*Kawasaki ER-6 Topic*

Eerste echte er6 meeting!!

  • 20 Juni

    Stemmen: 3 18,8%
  • 27 Juni

    Stemmen: 10 62,5%
  • 4 Juli

    Stemmen: 1 6,3%
  • 11 Juli

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Huh volledig leeg?? bedoelde hoe ver ie uitsteekt aan de zijkant :P als je stepje compleet omhoog klapt steekt de uitlaat dan uit??
 
Hee jongens! Wordt er nog gereden? Ik heb inmiddels 430 km op mijn teller staan, nadat ik vanmorgen de verleiding niet kon weerstaan om even mijn fietsje te pakken. 8-) In het afgelopen weekend braaf achter de BMW van manlief aangetuft en een klein stukje zelf nog even pittig gereden, maar vanmorgen bleef de Beemer in de garage en mocht Kwaakje mee :] Wat hebben we een lol gehad samen! Sommige rotondes hebben we wel 5 keer gedaan. Op de laatste, vlakbij huis, lag wat grind en toen gingen we een stukje glijden, maar behalve een hartverzakking, heb ik er niks aan overgehouden. Voor mij weer een bevestiging dat dit machientje perfect te corrigeren valt en echt super wendbaar is.
 
Hee jongens! Wordt er nog gereden? Ik heb inmiddels 430 km op mijn teller staan, nadat ik vanmorgen de verleiding niet kon weerstaan om even mijn fietsje te pakken. 8-) In het afgelopen weekend braaf achter de BMW van manlief aangetuft en een klein stukje zelf nog even pittig gereden, maar vanmorgen bleef de Beemer in de garage en mocht Kwaakje mee :] Wat hebben we een lol gehad samen! Sommige rotondes hebben we wel 5 keer gedaan. Op de laatste, vlakbij huis, lag wat grind en toen gingen we een stukje glijden, maar behalve een hartverzakking, heb ik er niks aan overgehouden. Voor mij weer een bevestiging dat dit machientje perfect te corrigeren valt en echt super wendbaar is.

Hey lady, leuk om te horen dat het zo goed bevalt, heb je hem al schuin kunnen leggen? :) om je vraag te beantwoorden ik rijd iedere dag met mijn motor :) Klote grind soms denk ik dat ze dat er expres neerleggen :Y Ik ben vanaf vrijdag vrij dus dan ga ik ook wel een stukje rijden 'sochtends eerst even met mijn andere hobbie bezig zijn de katamaran moeten nog wat dingetjes aan gebeuren voordat ik weer kan gaan zeilen *O* maar 'smiddags mag ze weer rijden :+ Misschien dat we een keer samen kunnen rijden?? moet nog steeds de gaten prikken in mijn bagster tas maar ben er te schijterig voor :+ zonde
 
kon de verleiding niet weerstaan om mijn motor te laten *D zien ze is een schoonheid :P .
probleem echter is dat ik dr al ruim een maand hebt en ik nog mn avd examen moet halen :? zoals jullie begrijpen is het nogal moeilijk om met dit schitterend weer haar te laten staan maar tot nu toe goed gelukt weet echter niet of ik het volhouden kan :N .


full
 
kon de verleiding niet weerstaan om mijn motor te laten *D zien ze is een schoonheid :P .
probleem echter is dat ik dr al ruim een maand hebt en ik nog mn avd examen moet halen :? zoals jullie begrijpen is het nogal moeilijk om met dit schitterend weer haar te laten staan maar tot nu toe goed gelukt weet echter niet of ik het volhouden kan :N .


[afbeelding]

Haha, maar snel je examen doen ;) Ziet er goed uit :) Zal je vanavond in de OP zetten. moet mij nu gaan omkleden voor werk :( maar wel op de :] naar het werk

Hier nog wat foto's van mijn er6 gisteren genomen, de kwaliteit is ronduit kut minder mooi. sony ericsson k750i of zo

dsc00566d.jpg


dsc00567h.jpg


dsc00569obq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Huh volledig leeg?? bedoelde hoe ver ie uitsteekt aan de zijkant :P als je stepje compleet omhoog klapt steekt de uitlaat dan uit??


ah nee aan de zijkant steekt hij ni ver uit ze, als ge het stepje ophoog klapt

met volledig leeg bedoelde ik da , er geen db-killer meer inzit
 
ah nee aan de zijkant steekt hij ni ver uit ze, als ge het stepje ophoog klapt

met volledig leeg bedoelde ik da , er geen db-killer meer inzit

Die duvelse Vlamingen ook :+ zeg dat dan meteen :9 als ik een vervanging neem voor mijn uitlaat wil ik namelijk niet dat deze uitsteekt voor een eventuele glij partij :S

kon de verleiding niet weerstaan om mijn motor te laten *D zien ze is een schoonheid :P .
probleem echter is dat ik dr al ruim een maand hebt en ik nog mn avd examen moet halen :? zoals jullie begrijpen is het nogal moeilijk om met dit schitterend weer haar te laten staan maar tot nu toe goed gelukt weet echter niet of ik het volhouden kan :N .


full

Foto in de OP geplaatst welkom nogmaals :)
 
Hey lady, leuk om te horen dat het zo goed bevalt, heb je hem al schuin kunnen leggen? :) om je vraag te beantwoorden ik rijd iedere dag met mijn motor :) Klote grind soms denk ik dat ze dat er expres neerleggen :Y Ik ben vanaf vrijdag vrij dus dan ga ik ook wel een stukje rijden 'sochtends eerst even met mijn andere hobbie bezig zijn de katamaran moeten nog wat dingetjes aan gebeuren voordat ik weer kan gaan zeilen *O* maar 'smiddags mag ze weer rijden :+ Misschien dat we een keer samen kunnen rijden?? moet nog steeds de gaten prikken in mijn bagster tas maar ben er te schijterig voor :+ zonde





Ja, ik ga al veel schuiner dat ik ooit met mijn VFR durfde :o Dat grind ligt vaak in de buitenrand van een rotonde, dus je moet gewoon je rondjes zo klein mogelijk maken denk ik.
Wat leuk dat je een katamaran hebt. Héél vroeger heb ik een vriendje gehad in Noordwijk (ik was hem al helemaal vergeten, maar moest er ineens aan denken nu jij over die katamaran begint) Dat vriendje had dus ook zo'n ding en ik ben er toen een paar keer met hem mee weggeweest. Fantastisch was dat. Lijkt me leuk om een keer samen te rijden! Een spierwitte en een pikzwarte bij elkaar :9~ Misschien wel leuk om gewoon met meerdere ER-6'jes te gaan rijden als de anderen dat ook leuk lijkt?
Zonde he, gaten ergens in maken. Daar ben ik ook geen held in. Ik laat het mijn man meestal doen, die heeft veel meer geduld en doet het veel netter dan ik. Lekker dat je vrijdag vrij bent. Ik zag dat het dan heel mooi weer wordt. Helaas moet ik werken. Vandaag werkte ik 's middags en 's avonds, maar morgen en vrijdag werk ik gewoon alleen overdags. Volgende week wel donderdag en vrijdag vrij, dus hopelijk is het dan ook nog aardig weer. Ik heb trouwens voor in mijn helm (Shoei XR1000) een whisper kit gekocht, omdat het zo waaide van binnen :+ Helemaal nu ik geen volle kuip meer heb. Ideaal, zo'n ding joh! Ook vandaag eindelijk mijn Audisafe zachte oordoppen binnengekregen, dus er heerst nu doodse stilte in mijn helm.
 
Laatst bewerkt:
Haha, maar snel je examen doen ;) Ziet er goed uit :) Zal je vanavond in de OP zetten. moet mij nu gaan omkleden voor werk :( maar wel op de :] naar het werk

Hier nog wat foto's van mijn er6 gisteren genomen, de kwaliteit is ronduit kut minder mooi. sony ericsson k750i of zo

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

mijne met de htc touch gemaakt toen het een tijdje geleden behoorlijk regende B| B| de jouwe is anders nog steeds een plaatje :9 mijn avd training begint dinsdag met rijden op de weg dus het examen denk ik met 3 weken ofzo ik laat t nog wel ff weten *O*
 
mijne met de htc touch gemaakt toen het een tijdje geleden behoorlijk regende B| B| de jouwe is anders nog steeds een plaatje :9 mijn avd training begint dinsdag met rijden op de weg dus het examen denk ik met 3 weken ofzo ik laat t nog wel ff weten *O*

Dat is ook rap :) en bedankt dat je mijn motor haar mooi vind ik zal het aan haar doorgeven :o :) Er gaat morgen dus niemand rijden na 14:00 uur?? ik waarschijnlijk wel even kijken hoe lang ik over mijn klusjes aan de boot doe. Daarna mijn bagster eindelijk monteren :o dan maar rijden :)
 
@ Devil Tartaros: mooie motor! :} Was ik nog vergeten te zeggen. :)
@Rubs: ik sta nog niet in de openingspost :o

Ik had vandaag nog wel even willen rijden, maar ik moest de hele dag werken, daarna in mijn uppie twee pubers en een tienerzoon voederen (manlief zit voor werk in Canada) en ik ben ook nog even naar de sportschool geweest. Jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten.
 
@ Devil Tartaros: mooie motor! :} Was ik nog vergeten te zeggen. :)
@Rubs: ik sta nog niet in de openingspost :o

Ik had vandaag nog wel even willen rijden, maar ik moest de hele dag werken, daarna in mijn uppie twee pubers en een tienerzoon voederen (manlief zit voor werk in Canada) en ik ben ook nog even naar de sportschool geweest. Jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten.

_O- gezond bezig naar de sportschool ;) Zal je er meteen inzetten sorry :$
 
Thanks! *D Wat was het vandaag een schitterend weer! Heb helaas niet kunnen rijden i.v.m werk, maar morgen maak ik het wel goed :]
 
:) vandaag lekker geknutseld op het strand, dan maar een dagje niet rijden :) morgen waarschijnlijk al zeilen heb er zin an
 
De vraag staat al in techniek, maar ik zal 'm ook hier even posten. Misschien iemand die me kan helpen?

Ik ben bezig geweest met het plaatsen van andere knippers (achterkant) op de ER6-N (2007) van m'n vriendin. Dit is prima gelukt, maar sindsdien brand het FI-lampje op het dashboard. NU lijkt het me niet met elkaar te maken hebben, maar het is wel heel toevallig dat het brand sindsdien die nieuwe knippers erop zitten.

Ik heb even navraag gedaan bij de lokale motorzaak en die raadde aan eerst eens de accupolen even los te gooien zodat 't spulletje gereset is. Helaas ook geen resultaat. De knippersnelheid stond me niet aan, dus moesten er weerstandjes tussen. Helaas ging ook dit niet door. Met weerstandjes ertussen doen ze helemaal niets meer (teveel weerstand misschien?). Dit was gelijk in de hoop dat dat FI-lampje uitging, maar helaas weer niet.

De motor rijd niet anders dan anders. Alles werkt prima, maar zo'n lampje dat brand terwijl 't niet hoort is nogal storend. Iemand een idee?
Vraag2: Is er nog iemand die weerstandjes heeft geplaatst op z'n ER6 en zo ja welke en hoe?

Alvast bedankt.
 
Je zou kunnen overwegen om er een LED knipperlicht relais op te plaatsen in plaats van de weerstanden (tenzij het geen LED knipperlichten zijn)
Je vindt ze onder andere HIER of HIER

Succes.
 
Laatst bewerkt:
zal even bij mdi kijken, ik heb ze wel gezien voor de er6'jes ook in de folder van mdi op de beurs in utrecht. ga ze zelf echter niet bestellen voorlopig :+
 
Hallo beste mensen!

Ik hartstikke nieuw hier! Ik wil me graa hierbij aansluiten. Kwam hier toevallig omdat ik een ER-6N ga halen en benieuwd was naar de meningen op het internet. Afgelopen zaterdag heb ik er proef mee gereden en een cb 600 hornet. De keus was toch duidelijk voor de er-6 ondanks dat deze flink wat vermogen mist in tegenstelling tot de hornet. Kwam vooral door rijvaardigheid, zitpositie, schakelen en mijn voorliefde voor kawasaki! Reed hiervoor op een zx10 uit '89 die helaas door mijn vriendin in een rotonde van schuin naar plat is gegaan. Hart gebroken maar ja toch maar iets nieuws en dacht ga gelijk 20 jaar verder in de tijd. Wat een WERELD van verschil trouwens. het word voor mij een woon-werkfiets vandaar dat ik ervoor kies om toch 400 cc in te leveren en zuinig en onderhoudsvriendelijk te rijden.

Ik was wel super enthousiast over de er6. Wat stuurt dat ding lekker en wat is ie verschrikkelijk goed voor het beter gooi en smijtwerk! Ik ga hem denk ik deze week bestellen. Ik vond hem in het zwart het mooist moet ik eerlijk bekennen. heeft iemand nog dingetjes die ik absoluut niet moet vergeten of die ik wellicht kan afdingen?

groetjes Patrick
 
Hallo beste mensen!

Ik hartstikke nieuw hier! Ik wil me graa hierbij aansluiten. Kwam hier toevallig omdat ik een ER-6N ga halen en benieuwd was naar de meningen op het internet. Afgelopen zaterdag heb ik er proef mee gereden en een cb 600 hornet. De keus was toch duidelijk voor de er-6 ondanks dat deze flink wat vermogen mist in tegenstelling tot de hornet. Kwam vooral door rijvaardigheid, zitpositie, schakelen en mijn voorliefde voor kawasaki! Reed hiervoor op een zx10 uit '89 die helaas door mijn vriendin in een rotonde van schuin naar plat is gegaan. Hart gebroken maar ja toch maar iets nieuws en dacht ga gelijk 20 jaar verder in de tijd. Wat een WERELD van verschil trouwens. het word voor mij een woon-werkfiets vandaar dat ik ervoor kies om toch 400 cc in te leveren en zuinig en onderhoudsvriendelijk te rijden.

Ik was wel super enthousiast over de er6. Wat stuurt dat ding lekker en wat is ie verschrikkelijk goed voor het beter gooi en smijtwerk! Ik ga hem denk ik deze week bestellen. Ik vond hem in het zwart het mooist moet ik eerlijk bekennen. heeft iemand nog dingetjes die ik absoluut niet moet vergeten of die ik wellicht kan afdingen?

groetjes Patrick

Hoi Patrick, nogmaals welkom! :W Alvast gefeliciteerd met je goede keuze! Wat rijdt ie lekker he? *D Wat je niet zou moeten vergeten is er eentje met ABS bestellen. Ik merkte dat je best lekker wat accessoires erbij kunt bietsen. Zo heb ik een Bagster zadel en een andere kentekenplaathouder erbij gekregen. Als ik lees dat jij je motoren nogal eens neerlegt, zijn valdoppen misschien ook geen gek idee :+ Ik heb ze in ieder geval besteld, maar ze zijn nog niet leverbaar (die van Kawasaki althans) Veel plezier gewenst met je nieuwe motor!

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi Lady,

hij rijd inderdaad heerlijk! ik ga er ook eentje bestellen met abs zonder twijfel! Alhoewel het me eigenlijk niet uitmaakt want ik heb het geleerd op 20 jr oude remmen ;)

En het neerlegegn dat ehb ik zelf al een tijdje niet meer gedaan. dat was toch een beetje onervarenheid in het eerste jaar. De laatste 30.000 km al niks meer kapot gemaakt haha!
Maar m'n vriendin zit nu in die fase dus misschien wel valdoppen!
Ik heb ook de versie met een schermpje gezien. vind het toch minder mooi maar is er iemand die het schermpje heeft en zoja.. veel verschil als je rechtop zit? heb het niet over het bukken want dat scheelt natuurlijk superveel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan