Kymco Downtown 300i

We horen het wel, de kabel ansich help je niet zo heel snel om zeep, hij zit hier en daar met een tie-wrap aan de buis.
Maar wat ik dus uit je verhaal begrijp is dat je op die manier wel al één slot open krijgt.
Als het (van achter af gezien) om het rechter slot gaat zal het wat lastiger worden met trekken, die kabel loopt namelijk in een bocht naar de voorkant van het slot mechanisme, terwijl jij in principe van achter af er aantrekt... maar rommel maar wat, het is toch al een rommel klusje.


Je kunt hem met de hand benaderen, vervolgens vastpakken en een ruk aan geven.
Lukt het niet knielend ga er dan naast liggen want dat gaat soms makkelijker.

M'n quote lijkt op een seksuele handeling, als het niet op een motorforum zou staan :+


Die 29 euro klinkt als een PostNL bijdrage voor douane bemiddeling?

Het blijft toch wel apart want er zijn er 4 aangekomen zonder enige vorm van bij betalen, ik heb natuurlijk wel toen duidelijk aangegeven wat ik op de bon wilde hebben staan ;)

Krijg zelf volgende week mijn sport torque-driver binnen uit Taiwan, ook weer met aangepaste bon, uiteindelijk moet ik ook maar weer even afwachten hoe-of-wat, beetje bij tokken zou ik nog wel kunnen leien.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook foto's van de achterste poulies?
Ben wel benieuwd of daar al vet in zit, ik bedoel zeg maar de holle ruimte achter de naaldlager.
Met andere koppeling en lichtere rollen of sportvario kun je tot +15% gaan met de drukveer voor een downtown 300.
je kunt ook ringen maken en je oem veer ophogen dan kom je ook tot het gewenste resultaat.
Bij Dr. Pulley shop in Duitsland krijg je volgens dit plaatje ringen bij geleverd.
Ringen zijn ongeveer 2mm. dik per stuk.

[afbeelding]

Als je hard op wil trekken monteer je waarschijnlijk op jou koppeling de lichtste pillow springs en stugge clutch springs.
Voor soft take-off de stugge veertjes.
Er is ook een standaard instelling voor de clutch die loopt ook soepeltjes.

http://www.drpulley.info/Pulley_docs/HIT_manual.pdf


Ik ga daar van het weekend een foto van maken.
Ben er effe tussen uit geweest. Een de DT nog niet onder handen genomen. Van het weekend gaat het gebeuren.

Toch blijft voor mij het dubio welke malossi drukveer ik nodig heb. Aangezien er twee verschillende worden aangeven. Zowel bij Easyparts als bij Malossi zelf.

De afmetingen van de veren zijn wel anders dus zijn ze echt niet hetzelfde.

Iemand al een witte Mallosi drukveer gemonteerd?
Zo ja welk nummer heb je:

2914712.WO van Easyparts of,

2913316.WO van de officiele Malossi site. Dit nummer drukveer staat ook op Easyparts maar dan staat hij voor een SH300

En waar smeren jullie je torque driver vet, Malossi 7.1, allemaal tussen? Alleen op de pinnetjes die door de sleuven van de beweegbare poelie gaan of ook meer?
 
En waar smeren jullie je torque driver vet, Malossi 7.1, allemaal tussen? Alleen op de pinnetjes die door de sleuven van de beweegbare poelie gaan of ook meer?


Spietjes en spie-banen, daarbuiten ook wat in smeren met vet zolang dat dan maar altijd binnen de 2 keerringen van de torque- driver zit, en iets minder als in de spiebanen
De 2 poelie delen moeten soepel in en uit elkaar glijden/draaien.... als dat is bereikt heb je het goed gedaan.... dat test je overigens gewoon met de handen... kwestie van poelies vastpakken en uit elkaar draaien.

Eventueel overtollig vet wordt vaak buiten de keerringen gedrukt, daar moet je wel even op letten.
Probeer schoon te verwerken en doe eventueel een na controle om overtollig vet alsnog weg te poetsen.

Ik ga mijn sport torque-driver volgende week rond dinsdag of woensdag er ook even in zetten :]
 
Laatst bewerkt:
Jarno, ik heb inmiddels de kiss clutch geplaatst.
Je weet welke veer ik besteld heb.
Volgens mij kon je als je goed leest er uit halen welke voor jou bedoeld was?.....bouwjaar?
Deze is iets korter, doch dikker en zwaarder dan m`n originele veer.
Ik heb de standaardopstelling gelaten zoals hij is.: CS; 2x15 + 2x20kg
PS: 4x35kg.
M`n eerste ervaring is prima.
In de oude situatie begon hij bij 2000 tpm te rijden, nu is dat rond de 3800 tpm.
Dit is even wennen.
Het resultaat is super, zul je straks merken.
Ik heb in de achterste poelie een vingertje lagervet bijgezet (niet overdrijven).
Tevens de randen van de schaal die de rollen uitdrijft mooi glad gemaakt( credits Jan), ook al zagen de pulleys er als nieuw uit.
Dit gedaan om zo min mogelijk weerstand aldaar te hebben.
Dit is even een eerste bericht over de kissclutch.
Geloof me, nog geen seconde spijt gehad 8-)
Foto`s volgen nog.

Btw, Buddy slot is weer open.
Er was een kabeltje afgebroken, en moest dus de trukendoos openmaken, en een stukje hulpgereedschap maken, wat voor mij perfect werkte.
Hier kom ik later nog op terug. ( moet zo weg)

Groet, Marcel
 
Gebroken kabel ja dan kan je lang trekken ha ha

Toevallig van de week nog contact gehad met Wu (Alex) van Tech-Pulley,
Het gaat zo slecht met Tech-Pulley ;) dat Dirk Diestel van de Duitse Dr. Pulley webshop maar een 2e webshop aan het openen is de Tech pulley goods staan nog niet online in webshop maar vooralsnog als 'blog'... heel goed dus en een volwaardige concurrent voor 'Union Material's' Dr. Pulley.

De reden dat het waarschijnlijk niet in de zelfde webshop als Dr Pulley wordt verkocht is dat Wu een neefje is van 'Union Material's' Dr.Pulley en zijn eigen boontjes zou moeten doppen van de familie.... dat zal niet al te moeilijk zijn voor Alex want hij is een ware clutch ingenieur, en uiteindelijk zelfs ook verantwoordelijk voor de Dr.P HITclutch
Het zijn dan ook eigenlijk meer gezonde concurrenten van elkaar.... in Taiwan is het zelfs zo dat TechPulley veel beter verkoopt als Dr. Pulley, dus dat zegt al genoeg en is ook niet zo verwonderlijk want het is gewoon een door ontwikkelde Dr. Pulley clutch

Probleem is alleen dat de handel hier in de EU nog al duur wordt allemaal van wegen de import belasting en dan moet Dirk er ook nog wat aan verdienen, dus helaas wordt de prijs via de Duitse webshop de zelfde als je betaald voor een Dr. Pulley clutch ;(

Ik heb Dirk van de week een mail gestuurd om aan de weet te komen wat hij dan gaat vragen voor de clutch dit was zijn antwoord:

Hello,
We will have it soon in stock.
The selling price is same like Dr.Pulley HIT252001, but including spring.


Best regards! Dirk

Mit freundlichen Grüßen, best regards
Dirk Diestel

De HIT252001 voor de Xc kost 289 euro ex. verzenden en de Tech-Pulley gaat voor de zelfde prijs dan wel met drukveer de winkel uit.

In eerste instantie is het nog een blog, maar deze zal spoedig worden omgezet naar webshop
TechPulley Kupplungen und Variomatikrollen für Scooter and Quad

ik heb van de week diverse gesprekken gehad met Wu (Alex)
Om te kijken of die dingen niet goedkoper verkocht kunnen worden,
via een andere constructie want eigenlijk zijn de Dr Pulley en Tech-Pulley clutches niet zo duur...we kunnen hem tenslotte ook iets goedkoper halen, mijn eerste was 225 euro en een paar maanden later ging de prijs up naar 240 euro, maar dat is nog steeds goedkoper dan 289 ex verzenden.
Enige opmerking daarbij is dat ik wel een beetje vals heb gespeeld door geen invoerrechten te.....
Het zou mogelijk via Spanje iets goedkoper moeten kunnen , maar ik heb totaal geen verstand van zulk soort zaken daarnaast ben ik niet geïnteresseerd in het verkopen van scooter producten, dat gaat mij een beetje te langzaam met die Nederlanders die het allemaal wel best vinden, en er geen geld voor over hebben.
 
Laatst bewerkt:
Het maakt toch helemaal niet uit als die dezelfde gaat kosten?
als die dus beter is heb je dan voor hetzelfde geld betere kwalitijd.
hij heeft hem nog niet voor de gp800 he
 
Laatst bewerkt:
Marvelde, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.

Ik heb geen idee wat zo'n clutch precies doet en wat dat betekent voor rij-eigenschappen, acceleratie en dan helemaal bij n 300 cc.
Het verschil bij montage van n malossi vario was heel groot, dus ben benieuwd wat n clutch daar aan toe zou voegen :)
 
Ferry,
Ik was begonnen met de pulley rollen vorig jaar wat al een byzonder plezierige toevoeging bleek.
Sneller optrekken, en volgens mij ook een wat hogere topsnelheid.
Nu met de techpulley gaat het allemaal nog wat rapper.
Gisteren voor het eerst op de snelweg met deze pulley, en met de wind in de rug welliswaar en een hoog scherm en 90 kg liep hij snel naar 159-160 op de teller, dus trek daar zo`n 10% vanaf voor gps waarde.
Dit is echt waar, niks bijgelogen *D
Op de terugweg, wind tegen, makkelijk 140, en liep rustig door naar 150 op de teller.
Normaal rijdt ik niet zo hard, en vind dit ook niet heel belangrijk, maar was gewoon nieuwsgierig .
Deze kiss clutch heeft ook 4 schoenen ipv 3 bij de standaard clutch (foto`s volgen nog) waarbij elke schoen ook nog eens 25% meer oppervlak heeft.
Het rijden begint met mijn opstelling nu op ong 3800 tpm, waardoor je een bijna vliegende start hebt.
Voor de exacte werking kun je best even lezen op techpulley.com
Kortom ben ik happy met deze aanwinst.

Binnenkort ga ik een bmc filter bestellen ( als iemand een beter idee heeft mag hier op schieten ), en hoop dat dit alles nog een tikje soepeler gaat lopen.

Ik heb het idee dat het voelbaar is tijdens optrekken dat m`n vario wat inslijtplekken heeft ( dit is zichtbaar en voelbaar), hier mag je ook op schieten.

Tevens ga ik bekijken of ik op een makkelijke manier een nood open systeem kam fabriceren voor de buddy.
Ik moet er niet aan denken dat ik in Groningen sta met m`n helm in de buddy, en de kabel breekt.
Ik was blij dat dit thuis gebeurde :Y
 
Tevens ga ik bekijken of ik op een makkelijke manier een nood open systeem kam fabriceren voor de buddy.
Ik moet er niet aan denken dat ik in Groningen sta met m`n helm in de buddy, en de kabel breekt.
Ik was blij dat dit thuis gebeurde :Y

Dat is mogelijk, voor de 300i kan je b.v.nylon touw nemen en op het punt verankeren waar de kabel zich in tweeen splitst, het andere eind(waar je aan trekt) verberg je met wat tape ergens achter of onderin.

Bertocello
 
Maevelde,

Dus n betere acceleratie en n hogere top?
160 op zn top is serieus snel.

Wat zijn de nadelen (webengine?)
En je lijkt te zeggen dat de scoot later/hoger in toeren vertrekt.

Bij mijn scoot gebeurt er bij 3800 volgens mij bijzonder weinig.
Waar bestel je deze, welke moet ik hebben en zitten er verschillende veren bij ofzo?
 
Maevelde,

Dus n betere acceleratie en n hogere top?
160 op zn top is serieus snel.

Wat zijn de nadelen (webengine?)
En je lijkt te zeggen dat de scoot later/hoger in toeren vertrekt.

Bij mijn scoot gebeurt er bij 3800 volgens mij bijzonder weinig.
Waar bestel je deze, welke moet ik hebben en zitten er verschillende veren bij ofzo?


Ja, dat wel.
Maar wel met een goede rugwind, en tov gps wijkt de mijne ongeveer 10% af.
De teller is erg optimistisch.
Je krijgt er diverse veren bij, dus je kan wat experimenteren.
Op dit moment ben ik tevreden met de standaard opstelling.
Standaard vertrok hij bij zo`n 2000 tpm en nu bij 3800.
Als hij bij jou nog niet vertrekt bij dat toerental zou je misschien positief kunnen bekijken en trekt hij bij jou al prima op.
Heb je hem 2e hands gekocht? heeft misschien de vorige eigenaar al iets gedaan in die richting?
Woon je in de buurt van den haag, kun je het eens aanvoelen?

Jan heeft al gemeld dat er een site in duitsland deze koppeling compleet met drukveer gaat verkopen.
Wellicht de moeite om hier op te wachten.
Ik heb deze in taiwan besteld na de tip van Jan.
 
Nou het nieuwe spul (met nog originele nieuwe drukveer en oude koppeling) zit erop of eronder.

Het valt mij wel erg op dat ik ongeveer 1000tpm max minder heb en een redelijke dip. Daar waar ik eerst naar de 7500tpm schiet en vervolgens met 7000tpm doortrekt naar top snelheid. Schiet hij nu naar de 6500tpm om vervolgens met 5500-5700tpm op te trekken. Ook vanuit een bocht op snelheid gaat nu stuk langzamer.

Zou dat te maken hebben met de nieuwe en dus stuggere drukveer?

Ik wacht nog op de Malossi drukveer, overigens nog niet besteld want ik kom er niet uit en dus nog geen keuze gemaakt. Om dan ook vervolgens de hitclutch te monteren.

Vind het vreemd
 
Nou,

Alles nog eens gedemonteerd en losgehaald.
Nogmaals schoongemaakt en de torque-driver ingevet met Malossi 7.1 vet.
Alles draait soepel en ik zie verder geen afwijkingen.
De enige boosdoener zou de oude koppeling weleens kunnen zijn.
Aan de ene kant betwijfel ik het want ik denk niet dat de koppeling zelf voor de enorme dip zorgt die ik voorheen niet voelde.
Daarom dan toch al de HIT clutch gemonteerd.


Vanavond hopen op een beter resultaat.
 
Voor liggen je rollen nu allemaal wel goed.
Glijnokken lopen mooi vrij.
Glijbus heeft de zelfde lengte.
Achter de beide poelies manueel vetvrij getest en spietjes zitten er goed in.
Dus ik zeg SATHU voor een andere koppeling.
 
toch kan het die clutche zijn.
want die clutche deed het primma in combinatie met de standaart setup.
maar wat jij hebt gedaan is de setup veranderen en dus heeft dat altijd ergens consequentie voor.
mensen schijnen toch altijd weer te vergeten dat alles wat je doet en verandert afwijkt van de standaart ergens invloed op heeft .
want tesnlotten hebben de fabrikanten alle onderdelen op elkaar afgestemd.
dat betekend dus als je iets wezenlijks verandert je dus mogelijk weer een nieuwe afstemming zal moeten vinden.
dus of stoeien met de trekveertjes van de oude clutche of inderdaad een nieuwe clutche halen dan is met grote waarschijnlijkheid het probleem ook opgelost.
kleine kans dat je ook hier toch even mee moet gaan experimenteren.
wat ook geen probleem zou moeten zijn want deze clutchen zijn vaak aan alle kanten instelbaar om ervoor te zorgen dat elke klant de juiste setting kan vinden.

dit is gewoon hetzelfde verhaal als een sportuitlaat kopen.
dit geeft meestal een mooie geluid ziet er gelikt uit en weegt ook nog eens minder.
maar eenmaal gemonteerd zal hij je meestal vermogens verlies geven in eerste instantie. en het mogelijk ploffen van de uitlaat ivm te arm lopen.
je gaat pas van extra vermogen genieten jaja op het moment dat je hem dus opnieuw af laat stellen op een testbank.
met of zonder powercommander.
 
De HIT clutch zit erop en alles nu monteren en vanavond zal het blijken..

ik blokkeer nu de koppeling met hetzelfde gereedschad als waar ik de vario en koppeling mee blokkeer. Dit voelt niet heel fijn en de HIT clutch heeft minder grijp mogelijkheden dan de originele. Heeft iemand daar nog een tip voor?
Ik monteer alles met moment.


Hey Sossa...
Je verhaal klopt en ben ik zeker met je eens!! Maar denk niet dat het in lijn staat met het probleem waar ik tegen aan ben gelopen.
Alhoewel het ook wel kan zijn.

Ik heb 7.500km gereden met de Dr. Pulley 14gr SR waarmee ik verdfer geen andere aanpassingen heb uitgevoerd. O ja nog een BMC filter.
Daar heeft hij al die tijd zeer fijn mee gereden tot afgelopen maand de snaar er mee ophield.

Mijn bevindingen zijn iets terug in dit topic te vinden.
Het duidde op slijtage van meerdere onderdelen van de achterste poelie/torque-driver.
Ook kwam ik er achter dat de drukveer onder zijn vervangingslimiet zat en dus al even aan vervanging toe was.
De koppeling had ik nog niet vervangen en ja dat zou zo eens de boosdoener zijn aangezien alles vernieuwd is en de koppeling er volgens mij ook al 68.000km in zit.
Dus met een vers drukveertje, snaartje, rollers vario met een oude clutch....

De clutch is nu vervangen voor een HiT clutch van Dr. Pulley en vanavond gaat het spul erop en gaan we het uitproberen.
 
Koppelingshuis heb ik minimaal al 200X met de luchttool gedaan, nooit nergens last van zit altijd goed vast en niet op moment, wel gebruik ik altijd semi-vast borgmiddel, en als mijn "high torque cvt setup" het kan hebben kan jou 300cc het zeker hebben.
De vario blokkeertool is niet geschikt om het koppelingshuis te blokkeren, of de pikkies van de tool gaan kapot of je beschadigd je koppeling.
Overigens als je je achterwiel 100% weet te blokkeren ben je ook klaar om de koppelingshuis moer op moment te zetten.

Wil je op moment het koppelingshuis vastzetten gebruik dan b.v. vliegwiel Blokkeergereedschap zoals deze
Let wel op want die uit de url is te klein, volgens mij rijden jullie met een koppelingshuis diameter van rond de 153mm. dus je moet dan een grotere hebben.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ha Jan,

Ik heb er zelf 1 gemaakt en dat werkt op zich wel...
Waarom ik het niet met de luchtsleutel doe is dat ik de ervaringen van vroeger mee heb genomen dat op een gegeven moment het schroefdraad naar z'n k*t is.

Wel fijn dat het vertrouwd is om de koppeling met de luchtsleutel vast te zetten. Dat scheelt een hoop gedoe. Je ziet sommige flink klooien... Maar ja luchtsleutels is gewoon de makkelijkste oplossing.

Ik kan de "Bell" wel blokkeren met mijn handgemaakte tool dus de vario en koppelingshuis gaan netjes op moment.
 
Krukas en transmissie as en hun schroefdraad zijn verschrikkelijk sterk en gaan never kapot...althans bij wat wij rijden, ik durf daar mijn hand voor in het vuur te steken.
Ik heb enkele andere merken gezien waarbij het er anders uit ziet.... Honda SH b.v. heeft een inwendige draad in de krukas, dus je draaid er een bout op, zo iets vindt ik nou helemaal niks.

Laatst nog een mooi voorbeeld in het MaxSym topic, de vario moer was er af gelopen en had diverse delen kapot geslagen... ik heb de persoon bij wie het gebeurde toen direct gerust gesteld dat het allemaal wel zou mee vallen met de draad van de krukas, uiteindelijk was dat ook zo.... de vario moer was overigens helemaal verdwenen of in 1000 stukjes gebroken.

Wat wel kapot kan is de schroefdraad van je moer dat is namelijk de zwakke schakel en dat geld zowel voor momentsleutel als luchttool.
Enige bijkomende zaak bij een luchttool is dat je 6kant kop na verloop van 30X loshalen wat minder fraai er uit ziet.... de luchttool loopt immers met grof klop geweld de boel aan te draaien.
Maar ja wie haalt zijn cvt nou 30X uit elkaar? Ha ha ja ik minimaal he he.

Een schoonheidsfreak koopt dan gewoon na 30X vastzetten met luchttool een nieuwe moer van Kymco voor 2,50 euro, maar je kunt het ook gewoon zo laten als je er zeker van bent dan het goed vast zit.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Nou we zijn er nog niet.
Hit clutch gemonteerd en vanaf stilstaand vol wegrijden gaat niet dan begint bij te horten en te stoten. Alsof de snaar slipt.
Rustig aan gas geven gaat hij als een speer naar de 60 en 7000tpm.... maar dan.

De dip:
Die zit er nog steeds. Beetje op gevoel vanaf stilstaand wegtrekken voor dat hij begint te stoten gaat hij naar de 7000 om vervolgens bij de 60km/h terug te vallen naar de 5300tpm.

Vanaf een toerit naar de snelweg, klimt hij van 60km/h 5300tpm langzaam, dan voorheen, in toeren en snelheid op. Bij de 100km/h lijkt het alsof hij niet harder wil en z'n top bereikt. Ook in dat gebied voelt hij aan als een trekker. Als ik in dat gebied gas los en weer gas geef heeft hij echt geen zin.

Om vervolgens, langzaam, door te gaan met snelheid opbouwen. Bij een snelheid vanaf ongeveer 120km/h begint hij dan te klimmen in toeren naar ongeveer 6700tpm. Boven de 130 en 7200 toeren lijkt het alsof hij het daar meer naar zijn zin heeft. Rond de 140 zit hij op 7600tpm. Als ik daar gas los laat en weer gas open draai klimt hij gelijk in toeren en snelheid.
Dat heb ik onder de 120 absoluut niet.


Kortom:

Stilstand, hard, wegtrekken - bokken
Van 50 naar 100/120 - dip laag toeren, lichte resonantie
Onder de 130 niet op toeren komen na gas los en weer gas. Zakt naar 5700tpm
Boven 130 lijkt resonantie minder en pakt hij hogere toeren, ook na gas los/geven.

Ik ben het even kwijt.
Mijn bevinding is:

Zwaardere drukveer geel Malossi (Jan)
De rest op dit moment niet echt een idee.

Help mij mijn scooter weer tegen me te laten praten ipv fluisteren

Gr Evil
 
Het loopt nu zo te horen minimaal net zo shit als met je oude koppeling, of zelfs slechter.
Ik ken die koppeling voor de rest niet zo goed bij de TechPulley krijg je voor DT de 15%+ drukveer mee geleverd.
Ik denk dat je dat ook wel voor die clutch van jou kan aanhouden.
Die gele 7%+ druk veer zou ik niet kopen voor gebruik met jou Dr. Pulley HIT, ik zou eerder de zelfde 15% aanhouden als wat een DT300 rijder gebruikt bij een TechPulley Kiss clutch.
De gele zou je op een DT met alleen lichtere rollen zoals dr. pulley's kunnen gebruiken

Oude koppeling weer terug zetten en de boel alsnog oplossen of oplossen met deze koppeling maar daarvan lijkt het als of je afstelling op dit moment ook niet goed is, de HIT lijkt te slippen.
Weliswaar een ander onderwerp als jou slechte cvt loop, maar wat voor trekveer gewichten heb je allemaal bij die HIT en wat is de huidige instelling?

Zoals het zich laat lezen lijkt het allemaal met alleen een andere drukveer niet zo 1,2,3, weer goed komt, voor de rest is het niet zo eenvoudig inschatten via internet.
 
Laatst bewerkt:
Jan, je hebt een PB



Het loopt nu zo te horen minimaal net zo shit als met je oude koppeling, of zelfs slechter.
Ik ken die koppeling voor de rest niet zo goed bij de TechPulley krijg je voor DT de 15%+ drukveer mee geleverd.
Ik denk dat je dat ook wel voor die clutch van jou kan aanhouden.
Die gele 7%+ druk veer zou ik niet kopen voor gebruik met jou Dr. Pulley HIT, ik zou eerder de zelfde 15% aanhouden als wat een DT300 rijder gebruikt bij een TechPulley Kiss clutch.
De gele zou je op een DT met alleen lichtere rollen zoals dr. pulley's kunnen gebruiken

Dat zat ik mij ook te bedenken.
Heb nog wat info opgedaan over de transmissie afstellingen en het komt er zeker naar voren om een sterkere drukveer te monteren. Dit wordt dan dus toch de witte...
Ik merk wel dat de koppeling veel soepeler loopt en mooier oppakt dan de originele.
Het klinkt nu niet zo maar de HIT is wel een verbetering die de fijn tuning mist.

Allen de dip met zowel originele koppeling en HIT koppeling baart mij nog voor een raadsel.

Oude koppeling weer terug zetten en de boel alsnog oplossen of oplossen met deze koppeling maar daarvan lijkt het als of je afstelling op dit moment ook niet goed is, de HIT lijkt te slippen.
Weliswaar een ander onderwerp als jou slechte cvt loop, maar wat voor trekveer gewichten heb je allemaal bij die HIT en wat is de huidige instelling?

Ik hoop het vanaf stilstaand vol open trekken ook met de zwaardere drukveer op te lossen. volgens diverse bronnen op internet zijn de 2 problemen waar ik nu mee zit, het slippen van de riem vanaf stilstand accelereren en de dip in het tweede punt van de torque-driver en het niet op toeren komen na gaslos situatie te maken hebben met een te slappe drukveer.
Het is de makkelijste manier om eerst alleen de drukveer te monteren. Daarna kunnen we altijd nog verder gaan.

Zoals het zich laat lezen lijkt het allemaal met alleen een andere drukveer niet zo 1,2,3, weer goed komt, voor de rest is het niet zo eenvoudig inschatten via internet.

Nee klopt, ik ben er ook bang voor.
Wat me alleen nog te binnen schiet is dat ik nu met de Malossi riem rij. Voor alsnog ziet deze er precies hetzelde uit als de originele.

Het meest vreemde en vervelende is dat ik hiervoor deze problemen niet had. Het enige toen veranderd was de 14gr Dr. Pulley. Verder alles origineel.
Een nieuwe originele drukveer zou toch niet voor zo'n negatieve verandering zorgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan