Bouw CB 400 Caféracer

400F-racer

MF'er
8 mrt 2009
44
0
Geertruidenberg
Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier en ben samen met de hulp van een paar goede vrienden begonnen aan het bouwen van een caféracer

ik heb een Honda CB 400F aangeschaft en na een zomer sturen met diverse probleempjes wil ik hem toch gaan aanpassen naar mijn eigen zin

ojf3t2.jpg


De Caféracer die ik wil gaan maken moet een combinatie tussen klassiek en modern worden, dus voor de nodige onderdelen ook maar een cagiva mito aangeschaft.

Hiervan ga ik de voorvork, de wielen en een gedeelte van de kuip gebruiken als ook diverse andere delen als remmen schijven enz.

Na het slopen van de motor en het afslijpen van alle overtollige framedelen even de voorvork erin gezet en de tank en het zitje geplaatst om de grondslag van het project te bekijken.

2rdddv8.jpg


Ik zal eerst de gehele motorfiets gaan opbouwen dan weer demonteren alles coaten en spuiten en dan weer gaan monteren

tegelijkertijd ben ik nu met het blok bezig en de carburateurs welke nu ultrasoon gereinigd worden (deze ga ik dinsdag weer in elkaar klussen zodat deze vast klaar liggen)

Gister ook nog even naar Vehikel geweest en een Dunstall uitlaat voor mijn project gekocht als mede 4 aluminium kelken voor de carbs.
 
Gisteravond de steunen voor de tank en het zitje gemaakt en op het frame gelast, volgende week komen er weer wat spullen binnen en kan het echte bouwen beginnen.

ik heb nog een extra blok liggen die trek ik vanavond even leeg is hij wat makkelijker te passen in het frame, dan kan ik beginnen met de controllset te monteren uitlaatpas maken enz.

@Luke,

ik kan je wel helpen aan de tank maar de zijschilden heb ik niet meer stuur me maar even een mailtje, ik heb 2 tanken liggen 1 redelijk nette en 1 die goed is maar gespoten dient te worden.
 
Tof project! Mito vorkjes zijn leuk!
Ga deze in de gaten houden :)

full

Dezelfde vork als hierboven alleen in een ander jasje :)
 
X7 yep het kontje compleet met zadels en achterlicht heb ik nog mail me maar

zaterdag even naaldlagers halen voor de achterbrug, een electronische ontsteking en een pakkingset, kunnen we ook weer verder met het blok.
 
Tof project! Mito vorkjes zijn leuk!
Ga deze in de gaten houden :)

[afbeelding]
Dezelfde vork als hierboven alleen in een ander jasje :)
Dat ziet er niet verkeerd uit :9
Moet er veel gebeuren voor zo'n vork ombouw? Zijn ze eigenlijk een beetje te vinden, want zo'n vork is meestal het eerste dat bij een crash sneuvelt.
 
valt mee de mito's lopen regelmatig kapot en hebben iedere 25000 ongeveer een cilinder/zuiger revisie nodig

dan koop je dus een niet lopende complete fiets voor c.a. 300 euro de aanpassingen die benodigd zijn vallen op zich wel mee passende conische lagers erin en de lengte van de stuurpen moet aangepast worden.

vandaag helaas geen tijd gehad om de onderdelen op te pikken dus dinsdag weer verder werken aan het frame en de carburateurs
 
Ga mijn blok toch maar de Yoshimura racerlook geven dus het vijlen kan beginnen
6hqlh1.jpg


29pulgp.jpg


de stickers laat ik er af.

nu op zoek naar een oliekoeler kit en CB 900F koppelingsveren
 
Laatst bewerkt:
Vanavond bij Rene langs geweest en de nodige onderdelen opgepikt,kunnen we weer verder met bouwen

ik heb ondertussen nog even een extra blok wat ik had liggen leeggetrokken en kan deze morgen even in het frame hangen en de plaats van de accubak bepalen en deze gaan maken

Dinsdag komt de nieuwe grondplaat voor het zitje, welke geheel in de lijn (breedte) van het frame en de tank gemaakt is (deze was nu breder en dat ziet er niet uit)

ondertussen kan ik dit weekeinde even flink aan het puzelen met de carburateurs welke ik zojuist geheel in onderdelen terug gekregen heb pff wat een onderdelen!

gelukkig heb ik hiervoor nog een set als voorbeeld liggen en de tekening van de opbouw ervan dus moet gaan lukken!
 
jaaa zo'n piper! heb ik ook altijd 1 willen hebben!... opzich makkelijk zelf te maken zo'n ding.. achteraf gezien!
 
tja leuk zo een Devil maar mij toch te veel herrie voor op de weg en te veel gezeik met de tuut

heb nu de achterbrug bijna klaar (was nogal klooien om het achterwiel met de 150 brede achterband pas te krijgen

morgen bussen gaan draaien voor het achterwiel als deze ook klaar is moet ik nog een versterkingsplaat op de achterbrug lassen en dan schiet het frame gedeelte op, en kan er één en ander gepoedercoat en gespoten worden.
 
wat heb je dan wel niet allemaal gedaan om een 150 band in een cb400f achterbrug te krijgen? Ik heb er met moeite een 130 tussen gekregen en heb daarbij zelfs offset van de tandwielen voor moeten maken.
 
Hee hallo,

Heeft 1 van jullie toevallig een werkplaatsboek van de cb400f uit `81 digitaal?
Ik heb er nl net 1 aangeschaft en wil er wat leuks mee doen, maar met mijn ervaring lukt dat niet zonder boek.
 
Toch dit onderwerp maar weer even naar voren halen, het project heeft namelijk lang stil gelegen vanwege diverse persoonlijke problemen maar ben weer vol aan de gang. ;)

Het frame is gepoedercoat evenals de wielen en het blok is gespoten de keurencombinatie wordt zwart met goudaccenten.

Dinsdag begin ik met de opbouw van het blok en zal binnen kort wat foto's plaatsen van de vorderingen *O*
 
even een paar vorderingen na veel schoonmaken spuiten en bakken is dit het resultaat:
612693655_5_5VBL.jpeg

612693806_5_xu0o.jpeg

612693999_5_Sv9X.jpeg

612694204_5_jdEf.jpeg


Ben op dit moment bezig het blok weer op te bouwen binnenkort meer over het rijwielgedeelte
 
Terug
Bovenaan Onderaan