Intruder VS700

ikkeduss

MF'er
18 mrt 2009
44
0
Halsteren
Hallo Intruder kenners!
Ik ga voor het eerst een motor kopen, en berijden, en ik heb er geen verstand van.
Mijn oog is gevallen op een VS700 uit 1987 met 29000miles op de teller.

Volgens de verkoper is hij technisch in orde, máár hij vermeldt erbij dat het ding ook al 22jaar oud is, en dus niet meer nieuw. Hij geeft aan dat ik de motor waarschijnlijk een beurtje moet geven, omdat hij dat niet heeft gedaan. (sinds in zijn bezit)

Aanstaande vrijdag ga ik erheen om hem eens goed te bekijken, en een klein stukje te rijden. (is niet verzekerd momenteel, kan dus geen grote ronde maken zegt hij.)

Nu wil ik graag weten waar ik op moet letten bij het aanschaffen van deze motor.

Welke mankementen zou dit model kunnen hebben, en hoe constateer ik deze? Ik ben een leek, en niet technisch aangelegd, dus zeg aub niet: “check of ‘ie op 2 cilinders loopt”, want ik zou niet weten waar ik moet beginnen.

Ook wil ik de motor voor komend motorseizoen nog even een beurtje geven, waar zou ik dan aan moeten denken qua werkzaamheden, en wat zou dit ongeveer kosten? (uitbesteden, kan niets zelf).

Momenteel zit er een open uitlaat systeem op, de originele uitlaat wordt meegeleverd. Is deze makkelijk zelf te verwisselen indien nodig?

Dan als laatst de vraagprijs; meneer wil 1500euro hebben, en geen cent minder. Het lijkt mij een redelijke prijs, maar wat zeggen de kenners?

1 foto hieronder, zodat jullie een beeld krijgen van de motor.
331598877_6_fD5o.jpg


Alvast bedankt voor de genomen moeite van het antwoorden!
 
Lees even deze pagina's door. Er wordt goed uitgelegd waar je algemeen op moet letten bij een tweedehands motor. Het beste is als je iemand mee kan nemen die er meer verstand van heeft.

Van de vs700 specifiek weet ik weinig van. Hij lijkt me in goede staat als ik zo snel kijk op de foto, maar een snelle poets beurt voor het maken van de foto kan veel verbergen. De prijs lijkt me redelijk als ik zo snel kijk op marktplaats. Als koper is natuurlijk elke prijs te hoog.

Denk eraan dat er veel kosten bijkomen. Als er geen beurt is gegeven, dan moet dat zowieso nog gebeuren. Dat kan 100 euro kosten, maar bij mij koste dat 400 voor de eerste beurt. Er moest van alles worden vervangen. Sindsdien heb ik heel snel geleerd om veel zelf te doen. =)
Bij een oud beestje is de kans dat er iets moet worden vervangen omdat het een en ander is afgesleten ook groter.

Succes!
 
Door de bank genomen zijn het gewoon goede motoren alleen het chroom waait er vanzelf af (laat snel los, dus zal bij deze ook het geval zijn) delen opnieuw verchromen voor een intruder uit de VS serie is niet duur.

Verder, de dingen die ziet voelt en hoort (tikken in blok, speling op de wiellagers etc etc, hoort ook bij de prijs m.u.v. tikken in de kop van het blok) maar als ie goed is, zal ie dat niet doen.

29.000 mijlen x 1,6 = 46400 km

Nokkenaskettingen gaan gemiddeld 60.000 km mee bij deze versie, vervangen is 60 euro aan matriaal en zaterdag knutselen
 
Laatst bewerkt:
zijn idd motoren met over het algemeen weinig mankementen.
wat er wel met zo'n amerikaan nogal eens gebeurt is dat de carburateurs erg arm staan, wat resulteert in een beetje inhouden/verslikken als het je het gas bij lage toeren te snel ver opentrekt.
ook wil de carb synchronisatie wel eens verlopen, omdat de carburateurs met kabels aan elkaar zitten ipv zoals normaal met stangetjes.

en wisselen van de uitlaat is erg eenvoudig.
 
Laatst bewerkt:
Oké, bedankt voor de tips zover!
vanavond dus even kijken. En dan morgen met een karretje ophalen mocht ie goed zijn.
Zal hier wat laten weten!
 
over het algemeen een probleemloze motor maar het chroomwerk is van peperkoek maw;
als je van plan bent om hem mooi te houden, niet buiten onder een zeiltje zetten of in een vochtig schuurtje.
 
Helaas is het deze motor niet geworden.
Een aantal redenen had ik hievoor; de voorband was versleten en dringend aan vervanging toe, 1 knipperlicht gebroken en moest worden vervangen, de kopplingshendel moet héél hard worden ingeknepen om electrisch te starten, en uiterlijk was het niet een probleemloos model. (niet dat ik dat verwacht had van een app van 22 jaar oud.) deze dingen, en het feit dat ie dringend een beurtje moest krijgen (olie, ontsteking, enz) hebben mij doen besluiten een bod uit te brengen, dit werd niet geaccepteerd, en dus staat ie nog te koop.
Ik vervolg mijn zoektocht naar een mooie Intruder.

P.s. proefritje wel kunnen maken, en verliep vlekkeloos. rijdt erg lekker.
Alleen merkte ik dat de tank nogal los hing, volgens verkoper is dit normaal omdat ie in rubbers hangt, klopt dit?
 
Nee, mijn tank van mijn shadow heeft ook overal rubbers. Zit heel solide vast. Zoals het hoort, je stuurt toch met de tank tussen je knieeën ?

Jammer te horen dat het hem niet is geworden, maar terecht niet gekocht als ik het zo hoor. Gelukkig is er nog genoeg te koop, dus daar hoef je geen zorgen over te maken.
 
Dom, dom dom.

Voor 89 euro (kost de band) had ik je dat zooite gratis gemaakt.

zo doen wij dat

Tja, daar kom je dan wel een beetje laat mee nu... maar goed om te weten dat een ritje naar staphorst mijn toekomstige motor goed zal doen!
Hett ziet er wel uit als een leuk knutselcluppie! Ik zou willen dat ik ook zo handig was.
Zoiezo wil ik mijn toekomstige machine koesteren, en opknappen. (al dan niet zelf)
 
Bij www.ioch.com heb ik me geregistreerd op het forum als ikkeduss, alleen wacht ik al 3 dagen op acceptatie van de beheerder... Als ik eenmaal mn intruder heb aangeschaft dan wordt ik lid van de club. en hoop ik ook de ritten mee te mogen rijden!
Ik zal morgen op mijn gemak eens kijken op jouw forums, wellicht dat dat mijn keuze voor en nieuwe motor positief beïnvloed.
 
Klopt dat forum danwel de hele club ligt bijkant af plat, al een jaar lang, is toe aan een wederopstanding en zal ook wel komen.

Maar meld je aan op www.motorforum.org (alleen boeiend voor intruder rijders) en zeg dat je het van mij hebt, en je bent er zo binnen (ik ben daar geen webmaster of iets van die gein)vr. rijders .tk kan uitsluitend op uitnodiging, maar dan moet je eerst door .org heen zijn.
 
Hé Henk,

Toch ff aanvullen: Iedere motorrijder mag zich aan komen melden op motorforum.org, maar liefst wel de chopper of cruiserrijder. Er is veel info te vinden over diverse cruisers, choppers en als je vragen hebt, wordt je ook zo geholpen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even rondgekeken om motorforum.org, en mezelf gelijk geregistreerd.
Ik heb je als referentie opgegegeven Hulzie.
Wie weet dat ik met de hulp daar een mooie Intruder kan vinden, en opknappen.
Ik hoop snel motor te kunnen gaan rijden!
 
Aanstaande zaterdag ga ik weer naar een nieuwe mogelijke kandidaat kijken:
ditmaal een rode VS750 uit '91 met 26.000miles op de teller.
Ditkeer een flinke rit voor mij; namelijk een dorpje in de buurt bij Giethoorn.(200km enkele reis)
De technische staat is volgens de verkoper uitstekend, alleen het chroom aan de zijkant van de motor is niet zo mooi meer....

Hulzie, mocht je zaterdag in de buurt zijn, en tijd en zin hebben dan waardeer ik het zeer als je de motor aan een technische blik kan onderwerpen...
Zoniet, ook geen probleem hoor!

Ik post vorderingen hier weer!!
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, als die foto's recent zijn, is'ie in vergelijking met de rest van de 750'ers wel lekker cheap.

Dus 12 bankies in de zak, een dikke jas en helm meenemen, zou ik zeggen.
 
De verkoper wil hem niet vasthouden voor mij tot zaterdag, dus ik hoor vrijdag of ie er nog is.
Als ik er heen rijdt ga ik terug met de motor! dat is een feit! en maar hopen dat er technisch niet te veel kosten aan komen te zitten.
 
Ja, ik woon daar 20 km vandaag, wellicht nog op je aan of terugrijroute ook, aan de A28
Zie ander forum waarop ik je reeds aangemeld zie.
Maar kunnen ook afspreken in Giethoorn dorp, daar woont Superklomp.
 
Laatst bewerkt:
Helaas is ook deze motor momenteel niet in verzekering, dus kan ik er weer geen grote ronde mee maken. Hij staat momenteel bij een boer gestald, dus ik zal daar op het terrein een rondje moeten rijden vrees ik. Hij staat inmiddels volgens de verkoper al een tijdje stil ook, dus de staat van de banden ben ik ook benieuwd naar.
Laten we maar even afwachten tot vrijdag om te zien of ie er nog is of niet.

Op het andere forum heb ik me geregistreerd idd, ik wacht nog op acceptatie...
 
Wij willen wel met je mee naar kijken.

Die verkoper is iemand met een twents accent?

Die heeft vaker spul te koop en staat in de regio bekend als "boef"

v.b. uitlaten aanbieden voor 80 euro, en bij aankomst kostten ze spontaan 110 euro, hou daar goed rekening mee, maar wij zijn er ook als het om en de bij 14 uur kan.
 
De verkoper heet Henk, heeft inderdaad een twents accent, en heeft meerdere motoren te koop staan op internet zag ik.
Ik wacht gewoon even af of tie er zaterdag nog is, want voor hetzelfde geld is ie al verkocht. Zoniet dan heb ik een afspraak zaterdag om +/- 11.00u 's ochtends.
Als je niet mee kan Hulzie, geen probleem hoor!
Ben allang blij dat ik zoveel tips krijg hier! :}
 
Wij kunnen en willen wel mee, Giethoorn ook.

Probeer je aktievatie ginder ff te bevorderen.
Giethoorn moet s avonds om 19 uur pas voor zijn vaarbewijs theorie, verder heel de dag tijd.
 
Activatie bij .org zou wel handig zijn he?! Haha... Wie is Giethoorn? kan die niet vinden.
Ik houd hier contact op vrijdag om aan te geven of tie er nog staat of niet, zodat we verdere afspraken kunnen maken!
Bedankt alvast!

Edit: inmiddels bij .org binnen, daar verder?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan