Intruder VS700

ikkeduss

MF'er
18 mrt 2009
44
0
Halsteren
Hallo Intruder kenners!
Ik ga voor het eerst een motor kopen, en berijden, en ik heb er geen verstand van.
Mijn oog is gevallen op een VS700 uit 1987 met 29000miles op de teller.

Volgens de verkoper is hij technisch in orde, máár hij vermeldt erbij dat het ding ook al 22jaar oud is, en dus niet meer nieuw. Hij geeft aan dat ik de motor waarschijnlijk een beurtje moet geven, omdat hij dat niet heeft gedaan. (sinds in zijn bezit)

Aanstaande vrijdag ga ik erheen om hem eens goed te bekijken, en een klein stukje te rijden. (is niet verzekerd momenteel, kan dus geen grote ronde maken zegt hij.)

Nu wil ik graag weten waar ik op moet letten bij het aanschaffen van deze motor.

Welke mankementen zou dit model kunnen hebben, en hoe constateer ik deze? Ik ben een leek, en niet technisch aangelegd, dus zeg aub niet: “check of ‘ie op 2 cilinders loopt”, want ik zou niet weten waar ik moet beginnen.

Ook wil ik de motor voor komend motorseizoen nog even een beurtje geven, waar zou ik dan aan moeten denken qua werkzaamheden, en wat zou dit ongeveer kosten? (uitbesteden, kan niets zelf).

Momenteel zit er een open uitlaat systeem op, de originele uitlaat wordt meegeleverd. Is deze makkelijk zelf te verwisselen indien nodig?

Dan als laatst de vraagprijs; meneer wil 1500euro hebben, en geen cent minder. Het lijkt mij een redelijke prijs, maar wat zeggen de kenners?

1 foto hieronder, zodat jullie een beeld krijgen van de motor.
331598877_6_fD5o.jpg


Alvast bedankt voor de genomen moeite van het antwoorden!
 
Lees even deze pagina's door. Er wordt goed uitgelegd waar je algemeen op moet letten bij een tweedehands motor. Het beste is als je iemand mee kan nemen die er meer verstand van heeft.