*Kawasaki ER-6 Topic*

Eerste echte er6 meeting!!

  • 20 Juni

    Stemmen: 3 18,8%
  • 27 Juni

    Stemmen: 10 62,5%
  • 4 Juli

    Stemmen: 1 6,3%
  • 11 Juli

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16
Status
Niet open voor verdere reacties.
haha, nee je ducati zeker wel :+ als ik een F zie rijden denk ik altijd die kappen weg ^^ hey daar gaat een er6n :9

Als ex ER-6f rijder vind ik dat ik nog het recht heb om mijn zegje te doen ;)

En als ik een N zie rijden, denk ik altijd die kappen erbij - dan wordt hij meteen een stuk mooier ! })
 
Als ex ER-6f rijder vind ik dat ik nog het recht heb om mijn zegje te doen ;)

En als ik een N zie rijden, denk ik altijd die kappen erbij - dan wordt hij meteen een stuk mooier ! })


Aan 1 kant heb je wel gelijk , hier was bij de 6N de digitale teller met koplamp de doorslag , maar de 6F is ook mooi *O*
 
Die ducati is toch ook naked? :+

Minder naked dan een 749/999 bestaat niet denk ik ;)
full
 
Hey allen,


Het is een beetje een off topic vraagje, maar ik vroeg me af waar het koelvloiestofreservoir en de remolie voor achteraan zich bevindt op een Kawasaki ER6N.

Op Google vind ik niet direct iets, maar heb misschien gezocht op verkeerde termen.

Kan iemand me helpen?

Mvg,

Elke.
 
Koelvloeistof van je radiateur zit rechts onder je kap, althans bij mijn 2009 model maar dat zal wel niet veranderd zijn.. heb je anders je instructie boekje niet meer?? alles wat je moet bijvullen zit rechts, behalve je benzine :+
 
Koelvloeistof van je radiateur zit rechts onder je kap, althans bij mijn 2009 model maar dat zal wel niet veranderd zijn.. heb je anders je instructie boekje niet meer?? alles wat je moet bijvullen zit rechts, behalve je benzine :+



Het is eigenlijk zo... Ik heb vrijdag mijn examen met de lesmotor (rijd al een tijd met eigen motor, maar de manoeuvres zijn er moeilijker mee) en heb voor het examen niet veel tijd om aan de rijschool nog vanalles te vragen... daarom wilde ik het graag al weten...


Weet je ook de achterremolie zitten?

En dan bedoel je de kap vooraan?
 
Ik overweeg om mijn VFR in te ruilen voor een naked. Ik heb al proefgereden op de Suzuki Gladius en dat is zo goed bevallen dat ik nog eens verder ga kijken. Nu vind ik de nieuwe ER-6N erg mooi en a.s. vrijdag ga ik een proefrit maken. Ik vond de Gladius heerlijk wendbaar en ik begrijp dat de Er-6 dat ook is, dus ik ben benieuwd :]
 
HHhmm zal binnenkort ook maar eens een foto nemen :)
Was wel weer lekker weer vandaag zeg.

Iig suc6 vrijdag met je examen Walking
 
Ik overweeg om mijn VFR in te ruilen voor een naked. Ik heb al proefgereden op de Suzuki Gladius en dat is zo goed bevallen dat ik nog eens verder ga kijken. Nu vind ik de nieuwe ER-6N erg mooi en a.s. vrijdag ga ik een proefrit maken. Ik vond de Gladius heerlijk wendbaar en ik begrijp dat de Er-6 dat ook is, dus ik ben benieuwd :]

De kreet VFR FoReVer gaat niet meer op begrijp ik ;)
De ER6N is absoluut de moeite waard om te proberen.
Wat mij betreft een heerlijke motor om op te rijden.
 
Laatst bewerkt:
De kreet VFR FoReVer gaat niet meer op begrijp ik ;)
De ER6N is absoluut de moeite waard om te proberen.
Wat mij betreft een heerlijke motor om op te rijden.


Oh jawel, de VFR is heilig hier en ik rijd al jaren met veel plezier, maar ook met veel pijn. Voor het mooie zijn mijn armen net even te kort, waardoor ik te ver voorover zit en een beetje op mijn handen hang, zeg maar. Daardoor heb ik pijn in mijn schouder en tegenwoordig gaat de pijn opwegen tegen het rijplezier. De VFR heeft echter zo'n lekker vermogen en brult geweldig als ik hem de sporen geef....tja, die Gladius klonk ook wel stoer en was lekker pittig, maar ik ben wel een beetje bang dat ik het vermogen (veel vermogen onderin) zal missen. Toch vind ik dat héérlijk wendbare ook wel een heel aparte ervaring. De VFR voelt wel een beetje lomp vergeleken bij zo'n ER-6 of Gladius. Het liefst zou ik een Fireblade of iets in die geest willen rijden, maar ja, dan zit ik helemaal ver voorover. Ik zoek dus een motor waarbij je lekker rechtop zit, eentje die wendbaar is én eentje die graag wil gaan als je het gas opentrekt. O ja, en hij moet er ook nog een beetje mooi uitzien, het oog wil ook wat :9
 
Hey Lady-M.
Trekt een er6 niet net zo snel naar de 100 als een of andere supersport? Zou zeker de ER6 proberen, heerlijk gooi en smijt fiets maar ook snel, en de motor geeft veel vertrouwen aan de bestuurder :Y . net iets groter dan een Gladius, gladius zit ook veeltste veel chroom op voor mijn smaak :P

Zou voor de ER6 gaan, dit topic is toch het gezelligst :}
 
Hier nog wat foto's van Valkenburg 14-15 maart :) eerste trip met een bagagerol voor mij :Y

P1010393.jpg


P1010404.jpg


P1010408.jpg


Van link naar rechts: Stefan (Stinkname) > Dennis (???) > Ik (Rubs88)
P1010409.jpg


P1010411.jpg


Was een heerlijk weekend tripje :Y *O*
 
Op de heenweg had ik mijn normale schoenen onderin de rol gedaan.. dat is dus af te raden deze zaten constant in mijn rug te dauwen :( De dag erna maar ergens bovenaan erin gestopt dat was stukken comfortabeler
 
Hey Lady-M.
Trekt een er6 niet net zo snel naar de 100 als een of andere supersport? Zou zeker de ER6 proberen, heerlijk gooi en smijt fiets maar ook snel, en de motor geeft veel vertrouwen aan de bestuurder :Y . net iets groter dan een Gladius, gladius zit ook veeltste veel chroom op voor mijn smaak :P

Zou voor de ER6 gaan, dit topic is toch het gezelligst :}

Hmm....ik weet het nog niet. Morgen weet ik meer :) Mijn VFR heeft flink vermogen onderin en dat bevalt me heel goed. Ik heb op de Gladius gereden, maar dat stond 0 km op, dus dan vind ik het een beetje zonde om er meteen mee te gaan scheuren. :o

Mooi is die van jou trouwens. Schitterende kleur! :}
 
Laatst bewerkt:
Zo weer terug, leuk stukje gereden vooral dankzij het lekkere weer:), weinig bochten naar HvH :+ :) moest nog vol in de ankers voor een schot die ineens remde voor een fietser bij een zebra pad terwijl de fietser stil stond '( Stefan (stinkname) ook vol in de ankers. schrokken ons de pleuris. Remlichten van de auto waren niet zichtbaar door het zonlicht wat erin scheen |(

Haha maar ik trok hem nog niet eens in de abs ;)

Hier nog wat foto's van Valkenburg 14-15 maart :) eerste trip met een bagagerol voor mij :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Van link naar rechts: Stefan (Stinkname) > Dennis (???) > Ik (Rubs88)
[afbeelding]

[afbeelding]

Was een heerlijk weekend tripje :Y *O*

Bekende foto`s ;)

Hmm....ik weet het nog niet. Morgen weet ik meer :) Mijn VFR heeft flink vermogen onderin en dat bevalt me heel goed. Ik heb op de Gladius gereden, maar dat stond 0 km op, dus dan vind ik het een beetje zonde om er meteen mee te gaan scheuren. :o

Mooi is die van jou trouwens. Schitterende kleur! :}

Ik heb een DL650 gehad en die had als het goed is het zelfde blok als de gladius. En die was tussen de 3k en 6k heerlijk krachtig *O* Als je met zoon ding het gas er in 1 x vol op gooit dan houd je het met een normale 4in lijn nooit bij.

Met de er6 heb ik alleen op de 25kw gereden, ik vond vooral dat hele lichte sturen super. Ik kreeg alleen koude handen (@Rubs88 ;) ) Alleen tja daar kan de gas hendel maar 4mm bewegen. Dus tja is niet echt een verglijking met full power denk ik _O-

(PS: Zwart een mooie kleur? )
 
Laatst bewerkt:
Hmm....ik weet het nog niet. Morgen weet ik meer :) Mijn VFR heeft flink vermogen onderin en dat bevalt me heel goed. Ik heb op de Gladius gereden, maar dat stond 0 km op, dus dan vind ik het een beetje zonde om er meteen mee te gaan scheuren. :o

Mooi is die van jou trouwens. Schitterende kleur! :}

Bedankt dat je h'r mooi vind, zal het tegen h'r zeggen :P :)

@stink ja koude handen.. echte mannen hebben geen handvat verwarming nodig :}
Ben benieuwd wanneer er een vervolg van valkenburg komt :+ ;)
p.s waar had jij je handvat verwarming ook alweer besteld?

En tis geen zwart stink! het is metalic diablo black ^^ :+
 
Nou, ik heb erop gereden hoor :] Gewoon een uur lang, bochtjes gepakt, beetje wat snelheid gemaakt en ik vind hem geweldig! Geen last van mijn schouder en de motor voelt inderdaad heel vertrouwd aan. Ik kan goed met mijn voeten bij de grond (maar dat kan ik op de relatief hoge VFR ook al). Bij 120 km/u moest ik me wel even goed vasthouden, want ik wapperde er zowat af })
Hij schakelt soepel, knalt soms wel in z'n 1e versnelling, maar dat is denk ik de aard van het beestje. Veel vermogen onderin, prima remmen (ABS gelukkig niet hoeven uitproberen) lekker geluidje uit de uitlaat, al dacht ik in eerste instantie wel dat er iets onderuit viel, maar dat is hetzelfde effect als ik met de VFR vaak heb; je draait het gas open en dan in één keer helemaal dicht. De VFR knalt dan flink en omdat het uiteinde van de uitlaat van de Kawa onder je kont zit, lijkt het net of er iets onder je motor vandaan valt. Na een paar keer was ik er echter al aan gewend :P
Hij heeft een minder nerveuze gasreactie als de Gladius. Die reageerde soms in z'n 2 een klein beetje nerveus op 't gas. Helaas heeft de Kawa geen gear indicator, wat de Gladius weer wél heeft. De Kawa heeft wél ABS, wat de Gladius niet heeft en wat je ook niet als optie kunt kiezen. Al met al ga ik voor de Er-6N mét ABS en ik heb op een witte gereden bij Lemstra motoren in Alkmaar, waar ze een Bagster zadel erbij hadden in de kleur wit/grijs leer. Supermooi! Kek zadeltje erop en malle taartschep eraf en zo is ie voor mij perfect! Morgen nog eens naar een andere dealer voor een knappe inruilprijs voor de VFR en anders verkoop ik deze wel particulier.
 
Nou, ik heb erop gereden hoor :] Gewoon een uur lang, bochtjes gepakt, beetje wat snelheid gemaakt en ik vind hem geweldig! Geen last van mijn schouder en de motor voelt inderdaad heel vertrouwd aan. Ik kan goed met mijn voeten bij de grond (maar dat kan ik op de relatief hoge VFR ook al). Bij 120 km/u moest ik me wel even goed vasthouden, want ik wapperde er zowat af })
Hij schakelt soepel, knalt soms wel in z'n 1e versnelling, maar dat is denk ik de aard van het beestje. Veel vermogen onderin, prima remmen (ABS gelukkig niet hoeven uitproberen) lekker geluidje uit de uitlaat, al dacht ik in eerste instantie wel dat er iets onderuit viel, maar dat is hetzelfde effect als ik met de VFR vaak heb; je draait het gas open en dan in één keer helemaal dicht. De VFR knalt dan flink en omdat het uiteinde van de uitlaat van de Kawa onder je kont zit, lijkt het net of er iets onder je motor vandaan valt. Na een paar keer was ik er echter al aan gewend :P
Hij heeft een minder nerveuze gasreactie als de Gladius. Die reageerde soms in z'n 2 een klein beetje nerveus op 't gas. Helaas heeft de Kawa geen gear indicator, wat de Gladius weer wél heeft. De Kawa heeft wél ABS, wat de Gladius niet heeft en wat je ook niet als optie kunt kiezen. Al met al ga ik voor de Er-6N mét ABS en ik heb op een witte gereden bij Lemstra motoren in Alkmaar, waar ze een Bagster zadel erbij hadden in de kleur wit/grijs leer. Supermooi! Kek zadeltje erop en malle taartschep eraf en zo is ie voor mij perfect! Morgen nog eens naar een andere dealer voor een knappe inruilprijs voor de VFR en anders verkoop ik deze wel particulier.


Gefeliciteerd met je juiste keus ;) *O*een N of F'je? als ik het zo lees word het de witte Pearl stardust white van 2009?? Dat zadel van bagster? waar hebben ze die vandaan? Wij willen foto's van je nieuwe moto :9~ :}

Welkom bij de er6' ers :)
 
Gefeliciteerd met je juiste keus ;) *O*een N of F'je? als ik het zo lees word het de witte Pearl stardust white van 2009?? Dat zadel van bagster? waar hebben ze die vandaan? Wij willen foto's van je nieuwe moto :9~ :}

Welkom bij de er6' ers :)

Ja, vandaag de deal gesloten! *O* Ik heb nog twee weken de tijd gevraagd om mijn VFR particulier te verkopen en anders ruil ik hem in. Het gaat inderdaad om de Pearl Stardust White van 2009 met ABS (een 'N'). Het bagster zadel kun je helemaal naar wens zelf samenstellen op de site van bagster en ik vond degene die er op het demo model zat erg mooi. Verder laat ik meteen de taartschep verwijderen en komen er kleine design knippers op en ook maar een setje Kawasaki valdoppen, die discreet gemonteerd worden en dus niet een kilometer uitsteken :X
Ik vind de zwarte uitvoering dus ook echt schitterend, maar toch voor de witte gekozen. Die oranje kleur word je misschien weer snel zat en wit is eigenlijk tijdloos. De dealer had er in elk geval al 7 verkocht en van de andere kleuren nog niet een :o Zodra ik de motor heb, zal ik hier wat foto's plaatsen.
 
Ja, vandaag de deal gesloten! *O* Ik heb nog twee weken de tijd gevraagd om mijn VFR particulier te verkopen en anders ruil ik hem in. Het gaat inderdaad om de Pearl Stardust White van 2009 met ABS (een 'N'). Het bagster zadel kun je helemaal naar wens zelf samenstellen op de site van bagster en ik vond degene die er op het demo model zat erg mooi. Verder laat ik meteen de taartschep verwijderen en komen er kleine design knippers op en ook maar een setje Kawasaki valdoppen, die discreet gemonteerd worden en dus niet een kilometer uitsteken :X
Ik vind de zwarte uitvoering dus ook echt schitterend, maar toch voor de witte gekozen. Die oranje kleur word je misschien weer snel zat en wit is eigenlijk tijdloos. De dealer had er in elk geval al 7 verkocht en van de andere kleuren nog niet een :o Zodra ik de motor heb, zal ik hier wat foto's plaatsen.

Gefeliciteerd *O* *D *O*
Die van kawasaki zelf waren niet leverbaar volgens mijn dealer dus heb ik een ander merk moeten nemen, zijn nu dus niet die plateau's maar gewoon ronde doppen in het zwart :Y zal vanavond even kijken welk merk het is.

Hele hele hele hele hele mooie motorfiets, trekt veel bekijks :Y
Stond eergister bij een stoplicht te wachten zie ik uit mijn ooghoek een man in een kleine bestelbus allemaal rare gebaren maken, ik dacht bij mijzelf das een rare vent, in mijzelf nagaan of ik hem afgesneden heb en dergelijke.. toen maar voorzichtig kijken.. nog een keer kijken zit ie spastisch met zijn duimen omhoog te wijzen mooie motor :} Moest wel lachen :P :+

Andere keer bij het stoplicht was een man zich zo aan het vergapen aan mijn motor dat hij vergat dat zijn stoplicht op groen stond :+ boze mensen achter hem haha
 
Gefeliciteerd *O* *D *O*
Die van kawasaki zelf waren niet leverbaar volgens mijn dealer dus heb ik een ander merk moeten nemen, zijn nu dus niet die plateau's maar gewoon ronde doppen in het zwart :Y zal vanavond even kijken welk merk het is.

Hele hele hele hele hele mooie motorfiets, trekt veel bekijks :Y
Stond eergister bij een stoplicht te wachten zie ik uit mijn ooghoek een man in een kleine bestelbus allemaal rare gebaren maken, ik dacht bij mijzelf das een rare vent, in mijzelf nagaan of ik hem afgesneden heb en dergelijke.. toen maar voorzichtig kijken.. nog een keer kijken zit ie spastisch met zijn duimen omhoog te wijzen mooie motor :} Moest wel lachen :P :+

Andere keer bij het stoplicht was een man zich zo aan het vergapen aan mijn motor dat hij vergat dat zijn stoplicht op groen stond :+ boze mensen achter hem haha

O, misschien zijn ze dan nog steeds niet leverbaar, die doppen. Dat hoor ik dan vanzelf wel denk ik.

Leuk hoor, als ook ander mensen je motor bewonderen.
Blijkbaar is deze motor erg populair ook, want ze gaan als warme broodjes over de toonbank. De dealer heeft er nog eentje in een krat en die heeft hij voor mij gereserveerd. Hij weet niet hoe lang hij nu op de volgende zending moet wachten. Het was net op het journaal dat autodealers het momenteel zo slecht hebben, maar motordealers doen uitstekende zaken!

Hoeveel km's rijdt jij ongeveer met een volle tank?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan