BMW K1300GT

Ik lees nogal veel vragen over gebruikerservaringen met de Michelin PR3's.
Dit voorjaar heb ik bij 12.000 km de nieuwe Michelins laten monteren en ben inmiddels op 22.000 km aangeland.
De band houdt zich bij topsnelheid (250 km/h op de garmin, 262 km/h op de teller) prima. Koersvast, geen trillen. De ESA op sportief ingesteld, anders wil mijn K1300GT een beetje gaan 'zwabberen'. Dat is dus meer de vering dan de band.
Inmiddels is de band nog niet aan vervanging toe en heb zeker nog 4-5 mm profiel. Dat kan ik van de vorige band niet zeggen, dat was de af-fabriek gemonteerde Bridgestone BT020.
Mijn rijstijl is sportief te noemen, ik rijd veelal in het gebied 120-150 km/h, en trek altijd stevig op.
Tot slot: het setje kostte mij 310 euro, inclusief montage bij motorbandendiscounter in Waalwijk. Prima motorbandenzaak met scherpe prijzen.
Suc6 bij je bandenkeuze! *O*
 
Thnx voor de tip... ik wist niet dat er een bandenboer in Waalwijk zit. Is bij mij om de hoek.
Incl. montage op lossen wielen neem ik aan.... Binnen eenmaand ga ik van MPR2 over naar MPR3.
 
JosvR vindt het te goedkoop met montage:
Incl. montage op lossen wielen neem ik aan....

Nee hoor, dat was ik kwijt inclusief de- en monteren van de velgen. Als je alleen de velgen aanlevert kost het ongeveer 280 euro. Zie anders hun site: http://www. motorbandendiscounter.nl. Je kunt ze ook bellen.
Voor zover ik weet hebben ze de Michelin PR3 standaard op voorraad (de gangbare maten dan: 180 en 120). Je moet wel eerst bestellen en betalen via de website om daarna een afspraak te maken voor montage.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog even op de site van motorbandendiscounter gekeken: 290 euro voor een setje MPR3's. In oktober montage van en op de motor is 25 euro. Ben je dus voor 315 euro helemaal klaar!
Dat doet de BMW-dealer(t) je niet na! Die van mij ging niet lager dan 425 euro ...
 
Prima motorbandenzaak met scherpe prijzen.
Ben je erbij geweest? Soms lopen er jochies van een jaar of 17/18 rond van het type "houthakker". Je krijgt je velg in een geheel andere staat terug....... dan maar een paar tientjes extra betalen...
Volgens mij komt het op 2x€22,50 +€290=335. Motorband monteren en balanceren vanaf motor. Gaat volgens mij over één band, niet een set. Maar tis nog steeds goedkoper dan bij de dealer...
Als je de bandjes apart besteld heb je de W uitvoering. Als je de set besteld is het niet duidelijk of je ook de w uitvoering krijgt. ff belle dus....
Nogmaals bedankt voor de tip! :)
 
JosvR benne zuunig ;-)

[...]

Ben je erbij geweest? Soms lopen er jochies van een jaar of 17/18 rond van het type "houthakker". Je krijgt je velg in een geheel andere staat terug....... dan maar een paar tientjes extra betalen...
Nou, die jochies die daar rondlopen zijn net over de 50 ...

Volgens mij komt het op 2x€22,50 +€290=335. Motorband monteren en balanceren vanaf motor. Gaat volgens mij over één band, niet een set. Maar tis nog steeds goedkoper dan bij de dealer...
Op de startpagina staat dat ze nu een aktie hebben met gratis montage als je een set koopt. Geldt t/m oktober.

Als je de bandjes apart besteld heb je de W uitvoering. Als je de set besteld is het niet duidelijk of je ook de w uitvoering krijgt. ff belle dus....
Dat zegt me (helaas) niks :?

Nogmaals bedankt voor de tip! :)
Graag gedaan hoor! Daar zijn we motorrijders voor :]
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand problemen gehad met het oppompen van banden bij tankstations?Ik heb al 2 maal gehad dat als ik de voorband wilde oppompen er wel lucht uitging aar niet inkwam.Met gevolg 1 maal een bijna lege voorband en 1 maalmet 1,7 naar een ander station kunnen rijden.
 
Dikwijls zijn die setjes uitgerust met een dubbele kop, voor lange, en korte ventielen. Als je de verkeerde gebruikt is er niet genoeg aansluiting, waardoor er lucht ontsnapt. Je hebt vermoedelijk je helm nog op, waardoor je dat niet hoort.

Gebruik de korte achterkant, en het zal beter werken.

Let op bij je achterwiel. Heel snel kans op krassen op de velg (Zelf al ondervonden).
Heb bij de motorwinkel een haakse verloop gekocht, zodat dat niet meer kan gebeuren.

P.
 
Is mij ook een keer overkomen. Mijn voorband hartstikke plat en ben toen stapvoets naar een autogarage gehobbeld 500m. verder alwaar ze me uit de brand hebben geholpen met een beetje lucht. De pompbediendes zal het worst zijn. Ik kreeg in ieder geval geen enkele compassie.

Ergo, heb toen meteen een kleine compressor gekocht voor thuis. Die heb je al onder de €100 en dat werkt prima. Kun je ook mooi je hele wagenpark mee opblazen, en fietsbanden, en luchtbedden en zwembaden en krokodillen en je haar föhnen en blad van de oprit verwijderen...dat ook!
 
Michelin PR3-vervolg-

Inmiddels met de nieuwe set MPR3 3.700 km gereden en vlg de dealer kunnen ze nog wel 1.000 km mee maar......

Rijdend met grote CeeBailey's ruit in laagste stand, ESA op sport, solo, banden voor 2,8 en achter 3,0, met topkoffer en koffers gevuld met maximale gewicht, heb ik nu lange stukken hard kunnen rijden maar vanaf 180 km/uur begint-ie lichtjes te pendelen tot dat bij 224 km/uur (Garmin, teller 235) gevaarlijk werd en het gas dicht moest; ook bij sterk afremmen op die snelheden is de fiets instabiel. Hier ben ik zeer ontevreden over dus val ik terug op de Metzelers Z8 want die konden de top van 254 makkelijk aan en bovendien zijn ze slijtvaster, cuppen nooit gehad.
Conclusie: ideale band voor in de bergen en niet te hoge snelheden maar het blijft een persoonlijke mening.
De dealer raadt de Conti's RA af.

Het fenomeen cuppen is deze keer minder zichtbaar wat naar mijn idee komt door het solo-gebruik.
Het was een schrale troost, dat de 1600GT van Jaap2005 ook last had van dat pendelen maar wel een stuk minder (Metzeler banden overigens). De 6 cylinder verbruikt steevast 10-15% minder benzine maar wel 4 liter olie op 10.000 km, dat weer wel!
 
A propos Erwin, weet jij niet een adresje voor motortransport NL>Italie en bestaan er kratten oid voor?
Zelf geen ervaring mee, Henri. Je zou hier eens je licht op kunnen steken:
MotoMove Motortransport - Het transport van je motor naar Spanje, Italië, Portugal, Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen of Kroatië. Wij transporteren je motor veilig en voordelig!

Geeft Bert Duursma (voormalig BMW dealer) op als referentie.


Let wel op: CMR condities sluiten veel uit voor de vervoerder en bij schade / verlies is de aanspakelijkheid beperkt tot een paar euro per kilo. Aanvullend verzekeren is dan wel verstandig als je eigen verzekering dit niet dekt.
 
Laatst bewerkt:
Edje57: De DB-autoslaaptrein rijdt van maart tot oktober, fantastisch, heb ik zelf ook al gedaan echter ik zou binnenkort willen want zie op tegen de reis in deze periode.

Erwin: ze kunnen 1 motor wel brengen maar dat is maatwerk en erg duur.
Een oplossing zou een motorkrat zijn maar waar koop je zo iets. Ik ken vanuit m'n werk genoeg transporteurs die zo'n motorkrat wel kunnen brengen en halen; je betaalt dan voor 1 pallet het groupage-tarief. Laden en lossen met een heftruck doe ik bij mijn collega.
Het is in Italie vaak in de winter nog prima weer en een auto huren kost ook geld!
 
Misschien willen ze bij motomove wel zo'n frame, welke ze gebruiken, verhuren. Zoiets is denk ik wat je zoekt.

motomove1.JPG
 
Erwin:
Ik breng een keer een goede fles italiaanse wijn bij je langs want ik heb motomove gebeld en ze leveren ad € 380,00 excl. BTW een nieuwe, gegalvaniseerde motorkrat! Ciao e grazie....
 
Nog 2 maanden tot einde garantie en 48.000 km op de teller. Nu dus nog huisselectie (of hoe dat ook heet).

Maar ik vraag me af of er nog een fatsoenlijke inruilprijs voor te krijgen is.De markt voor K1300GT kan niet heel goed zijn. Veel problemen en maar korte tijd geproduceerd.

Mijn fiets is nu, qua aandrijfgedeelte, na 2 jaar, nagenoeg nieuw, immers het blok (incl koppeling en gasklephuis) is net 10.000km oud. Dat zou dus nog wel even mee moeten kunnen.....
 
Nog 2 maanden tot einde garantie en 48.000 km op de teller. Nu dus nog huisselectie (of hoe dat ook heet).

Maar ik vraag me af of er nog een fatsoenlijke inruilprijs voor te krijgen is.De markt voor K1300GT kan niet heel goed zijn. Veel problemen en maar korte tijd geproduceerd.

Laat je niet van de wijs brengen. Wij mensen schrijven alleen maar als we en slechte ervaring hebben. Als er iets goed is hoor je ons niet. Dit geld ook voor de 1300GT.
Kijk ik naar de 2e hands fietsen zoals deze bv bij de dealers staan, dan hangen hier nog beste prijzen op. En wil je gaan inruilen; winkelen levert natuurlijk ook een hoop centjes.

Zoals je ziet rij ik ook op een 1300. Twee en een half jaar oud. 30.000 km. Nul problemen. Mijn maat heeft een 1300 urban. Nul problemen.
 
Ik ook nul problemen mits ik de accu dan even niet mee reken...
Verder blijft het voor mij nog steeds een geweldige motor....
eigenlijk wil ik hem nooooit meer wegdoen..... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan