xs 850

El-coroto

MF'er
29 mrt 2009
38
0
Hallo allemaal,

Ergens in oktober heb ik een xs 850 op de kop getikt. Het frame bleek krom dus er een ander frame bij gekocht, een 750 rollend frame. Mijn idee is om er een, plaats het maar in een hokje, soort bobber van te maken. Bijgevoegd een foto foto van de 850 zonder tank en buddy. Foto is wat slecht maar ja ach. Ben op dit moment al bijna klaar met de ruwbouw voor pinksteren wil ik hem klaar hebben.
full
 
Nog een beetje klungelen met de foto's probeer asap grotere foto's te plaatsen
 
He mensen hier een update met pics;

Wat is er al gedaan;
Tank geplamuurd en geschuurd, was nog een aardig karwei omdat er emblemen op hadden gezeten en de gaten hiervan moesten opgevuld worden. De tank is trouwens van een xj 1100. Natuurlijk ook de bevestigingspunten van de tank aan moeten passen, maar zit er nu netjes op

full
 
Ik wil graag de deksels van mijn dynamo en ontsteking polijsten, man wat een pokke klus en maar schuren en schuren |( . Moet wel gebeuren anders wordt het niks. Eerst maar eens met een staalborstel op de boor begonmnen om de verf eraf te halen.
full
 
Zoals te zien is hadden ze de merknaam volgekwakt met plamuur dus eerst dit er maar eens uit. Daarna heel veel schuren en nog meer schuren, daarna polijsten en nog een keer polijsten. Nog wat zwart spuiten en dan klaar
full
 
Ergens volgende week zijkapjes maken en bevestigen kentekenplaat verder afmaken en sitemound maken. Zadelplaat is in de maak :) . Rem en schakelstangen zijn gemaakt en bevestigd (op de foto nog niet klaar) Op dit moment staat hij er zo bij;
full
 
Ziet er leuk uit vind ik, alleen vind ik het achterspadbordje nu niet echt staan( ziet er min uit tegenover de voorpartij), maar dat kan er straks goed anders uitzien.

Ben benieuwd
 
Laatst bewerkt:
Snap wat je bedoelt, de kleur van het spatbordje werkt ook niet echt mee. Hij is inmiddels in de grondverf gezet en valt daarom wat meer op. Ik wilde sowieso geen spatbord erop zetten dat een groot deel van mijn achterband bedekt.
 
Leuk project !!!! :]

Ik denk als je de voorpartij laat zakken dat het geheel ook beter in lijn komt.
Hij staat aan de voorkant naar mijn mening een beetje hoog.
De lijn van het zadel is aflopend naar achter, dit zou vlakker mooier zijn.
Of je vangt dat op met het zelfgemaakte zadel, maar dan kom je een beetje hoog uit achter en dat strookt dan niet zo met de achterspatter.
Mischien als je de achterspatter iets hoger over de band laat lopen ??

Dit blijf ik volgen...... :Y
 
Ik zal de voorpoten iets door de platen laten steken, maar ik denk dat ik dan helemaal niet uitkom met mijn grondspeling, die is op dit moment al redelijk laag. Maar in ieder geval bedankt voor de positieve kritiek, zal kijken of ik er iets mee kan.
 
Oh ja ook nog, de weg loopt ook iets op naar de voorkant toe misschien als hij op een vlakke ondergrond staat valt het wel mee. Straks een ff uit proberen
 
De motor hoeft van mij niet een zuivere bobber te worden vind een kleine tank wel gaaf maar niet op deze motor. Ben zelf 2.00 meter als ik hier een kleine tank op monteer dan blijft er niks van over :) . Ik vind de lijn die de motor nu heeft gewoon gaaf. Banden ben ik nog niet uit. Whitewall is wel erg gaaf twijfel nog een beetje maar das voor later. Van de week uit elkaar en beginnen met spuiten. Meningen op- en aanmerkingen en suggesties zijn altijd van harte welkom.
 
Voor een bobber hoef je geen kleinere tank te hebben.

Maar wat mij betreft niet naar eventuele benoemingen kijken, gewoon bouwen wat je zelf het mooiste vind, ook al kun je het dan niet indelen in een bepaalde groep
De whitewall kun je er eventueel zelf later op verven, maar daar zijn deze banden te dun voor vind ik

Wat voor kleur heb je in gedachte voor de motor
 
Het uitgangspunt was ook niet om motor te bouwen die in een hokje past, maar om iets te maken wat ik mooi vind. De banden die er nu opzitten zijn niet de definitieve banden, zoals te zien is de voorband lek en op de achterband zit geen profiel meer. Ik denk dat ik er eerst een gewone zwarte band opgooi. Van de whitewallverf ben ik ook op de hoogte misschien is dat iets voor later.
Kleurstelling wordt zwart frame en de tank en spatbord antraciet grijs of iets lichter alles daarna in de blanke lak. koplamp en zijkappen worden in de kleur van de tank denk ik. Blok wordt zwart met gepolijste delen zoals kleppendeksel, dynamodeksel en rechterzijdeksel (de naam is me even ontschoten). Alles ga ik zelf spuiten, wielen laat ik zandstralen en ook zelf spuiten.
 
Update;

Zoals gezegd bezig geweest met de sidemound en de zijkapjes. Inmiddels is de motor uit elkaar en ben ik begonnen met wat spuitwerk. Vandaag, want wat doe je anders op goede vrijdag, de tank en koplamp een eerste laag gegeven, ziet er redelijk uit maar wordt nog beter. Hieronder een aantal foto's;
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan