Nieuw lid

brickmusic

Rookie
18 mrt 2009
2
0
Hallo allemaal,

Bij deze wil ik mezelf graag voorstellen.

Ik ben Edwin en ik woon in de Beemster
Ik ben 23 en ik rij nu een jaartje motor.
Ik wil een dikke chopper gaan aanschaffen, echt een om iedere dag weer verliefd op te worden. Ik rij nu op een NIGHTHAWK, vet oud, maar wel een leuke eerste bike.

Nog iemand tips en trics?

Ik zat te denken aan een shadow 1100, of een wildstar... iets in die trend.

White wall bandjes erop, mooie tassen, gewoon mooi compleet!
full
 
Hey Edwin, welkom,

Rijd zelf een XVS 1100 Dragstar, en ben daar helemaal over te spreken. Dragstars rijden erg goed (qua wegligging), remmen goed (wil het vaak aan ontbreken bij choppers/cruisers), zijn erg goed te verbouwen, zat aftermarket beschikbaar. Ook zijn ze duurzaam; cardanaandrijving is onderhoudsvrij, en de rest van die apparaten slijt ook niet. Soms wil de startmotor nog wel eens problemen geven, maar da's ook het enige bekende typische dragstar-manko. Het nadeel van de meeste andere choppers vind ik persoonlijk dat ze vaak ketting- of beld-aandrijving hebben, wat voor smeerzooi en onkosten in het onderhoud zorgt. Behalve al deze technische voordelen, zijn dragstars ook nog eens mooi, persoonlijk word ik al verliefd van de looks, en anders wel van wat er gebeurt als je het gas compleet los trekt...
 
welk achterstallig onderhoud heb ik dan aan mijn belt die ik geen onderhoud geef?
 
Ey die edwin

ik zou gewoon gaan voor de harley fatboy!! Dan heb je echt de dikste cruiser!! Hebben ook allemaal een belt aandrijving.. stil, onderhoudsvriendelijk, en met een chrome pully en afdekstrip ook nog eens de mooiste look t.o.v. een cardan of smerige ketting.

Groetennnnn kay
 
Nice mensen, thanks voor jullie snelle reacties.
Ik ben me er van bewust dat belts enig onderhoud met zich mee brengen , nu rij ik met en cardan aandrijving, best relaxed, maar ik zou een vette bike niet Niet kopen omdat ie een beld heeft denk ik. Wel een goeie tip om er op te letten wat er onder zit enzo. Wat is het rijverschil tussen dragstar en wildstar volgens mensen met ervaring? Ik ga zelf binnenkort proefrijden op allebij maar dan weet ik het alvast.
 
DragStar heb je in de varianten 650cc en 1100cc.
De WildStar heeft 1600cc.

en als je een beetje je best doet haal je ruim 150 Nm uit het blok.

enne, een belt heeft practisch geen onderhoud nodig.
 
Laat je in ieder geval niets wijsmaken over tegenvallende prestaties van een 650. Ik rijd er al twee jaar mee. Het is iets wat je zelf moet ondervinden. Je moet niet de prestaties van een nighthawk gaan vergelijken met een dragstar. Dan valt het vies tegen. Nighthawk heb ik zelf gereden. Een dragstar is er om te cruisen niet voor de prestaties.
 
Een dikke chopper.... is wat anders als een stock-tourmotor hoor!
Gaat het je om toeren? Vind je sleutelen leuk? Of woon-werk verkeer?
 
Ey die edwin

ik zou gewoon gaan voor de harley fatboy!! Dan heb je echt de dikste cruiser!! Hebben ook allemaal een belt aandrijving.. stil, onderhoudsvriendelijk, en met een chrome pully en afdekstrip ook nog eens de mooiste look t.o.v. een cardan of smerige ketting.

Groetennnnn kay

Niet lullig bedoeld, ......maar een 1500 intruder is toch echt een paar maatjes dikker :] . Dus als je de centen niet hebt voor een, overigens wel mooie, fatboy, kun je de 1500 intruder ook overwegen. Deze is ook heel goed te verbouwen trouwens. Niet geheel onbelangrijk: De intruder heeft gietwielen, dus geen gekloot meer met spaken poetsen.......

Ik heb foto's van mijn motor op het intruder topic staan, kun je een beeld van een 1500 krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Edwin,

Welkom...mooie foto. Als je nog wat rijvaardigheidstraining nodig heb...geef maar een gil.

Groetjes,

Harm


:}

harm, altijd bereid zijn ervaring te delen.

krijgt hij ook een ruige patch na afloop?
ik ben hem helaas misgelopen, je topic ging op slot voor ik me aan kon melden.

-O-
 
Laatst bewerkt:
Hoi Edwin,

Welkom...mooie foto. Als je nog wat rijvaardigheidstraining nodig heb...geef maar een gil.

Groetjes,

Harm

tering zeg, dat je überhaupt het lef nog hebt om er over te beginnen _O- , ik lach me hier de ballen uit de broek _O- , heb je al eigenlijk iets van een motor? zo nee, hoe denk je dan je "rijvaardigheidscursus" te gaan geven. Wat doe je eigenlijk op een motorforum als je van je vrouw niet eens een motor mag kopen? _O- _O- _O- Ieder dorp moet een dorpsgek hebben, misschien ben jij wel onze forumgek...om je te bescheuren....rijvaardigheidstraining _O- _O- _O- *proest* _O- _O- _O-
 
Ey die edwin

ik zou gewoon gaan voor de harley fatboy!! Dan heb je echt de dikste cruiser!! Hebben ook allemaal een belt aandrijving.. stil, onderhoudsvriendelijk, en met een chrome pully en afdekstrip ook nog eens de mooiste look t.o.v. een cardan of smerige ketting.

Groetennnnn kay


Belt

Mijn laatse belddrive heb ik in 93 gehad, deze was door het rijden in de winter na 10.000 km (nog geen jaar)naar de malle moer . In die tijd (van toen naar nu) moet er idd veel veranderd zijn.
Kennis van me heeft laats de belt van zijn buell naar de klote gereden, en deze vertelde me dat hij met zijn nieuwe belt die hij nu had geen problemen meer mocht krijgen.

Cardan

De Cardan is natuurlijk gewoon een goed systeem, zonder problemen. Iets trager kwa de rest, maar we zitten hier niet bij de supersport

De ketting

Sorry Kay maar kwa looks vind ik niets mooier dan een Ketting. Het heeft zijn werk nodig, is mischien verouderd, gooit smeer op mijn rug, moet regelmatig vervangen worden, moet gespannen worden, regelmatig zuiver worden gemaakt en ingevet, enz enz maar!!!!!!!!!!!!!
Maar het blijft een prachtig ding op de motor tegenover de Belt en de cardan ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan