Nieuwe achterband Suzuki Intruder vs750 bj 1988

Thasmo

Rookie
14 sep 2008
26
0
Kruisland (Roosendaal)
Hoi Allemaal,

Destijds hier op het forum gevraagd waar ik op moest letten bij de aanschaf van een intruder 750, gelukkig tot koop overgegaan.
Halen de motor net uit de schuur.. lekke achterband -O-
(2 weken geleden nog op gereden.. toen niets aan de hand..)

Toen bedacht.. wat gaan we doen..? :?
Gelukkig met de verzekering pechhulp meeverzekerd.. :Y
Net eens gebeld en binnen 30min kwam de berger al aanrijden.. brengen m dinsdag (vandaag en morgen is de motorzaak dicht) weg.
Nu vroeg ik me af.. wat gaat me dat kosten?
Weten jullie dat, een nieuwe achterband ?
Kan op internet alleen maar banden voor een 'race' motor vinden.. :)

Groetjes Mo
 
Jij hebt een 140/90H15 nodig.
Let er wel op dat je een bijpassende of hetfde type band neemt die bij jouw voorband past.

Je hebt keuze uit o.a.:
- Continental CM2
- Michelin Commander
- Dunlop D404
- Dunlop K425
- Bridgestone G 536
- Bridgestone G 544
- Bridgestone G702
De prijzen varieren een beetje, maar reken op 100 tot 180 Euro (exclusief montage). Internethandelaren zijn vrijwel altijd fors goedkoper!
 
Wij rekenen voor opzetten en uitbalanceren en monteren 10 euro.
We doen het alleen in het weekend.
Band moet je dan zelf voor zorgen, maar die kost op Inet ca 40/45 euro voor een VS 750, als je die uit DLD over laat komen, zo doen wij het altijd.
 
Foutje, danze zijn nu niet in de aanbieding.

Maar dit zit er standaard op, en dit is de huidige prijs + 10 euro

CONTINENTAL 140/90-15 70S TT
CM2 (Rear) EUR 80.45
 
Halen de motor net uit de schuur.. lekke achterband -O-

Toen bedacht.. wat gaan we doen..? :?
Gelukkig met de verzekering pechhulp meeverzekerd..
Net eens gebeld en binnen 30min kwam de berger al aanrijden..

raar he, dat de verzekeringen zo duur zijn...

man, had dat wiel eruit geschroefd en hem bij een willekeurige motorzaak laten repareren.
complete motor op laten halen door een berger, die hem vervolgens weer af moet leveren bij de motorzaak.

:')
 
Bij mij zit ook pechhulp in de verzekering, maar zou niet in m'n kop opkomen om te bellen als ik thuis sta met pech en al helemaal niet thius met een lekke band, onderweg wel.

Inderdaad wiel eruit en naar de plaatselijke banden/motorboer, is een redelijk standaard bandje, kost de wereld niet.
 
juist...
vrouwen "mogen" meer foutjes maken enzo vanwege de aangenomen technische onkunde. (stereotype).

maarreeh, even met een bandenpomp aan de gang, kijken of die direct leegloopt was zeker geen optie?
 
Laatst bewerkt:
Damn.. de debielen worden hier steeds groter..

ik heb een lekke band, wat nu...

ik heb advies gevraagd, 2 weken later een lekke band... hoe kan dat..


te triest voor woorden

Vind je jezelf heel stoer nu?
Iemand een debiel noemen omdat deze persoon minder technisch aangelegt is dan jij.
Volgens mij ben jij dan zelf de grootste trieste debiel.
 
iedereen gaat er hier maar vanuit dat we allemaal even veel kennis van motoren hebben en een wiel eruit kunnen halen.
Mensen haal je kop uit je reet.
Er zijn zat mensen die gewoon niet weten hoe dit moet, of helemaal geen gereedschap in huis hebben.
Daarnaast als je er voor verzekerd bent, dan geef ik je geen ongelijk.
Deze dame betaald hier voor dus heeft ze ook het recht om er gebruik van te maken.
 
Nou ja, helemaal ongelijk heeft Rubbere Ronnie eigenlijk niet.


Ik gok trouwens dat TS helemaal niet op zoek is naar een partner, en al helemaal niet naar een vent (correct me if I'm wrong) :P
 
Nou, effe band oppompen om te kijken of die gelijk weer leegloopt kan iedereen wel. Probeer dat eerst eens voordat je de pechhulp belt. Beetje zelf iets doen voordat je anderen inschakeld ook al ben je ervoor verzekerd. Voorkomt dat verzekeringen onbetaalbaar worden.
 
Pfff, het meisje vraagt hulp met haar band nadat jullie haar blijkbaar eerder geholpen hebben en jullie gaan piepen over de kosten van de verzekeringen. Kan me de situatie best voorstellen. Sta je daar een beetje met zo'n enorm ding. En iedereen die wel de spullen, ruimte en ervaring heeft om zelf met zijn band te goochelen? Good for you, maar deel die kennis dan ipv er iemand mee om zijn oren te slaan. Ze vraagt het toch?
 
Laatst bewerkt:
Pfff, het meisje vraagt hulp met haar band nadat jullie haar blijkbaar eerder geholpen hebben en jullie gaan piepen over de kosten van de verzekeringen. Kan me de situatie best voorstellen. Sta je daar een beetje met zo'n enorm ding. En iedereen die wel de spullen, ruimte en ervaring heeft om zelf met zijn band te goochelen? Good for you, maar deel die kennis dan ipv er iemand mee om zijn oren te slaan. Ze vraagt het toch?

Tuurlijk, ze vraagt wat een band kost en dat antwoord is ook al gegeven. Maar dit is een forum en dan mag er ook toch wel gereageerd worden op dingen waarvan iemand vindt dat dat ook anders kan? Bijvoorbeeld eerst even band oppompen voordat je een berger belt. En heb je geen pomp, ga er dan eentje halen voor 15, --. Handig om te hebben voor als je band leeg staat in de schuur.
 
Eerlijk? Ik vind de toon soms wel erg snel erg heftig. Ik heb ook geen zak verstand van motoren en ik doe ontzettend mijn best om (o.a. hier) bij te leren. Maar de toon die sommige mensen vaak halverwege een thread aanslaan weerhoudt me er van om vragen te stellen. Ik weet dat ik niks weet, laat dat nou niet het onderwerp worden. En omdat ik er zo weinig van weet, kan ik me ook zo goed voorstellen dat je als eigenaar van een brakke fiets geen risico's wil lopen. Je gaat wel 120 km/uur met dat ding, zometeen. Als je dan zelfs maar het gevoel hebt dat er iets niet klopt (in dit geval een achterband), dan zit je gewoon echt niet relaxed. Ik heb nog nooit een band gelicht bij een motor en tot ik echt weet dat ik het goed doe, bel ik ook gewoon iemand die er zijn werk van gemaakt heeft. Daar hebben ze eigen risico voor. En ik wil het best leren, dus wil je je poliskosten drukken: leg het dan vooral zo goed mogelijk uit ;)
 
Nou, effe band oppompen om te kijken of die gelijk weer leegloopt kan iedereen wel. Probeer dat eerst eens voordat je de pechhulp belt. Beetje zelf iets doen voordat je anderen inschakeld ook al ben je ervoor verzekerd. Voorkomt dat verzekeringen onbetaalbaar worden.

snap best wat je bedoelt hoor, maar niet iedereen heeft de spullen in huis om een motorband op te pompen natuurlijk.
Komt nog bij dat ik (en jij waarschijnlijk ook) het leuk vinden en de mogelijkheid hebben om aan motor(-en) te sleutelen terwijl TS daar waarschijnlijk weer helemaal niks mee heeft.
 
snap best wat je bedoelt hoor, maar niet iedereen heeft de spullen in huis om een motorband op te pompen natuurlijk.
Komt nog bij dat ik (en jij waarschijnlijk ook) het leuk vinden en de mogelijkheid hebben om aan motor(-en) te sleutelen terwijl TS daar waarschijnlijk weer helemaal niks mee heeft.

Ik begrijp dat niet iedereen een wiel kan demonteren en nog belangrijker veilig weer monteerd, maar een voetpomp in je schuur is mijn advies aan TS zodat ze in de toekomst gewoon zelf de band op kan pompen, rustig naar haar motorboer kan rijden en deze eea kan beoordelen wat er gedaan moet worden.
Hoeft die berger niet te rijden en heb je het zelf opgelost en dat lijkt mij leuker en goedkoper.
 
Nou, effe band oppompen om te kijken of die gelijk weer leegloopt kan iedereen wel. Probeer dat eerst eens voordat je de pechhulp belt. Beetje zelf iets doen voordat je anderen inschakeld ook al ben je ervoor verzekerd. Voorkomt dat verzekeringen onbetaalbaar worden.

Kom op zeg, het is een meisje (ja, ik mag dat zeggen! kon haar vader zijn), zie die 2 dochters van mij nou niet gelijk even een band op mijn motor oppompen.......
Moet verdorie zelf bijna op mijn buik liggen om aan die ventiel te komen en dan heb ik lekker zwarte handen....

Vind het een verstandige meid dat ze een uitgebreide verzekering heeft met een goede pech-verhelpingsdienst heeft genomen!
Enig idee hoeveel koekblikken deze winter 's ochtends niet wilde starten en hoeveel er pechdiensten hebben laten komen......ja, zijn allemaal die leasebakken, die hebben dat soort verzekeringen. Vind het persoonlijk wat flauw om in dit geval over onbetaalbare premie's te praten.

Is er weer eens een jonge meid wordt zo'n meid weer helemaal de grond ingeboord; jonge meid op een leuke motor, wat willen we nu nog meer, is toch toekomst!!!

Mo, meid, succes!! :] :]
 
De grond ingeboord??????

Sinds wanneer zou een vrouw geen band op kennen pompen? Sinds wannneer mag een vrouw geen zwarte klauwen krijgen? kom op zeg.

Mijn vrouw rijd motor, ik ken veel vrouwen die motor rijden en die kunnen echt wel een bandje oppompen.

Dat ze pechhulp in de verzekering heeft is inderdaad verstandig, heb ik ook.

Als een vent hier dezelfde openingspost had neergezet had die ontzettend veel commentaar gehad en nu is het een vrouw is moeten we reageren als makke schaapjes die hijgend onder aan de dijk kijken naar al die mooie vrouwen op een motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan