*Kawasaki ER-6 Topic*

Eerste echte er6 meeting!!

  • 20 Juni

    Stemmen: 3 18,8%
  • 27 Juni

    Stemmen: 10 62,5%
  • 4 Juli

    Stemmen: 1 6,3%
  • 11 Juli

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen dan eindelijk mijn nieuwe vriendje opgehaald en mijn trouwe VFR ingeleverd ;( Daar komt vanmiddag misschien al iemand voor kijken, dus die heeft zo weer een nieuw baasje gevonden.
De ER-6 rijdt super! Het was op de VFR best frisjes in het leer, maar op de ER-6 was het afzien! Brrr! Dat verschil merk je goed zeg. Het waait ook stevig, maar daar heb ik niet zoveel last van gehad. Ik heb ook nog niet harder dan 100 km/u gereden, dus misschien scheelt dat wel. Straks ga ik nog ff lekker een stukje sturen. Eerst eens kijken of ik mijn slot onder de buddy kwijt kan en anders moet er zo'n beugelslot komen wat er wel in past. Hoe doen jullie dat? Ik heb nu zo'n Kryptonite slot, zo'n remschijfding.
Nou, hier is dan de eerste foto: (ja, ik weet het, die handschoenen kunnen écht niet)

full

full
 
Vanmorgen dan eindelijk mijn nieuwe vriendje opgehaald en mijn trouwe VFR ingeleverd ;( Daar komt vanmiddag misschien al iemand voor kijken, dus die heeft zo weer een nieuw baasje gevonden.
De ER-6 rijdt super! Het was op de VFR best frisjes in het leer, maar op de ER-6 was het afzien! Brrr! Dat verschil merk je goed zeg. Het waait ook stevig, maar daar heb ik niet zoveel last van gehad. Ik heb ook nog niet harder dan 100 km/u gereden, dus misschien scheelt dat wel. Straks ga ik nog ff lekker een stukje sturen. Eerst eens kijken of ik mijn slot onder de buddy kwijt kan en anders moet er zo'n beugelslot komen wat er wel in past. Hoe doen jullie dat? Ik heb nu zo'n Kryptonite slot, zo'n remschijfding.
Nou, hier is dan de eerste foto: (ja, ik weet het, die handschoenen kunnen écht niet)

[afbeelding]
[afbeelding]


oOoOOo wat een mooie motor :9~ ik wil dat zadel nu! :+
Je kenteken plaat is die nu extra breed geworden?? wel heel gaaf zo zonder taartschep en met die blinkers aan de zijkanten :9~
 
Hier nog maar wat fotootjes van mijn motor, net gewassen en met de quick connection bag erop, alleen de bevestiging die op de tas moet worden gemonteerd (gaatjes boren, schroeven er doorheen) zit er nog niet aan.

Zij aanzicht:
1001262x.jpg


Voor aanzicht:
1001263y.jpg


Vanaf het zadel:
1001264l.jpg


Bestuurder:
1001265l.jpg


(schone)Motor en Tas combi vind ik erg mooi ;) :)
Binnenkort maar de gaten in de tas gaan boren :+
 
Handig systeem Rubs :} Had ik eigenlijk nog nooit gezien. Scheelt natuurlijk een hoop krassen op je tank. Mooie fiets ook. Of had ik dat al gezegd :+

Volgens mij niet O-) maar men kan het niet vaak genoeg zeggen :+ Die van jou is ook zalig om naar te kijken :)
 
Mooi hoor, die tanktas zo. Raakt ie nou nergens de tank? :?

Mijn kentekenplaat is niet breder dan anders; dat lijkt zo op de foto. Ik vind het er zo wel stoer uitzien ja. Er moet alleen nog kentekenplaatverlichting op, maar dat zit eraan te komen. Was nog niet binnen, net als de valdoppen van Kawasaki.
Tsja, ze zijn gewoon supermooi die fietsjes. Ik heb er vandaag 130 km opgezet en morgen gaan we de Afsluitdijk over. Ik denk dat ik dan wel mijn textielpak aantrek, want het was vandaag aardig afzien in het leer.
 
De tas raakt op dit moment nog op een heel klein stukje mijn tank, maar dit komt omdat de juiste bevestiging nog niet is gemonteerd op de tas zelf als dit is gebeurt zweeft over de tank :Y.
Misschien windstoppend ondertruitje aan doen onder je pak?? :? Hoe zit het nu met het zadel is dat je oorspronkelijke die zij hebben omgebouwd of is het een totaal nieuwe?
 
De tas raakt op dit moment nog op een heel klein stukje mijn tank, maar dit komt omdat de juiste bevestiging nog niet is gemonteerd op de tas zelf als dit is gebeurt zweeft over de tank :Y.
Misschien windstoppend ondertruitje aan doen onder je pak?? :? Hoe zit het nu met het zadel is dat je oorspronkelijke die zij hebben omgebouwd of is het een totaal nieuwe?

Ik had vandaag mijn Craft ondergoed aan en daarop nog een katoenen shirt met lange mouwen. Evengoed had ik het koud, maar ik ben dan ook een echte koukleum. Morgen trek ik mijn textielpak wel aan. De Afsluitdijk is koud! :X Ik heb trouwens ook nog een Windstopper driehoekding (ik weet écht niet hoe dat heet hoor) en een Windstopper ding wat ik daar bovenop om mijn nek heen draai, wat mijn borst een beetje beschermt tegen de kou. Ik ga ook nog een Whisper kit kopen voor in mijn helm. Op de VFR niet nodig, maar nu wel. In de zomer niet hoor, maar met dit soort temperaturen en harde wind is het echt wel prettig.
Ik heb mijn motor al behoorlijk moeten poetsen, want ik reed vanmorgen langs een prachtig veld met tulpen, maar de boer was aan het sproeien en ik reed er dwars doorheen :X Alles kleddernat natuurlijk. De stickers van de motorzaak en de overbodige stickers op de tank zijn inmiddels ook verwijderd. Mijn jongste zoon van bijna 11 is al achterop mee geweest. Hij vond het nog een beetje eng om zich aan de handvatten vast te houden en hield mij om mijn middel vast met als gevolg dat tijdens het remmen, zijn gewicht op mijn armen kwam en dat is niet zo prettig :N Ondanks dat zoonlief slechts 35 kilo weegt.
Het zadel is degene die zij in de winkel hadden liggen op de demofiets, maar als ze deze fiets lieten proefrijden of verhuurden, haalden ze het Bagster zadel eraf. Ik had zelf iets ontworpen wat bijna hetzelfde was als dit demomodel, dus heb ik maar gewoon deze genomen.
 
Moet ook nog even die brandstof sticker etc eraf peuteren :+
Geloof dat je normaal je originele zadel moet opsturen en dan +- 6 weken kwijt bent :s dus 6 weken rijden.. dat is niet mogelijk voor mij ivm werk etc.
bedankt voor de info :)
 
Prachtige fiets Lady :} Hele mooie kleur ook! Ik ga morgen zelf ook richting afsluitdijk denk ik, misschien kom ik je wel tegen :W


Rubs dat ziet er echt superhandig uit! Ik heb zelf een topkoffer aan de achterkant. Rete handig, maar m'n fiets zit er wel gelijk 6x minder stoer uit B|. Wel ideaal om m'n sloten en al m'n troep mee te nemen hoor.
Wat heeft jouw tas totaal gekost met alles erop en eraan? Ziet er heel mooi uit.
 
Prachtige fiets Lady :} Hele mooie kleur ook! Ik ga morgen zelf ook richting afsluitdijk denk ik, misschien kom ik je wel tegen :W


Rubs dat ziet er echt superhandig uit! Ik heb zelf een topkoffer aan de achterkant. Rete handig, maar m'n fiets zit er wel gelijk 6x minder stoer uit B|. Wel ideaal om m'n sloten en al m'n troep mee te nemen hoor.
Wat heeft jouw tas totaal gekost met alles erop en eraan? Ziet er heel mooi uit.

De tankdop bevestiging koste 27 euro (die vast zit op je tankdop, schroeven etc erbij)

de tas zelf met montage spullen kost 129,- euro dus niet goedkoop.
Voor dezelfde prijs ook van quick lock heb je de "city tas" deze is groter maar wel hoger (kan ook nog opengeritst worden voor nog meer ruimte), deze heb ik niet genomen ivm met het uiterlijk :') meer voor offroad machines and allroad machines.

Voor 150,- heb je de middel maat tas hier kan je vrij veel in kwijt (paste niet op mijn er6 kwa breedte)

en voor 170 euro heb je de grootste (zou ik toch voor de v-strom houden zeg maar dat kaliber motor)

Ik ben voor de kleinste gegaan hier kan je gewoon je boterhammetjes, een kaart, je gsm, portemonnee, drinken, foto camera etc in kwijt.
Voor kleren en dergelijke zou ik toch voor de grotere gaan.

Zo'n top koffer ziet er inderdaag verschrikkelijk uit -O- maar het dient wel zijn functionaliteit :Y Ideaal ook voor vakanties lijkt mij?
 
Laatst bewerkt:
De tankdop bevestiging koste 27 euro (die vast zit op je tankdop, schroeven etc erbij)

de tas zelf met montage spullen kost 129,- euro dus niet goedkoop.
Voor dezelfde prijs ook van quick lock heb je de "city tas" deze is groter maar wel hoger (kan ook nog opengeritst worden voor nog meer ruimte), deze heb ik niet genomen ivm met het uiterlijk :') meer voor offroad machines and allroad machines.

Voor 150,- heb je de middel maat tas hier kan je vrij veel in kwijt (paste niet op mijn er6 kwa breedte)

en voor 170 euro heb je de grootste (zou ik toch voor de v-strom houden zeg maar dat kaliber motor)

Ik ben voor de kleinste gegaan hier kan je gewoon je boterhammetjes, een kaart, je gsm, portemonnee, drinken, foto camera etc in kwijt.
Voor kleren en dergelijke zou ik toch voor de grotere gaan.

Zo'n top koffer ziet er inderdaag verschrikkelijk uit -O- maar het dient wel zijn functionaliteit :Y Ideaal ook voor vakanties lijkt mij?


Kijk, daarom laat ik manlief met zo'n lompe BMW rijden, dan hoef ik zelf lekker niks mee te nemen. Al mijn zooi gaat bij hem in de koffers en als ik alleen rijd, heb ik een rugzakje. Manlief wil volgend jaar wel kijken voor de Versys.
 
Kijk, daarom laat ik manlief met zo'n lompe BMW rijden, dan hoef ik zelf lekker niks mee te nemen. Al mijn zooi gaat bij hem in de koffers en als ik alleen rijd, heb ik een rugzakje. Manlief wil volgend jaar wel kijken voor de Versys.

Van bmw *(ouwe lullen motor)* naar kawasaki ;) 2e jeugd?? :+ :9 . Wel lekker makkelijk alles aan je man te geven, kun je zelf zonder belemmering door rijden ^^ zelfde motor als jouw als hij de versys neemt :Y
 
Laatst bewerkt:
Van bmw *(ouwe lullen motor)* naar kawasaki ;) 2e jeugd?? :+ :9 . Wel lekker makkelijk alles aan je man te geven, kun je zelf zonder belemmering door rijden ^^ zelfde motor als jouw als hij de versys neemt :Y

Hij heeft jaren geleden al een Kawasaki gehad, een GPZ 500. Mooi dingetje was dat. Ik had in die tijd mijn rijbewijs nog niet, dus dat is al zeker 17 jaar geleden, want in 1993 heb ik mijn rijbewijs A gehaald en toen hadden we die motor al niet meer. Hij durft nu ook niet op mijn ER-6 te rijden, want hij is bang dat hij dan niet meer op de BMW wil. Toch is dat ook een fijne motor hoor. Beetje zwaar en lomp, maar hij zit heerlijk uit de wind (rijdt met 80 km/u gewoon met open vizier :X ) Gisteren had hij trouwens met onze zoon achterop bijna een aanrijding met een auto. De auto voor hem (op een 80 km weg) sloeg af naar rechts en de auto die de voorrangsweg op wilde dacht er dus wel ff gauw voor te kunnen, maar hij zag mijn man ff over het hoofd :X Het scheelde maar een haartje. Ze stonden alletwee midden op de kruising met kloppend hart stil, op 2 cm afstand van elkaar. Gelukkig zag ik het niet. Ik dacht al: waar blijven jullie nou? Ik zat natuurlijk alweer een km verderop })
Manlief wil misschien ook wel een Ducati Multistrada, maar hij zegt dat de koffers daarvoor zo idioot duur zijn en hij wil er wel graag koffers op, wat ik natuurlijk prima vind.
 
Laatst bewerkt:
Mggl Aad :W

Alles aan de ducati is duur :+

ja hoor weer lekker binnen zitten met dit weer :( %*!@(*@ kut werk
 
Ben vandaag lekker de Afsluitdijk over geweest. Manlief had een leuke route in de Zumo gezet en tijdens de rit de 200 km op de teller gezet, dus daarna mocht ie los! 8-) Helaas is dat een beetje lastig als je achter zo'n BMW hangt, want die gaat rechtop met een slakkengangetje de bochten door :X Toch op de terugweg even de 170 k/u aangetikt op de Afsluitdijk. Had windje mee, dat wel, maar het viel me alles mee. Ik had wel een soort rubberen nek. Geen last gehad van mijn probleemschouder, ik had alleen een houten kont :+ In totaal 200 km gereden vandaag en na afloop bijna een uur bezig geweest om de vliegen en andere troep van mijn witte schoonheid af te poetsen. Hij staat nu weer lekker schoon te slapen onder zijn hoes in de garage, wachtend op het volgende ritje.
 
Ben vandaag lekker de Afsluitdijk over geweest. Manlief had een leuke route in de Zumo gezet en tijdens de rit de 200 km op de teller gezet, dus daarna mocht ie los! 8-) Helaas is dat een beetje lastig als je achter zo'n BMW hangt, want die gaat rechtop met een slakkengangetje de bochten door :X Toch op de terugweg even de 170 k/u aangetikt op de Afsluitdijk. Had windje mee, dat wel, maar het viel me alles mee. Ik had wel een soort rubberen nek. Geen last gehad van mijn probleemschouder, ik had alleen een houten kont :+ In totaal 200 km gereden vandaag en na afloop bijna een uur bezig geweest om de vliegen en andere troep van mijn witte schoonheid af te poetsen. Hij staat nu weer lekker schoon te slapen onder zijn hoes in de garage, wachtend op het volgende ritje.

Toch wel grappig alle dames praten over hun motor als een "hij/hem" en alle mannen hun motor een "zij/haar" noemen :+

ey

ik heb een nieuwe uitlaat op men ER6n gezet, zal hier ook eens een fotoke posten

full

hey, mooie uitlaat steekt deze nu ver uit onder de motor? of blijft deze voor de steps? Welkom in het topic ;) :W
 
hey, mooie uitlaat steekt deze nu ver uit onder de motor? of blijft deze voor de steps? Welkom in het topic ;) :W~[/quote]


nee hij komt verder dan de voetsteunen uit, bijna tege het wiel eigenlijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan