Elektrische motorrijlessen

Stephan2207

Rookie
24 mrt 2009
2
0
Nijmegen
Hallo,

Ik ben Stephan en ik wil binnenkort beginnen met lessen. Mijn interesse in het elektrisch rijden gewekt en ben ik benieuwd of ik hier ook rijscholen zijn waarbij ik een proefles of zoiets dergelijks met een elektrische motor kan rijden.

Zijn er sowieso mensen met ervaring in het elektrisch rijden? Leeft dit onderwerp een beetje in de motorwereld?

Graag jullie reacties hierop!!

Groeten,

Stephan
 
De enige electrische motor(scooter) die ik op het moment ken is de Vectrix en ik denk niet dat er een rijschoolhouder is die zoiets als lesmotor heeft :N

En nee, het onderwerp leeft nog niet in de motorwereld :N
 
Poging tot serieuze reactie:

Eerlijk gezegd ken ik geen enkele electrische productiemotor. Heb wel eens wat proefprojectjes gezien, maar daar blijft het wel bij.
Lessen op een electrische motor lijkt me helemaal onmogelijk. Waarom zou je dat ook willen? Leer eerst rijden, dat kan het best op een goedkope standaardmotor, daarna kun je altijd verder zien. Leren rijden op een nogal typische motor die waarschijnlijk ook nog heel duur is? Dream on. Je gaat toch ook niet lessen op een 1800cc chopper, een r1 of op een 125cc crossmotor (ok, dat laatste misschien wel, maar niet voor je A-rijbewijs). Zelfs als zo'n motor je droommotor is, moet je 't eerst op een standaard cb500'tje ofzo leren :)

edit: of bedoel je een simulator? Dat lijkt me dan wel weer leuk en misschien ook nuttig!
 
Laatst bewerkt:
Toch is leeft het onderwerp al wel.. Er zijn namelijk al een aantal merken op de markt die geschikt zijn voor de weg o.a. Electric Motorsport & Zero Motorcycles, deze komt binnenkort met nieuw model...

En ik zou er graag ook een keer op willen lessen, al is het om te kijken hoe het rijdt..
 
Electrische motoren :r ..... verboden moeten ze worden.
Geroffel, gebrul en gejank willen we horen... flammen uit de pijp, de geur van uitlaatgassen.
 
Toch is leeft het onderwerp al wel.. Er zijn namelijk al een aantal merken op de markt die geschikt zijn voor de weg o.a. Electric Motorsport & Zero Motorcycles, deze komt binnenkort met nieuw model...
Electric Motorsport, 19 pk, maximum snelheid 60-70 mph. (http://www.electricmotorsport.com/store/ems_electric_motorcycles.php). Best leuk ding, maar niet veel meer dan een brommer. Kende 'm niet trouwens.
Zero is net zoiets (http://www.zeromotorcycles.com/fastest.php)

Best leuke dingen, geen idee of ze al op de NL markt beschikbaar zijn, maar niet echt serieus te nemen nog. Leuk voor over 30 jaar.

En ik zou er graag ook een keer op willen lessen, al is het om te kijken hoe het rijdt..
Daar heb je proefritten voor. Als je nou gewoon je rijbewijs haalt, een jaartje of wat ervaring opdoet, dan kun je daarna zo'n ding gewoon proefrijden. Mits je een importeur vindt die 'm wil uitlenen :)
 
Laatst bewerkt:
Toch is leeft het onderwerp al wel.. Er zijn namelijk al een aantal merken op de markt die geschikt zijn voor de weg o.a. Electric Motorsport & Zero Motorcycles, deze komt binnenkort met nieuw model...

En ik zou er graag ook een keer op willen lessen, al is het om te kijken hoe het rijdt..

Haal dan gewoon je rijbewijs, en kijk daarna hoe het is om erop te rijden :z

duhhhhh
 
Toch is leeft het onderwerp al wel.. Er zijn namelijk al een aantal merken op de markt die geschikt zijn voor de weg o.a. Electric Motorsport & Zero Motorcycles, deze komt binnenkort met nieuw model...

En ik zou er graag ook een keer op willen lessen, al is het om te kijken hoe het rijdt..

Zo wou ik ook wel willen lessen op de zzr1400, de hayabusa 2009 en de nieuwe R1 :Y

Sorry knul, je kan helaas niet kiezen waar je op lest. Je moet het doen met het gewone
:W
 
Electrische motoren :r ..... verboden moeten ze worden.
Geroffel, gebrul en gejank willen we horen... flammen uit de pijp, de geur van uitlaatgassen.

Gedeeltelijk mee eens, hoewel ik met mijn Husaberg een paar maanden terug niet echt blij aangekeken werd toen ik door het bos aan het scheuren was.

Met onderstaande motor zou dat veel minder problemen geven, ding is snel genoeg en het fungehalte zal ook erg hoog zijn! Geluid maakt 'ie echter helemaal niet, dus niemand heeft last van je!

zero-motorcycle-action.jpg
 
Voor die rijlessen zul je waarschijnlijk een ver bij je weg moeten lessen, en heb je altijd een beperking. Leer lessen op een normale motor, en je mag alles doen en laten wat je wilt na het behalen van je rijbewijs. Dan kun je later ook vergelijken of het echt iets voor je is.
 
Snel!!! Doe het topic op slot!! voor er milieuactivisten en milieuterroristen aankomen die electrisch rijden gaan promoten !!!





:+
 
Stond wel zo'n ding op de motorbeurs,
je kon de motor voor een week (2 weken) van de eigenaar 'lenen' om 'm te gaan gebruiken voor woon/werk en touren om vervolgens met feedback te komen. Hij is tot nu toe volgens hem de enige in Nederland die met zo'n ding rijdt..

akelig detail: geluid van een kettingzaag komt er het meest bij in de buurt, maar dan heel zachtjes. Maarrr, als je meneer een mp3 geeft met het geluid van een duc dan wil hij best wat regelen met een nepdempertje :')

best zinloze post, heb geen idee meer van welk bedrijf die man was..misschien iemand anders die het wel weet? Ik wou het zo snel mogelijk vergeten..
 
Denk inderdaad dat electrisch rijden nog te ver in de kinderschoenen staat. Geen motorrijschool die daaraan gaat beginnen op dit moment.

Los daarvan, ik in al mijn naiviteit denk dat zo'n motor hetzelfde zal rijden qua bediening als een benzinemotor en dan maakt het dus niet uit waar je het op leert.
 
Poging tot serieuze reactie:

Eerlijk gezegd ken ik geen enkele electrische productiemotor. Heb wel eens wat proefprojectjes gezien, maar daar blijft het wel bij.
Lessen op een electrische motor lijkt me helemaal onmogelijk. Waarom zou je dat ook willen? Leer eerst rijden, dat kan het best op een goedkope standaardmotor, daarna kun je altijd verder zien. Leren rijden op een nogal typische motor die waarschijnlijk ook nog heel duur is? Dream on. Je gaat toch ook niet lessen op een 1800cc chopper, een r1 of op een 125cc crossmotor (ok, dat laatste misschien wel, maar niet voor je A-rijbewijs). Zelfs als zo'n motor je droommotor is, moet je 't eerst op een standaard cb500'tje ofzo leren :)

edit: of bedoel je een simulator? Dat lijkt me dan wel weer leuk en misschien ook nuttig!


zowiezo is electro een automaat waardoor je daarna alleen maar automaat mag rijden. ook niet echt tof lijkt mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan