Het grote GSX-F topic - deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zet mij er ook maar bij voor het ritje, lijkt me wel leuk.
Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ook ik nog een beginner ben, pas een klein half jaartje mijn rijbewijs, maar tot nu toe elke werkdag (dus 5 dagen in de week) gereden en ook zeer regelmatig in het weekend, maar nog geen enkele tocht gemaakt samen met andere rijders. Daar gaat binnenkort wel verandering in komen hoor, maar als jullie het goed vinden wil ook ik wel mee.

@Bok, blij dat je je motor weer terug hebt voor de 2e keer, maareh wat is de "EXUP-klep"?

Ik denk dat ik voor iedereen hier spreek als ik zeg dat we met iedereen rekening houden, en dat iedereen welkom is.. We gaan tenslotte niet het circuit op, maar gezellig een eind rijden!

Ik zal kijken ofk mijn digitale camera mee kan nemen!

En mijn voorkeur gaat ook uit naar de 31e, als ik het goed uitgerekend heb ben ik dat weekend vrij!
 
@Bok, blij dat je je motor weer terug hebt voor de 2e keer, maareh wat is de "EXUP-klep"?
Whoops... over jouw posting heen gelezen. De EXUP (Exhaust Ultimate Power Valve) zijn een paar kleppen in de uitlaat van de latere generaties Yamaha. Deze kleppen, of klep vanaf 2004, sluit een groot gedeelte van het uitlaatsysteem af in de lagere toerentallen om zodoende meer tegendruk te geven. Vanaf 6000 toeren staat de klep(pen) open en krijgen de uitlaatgassen vrij spel. Er zijn op internet stukken te lezen dat de EXUP er voor de show inzit en dat je er niets van merkt, pure onzin. Die van mij stond constant open en ik had totaal geen kracht onderin, vanaf 5000 toeren werd je bijna letterlijk gekatapulteerd zeg maar. Nu kan ik stukken rustiger wegrijden, wel handig met 145pk en 110Nm onder je kont O-)
 
Oke, dus als ik het goed begrijp (je begrijpt al ik ben nog niet echt technisch qua motoren) zit die exup klep dicht met lage toeren zodat je alsnog een hoop koppel hebt en gaat die klep open met hoge toeren zodat de pk's "losgelaten" worden?
of sla ik nu alsnog de plank mis?
 
Ik denk dat ik voor iedereen hier spreek als ik zeg dat we met iedereen rekening houden, en dat iedereen welkom is.. We gaan tenslotte niet het circuit op, maar gezellig een eind rijden!

Ik zal kijken ofk mijn digitale camera mee kan nemen!

En mijn voorkeur gaat ook uit naar de 31e, als ik het goed uitgerekend heb ben ik dat weekend vrij!
oke, das mooi om te horen, ik weet wel dat ik nog een beginner ben, maar ik kan niet zeggen dat ik nog compleet onervaren ben, Heb mijn f-je nu een kleine 6 maanden, rij elke maand 1000 km woon-werk, maar inmiddels staat er ruim 8000km extra op de teller, dus ik heb toch al ruim 2000km prive gereden in de afgelopen winterperiode. Maar waar ik met name een beetje angstig voor ben ik voor het snelle bochten werk, Ik heb de afgelopen winterperiode dus pas echt leren rijden en heb dat dus geleerd met hier en daar glijden, gelukkig geen enkele x onderuit gegaan. Nu het weer wat mooier wordt en de wegen weer droog zijn, merk ik ook al meteen dat ik de motor veel platter durf te gooien en veel eerder op het gas durf, maar ook dit moet ik nog echt leren. En dat is af en toe nog best eng.

Maar ik denk dat dat ook best wel goed gaat. Ik rij vanmiddag terug van werk naar huis, en op een gegeven moment zitten er zo'n 10 motoren achter mij en moest ik het tempo bepalen. Toen we moesten stoppen voor een stoplicht heb aan de rijder achter mij gevraagd of alles goed ging en volgens hem wel. vervolgens gaat het stoplicht op groen en voelde me de heerser van de weg met die hele stoet motoren achter mij.


@tuffer, de datum maakt mij niet uit voorlopig, maar het zou wel lekker zijn als we een goede datum hebben, ivm met andere afspraken maken.
 
Mij maakt de datum ook niet uit... prik maar een datum dan kijk ik of ik kan aansluiten of niet.

Heb er wel super veel zin in! Cool om eens met 'allemaal' suus op pad te gaan.

Inderdaad gewoon lekker rekening houden met elkaar, af en toe kunnen de snellere jongens en meiden misschien ff vooruit ofzo om de adrenaline te lozen en dan verder op gewoon weer op elkaar wachten.

:W
 
ik denk dat het een gezellig ritje gaat worden:Y

ik heb zaak ritjes gedaan met mensen die net hun rijbewijs hadden of zeer bang waren (ja die heb je ook) maar vind het net zo leuk als racen met de jongens. Je houdt gewoon rekening met elkaar en maakt er vooral een heel gezellige dag van.

De meer ervaren rijders houden echt wel rekening met de rest en kun je niet meekomen, dan word er gewoon gewacht.

Zolang er niet voor gek en onwies ingehaald word constant en vooral niet in bochten, komt het helemaal goed...

Ik weet nog goed dat ik mijn motor net had en er in de bochten links en rechts mensen langs me heen schoten... doodeng vond ik dat... nu doe ik het zelf :+
 
oke, das mooi om te horen, ik weet wel dat ik nog een beginner ben, maar ik kan niet zeggen dat ik nog compleet onervaren ben, Heb mijn f-je nu een kleine 6 maanden, rij elke maand 1000 km woon-werk, maar inmiddels staat er ruim 8000km extra op de teller, dus ik heb toch al ruim 2000km prive gereden in de afgelopen winterperiode. Maar waar ik met name een beetje angstig voor ben ik voor het snelle bochten werk, Ik heb de afgelopen winterperiode dus pas echt leren rijden en heb dat dus geleerd met hier en daar glijden, gelukkig geen enkele x onderuit gegaan. Nu het weer wat mooier wordt en de wegen weer droog zijn, merk ik ook al meteen dat ik de motor veel platter durf te gooien en veel eerder op het gas durf, maar ook dit moet ik nog echt leren. En dat is af en toe nog best eng.

Maar ik denk dat dat ook best wel goed gaat. Ik rij vanmiddag terug van werk naar huis, en op een gegeven moment zitten er zo'n 10 motoren achter mij en moest ik het tempo bepalen. Toen we moesten stoppen voor een stoplicht heb aan de rijder achter mij gevraagd of alles goed ging en volgens hem wel. vervolgens gaat het stoplicht op groen en voelde me de heerser van de weg met die hele stoet motoren achter mij.


@tuffer, de datum maakt mij niet uit voorlopig, maar het zou wel lekker zijn als we een goede datum hebben, ivm met andere afspraken maken.

Ik heb 't dus net andersom met de bochten. De snelle, ruime bochten (klaverbladen, snelweg op/afritten) lukken me wel aardig. Vind de bocht vanaf de A2 naar de A12 bij Oudenrijn zo enorm lekker rijden, mits er niet te veel verkeer is. Ik heb juist veel meer moeite met langzame bochtjes, maar ik merk dat dat vooral heel erg aan mijn kijken ligt. Als ik daar op concentreer en goed de bocht door kijk, kom ik er prima doorheen. Als ik te veel op andere dingen concentreer, gaat 't mis.

Daarom ben ik nu veel secundaire wegen aan 't rijden, zodat ik het gevoel voor die bochten wat beter in de vingers krijg en ik merk dat het inderdaad langzaam maar zeker beter gaat. Ik heb vanmiddag nog even een stukje Lekdijk meegepakt op weg naar huis en hoewel ik in vergelijking met anderen misschien als een dweil door die bochtjes ging, merkte ik zelf wel dat het al veel beter ging. Dat stukje Lekdijk ga ik in ieder geval vaker rijden als het weer zo mooi is.

Ik heb ook de winter doorgereden (grotendeels), maar ik merk juist dat ik daardoor voorzichtiger ben geworden. Nu het weer droog is, begint het gevoel ook wel weer terug te komen en ga ik ook weer wat platter, maar het is minder dan aan het eind van afgelopen zomer.

Ondanks al die "problemen" geniet ik nu ontzettend van die ritjes en ik heb ook enorm zin om eens met andere mensen te rijden. Het is net als met een hele hoop dingen: als je het met meer mensen doet, leer je het snelst :].
 
goede moren iedereen ik heb even een vraagje. weet misschien iemand een mooie weg in de buurt van twente waar ik mijn bochten techniek een beertje bij kan schaven??
ik wil dit graag leren omdat ik steeds zo'n klein randje (iets meer dan een halfe cm ) over hou van mijn band en dat vind ik zonde en ik rij iedere keer met mensen die op mij moeten wachten. en ik ga maar niet platter zit al meer dan een jaar rond het zelfde.
 
Oke, dus als ik het goed begrijp (je begrijpt al ik ben nog niet echt technisch qua motoren) zit die exup klep dicht met lage toeren zodat je alsnog een hoop koppel hebt en gaat die klep open met hoge toeren zodat de pk's "losgelaten" worden?
of sla ik nu alsnog de plank mis?

Correct en tevens juist :) De klep zit dicht rond de 1000 toeren en wordt steeds meer geopend door een electromotortje naar gelang de toeren stijgen, bij 6000 toeren staat de klep helemaal open. Latere generaties worden geregeld door de TPS (Throttle Positioning Sensor) op de carburateur/injectie, dus gas erop: open, rustig aan en half gas: zo goed als dicht. Op zich een mooi systeem, maar er komen vaak storingen voor bij de EXUP.
 
goede moren iedereen ik heb even een vraagje. weet misschien iemand een mooie weg in de buurt van twente waar ik mijn bochten techniek een beertje bij kan schaven??
ik wil dit graag leren omdat ik steeds zo'n klein randje (iets meer dan een halfe cm ) over hou van mijn band en dat vind ik zonde en ik rij iedere keer met mensen die op mij moeten wachten. en ik ga maar niet platter zit al meer dan een jaar rond het zelfde.

Met zo'n klein randje hoef je je echt niet te schamen, ik denk dan eerder dat je op de rest moet wachten :) Ik heb zelf een dikke centimeter nog over en vind het wel best. Ik denk als er MPP's of RoadAttack's op komen dat ik die centimeter nog wel halveer.
 
goede avond ik heb nog een vraagje ik moet nodig een andere uitlaat hebben heb in deze in elke pijp 6 gaten van 10 mm geboord. dit levert wel een bak lawaai op maar ook dat als de motor goed warm is dat hij in de touren blijft hangen (tot 5000 toeren even een paar seconde)
ik wil heel graag een 4 2 1 systeem hebben maar wil er geen 600 eurie voor uit geven weet iemand waar ik ze kan kopen nieuw of tweedehands voor een schappelijke prijs het gaat om een gsx 600f bj 1990
 
zo ik mag ook weer spammen. het is een ander pak geworden, want van Buse was de kleinste maat nog te groot en ze konden hem niet fatsoenlijk kleiner maken...

du ik krijg een dainese yu

dainese%20t_yu-lady-divisibile.jpg


nog max 2 weken wachten, mijn maat natuurlijk weer niet op voorraad, maar hij staat zo onwijs gaaf :Y *O*
 
valt mee hoor, voor gebruik goed invetten en gewoon na het rijden even een vochtige doek erover overheen... doe ik met mijn oude pak ook, is al 3 jaar oud en je ziet er echt niets van
 
goede moren iedereen ik heb even een vraagje. weet misschien iemand een mooie weg in de buurt van twente waar ik mijn bochten techniek een beertje bij kan schaven??
ik wil dit graag leren omdat ik steeds zo'n klein randje (iets meer dan een halfe cm ) over hou van mijn band en dat vind ik zonde en ik rij iedere keer met mensen die op mij moeten wachten. en ik ga maar niet platter zit al meer dan een jaar rond het zelfde.


euhm ik zie net waar je vandaan komt en waarom zit jij niet in het mf-oost topic? :9

Klikkerdeklik


is een heerlijk zootje ongeregeld :Y dus ik zou zeggen ff voorstellen :Y we spreken altijd af in hengelo bij de texaco (bij de ikea)
 
hoi hoi, is iedereen aan het rijden of zitten er nog mensen achter de pc?


Ik ben mijn kilometerteller aan het vervangen, maar nu krijg ik het dagtellerpookje er niet uit :$.

Heeft iemand tips?
 
@Razno, ik heb hem er ook al eens geprobeerd af te halen. Volgens mij zat hij vastgelijmd ofzo...

is het nog te herstellen?
 
@ BK strak pakje hoor, maar paste rood-zwart niet beter bij je fiets?

@Razno, waarom wil je de kilometerteller vervangen, doet hij het niet meer? en hoe zit het nu met je gebroken kopje...
 
hoi hoi, is iedereen aan het rijden of zitten er nog mensen achter de pc?


Ik ben mijn kilometerteller aan het vervangen, maar nu krijg ik het dagtellerpookje er niet uit :$.

Heeft iemand tips?
Zit een klein schroefje in. Het asje is hol, daar past net een kleine schroevendraaier in.
 
@ Black katana, mooi koeievelletje hoor! Poserwaarde: 10!



Mijn eigen suus staat bij de dealer voor onderhoud, heb nu een oude honda VFR750 uit '87 maar ik vind het maar niks :N
Het zwabbert alle kanten op en stuurt toch niet echt lekker, hoop dat ik snel mijn eigen fiets weer heb...

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan