[

quote:DanoSM schreef op 02 april 2009 @ 11:32:
Op die cilinderbus na lijkt het blok exact op mijn husqvarnablokIk wist wel dat de oorspronkelijke makers/frabriek van husaberg, voorheen de husqvarna's maakten, maar dat het inwendig zo veel overeen komt had ik niet gedacht
quote:El Snorro schreef op 02 april 2009 @ 11:43:
[...]
Heeft huskie ook zo'n balansgewicht dan? Volgens mij is dat een aparte as bij huskie?
quote:DanoSM schreef op 02 april 2009 @ 13:28:
[...]
Nee, de mijne heeft geen balansas, misschien de andere types wel. Ik bedoel ook niet dat alles exact overeenkomt, maar de cilinderkop, tuimelaars, kleppendeksel, versnellingbak enz., ziet er op het oog hetzelfde uit.
quote:sjorrit schreef op 02 april 2009 @ 14:57:
Wat voor effect heeft het verwijderen van het balansgewicht op de krukas? Gaat de motor niet meer trillen? of is het nog wel rijbaar.
quote:jvd schreef op 02 april 2009 @ 22:50:
Mocht je nog wat nodig hebben. Ik heb mijn oude 650 blok nog liggen (alles behalve de carters, cilinderkop..... dus....

quote:Dwarrl schreef op 03 april 2009 @ 12:52:
Sommige dingen lijken echt wel veel op dat van Husqvarna. Vooral de cilinderkop, die ziet er van binnen exact het zelfde uit.
Die drijfstang die je niet gaat gebruiken, is die niet toevallig voor een Husq? Ik zoek er namelijk nog één. Mijn blokje ligt er ongeveer net zo bij als deze, alleen dan met wat meer schade.
Leuk topic, ik blijf het volgen.
gianni2takt
quote:yovan-yzf schreef op 03 april 2009 @ 16:32:
ik was ook aan het denken om dat balansgewicht te verwijderen, maar weet niet of het een voordelig effect heeft bij een enduro. en zou je niet minder koppel hebben dan?
quote:goed bezig z'on dikke 4takt heeft ook veel charmeshoeveel pk heeft ie standaard?
quote:El Snorro schreef op 03 april 2009 @ 13:22:
[...]
Wat moet de lengte zijn?
Dit is een KTM drijfstang met 32mm bigend-pin en 130mm drijfstanglengte
quote:Dwarrl schreef op 03 april 2009 @ 19:28:
[...]
Hmm, van m'n husq is hij 132mm lang en de bigend-pin 30mm. Ik heb nog wel 2 krukwangen over, dus zou er een leuk projectje van kunnen maken...
Is de pistonpen toevallig wel 22 mm?
Als je er graag van af wilt, dan mag je me wel een prijsje mailen (e-mail staat wel in m'n profiel).
Kan ik er is over nadenken of het de moeite waard is om het aan te passen.
In ieder geval bedankt voor het nameten
quote:sjorrit schreef op 14 april 2009 @ 21:03:
Nu ik ook een Husaberg heb en zo naar jouw klepveren kijk ben ik ook van plan om die te vervangen voor een dubbele. Maar is zeker ook verstandig, wanneer ik toch al bezig ben, om ook meteen de krukas lagers te controleren/vervangen?
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2