Kymco Downtown 300i

Hey marvelde

Ik heb vandaag de vario er af gehaald en de sliders zaten er inderdaad verkeerd om in... Nu draait mijn dt onder volle acceleratie trouwens nog steeds ongeveer 6700 tpm. Verder bij 50 ongeveer 4500 tpm en bij de snelheden die jij noemt draait mijn dt ook ongeveer evenveel toeren. Hehe fijn dat is opgelost. Echt een win-win situatie. Hij maakt alleen iets meer toeren onder volle acceleratie en bij constante snelheden en op top minder. Super! Dat zou een lager verbruik moeten opleveren en theoretisch een langere levensduur.
Overigens zit de dip er nog wel... Dacht dat hij weg was maar hij is er nog steeds. Vreemd. Bij de 5000 beurt wordt er eens goed naar gekeken.
 
Mooi man,
Jammer dat ze de eerste keer niet goed zaten, maar dat ben je snel vergeten.
Ik haal net geen 1:24.
Ben benieuwd wat de jouwe ongeveer doet


Hey marvelde

Ik heb vandaag de vario er af gehaald en de sliders zaten er inderdaad verkeerd om in... Nu draait mijn dt onder volle acceleratie trouwens nog steeds ongeveer 6700 tpm. Verder bij 50 ongeveer 4500 tpm en bij de snelheden die jij noemt draait mijn dt ook ongeveer evenveel toeren. Hehe fijn dat is opgelost. Echt een win-win situatie. Hij maakt alleen iets meer toeren onder volle acceleratie en bij constante snelheden en op top minder. Super! Dat zou een lager verbruik moeten opleveren en theoretisch een langere levensduur.
Overigens zit de dip er nog wel... Dacht dat hij weg was maar hij is er nog steeds. Vreemd. Bij de 5000 beurt wordt er eens goed naar gekeken.
 
zie je wel toch verkeerde montage.
verbaasd mij dus echt niet.
nee ook niet met de gebruiksaanwijzingen erbij haha.\
mooi zo en nu lekker genieten.
en die dip dan is de dr pully misschien toch nog steeds niet de goed gewichtsverhouding?
of het moet in de luchtfilter zitten.
je kun hem ook bij ruud frederiks voor 125 euro op de bank leggen.
dan gaat die dip er ook uit en heb je waarschijnlijk ook meer vermogen als hij klaar is.
kost goedkoper dan een vervanging uitlaad en het rendement is ook hoger.
 
De dr pulleys zijn goed. Ik ga eerst kijken of de dealer het kan oplossen omdat het natuurlijk nog onder de garantie valt. Maar Ruud is inderdaad een expert. Heb daar al eerder motoren laten jetten en dat is me destijds erg goed bevallen...
 
Hey....
Ik heb zelf de dr pulleys (14gr) en na het plaatsen van een open filter duidelijk merkbaar verschil.
Vooral bij optrekken na een rotonde of bocht.
Heb zelf een BMC filter via eBay. Kost ongeveer 60 incl verzendkosten.
Kwaliteit is erg goed.

De dip onderin vanaf stilstaand blijf ik iets voelen maar is bijna te verwaarlozen.

Nu dan eindelijk de teller op 65.000km :]
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe je de rechtse onderkap die in kleur is gespoten kan verwijderen.
Weet niet hoe je een foto kan uploaden anders kon ik hem aan wijzen .
 
image.php


* Voor je begint eerst even de rubbermat uitnemen.
* Vervolgens 6 schroefjes per side-skirt. (zie omcirkeling) verwijderen.
* Daarna zit de side-skirt nog gefixeerd.
* Om de fixaties los te klikken gebruik je een grote platte schroevendraaier en die zet je dan op de plek waar je de rode streepjes ziet staan, als je dan vervolgens de schroevendraaier iets verdraaid klikt de fixatie los.
* Je begint met los klikken bij de achterste fixatie, dit betekend voor de rechter side-skirt de meest linkse fixatie !

Het is alweer een hele tijdje terug dat ik dit eens heb gedaan, en weet niet meer helemaal zeker of het nou ook daadwerkelijk 6 schroefjes waren, ik dacht zelf eigenlijk 3 onder de rubbermat en 1 of 2 aan de zijkant.... echter meld het wphb 6 schroefjes per kant.
Dat zelf dus nog even bekijken, in iedergeval daarna aan bovenkant onder rubbermat wel de 3 fixaties los klikken zoals ik heb omschreven.

Succes gewenst
 
Laatst bewerkt:
Bouwjaar 2010 en ABS is op zich een aparte combinatie.
Meen me te herinneren dat de eerste ABS versies pas vanaf of na september 2011 in NL leverbaar waren.
Of dat buiten NL anders was weet ik niet.
Is hij omgebouwd of iets dergelijks ?
Desalniettemin succes met de verkoop gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hem gekocht heb met het idee dat ie ABS heeft. De ring en sensor zitten op het voorwiel. Als het toch anders is pas ik meteen de advertentie aan
 
Nou haal het dan maar uit de advertentie want er was in 2010 nog geen abs voor DownTown, die ring en sensor hebben meerdere functies en zitten er altijd al op.
ABS versie is ook herkenbaar aan de stickers op het voor spatboard.
ABS versie was leverbaar vanaf de datum die ik eerder opgaf.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

* Voor je begint eerst even de rubbermat uitnemen.
* Vervolgens 6 schroefjes per side-skirt. (zie omcirkeling) verwijderen.
* Daarna zit de side-skirt nog gefixeerd.
* Om de fixaties los te klikken gebruik je een grote platte schroevendraaier en die zet je dan op de plek waar je de rode streepjes ziet staan, als je dan vervolgens de schroevendraaier iets verdraaid klikt de fixatie los.
* Je begint met los klikken bij de achterste fixatie, dit betekend voor de rechter side-skirt de meest linkse fixatie !

Het is alweer een hele tijdje terug dat ik dit eens heb gedaan, en weet niet meer helemaal zeker of het nou ook daadwerkelijk 6 schroefjes waren, ik dacht zelf eigenlijk 3 onder de rubbermat en 1 of 2 aan de zijkant.... echter meld het wphb 6 schroefjes per kant.
Dat zelf dus nog even bekijken, in iedergeval daarna aan bovenkant onder rubbermat wel de 3 fixaties los klikken zoals ik heb omschreven.

Succes gewenst
 
Hellup: heb vorige week mijn buddyseat niet meer dicht kunnen krijgen.
Kym stond al een tijdje buiten en de buddy ging niet meer open met de sleutel. Dus oude truc door te trekken aan de kabel gedaan... Buddy ging open maar tevens schoot de kabel los.
Hij ging ook niet meer dicht aan de rechterkant en het met-in lampje bleef daardoor branden.
Omdat de accu hierdoor gebruikt werd en de buddy niet meer te openen was door de kapotte kabel heb ik hem naar de dealer gebracht. Nu met een nood oplossing mbv een kabel is de buddy weer te openen.
Nu blijkt de rechter bevestiging kapot te zijn en de kabel. Wie weet er een adres om deze te bestellen ?
Is het veel werk om dit te vervangen ivm de tupperware ?
Alvast bedankt ! 0 ja ik heb bij de rechterbevestiging de veer losgemaakt zodat de haak dicht kon. Zo ging de met-in lamp tenminste niet meer aan.
 
Hoi Ace10970

Kymco nr. 77240-LEA7-E00 "Bowdenzug für Sitzbankschloss"is de kabel-set waar het om gaat,
die kost 38,14 EUR ex 9 euro verzenden vanuit Duitsland.
Elektrische Anlage - Kymco-Scooterparts

Als je veertjes los zitten dan kan hij volgens mij niet op slot, je slot-pen klikt dan niet goed door dus contra-veertjes allebei weer terug monteren,
Mogelijk ben je het contra-veertje aan een kant kwijt?
Zelf anders even een veertje bedenken en die dan net zo monteren als op het andere slot.
Een compleet nieuw slot kost 41,85 euro en staat rechts boven op tekening van die url hierboven, de kabel staat er ook naast.

Complete kabel van voor naar achter monteren is wel redelijk wat werk want je moet je front verwijderen om de kabel aan het slot mechanisme te koppelen, vandaar loopt de kabel dan helemaal naar achter.

Succes gewenst Jan
 
Laatst bewerkt:
mijn DT 300i is toe aan een setje nieuwe balhoofdlagers. Weet iemand hier welke maat lagers je nodig hebt?
 
Dank je, super. Ze zijn besteld bij easyparts. Daarom vroeg ik ook de maat en geen kymco product nummer oid. Zodra de fabrikant er een eigen nummer in zet betaal je vele malen meer, terwijl zij het ook gewoon inkopen.
 
Dank je, super. Ze zijn besteld bij easyparts. Daarom vroeg ik ook de maat en geen kymco product nummer oid. Zodra de fabrikant er een eigen nummer in zet betaal je vele malen meer, terwijl zij het ook gewoon inkopen.


Hey Mojave!

Op welke km stand staat jouw DT?
Ik heb mijn lagers ook al vervangen namelijk. Kort daarna de waterpomp. Die begon te lekken.
Ik had de (originele) lagers via eBay uit Italië laten komen. Was incl. verzendkosten €60,- kwijt

Succes met de klus of ben je al klaar?

Grtz Evil Knievel....
 
15.000 km en twee en half jaar oud. Ik vond ook snel, maar dat hoor ik vaker bij scooters. Ik was al aan het kijken of conische rollagers passen maar die zijn dikker. Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.

Komende week ga ik de lagers vervangen.
 
Dat is wel heel snel ja!
De mijne zijn gedaan bij 58.000km

Heb ergens in dit forum nog staan hoe ik het heb gedaan.
Leuk klusje.
Heb je een lagertrekker of tik je de schalen eruit?
Ik stuitte op het propleem dat je heel lastig bij de onderste schaal komt omdat het balhoofd zeer lang is en de lagerschalen verzonken liggen.
Dit heb ik opgelost door een lange stift gemaakt te hebben met een kromme punt. Ging perfect.

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel....

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan