Het grote wegrace zijspantopic

Appelflap

MF veteraan
14 mrt 2006
1.079
0
Omdat er voor steeds meer klassen een eigen topic wordt geopend nu dus ook maar voor de driewielers!
De zijspannen zijn de laatste jaren steeds verder uit het zicht van de media verdwenen. Zelfs in Het ONK wegrace topic wordt het niet genoemd :N
Dus voor iedereen die geinteresseerd is in de zijspannen: post hier alles over het ONK, IDM, EK, WK en noem maar op als het maar 3 wielen heeft.

foto van de huidige Nederlands kampioenen Nicholson/Van Lith

[
Nicholson_Van_Lith_3.jpg
]


ONK-Kalender 2010
05 april Nederland Assen Paasraces
25 april België Francorchamps ONK Wegrace
16 mei Nederland Hengelo (Gld) ONK Wegrace
24 mei Nederland Oss Pinksterraces
13 juni Nederland Assen ONK Wegrace
04 juli Duitsland Oschersleben ONK Wegrace, KNMV Cup
15 augustus België Francorchamps ONK Wegrace
05 september België Mettet ONK Wegrace
26 september Nederland Assen Race of the Champions


WK F1 Kalender 2010
Round 1: 16. - 18. April Le Mans / France
Round 2: 08. - 09. May Schleiz / Germany
Round 3: 19. - 20. June Rijeka / Croatia
Round 4: 17. - 18. July Sachsenring / Germany MotoGP
Round 5: 14. - 15. August Knockhill / Great Britain



WK F2 Kalender 2010
08. - 09. May 2010 Schleiz / Germany
06. - 08. August 2010 Oschersleben/Germany
14. - 15. August 2010 tbc Knockhill / Great Britain


Dutch Sidecar Racing Association: www.dsra.nu
WK Superside www.superside.com
 
Laatst bewerkt:
Nog niet echt veel reacties...dus maar snel een berichtje plaatsen.

Voor de echte zijspan-fans waarschijnlijk oud nieuws, maar Streuer/Endeveld rijden naast het ONK ook alle wedstrijden bij Superside, dus het WK!
Goed nieuws, hoogste tijd dat een Nederlands span weer bij alle WK's van start gaat!
 
Nog niet echt veel reacties...dus maar snel een berichtje plaatsen.

Voor de echte zijspan-fans waarschijnlijk oud nieuws, maar Streuer/Endeveld rijden naast het ONK ook alle wedstrijden bij Superside, dus het WK!
Goed nieuws, hoogste tijd dat een Nederlands span weer bij alle WK's van start gaat!

Yes, was bekend, hopelijk een reden voor de Nederlandse media om toch weer wat meer aandacht aan het WK te besteden.

Trouwens, (nog) geen zijspannen bij de TT? Kalender komt van de FIM.
 
Had ik in een ander topic niets teveel gezegt, mooi dat er iemand een topic is begonnen voor de zijspannen.
Nu zal ik hier dan ook maar regelmatig mijn steentje bijdragen, want dat is makkelijk als je zelf in het bakkje zit natuurlijk.

En inderdaad tijdens de TT helaas geen zijspannen aan de start, Assen is dit jaar wel erg hard bezig om de motorsport in Nederland kapot te krijgen.

Zelf zal ik met mijn rijder deelnemen in het ONK en de Eurocup wedstrijden.
Zie onze Website www.rainbowracing.nl
 
Vind de zijspannen altijd wel mooi om te zien, TT 2008 zeker bleven zitten om deze klasse nog even te aanschouwen. Moet een rare beleving zijn voor rijder en bakkenist, om aan het eind te moeten starten en in de uitloopronde enkel vertrekkend publiek aan te treffen.

Blijft een mooie klasse! Vraagje: De zijspanklasse start dus helaas niet tijdens de TT, komt er een klasse voor in de plaats of moeten we het met vier klasses doen? :X
 
Dutch Supersport rijdt tijdens TT Assen.
En op mijn wegrace kalender staat WK zijspan nog wel
 
klopt en op de kalander van de knmv staat deze er ook nog op.
Maar bij navraag bij de WK mannen, word er niet op assen gereden, maar ik blijf wel hopen dat ze komen.
 
waarom is dit topic zo uhm...leeg?

ik ga hier wel het een en het ander posten denk ik in de loop van tijd:)
als het mee zit ga ik met zo veel mogelijk races van kees mee, dan kan ik een beetje foto's schieten voor hier.

en alles een beetje up to date houden van team streuer en team barneveld.
(zijn de enige mensjes die ik ken binnen de zijspan wereld)
 
hee kees,

Nog goed naar huis gekomen?
Wij waren Zaterdag rond 14.00 uur weer thuis, alles uitpakken en wassen. En dan is het alweer bijna tijd om naar Assen te rijden. Hopelijk is het komend weekend ook nog zo'n lekker weer als in frankrijk.
 
Nou nadat we het eerste raceweekend hebben gehad tijdens de paasraces op Assen is het voor ons weer tijd om ons klaar te gaan maken voor de komende race.
Helaas was ons blok wel kapot gelopen in Assen, maar er hangt weer een nieuwe onder dus wij kunnen weer gaan rijden.
Wij gaan ons klaar maken voor Schleiz, daar rijden wij bij de IGM klassen en tevens rijden daar ook nog de Wk mannen hun eerste wedstrijd.
 
Zie het topic nu pas.

Succes in de zijspansport mannen!

Onze tuner Albert Lukens is er ook helemaal gek van :) Maar dat wisten jullie natuurlijk al ;)
 
Laatst bewerkt:
Streuer/Endeveld 2 keer uitgevallen in Schleiz -O- Maar team Keppel heeft wat puntjes kunnen scoren *O* Iemand toevallig ook beelden?

En nog een vraagje aan de rijders/ passagiers. Hoe begin je met zijspanracen? Op een gewone motor kan je relatief goedkoop eerst wat circuitdagen doen op je straatmotor, maar een zijspan is echt andere koek. Als je met een zijspan wilt beginnen moet je eerst 1 kopen en dan maar hopen dat je een beetje mee kunt komen :? Lijkt mij een best risico.
En waar/hoe trainen jullie? Circuitdagje in NL zit er niet in, voornamelijk Engeland?
 
Streuer/Endeveld 2 keer uitgevallen in Schleiz -O- Maar team Keppel heeft wat puntjes kunnen scoren *O* Iemand toevallig ook beelden?

En nog een vraagje aan de rijders/ passagiers. Hoe begin je met zijspanracen? Op een gewone motor kan je relatief goedkoop eerst wat circuitdagen doen op je straatmotor, maar een zijspan is echt andere koek. Als je met een zijspan wilt beginnen moet je eerst 1 kopen en dan maar hopen dat je een beetje mee kunt komen :? Lijkt mij een best risico.
En waar/hoe trainen jullie? Circuitdagje in NL zit er niet in, voornamelijk Engeland?

Op de officiele Superside website staan foto's/filmpje/uitslagen etc.

Hier entsteht eine neue Internetpräsenz

En ja, je moet wel een beetje gek zijn om zijspan te gaan racen, inderdaad eerst een span kopen of bouwen en dan maar proberen...
Of je doet zoals team Keppel ook heeft gedaan, eerst beginnen met een klassiek span bij de CRT of de HMV en later overstappen naar het moderne gebeuren.
Trainen? Er zijn toch trainingen voordat de wedstrijden beginnen...?! ;)
 
Laatst bewerkt:
www.dsra.nu
daar kan je aanmelden.
er is dan een opleiding week in val de vienne.
maar de knmv is bezig om de zijspannen ook te betrekken in de wegrace opstap dag
 
Kom in iedergeval een keer kijken naar een wedstrijd, en iedereen in het paddock is bereid om het een en ander uit te leggen.
Dus je bent van harte welkom op een van de circuits voor een bak koffie en tekst en uitleg.
 
ja als ze dat weer gaan doen komt er misschien meer promotie.
En dat hebben we hart nodig in deze tijd van het jaar.

Gelukkig worden dit jaar alle wedstrijden van het ONK gefilmd en uitgezonden.
En wel door onze grote vriend Martin Utberg van TopSpeedtv.
 
Terug
Bovenaan Onderaan