B regeling ook een pluspunt hier en maak ik daar dankbaar gebruik van. :}
 
Maar kunnen de vlaamse dealers de motoren dan niet bij Kybe kopen?

Ik hoorde dat er veel klachten over deze belgische importeur zijn....

Inderdaad dat kunnen ze niet, dat is in Taiwan besloten.

Dat van die klachten klopt en ze zijn in Purmerend ook bezig om ze in Taiwan ervan te overtuigen dat Kybe beter het vlaamse deel kan bedienen.
 
Wohooow, woon ik nu in een groot scooterland??? _O-

:N Eindelijk nog eens voordeel om in België te wonen, al is de 125cc met rijbewijs B regeling ook een pluspunt hier en maak ik daar dankbaar gebruik van. :}
In dat geval hebben de Fransen een meevaller, dankzij een groot scooterland als België wordt de DT300i ABS ook in Frankrijk snel geleverd, omdat zij ook onder de paraplu van KymcoLux zitten.
 
Laatst bewerkt:
Wel jammer hoor dat we als Nederland een beetje achterlopen. Misschien hebben we te veel stoere schakelmuizen in Nederland die het vertikken en er niet eens aan willen denken om (volgens hun) op een brommertje te rijden :(
 
Inderdaad dat kunnen ze niet, dat is in Taiwan besloten.

Dat van die klachten klopt en ze zijn in Purmerend ook bezig om ze in Taiwan ervan te overtuigen dat Kybe beter het vlaamse deel kan bedienen.

De Belgen hebben hun heerlijke bonbons en de Franse de baguettes die ze iedere maand naar Taiwan opsturen. Nederland zou dan kaas op moeten sturen om een akkoordje bij Taiwan te krijgen. Maar dan is de vraag: hebben de Taiwanners interesse in onze Ned. kaas? Misschien moet Kybe toch maar aan tulpenbollen denken :Y Aziaten zijn namelijk gek op bloemen *D
 
Laatst bewerkt:
Wel jammer hoor dat we als Nederland een beetje achterlopen. Misschien hebben we te veel stoere schakelmuizen in Nederland die het vertikken en er niet eens aan willen denken om (volgens hun) op een brommertje te rijden :(

en maar denken dat wij ruimdenkend zijn :N
 
He Moyas,

ik chargeer het een beetje want uiteindelijk moet iedereen het voor zichzelf uitmaken. Maar de redenen die jij opneemt zij oa voor mij de reden om voor een motorscooter te gaan. ik ben benieuwd wat de abs versie gaat kosten van de DT. komt steeds meer in de picture zeker nadat al die Japanse scoots een aanzienlijke prijsstijging hebben doorgemaakt.
 
He Moyas,

ik chargeer het een beetje want uiteindelijk moet iedereen het voor zichzelf uitmaken. Maar de redenen die jij opneemt zij oa voor mij de reden om voor een motorscooter te gaan. ik ben benieuwd wat de abs versie gaat kosten van de DT. komt steeds meer in de picture zeker nadat al die Japanse scoots een aanzienlijke prijsstijging hebben doorgemaakt.

Keus maak je zelf idd, maar als ik wel eens mee rij met mijn vaste groep dan zijn er soms vooroordelen over mijn scoot (zou niet motorkenteken waardig zijn enz.). Als ze er op gereden hebben dan piepen ze na de rit anders. Wel handig en snel zeggen ze dan/ had ik niet van zo'n ding vewacht _O-

Als ik kijk naar de nieuwe X-Max dan zie ik alleen verandering in het uiterlijk wat mooi is, maar wat betreft het motorische gedeelte is er snars weinig aan gedaan en dan nog 5400 euro voor durven vragen. Ik had minimaal verwacht dat ze het blok naar een 300 op zouden krikken met dan een vermogen van 25 pk. Dat is voor mij dan ook de reden geweest om verder te kijken dan mijn neus lang is. Daar is onder andere de Kymco Downtown uitgekomen, maar er zullen ongetwijfeld een aantal andere scoot fabrikanten zijn die met iets nieuws gaan komen. *D
 
Laatst bewerkt:
Wat was het benzineverbruik nou van de DT300? Op de motorbeurs zei een van die mannen daar 1 op 19, 1 op 20.
 
Terug
Bovenaan Onderaan