Kymco Downtown 300i

Ik heb zo een idee dat ik een van de eerste ben in Nederland die een Kymco DownTown 300i heb gekocht.

Helaas, wij hadden de eerste DT in Nederland.

Voordat de DT in Nederland geleverd ging worden heeft Kybe twee exemplaren naar Nederland gehaald. een voor zichzelf en een voor ons ( prive ;) )
 
ok, maar dan heb je ook nog een verschil tss krukas-pk's en achterwiel-pk's
als kymco 32pk opgeeft als krukas-pk's, zullen er ong 28-30 overblijven aan het achterwiel
hoe dan ook, kan natuurlijk ook met een andere overbrengingsverhouding zijn dat hij minder snel is ,maar sneller hierdoor optrekt...
laat iig maar weten wat het resultaat is wanneer je dit effectief hebt laten testen
ong.145 is natuurlijk ook niet slecht....
grtz
tom

Als er 30 pk uitkomt ben ik ook een tevreden mens :)
 
die fout zou er dan al bijna een jaar op de site staan, zonder dat er ooit iemand deze heeft willen aanpassen. lijkt me onwaarschijnlijk...
de topsnelheid zou idd wel beter passen bij die 24.3pk die jij opgeeft
grtz
tom

Zou natuurlijk ook tot 140 begrensd kunnen zijn....

Er wordt door velen op het Kymco forum (USA) aangegeven dat het gewoon gaat om een 32 pk versie.
 
Laatst bewerkt:
mss gewoon wachten to er iemand de dt op een testbank heeft gezet...
direct duidelijkheid,al kan er nog wel een miniem verschil zitten van motor tot motor...
grtz
tom
 
Jammer dat de info over de Downtown zo tegenstrijdig is.
De leverbare kleuren of de kleuren die komen gaan, misschien.....
Het ABS systeem, standaard volgens sommige testen, niet aanwezig volgens andere, komt binnenkort volgens weer andere.....
Het vermogen van het motorblok, 24, 27, 30, 32 PK, vindt ik niet van vreselijk belang, maar toch weer onduidelijkheid.....
Zag ook op een site een onderhouds schema, elke 5000km een onderhouds beurt, olie, filters enz. Erg korte interval of zou dit ook weer een 'foutje' zijn?
 
Jammer dat de info over de Downtown zo tegenstrijdig is.
De leverbare kleuren of de kleuren die komen gaan, misschien.....
Het ABS systeem, standaard volgens sommige testen, niet aanwezig volgens andere, komt binnenkort volgens weer andere.....
Het vermogen van het motorblok, 24, 27, 30, 32 PK, vindt ik niet van vreselijk belang, maar toch weer onduidelijkheid.....
Zag ook op een site een onderhouds schema, elke 5000km een onderhouds beurt, olie, filters enz. Erg korte interval of zou dit ook weer een 'foutje' zijn?

De 5000 km zou best wel kloppen. Mijn X-Max moet om de 4000 km vervangen worden doordat ik geen oliefilter heb, de downtown heeft dat weer wel. Als ik dan kijk naar mijn vorige racer, dan moest de olie om de 6000 km vervangen worden. Iedereen weet dat als je 1000 km extra er mee rijdt er geen gevolgen zijn, maar vanwege de garantiekwestie zou ik deze raad van de fabrikant gewoon opvolgen.
 
Laatst bewerkt:
motore ciclo monocilindrico 4 tempi
raffreddamento liquido
cilindrata 299 cc
potenza max 24,1 kW (32,8 CV) a 8.000 giri/min
coppia max 33,9 Nm a 6.500 giri/min
avviamento elettrico
serbatoio carburante 12,5 lt.
velocità max 130 km/h
pneumatici ant. 120/80-14 - post. 150/70-13
dimensione
(L x l x h) 2.205 x 815 x 1.390 mm
massa 179 kg

Wat een geneuzel allemaal, jullie zijn allemaal van de www freaks en gewoon informatie van het net halen vinden jullie nogal lastig.

Ok ik ben het met jullie eens dat de Nederlandse importeur er een potje van maakt wat info en uitstraling van de website betreft maar ze doen daar al jaren de 50cc markt en en het motorscooter gebeuren is relatief nieuw voor hen.
Moet wel zeggen dat zowel de aanstaande en al rijdende motorscooterrijders enorme en sorry dat ik het zeg zeikerds zijn.

Voordat er een beslissing wordt genomen om een scooter aan te schaffen moet men ook alles maar dan ook alles weten, het liefst nog de inruilwaarde over x jaar.

Vermogen, koppel, kosten van onderhoud noem maar op, sorry maar dit zijn gewoon opgevoerde bromscooters hoor ( op misschien een T-Max na ).
De kosten van het onderhoud van zo'n opgevoerde scooter is niet veel hoger dan dat van zijn 50cc broertjes.
Ja of je moet naar de motorzaken gaan waar ze gewend zijn om " de " motorrijder 7 a 800,- euro uit de zak te trekken voor een beurtje.

Ga gewoon proefrijden op de modellen die je aanstaan en trek je conclusies.

En hou nou eens op om Kymco zo onder een vergrootglas te leggen, als het om een Suzuki, Yamaha, Piaggio ( en alle meuk die onder de zelfde vlag zit ) en Yamaha gaat kauwt men alles.

Kymco heeft afgelopen jaar 20.000 eenheden meer verkocht in Italie ( grootste groeier daar ) en is zeker met de komst straks van de People S GT in staat om het de gevestigde orde in Italie moeilijk te maken.

Heb afgelopen jaar Xciting 500i gereden ( 6000 km ) en de DT is vaak mijn woonwerk maatje en geloof me deze Kymco' s doen niet onder voor andere merken.
Weet ik dat dat ?
Ja dat weet ik, in mijn vrije tijd doe ik veel voor dat blad wat bovenaan een banner heeft en rij op veel verschillende modellen van verschillende merken.
 
motore ciclo monocilindrico 4 tempi
raffreddamento liquido
cilindrata 299 cc
potenza max 24,1 kW (32,8 CV) a 8.000 giri/min
coppia max 33,9 Nm a 6.500 giri/min
avviamento elettrico
serbatoio carburante 12,5 lt.
velocità max 130 km/h
pneumatici ant. 120/80-14 - post. 150/70-13
dimensione
(L x l x h) 2.205 x 815 x 1.390 mm
massa 179 kg

Wat een geneuzel allemaal, jullie zijn allemaal van de www freaks en gewoon informatie van het net halen vinden jullie nogal lastig.

Ok ik ben het met jullie eens dat de Nederlandse importeur er een potje van maakt wat info en uitstraling van de website betreft maar ze doen daar al jaren de 50cc markt en en het motorscooter gebeuren is relatief nieuw voor hen.
Moet wel zeggen dat zowel de aanstaande en al rijdende motorscooterrijders enorme en sorry dat ik het zeg zeikerds zijn.

Voordat er een beslissing wordt genomen om een scooter aan te schaffen moet men ook alles maar dan ook alles weten, het liefst nog de inruilwaarde over x jaar.

Vermogen, koppel, kosten van onderhoud noem maar op, sorry maar dit zijn gewoon opgevoerde bromscooters hoor ( op misschien een T-Max na ).
De kosten van het onderhoud van zo'n opgevoerde scooter is niet veel hoger dan dat van zijn 50cc broertjes.
Ja of je moet naar de motorzaken gaan waar ze gewend zijn om " de " motorrijder 7 a 800,- euro uit de zak te trekken voor een beurtje.

Ga gewoon proefrijden op de modellen die je aanstaan en trek je conclusies.

En hou nou eens op om Kymco zo onder een vergrootglas te leggen, als het om een Suzuki, Yamaha, Piaggio ( en alle meuk die onder de zelfde vlag zit ) en Yamaha gaat kauwt men alles.

Kymco heeft afgelopen jaar 20.000 eenheden meer verkocht in Italie ( grootste groeier daar ) en is zeker met de komst straks van de People S GT in staat om het de gevestigde orde in Italie moeilijk te maken.

Heb afgelopen jaar Xciting 500i gereden ( 6000 km ) en de DT is vaak mijn woonwerk maatje en geloof me deze Kymco' s doen niet onder voor andere merken.
Weet ik dat dat ?
Ja dat weet ik, in mijn vrije tijd doe ik veel voor dat blad wat bovenaan een banner heeft en rij op veel verschillende modellen van verschillende merken.

hola, niemand breekt hier kymco af,hoor....
alleen de gegeven informatie kan beter (zoals je zelf zei)
grtz
tom
 
hola, niemand breekt hier kymco af,hoor....
alleen de gegeven informatie kan beter (zoals je zelf zei)
grtz
tom

Precies, maar waarom is dan niemand zo slim om gewoon naar de site te gaan van het land waar ze het meest verkocht worden.

Trouwens de DT staat nog tot en met dinsdag in Rotterdam, dus wie er een stukje mee wil rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Kymco heeft het motorblok en de transmische in eigenbeheer ontwikkeld en is geen kopie van welk bestaand blok. Ik weet het, voor de meeste klinkt het ongeloofwaardig maar dit blok leverd aan de kurkas 33.78 pk bij 8000 rpm. Het drooggewicht is 166 kg dat is ruim 40 lichter dan de meeste 400 cc scooters en die zitten ook rond de 34 pk. De DT 300i kan je eigenlijk niet vergelijken met de 250 cc scooters van dit moment en neigt meer naar de 500 cc klasse.
 
Laatst bewerkt:
Precies, maar waarom is dan niemand zo slim om gewoon naar de site te gaan van het land waar ze het meest verkocht worden.

Omdat we in Nederland een eigen importeur hebben........met een eigen site, wellicht?!
Maar ook Downtown in Aussie land kunnen ze er wat van, daar heeft hij volgens 'kenners' ABS.
Iets wat de impoteur in Ned in den beginne ook aanhield, maar dit blijk nu de opnemer van de snelheid te zijn.


Trouwens de DT staat nog tot en met dinsdag in Rotterdam, dus wie er een stukje mee wil rijden ;)
 
Kymco heeft het motorblok en de transmische in eigenbeheer ontwikkeld en is geen kopie van welk bestaand blok. Ik weet het, voor de meeste klinkt het ongeloofwaardig maar dit blok leverd aan de kurkas 33.78 pk bij 8000 rpm. Het drooggewicht is 166 kg dat is ruim 40 lichter dan de meeste 400 cc scooters en die zitten ook rond de 34 pk. De DT 300i kan je eigenlijk niet vergelijken met de 250 cc scooters van dit moment en neigt meer naar de 500 cc klasse.
De Kymco ingenieurs zijn opgeleid bij Honda. Het zal mij niet verbazen als de LEA7 blok in de DT300 gebaseerd is op de Honda Forza 250 (zonder de S-matic), dus het blok voor 2009, de huidige Forza wordt met een gedown-grade SH300i blok uitgerust.
 
Laatst bewerkt:
motore ciclo monocilindrico 4 tempi
raffreddamento liquido
cilindrata 299 cc
potenza max 24,1 kW (32,8 CV) a 8.000 giri/min
coppia max 33,9 Nm a 6.500 giri/min
avviamento elettrico
serbatoio carburante 12,5 lt.
velocità max 130 km/h
pneumatici ant. 120/80-14 - post. 150/70-13
dimensione
(L x l x h) 2.205 x 815 x 1.390 mm
massa 179 kg

Wat een geneuzel allemaal, jullie zijn allemaal van de www freaks en gewoon informatie van het net halen vinden jullie nogal lastig.

Ok ik ben het met jullie eens dat de Nederlandse importeur er een potje van maakt wat info en uitstraling van de website betreft maar ze doen daar al jaren de 50cc markt en en het motorscooter gebeuren is relatief nieuw voor hen.
Moet wel zeggen dat zowel de aanstaande en al rijdende motorscooterrijders enorme en sorry dat ik het zeg zeikerds zijn.

Voordat er een beslissing wordt genomen om een scooter aan te schaffen moet men ook alles maar dan ook alles weten, het liefst nog de inruilwaarde over x jaar.

Vermogen, koppel, kosten van onderhoud noem maar op, sorry maar dit zijn gewoon opgevoerde bromscooters hoor ( op misschien een T-Max na ).
De kosten van het onderhoud van zo'n opgevoerde scooter is niet veel hoger dan dat van zijn 50cc broertjes.
Ja of je moet naar de motorzaken gaan waar ze gewend zijn om " de " motorrijder 7 a 800,- euro uit de zak te trekken voor een beurtje.

Ga gewoon proefrijden op de modellen die je aanstaan en trek je conclusies.

En hou nou eens op om Kymco zo onder een vergrootglas te leggen, als het om een Suzuki, Yamaha, Piaggio ( en alle meuk die onder de zelfde vlag zit ) en Yamaha gaat kauwt men alles.

Kymco heeft afgelopen jaar 20.000 eenheden meer verkocht in Italie ( grootste groeier daar ) en is zeker met de komst straks van de People S GT in staat om het de gevestigde orde in Italie moeilijk te maken.

Heb afgelopen jaar Xciting 500i gereden ( 6000 km ) en de DT is vaak mijn woonwerk maatje en geloof me deze Kymco' s doen niet onder voor andere merken.
Weet ik dat dat ?
Ja dat weet ik, in mijn vrije tijd doe ik veel voor dat blad wat bovenaan een banner heeft en rij op veel verschillende modellen van verschillende merken.

Website is praktisch en overzichtelijk. Dus snap niet helemaal wat je bedoelt met dat zij er een potje van maken. Ik heb liever een minder poespas website waar ik tenminste info kan vinden, dan een supermoderne website waar je 1000 x via verschillende links weer naar een ander scherm verwezen wordt.

Yamaha X-Max is gewoon een goede scoot, niks op aan te merken :)

Ook in Spanje is Kymco groter aan het worden. Mijn neefjes in Spanje gaven al aan dat ze voor zeer mooie prijzen een Scooter hebben.

Het maakt niet uit of je voor een blad werkt het gaat mij erom dat we met elkaar de ervaringen en informatie kunnen bespreken en deze ook met elkaar kunnen delen. Daar is een forum ook voor.

Ik heb anders mijn X-Max ook zo gekocht dus het is voor mij een goede manier om de informatie die je krijgt te gebruiken bij een eventuele aankoop.

Ps. Zelf in het bezit van een Kymco stads-scooter ;) (Kymco zit een beetje in mijn bloed :Y, was namelijk de eerste 4takt rijder in de regio). Nu ruim 10.000 km erop zitten.
 
Laatst bewerkt:
The result on the dyno run for the Kymco Downtown is 24ps on wheel. This is a very good result for a 300cc scooter, the second stronger scooter at 300cc the Honda SH300 on the dyno hits 20ps on wheel. Also it can be compared with 400cc scooters, for example the Suzuki Burgman 400 hits 24,5ps on the wheel.

Net wat ik al zei, alleen heeft de DT ruim 40 kg minder mee te slepen :)
Een scooter moet confortabel en relax rijden zuinig zijn vlot genoeg zijn om mee tekomen met het verkeer. Dus een paar pk minder of meer maakt dan niet zo veel uit. Als je meer vermogen wel hebben koop dan een motor of als geld geen rol speelt een 700 cc of 800 cc scoot :)
 
The result on the dyno run for the Kymco Downtown is 24ps on wheel. This is a very good result for a 300cc scooter, the second stronger scooter at 300cc the Honda SH300 on the dyno hits 20ps on wheel. Also it can be compared with 400cc scooters, for example the Suzuki Burgman 400 hits 24,5ps on the wheel.

Net wat ik al zei, alleen heeft de DT ruim 40 kg minder mee te slepen :)
Een scooter moet confortabel en relax rijden zuinig zijn vlot genoeg zijn om mee tekomen met het verkeer. Dus een paar pk minder of meer maakt dan niet zo veel uit. Als je meer vermogen wel hebben koop dan een motor of als geld geen rol speelt een 700 cc of 800 cc scoot :)

Precies maakt mij geen ene moer uit, als ie maar zoals jij al zei goed met het verkeer meegaat en ik zo nu en dan een snelle inhaalactie kan uitvoeren, dan ben ik een gelukkig mens ;). Ook moet deze ruimte hebben, comfortable rijden en het aller belangrijkste niet te vergeten zuinig zijn en ik denk dat je dat wel kunt verwachten van deze Kymco 300cc-er.

Zoals in de reacties en specs te zien is, voldoet deze aan mijn norm. Dus als het zonnetje weer gaat schijnen en de pekel is verdwenen, dan gaat ik uiteraard even proefrijden :)
 
Laatst bewerkt:
Wat een geneuzel allemaal, jullie zijn allemaal van de www freaks en gewoon informatie van het net halen vinden jullie nogal lastig.

En hou nou eens op om Kymco zo onder een vergrootglas te leggen, als het om een Suzuki, Yamaha, Piaggio ( en alle meuk die onder de zelfde vlag zit ) en Yamaha gaat kauwt men alles.

Ja, een beetje gelijk heb je wel, soms kijk je gewoon niet verder dan je neus lang is. Iedereen is wel eens wat gemakzuchtig he.

Ik leg niet alleen Kymco onder een vergrootglas hoor, dat doe ik met elk merk en model, dat is dan ook de reden dat ik bij een Tmax ben uitgekomen.
Ik heb niets tegen Kymco hoor, ik kan zelfs niet anders zeggen dat Kymco (op de informatie van de nederlandse importeur na) heel goed bezig is. Goede, mooie, betrouwbare motorscooters voor een zeer scherpe prijs. Als die DT300 een jaar eerder op de markt was gekomen......wie weet.
 
Even een nieuwtje mensen vanuit Kymco Benelux:

Volgens Kymco komt er ook een donker grijze versie voor de Benelux uit.

Nou is de vraag wanneer? Ook deze vraag heeft Kymco netjes beantwoord, volgens Kymco worden ze eind mei verwacht!

Goed nieuws voor de mensen die de grijze uitvoering toch iets mooier vinden :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan