Kymco Downtown 300i

Waar zal het hem in ziten...

Na verder onderzoek kom ik er achter dat zowel Malossi als Polini 2 verschilende drukveren heft voor de DT.

Een drukveer voor het model Downtown 300i SK60 (<= 2012)
En een drukveer voor het model Downtown 300i (=> 2012)

Wie kan mij vertellen waar het verschil hem zit in de twee types.
Wat is het verschil tussen SK60 en SK60A. Is dat alleen het ABS.

En waarom gebruikt Malossi en Polini dan 2 verschillende type drukveer.

De praktijk gaat het leren
 
Goedemiddag allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden bij volle acceleratie rond de 65 km/h een drop in het toerental van ongeveer 500, waarna het toerental weer stijgt. Eerst was dit niet. Wanneer ik 10 keer vol accelereer gebeurt dit ongeveer 8-9 keer. Met de dr. pullys leek het even te zijn opgelost maar het probleem is weer terug. Beetje vreemd, er staat pas 7000 km op de teller. Iemand hier die dit herkend?

Grtz Joost
 
Hallo heren,

Met al een hoop hulp van WebEngine lukt het niet om de DT weer als de oude te laten worden.

Eerste vraag: de ring achter de vario, daar zit een conische rand. Welke kant moet deze op? Richting blok of richting vario?

Verder....


Ik blijf een dip houden met trillingen en van 50 tot 120 trekt hij geen worst van een bord.

Vanaf stilstand tot 50 en boven de 120 lijkt de DT het het fijnst te vinden. Hoog in toeren en vlot oppakken en max 160kmh.

Ik weet dat de meningen zijn verdeeld over het eea maar wat heb ik:

Nieuwe torque-driver
Nieuwe beweegbare poelie
Dr Pulley 14gr
Hit clutch dr pulley
Witte Mallosi drukveer
Malossi XK kevlar special riem

Ook met originele koppeling en drukveer toont hij deze klacht.

Op YouTube vind ik filmpjes met jongens met dezelfde setting en lopen als een rund.


Iemand ook eens dit ervaren en opgelost?
 
Ring hoort gewoon vlak te zijn en niet conisch, en wat betreft je cvt moet het wel in je oude vario zitten.... alles is immers vernieuwd, desondanks blijft het moeilijk inschatten op afstand vanuit de luie stoel.
 
Laatst bewerkt:
Het is jammer dat je (te) ver weg woont anders was ik langs gereden. Maar ik denk dat ik er niet meer mee ga rijden tot er weer iets is veranderd.

Dan de vraag heeft iemand een goede (gebruikte, originele) vario te leen om te kijken of het hier aan ligt.
Dan kan ik weer wat uit sluiten
 
Heeft iemand nog een originele vario te leen om te kjken of ik hier een beter resultaat kan behalen?


Van het weekend alles nog een los gehad. De torque-driver goed ingesmeerd en in elkaar gezet. Het loopt allemaal erg soepel.

De DT zakt nog steeds 2000tpm in het midden gebied, en trilt dan behoorlijk.
De ervaring nu lijkt het voor mij dat het een aantal problemen kunnen zijn.
Spreek me tegen als het niet klopt.



Drukveer nog te slap (wit maar dan de kortere versie die iedereen hier gebruikt)
Waardoor de achterste poelies te snel uit elkaar gaan waardoor de snaar te sneel klimt.

Te zware rollen... Dr Pulley 14gr
Waardoor de vario moeilijk o toeren komt/blijft.
Lijkt mij onwaarschijnlijk omdat met deze rollen en de oude poelies de DT prima reed.

Malossi snaar.
De OEM snaar vervangen voor een Malossi exemplaar, te koop via filter DT 300i op Easyparts.
Zie op Youtube DT's met de Malossi snaar en Hitclutch.
En deze lopen in deze setting netje.

Hit clutch
Verdenk ik niet omdat hij het ook doet met de OEM, oude, koppeling. Hit clutch lijkt het zelfs beter te doen.

Vario verrot.
Vario is om en nabij de 15k oud.
Zie wel wat slijtage maar heb het idee dat daar waar de slijtage zit het probleem niet zit.


Voor de rest ben ik het spoor iets bijster.
Vind het tot nu niet echt noodzakelijk om gelijk een Malossi Multivar 2000 aan te schaffen. Wil hem eerst in deze setting beter hebben.
 
Jarno, ik heb m`n oude originele snaar eventueel nog liggen voor je. Dan kun je dit ook uitsluiten.
Deze heeft er ruim 20k opzitten maar ziet er nog prima uit.
Dit zou evt in een bubble enveloppe kunnen, dan kost het je alleen €3,95 verzendkosten.
 
heb een zwarte uit 2012 met 8000km op de teller hou jullie op de hoogte,zijn er dingen die ik moet weten?
 
Oh je hebt de burg geruild begrijp ik....
nu kan je niet meer je beentjes strekken :?

Met 8000 zou er niks mis mogen zijn, mits de accu niet al te lang heeft stil gestaan of is verwaarloost.
Heeft hij veel buiten in de regen stil gestaan dan e.a. conserveren en evt. stekker verbindingen controleren van b.v. spanningregelaar/gelijkrichter.
Bij 10.000 de kleppen laten controleren bij een brommer zaak die in Kymco's doet.

url...: http://www.kymco.nl/scooterdealers

In jou buurt: Roke, Pim Casteelen etc.

Bandjes Maxis zijn geen hoogvliegers harde compound en spoor gevoelig.

Garantie 2jr. vanaf nieuwkoop of 12.000km. (whichever comes first)
Die regel geld niet meer voor jou omdat hij uit 2012 komt, je kunt dus doen wat je wil en b.v. er voor kiezen als je luchtfilter nog schoon is deze pas bij 15000 te vervangen.
2012 met ABS?

Succes gewenst
 
Laatst bewerkt:
juist meer beenruimte jan alleen niet op de schutboorden.
zitten nieuwe banden op battle sc of zoiets.
geen abs
full
 
ik bedoelde ook schutboord ;) je hebt nu zeg maar meer voetruimte als op de burg.

Ok dan andere banden zitten er al op, helemaal goed, jammer geen ABS
achterband kan dan soms iets sneller slijten
ABS had wel gekund omdat vanaf september 2011 met ABS werd geleverd uiteraard voor een meerprijs van ik dacht bijna 500 euro.
 
kort verslag van mijn eerste 200km zeer stabiel koersvast,klein stotter moment bij wegrijden af en toe.
rauwblok met voldoende power klinkt als me bmw :)
goede remmen en voldoende windbescherming (ga toch een givi er op zetten)
been ruimte ok hard zadel maar wel lekker.
kleine ruimte onder het zadel en iets stug in de vering vooral achter.
bande keuze kon beter .
 
Heb je de BMW en Kymco nu naast elkaar?

De DT is mijn 2e Kymco. Ze kunnen bij wegrijden wat ruw zijn in de vario. Met Dr Pulley schijnt dat soepeler te gaan. Ik heb ze hier ook liggen samen met een nieuwe snaar, die moet ik er alleen nog inzetten. Die Dr Pulley kosten uit mijn hoofd iets van 4 tientjes en als je het zelf niet kunt monteren is een scootermonteur daar ook niet zo lang mee bezig.
 
Dat beetje "bokken", net alsof je in te hoge versnelling rijdt met een kettingmotor, doet mijn 350i ook.
Voornamelijk als ik "voorzichtig" de schuur uit wil rijden. Als de motor warm is en ik geef meer gas word ik niks gewaar bij wegrijden.
 
de tip voor de snaar en dr pulley had ik al van jan gehad ga ik doen bij de volgende beurt.
en de kymco noem ik mini bmw ook qwa looks.
heb ze inderdaad naast mekaar.
ik werk snachts in de horeca op het Leidseplein en ik durf de bmw niet de hele nacht daar te laten staan vandaar de kymco.
en ik spaar zo ook veel dure onnodige km op de bmw uit.
 
Laatst bewerkt:
btw scooter rijden blijft duurder dan een gewone motor en ook duurder dan een klein autootje.
 
Dr Pulley én snaar? Voor de snaar begrijp ik altijd dat je het beste origineel kunt gebruiken en om die te vervangen bij 8000km is erg vroeg. Je kunt ook alleen Dr Pulley laten monteren.
 
Dr Pulley én snaar? Voor de snaar begrijp ik altijd dat je het beste origineel kunt gebruiken en om die te vervangen bij 8000km is erg vroeg. Je kunt ook alleen Dr Pulley laten monteren.
de dealer rekent+200 voor de snaar die 140 op het net is dus die ligt in me bak voore de zekerheid en de dr pulley komt er gelijk in ;)
 
Laatst bewerkt:
maxi scooter service beurten zijn duurder dan me auto en om de 10000km banden om de 10000km,auto service om de 20000km en 1x per 50000km banden reken maar uit.dit gaat natuurlijk niet op als je maar 3000km per jaar rijd,ik rijd er bijna 20000km per jaar op de scooter
 
Laatst bewerkt:
De DT is mijn 2e Kymco. Ze kunnen bij wegrijden wat ruw zijn in de vario. Met Dr Pulley schijnt dat soepeler te gaan. Ik heb ze hier ook liggen samen met een nieuwe snaar, die moet ik er alleen nog inzetten. Die Dr Pulley kosten uit mijn hoofd iets van 4 tientjes en als je het zelf niet kunt monteren is een scootermonteur daar ook niet zo lang mee bezig.


Ik heb het bokken bij stapvoets rijden op de DownTown soms ook ervaren, het was dan vaak even over als ik de koppeling schoentjes wat opruwde, maar niet voor lang het kwam dan weer 'te' snel terug... wat de goede oplossing is weet ik niet maar denk dat het toch ergens in het achterste gedeelte van de cvt moet worden gezocht... want ook met dr. peetjes blijft het bokken voorkomen... overigens doet het zelfde zich ook wel eens voor bij de Kawa J300
Vond het trouwens soms wel wat vervelend want langzaam rijden ging haast niet.
M'n Xciting heeft er gelukkig nooit last van gehad die kan heel soepel stapvoets rijden.

Misschien kan marvelde iets meer vertellen over hoe het nu gaat met zijn Tech-Pulley X4 Kiss clutch en of hij eerder ook het bokken heeft gehad
 
Laatst bewerkt:
Dan zit het bokken dus niet (alleen) in de rolletjes.

Zelf vind ik het bokken wel merkbaar maar ik heb het nooit zo ervaren dat er haast niet stapvoets gereden kan worden. Nu bestaat mijn referentiekader deels uit ééncylinder schakelmotoren van 600cc en meer, daarna ben je misschien wat sneller tevreden...

Ik heb 1 keer op een Kawasaki J300 gereden met minder dan 500km op de klok en die had het inderdaad ook. Mijn vorige (New Dink 200) en huidige (DT300) Kymco hebben/hadden het beiden en ik vond het wel iets minder worden met 10000-15000km op de teller. Toen de New Dink nieuwe snaar en rolletjes (OEM) kreeg bleef het gelijk dus niet zoals toen de hele scoot nieuw was. Dit kan twee dingen betekenen, of ik raakte er geleidelijk aan gewend of andere onderdelen slijten geleidelijk op elkaar in, maar ik weet niet welke onderdelen dat dan precies zijn. Een heel verhaal. Je kan het ook gewoon nog even aanzien en bij vervanging van je snaar kijken wat je dan doet.
 
lijkt mij of ie iets slipt maar de mijne doet het af en toe bij halfgas wegrijden rond de 40 per uur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan