Kymco Downtown 300i

Dat dacht ik ook eigenlijk. Maar klopt het dat dit model een gecombineerde voor achter rem heeft??? Uit de technische gegevens van dit model kan ik dit niet vinden.
(

Hopelijk vindt je het geen teleurstelling, de DT300 heeft geen CBS, zie hier met verwijzingen naar div. documenten over de DT300, in de onderdelen documentatie op pag. 55~56 wordt het remsysteem geïllustreerd.
 
Gefeliciteerd met je aankoop, Myo! Als de Downtown net zo goed rijdt als hij eruit ziet, ga je er veel plezier aan beleven. Het blok werd al verschillende keren als erg krachtig (voor een 300cc) omschreven in tests. Alleen de topsnelheid ligt niet echt (veel) hoger dan de concurrentie, maar is zeker voldoende om vlot mee te kunnen op de snelweg.
 
Nee ik hoef er zeker niet mee te blazen, als de scoot maar makkelijk mee kan en wat over heeft. Ben ik in de speed modus dan pak ik de B1200s wel :)

Eventjes een paar plaatjes voor de voorpret wat er komen gaat.

383441893.jpg


383441859.jpg


Zo was het

383439345.jpg


Lekker ruimen.

383440008.jpg

383440145.jpg

383442606.jpg


En dit gaat weer terug :)

383442742.jpg


En deze komt er nog bij yesssss.

383440167.jpg


En dit is ook wel veel fun in de sneeuw :)
 
Erg mooi dingetje. Laat Kymco deze maar inkopen en voor ongeveer 4700,- verkopen. Dan hebben ze hier al de eerste proefrijder :)

Nog even wat mooie foto's bewonderen:

++!!Uovg!m0~$(KGrHgoOKkIEjlLmUkORBK,sp03HUw~~_27.JPG


!!qni9B!BW0~$(KGrHgoOKjIEjlLmWpluBK,sqmRLzw~~_27.JPG


kockpit.jpg


!!qni-Qw!m0~$(KGrHgoH-EYEjlLl2qfnBK,srJscvw~~_27.JPG


!!qni++w!m0~$(KGrHgoH-CgEjlLl5Z,dBK,srv79o!~~_27.JPG


!!qnjCkgCG0~$(KGrHgoH-CUEjlLl1UPiBK,ssgl7DQ~~_27.JPG
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb niet eens een proefrit nodig ik zie zo wel dat het een flitsende rijdende oogstrelende scoot is. Daarom gekocht zonder proefrit.
Erg he grinnik :)
 
Nou ik heb niet eens een proefrit nodig ik zie zo wel dat het een flitsende rijdende oogstrelende scoot is. Daarom gekocht zonder proefrit.
Erg he grinnik :)

En ik maar denken dat ding is hier niet te koop.

Ik ga binnenkort even langs de dealer. Even op de site van kymco kijken wat ie gaat kosten.

Ik zag staan dat ze dus geen zilver hebben dus hij is er nog niet. Alleen de witte is te koop en die sla ik over.....
 
Laatst bewerkt:
Waar zijn de foto's van de zilveren Downtown genomen?
Ik kom alleen witte tegen op de Kymco site, en dat is zo...........wit!
 
Op de beurs in Utrecht stond er ook een zilvergrijze Downtown; die kleur staat hem inderdaad erg goed en is een stuk minder besmettelijk dan de parelwitte.
 
Waar zijn de foto's van de zilveren Downtown genomen?
Ik kom alleen witte tegen op de Kymco site, en dat is zo...........wit!

Deze foto's komen uit Duitsland.

Ik zal eens aan Kymco vragen wanneer we de andere kleuren kunnen verwachten.

Update: Mailtje net naar Kymco verstuurd nu nog even wachten op antwoord :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan het praktiseren van wie het blok zou zijn, maar kom dan snel op Honda uit. Ik denk zelf dat het een geknepen blok van de Silverwing 400 is (vanwege de 32 PK wat erg veel voor een 300 CC is). Weet iemand welk blok hierin zit? Kymco produceerd naar mijn idee geen blokken.
 
Kymco heeft zelf het blok en transmische ontwikkeld en dat is voor het eerst. Wat ze voorogen hadden was een krachtigblok en die zeerzuinig moest worden en die was nog niet beschikbaar

zie filmpje www.scootersales.com.au/News-3235-kymco-downtown-300i-gc-show.aspx
 
Ik heb zo een idee dat ik een van de eerste ben in Nederland die een Kymco DownTown 300i heb gekocht. Zeker in dit forum ?????????
 
Ik heb zo een idee dat ik een van de eerste ben in Nederland die een Kymco DownTown 300i heb gekocht. Zeker in dit forum ?????????

En wat zijn jouw bevindingen?

- Rijeigenschappen

- Comfort

- Acceleratie

- Ruimte/ bagage

Ik denk dat mensen nog op een andere kleur wachten.

Ik wist idd niet dat Kymco dit blok zelf ontwikkeld had.
 
Die moet ik nog gaan ervaren omdat ik de DT dinsdag of woensdag kan gaan halen, is nog wachten op de RDW.
Maar ik heb al eerder aangeven dat ik als motorrijder nog nooit op een motorscooter gereden mijn ervaringen en gevoel de komende weken zal vertellen. :)
 
Die moet ik nog gaan ervaren omdat ik de DT dinsdag of woensdag kan gaan halen, is nog wachten op de RDW.
Maar ik heb al eerder aangeven dat ik als motorrijder nog nooit op een motorscooter gereden mijn ervaringen en gevoel de komende weken zal vertellen. :)

Maar je hebt toch wel proef gereden alvorens je deze hebt besteld :?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan het praktiseren van wie het blok zou zijn, maar kom dan snel op Honda uit. Ik denk zelf dat het een geknepen blok van de Silverwing 400 is (vanwege de 32 PK wat erg veel voor een 300 CC is). Weet iemand welk blok hierin zit? Kymco produceerd naar mijn idee geen blokken.

iig geen silverwing blok; dit is een 2-cilinder, terwijl de kymco een 1pitter is
mss een evolutie van het huyosung ms-3 250 blok, wat toch ook al een respektabel vermogen heeft van 25pk.... is maar een gedacht
kymco maakt wel blokken, kijk maar de bmw g450x
kymco heeft natuurlijk ook wel oude banden met honda, kan dus ook een evolutie zijn van het sh300blok
de topsnelheid dat ik op 1 van die filmpjes zag, vond ik precies wat laag voor 32pk te zijn
mijn majesty met 34pk ging op teller bijna 170 (gps156) en woog toch ook wat meer
mss is de opgegeven 32pk een beetje overdreven doot kymco
grtz
tom
 
iig geen silverwing blok; dit is een 2-cilinder, terwijl de kymco een 1pitter is
mss een evolutie van het huyosung ms-3 250 blok, wat toch ook al een respektabel vermogen heeft van 25pk.... is maar een gedacht
kymco maakt wel blokken, kijk maar de bmw g450x
kymco heeft natuurlijk ook wel oude banden met honda, kan dus ook een evolutie zijn van het sh300blok
de topsnelheid dat ik op 1 van die filmpjes zag, vond ik precies wat laag voor 32pk te zijn
mijn majesty met 34pk ging op teller bijna 170 (gps156) en woog toch ook wat meer
mss is de opgegeven 32pk een beetje overdreven doot kymco
grtz
tom

Mijn dealer heeft een testbank dus dan kunnen we het direct nagaan of de 32 opgegeven pk's ook daarwerkelijk 32 pk's zijn.
 
Mijn dealer heeft een testbank dus dan kunnen we het direct nagaan of de 32 opgegeven pk's ook daarwerkelijk 32 pk's zijn.

ok, maar dan heb je ook nog een verschil tss krukas-pk's en achterwiel-pk's
als kymco 32pk opgeeft als krukas-pk's, zullen er ong 28-30 overblijven aan het achterwiel
hoe dan ook, kan natuurlijk ook met een andere overbrengingsverhouding zijn dat hij minder snel is ,maar sneller hierdoor optrekt...
laat iig maar weten wat het resultaat is wanneer je dit effectief hebt laten testen
ong.145 is natuurlijk ook niet slecht....
grtz
tom
 
Ga er maar van uit dat er een foutje op de website van kymco nederland staat.
Het opgegeven koppel is 24Nm, dat is ongeveer gelijk aan dat van de People 300.
Het opgegeven vermogen bij de people 300 is 17,9 kW (24,3 PK).
Bij de Downtown 300 hebben ze per ongeluk 24 kW neergezet, maar dit moet natuurlijk 24 PK zijn.....

die fout zou er dan al bijna een jaar op de site staan, zonder dat er ooit iemand deze heeft willen aanpassen. lijkt me onwaarschijnlijk...
de topsnelheid zou idd wel beter passen bij die 24.3pk die jij opgeeft
grtz
tom
 
Terug
Bovenaan Onderaan